Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 6    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
Offline
3342
21 led 2011 14:19
Pupa píše:
Já bych nejraději 4121 odvezl do Líšně a do Medlánek místo ní 1473.
Taky bych rád jezdil sousedovým Mercedesem, ale bylo by ode mě finančně nezodpovědné, abych dal pár milionů za to, abych ho sousedovi jen tak pro nic za nic opravil.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
273
04 bře 2013 22:47
Já bych nejraději 4121 odvezl do Líšně a do Medlánek místo ní 1473.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ano. Byla odvlecena 1706 do Medlanek.
Provozni nebyla.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Právě je vlečena tuším 1705 do Medlánek.

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Vzhledem k tomu, že zcela určitě nemá platné papíry, měla by být vlečena.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Pojede sama, nebo bude odvlečena? Co vím, tak byla do poslední chvíle provozní.


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
Předpokládám, že se již chystá na převoz do VM.


Offline
276
21 bře 2013 23:13
Aktuálně je v Pisárkách z haly vytažená 4121. :-) surprised


Naposledy upravil servac dne 30 bře 2016 17:02, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

637
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
b1: d-5,7, při troše tolerance ještě d-2 (bavíme-li se o výjezdech z vozovny a blízkosti linek)... nicméně o tom kolik těch linek je se dohadovat opravdu nechci... spíš jsem tím naznačoval co by mohlo také hrát roli při optimalizaci nájezdů na linky (a že to není až tak jednoduché, že si řeknu "nejbliž konečné d-12 jsou Medlánky u Technoparku, tak všechny d-12 vypravím z Medlánek" - opět, pouze ilustrační příklad)

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
king666 píše:
proto linky jedoucí přes Mendlovo náměstí s výjimkou linek 1, 6 jsou vypravovány prakticky bez výjimky z Pisárek...
Kolik těch linek je...


Offline
Uživatelský avatar

637
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Když se může ve vlákně vario LF nadhodit odstavování vozů na konečných přes noc :D
hádám že sledování schvalování změn si vyžádalo daň na podlomené morálce zdejších diskutujících sarcastic
ale nebudu tu zbytečně přidělávat práci s případným úklidem

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Ve vlákně služební tramvaje se rozebíra nová vozovna?

Když jsem během 30s našel xkrát vhodnější vlákna:

Stav tramvajových tratí a jízdní obrysy
Všeobecná tramvajová diskuze
Proměny Brna a MHD v čase obrazem
Tramvajové tratě
Ekonomika provozu

:-P

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

637
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Pavel: ok, vozovna v Bosonohách možná není tak nereálná jak jsem myslel, uznávám že možná bude i dřív... nicméně oboje je trochu věštění z křišťálové koule... dokud to ale nebude opravdu nezbytně nutné z provozních důvodů, nebude se stavět nejspíš nikde (až se městu řekne že to jinak nejde, něco na to možná pustí)...

pokud jde o výhodnost poloh, dovolím si nesouhlasit... není důležitá vzdálenost od konečných, ale spíš vzdálenost od bodu, kde se vůz dostane na svoji trasu... proto linky jedoucí přes Mendlovo náměstí s výjimkou linek 1, 6 jsou vypravovány prakticky bez výjimky z Pisárek... proto jsem taky bral (poněkud zjednodušeně, uznávám) jako jedno z kritérií vzdálenost k hlavnímu nádraží (bod kterým projíždí většina linek a tudíž se tam může jednoduše tramvaj jedoucí z/do vozovny napojit na trasu)

vozovna v Bosonohách by měla výhodu oproti Pisárkám a Medlánkám na většině kurzů linky 8, na cca polovině kurzů linky 6, případně na linkách jedoucích na Švermovu a pod. (prodloužená 10 někdy v budoucnu)... výjezdy na linku 2 a 5 ve směru od Modřic by se daly na úkor Pisárek zkousnout (z Pisárek by to asi bylo pořád praktičtější a úspornější, ale ne o tolik aby se nedaly ty kurzy vypravit z Bosonoh)... z Bosonoh by nejspíš vyjížděly zejména delší vozidla (pokud by se Pisárky do té doby neupravily tak aby se tam daly deponovat vozy delší než LF2)...
na ostatních linkách by ale bylo prakticky ve všech případech lepší vypravit vozidlo z Pisárek nebo Medlánek, protože se vozidlo dostane dřív na svoji trasu...
uznávám nicméně, že vozovna v Bosonohách má tu výhodu, že je dál od autobusových vozoven, tudíž provoz kolem 5. hodiny ráno a 23. večer by možná mohly přebrat (při vhodných jř) tramvaje tak