Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=712
Stránka 1 z 20

Autor:  bugear [ 13 lis 2023 23:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Aby tam ideálně být nemusela. Ale uvidíme, jak dopadne, až budou první projekty podle nové metodiky.
Je nějaká obecná norma, která říká, kolik asi šalina produkuje hluku (s ohledem na použitou technologii TT) a podle toho se to navrhuje (a po realizaci kontroluje měřením)? Nebo se to vždy nějak počítá pro každou situaci zvlášť?
Modelovací nástroj bude mít informaci, kolik šalina typicky produkuje hluku, jak se šíří a následně to aplikuje na konkrétní situaci a požadované výpočtové body. Nicméně nemyslím si, že by počítala s obutým váriem.

Autor:  Fantomas [ 12 lis 2023 12:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

bugear píše:
Tyhle vizualizace vznikly před účinností novely 433/2022 Sb., takže je otázka, jak by to vypadalo v současnosti.

A měnilo se to v jakém smyslu? Že by nová stěna musela být ještě vyšší nebo že by tam nemusela být vůbec?
A jak se vůbec ta hlučnost TT stanovuje ve fázi projektu? Je nějaká obecná norma, která říká, kolik asi šalina produkuje hluku (s ohledem na použitou technologii TT) a podle toho se to navrhuje (a po realizaci kontroluje měřením)? Nebo se to vždy nějak počítá pro každou situaci zvlášť? On je taky třeba dost velký rozdíl mezi obutým variem a odhlučněným drakem či 45T. Až tu jednou budou jezdit pouze moderní šaliny, tak věřím, že už by s hlukem byl mnohem menší problém a nemusely hrozit protihlukové stěny v ulicích...

Autor:  Cracatit [ 10 lis 2023 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Jo, jenom někdo asi ukrojil kolečko salámu těsně vedle, když lávka pro pěší nemá žádný přístupový cesty.

Autor:  mnadenicek [ 09 lis 2023 14:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Salámová metoda jak vyšitá:)

Autor:  Ondra K. [ 08 lis 2023 18:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Taky je potřeba zmínit, že v současnosti realizovaná novostavba mostu přes koridor je první etapa stavby TT, a nikdy se nepočítalo, že bude existovat samostatně bez dokončení TT. Výsledný stav po stavbě mostu tak bude provizorium, protože stavba zahrnuje pouze most včetně TT a napojení na okolní vozovky, dále lávku pro pěší a inženýrské sítě, která ovšem nebude napojena, neboť navazující chodníky a úpravy okolí jsou až součástí stavby TT.
Pokud se stavba trati opravdu odpíská, bude se muset výsledný stav stejně nějak řešit.

Nabízí se třeba postavit trať alespoň k zastávkám za mostem a tam ji ukončit úvratí. Vyřešil by se tím ten bariérový přestup v Šč, návaznost na vlak a využila by se TT na mostě. Výměnou za souhlas s tímto řešením by třeba Maleček mohl "dostat" trolejbus na Haškovu.

Autor:  xxx [ 08 lis 2023 17:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

bugear píše:
Což nemění nic na tom, že jsem spíše proti, protože zatím nikdo nevyvrátil, že si jdeme téměř za miliardu zhoršit dopravní obslužnost.

Aha :D

Autor:  bugear [ 07 lis 2023 21:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Tyhle vizualizace vznikly před účinností novely 433/2022 Sb., takže je otázka, jak by to vypadalo v současnosti. (Což nemění nic na tom, že jsem spíše proti, protože zatím nikdo nevyvrátil, že si jdeme téměř za miliardu zhoršit dopravní obslužnost.)

Autor:  Honza P [ 07 lis 2023 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

xcav8 píše:
Bohužel protihluková stěna na Plotní vytvořila nepříjemný Brněnský precedens.
Když se třeba v Praze na Václavák mají vrátit tramvaje, to tam bude muset být taky protihlukovka? :mrgreen:

Václavák se dá řešit spíš snížením rychlosti. Pochybuju, že by se tam tramvaje pohybovaly vyšší rychlostí, než 30km/h a zároveň myslím, že při 30km/h by ten hluk nemusel být takový problém.

Autor:  mnadenicek [ 07 lis 2023 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Tady je to umístění ještě pořád rozumnější než na tý Plotní - tam je to opravdu extrém, ale stejně, jak to sklo bude za chvíli vypadat.

Autor:  xcav8 [ 07 lis 2023 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Bohužel protihluková stěna na Plotní vytvořila nepříjemný Brněnský precedens.
Když se třeba v Praze na Václavák mají vrátit tramvaje, to tam bude muset být taky protihlukovka? :mrgreen:

Autor:  MartinV [ 07 lis 2023 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Možná jsou pražské tramvaje tišší, než brněnské šaliny sarcastic (jo pardon, ony vlastně opravdu jsou)
Těžko říct, může za tím být lobby výrobců (ono i tu stěnu někdo musí vyrobit).

Autor:  Vario1523 [ 07 lis 2023 08:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

O víkendu jsem na FB sledoval docela živou diskuzi o (ne)prodloužení pětky ze Štefánikovy čtvrtě do Rokle. Kromě klasické omáčky odpůrců tam, alespoň pro mě, zazněl jeden důležitý argument proč nestavět: Jde o odpor místních k protihlukovým stěnám. Do teď jsem neměl tušení, že je v plánu opakovat tu hrůzu z Plotní. Podíval jsem se znovu na vizualizace na stránkách cobude.brno.cz a na této fotce jsem ji vlevo dole opravdu našel. Možná jsem objevil ameriku, ale docela mě to zaujalo, protože po tomhle bych se odpůrcům přestal divit.

Před pár dny jsem se projel pražskou tramvají po nové trati na Dědinu, která částečně vede po docela úzké ulici Vlastina jen pár metrů od zástavby. Tam protihluková stěna není, tak proč by musela být na Lesné, kde jsou domy od trati mnohem dál?

Autor:  Ondra K. [ 30 čer 2023 11:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Podle harmonogramu výkopových prací je realizace akce SŽ 2024 až 2026.

Autor:  Karosa B732 [ 26 čer 2023 23:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Jakto? Já jsem měl za to, že kvůli tomu se posunula celá investiční akce na železnici z roku 24 na letošní září. Nebo to tak není?

Autor:  Ondra K. [ 26 čer 2023 22:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

bugear píše:
Brzy nám přibudou další metry nepoužívaných kolejí. Rekonstrukci mostu na Lesné vyhrálo sdružení FIRESTA-Fišer + OHLA ŽS. Začátek prací lze očekávat v nejbližších dnech, doba realizace je 12 měsíců.

Jestli se ta trať nakonec nepostaví, tak těch nepoužívaných objektů tam vznikne vícero, neboť definitivní šířkový uspořádání provozu na mostě s průchodem chodců po římsách a napojení lávky pro pěší je součástí až stavby TT. Tahle stavba měla sloužit fakt jen k tomu, aby se most postavil v předstihu a v koordinaci s rekonstrukcí koridoru. Trochu ironie je, že práce na koridoru zatím nebudou a tak kvůli mostu stejně budou samostatné železniční výluky.

Autor:  bugear [ 26 čer 2023 22:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Spíš pozastavená. Aktuálně se zpracovává koncepce dopravní obsluhy Lesné.
Jinak dneska už chlapi z SÚS JMK odstranili z mostu oplocení a betonové bariéry.

Autor:  Karosa B732 [ 26 čer 2023 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

A ta realizace spojky Štefánikova čtvrť - Halasovo náměstí včetně vybudování přestupu tramvaj-trolejbus na Merhautově se teda díky Malečkovi momentálně odpískala, nebo jak to je? Když ve vedlejším článku dokonce radní Kratochvíl uvádí, že prodloužení na Kamechy je v současné době nejvíce a nejlépe připravené prodloužení tramvajové trati v Brně?

Autor:  bugear [ 25 čer 2023 23:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Brzy nám přibudou další metry nepoužívaných kolejí. Rekonstrukci mostu na Lesné vyhrálo sdružení FIRESTA-Fišer + OHLA ŽS. Začátek prací lze očekávat v nejbližších dnech, doba realizace je 12 měsíců.

Autor:  goldfinger [ 04 čer 2023 00:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Dnes jsem zaregistroval velmi nepěkný stav TT na Zderadově mostě.

Autor:  PvvS [ 07 zář 2022 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Byla, ale s upravenejma trasama. Byly použitý širší žlábky, ala Ostrava a pár dalších úprav. A pokud jsem viděl dobře, tak se používaly jen vozy s malým rozvorem, něco delšího by asi rovnou vyskočilo z kolejí.

Autor:  xcav8 [ 07 zář 2022 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Robert píše:
Nejlíp přes Pekandu, ne? :-)

Tak určitě, ale na druhou stranu v Brně nákladní doprava byla celkem běžnou věcí až do roku 67.

Autor:  Robert [ 07 zář 2022 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Nejlíp přes Pekandu, ne? :-)

Autor:  MartinV [ 07 zář 2022 08:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Ok, měl jsem za to, že tak nějaký vlak kdysi jel. Ale beru, že tudy asi cesta nevede.

Autor:  PvvS [ 07 zář 2022 08:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

A úzký žlábky.

Autor:  Alanis [ 07 zář 2022 08:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy

Tak to asi těžko, malé poloměry oblouků.

Stránka 1 z 20 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/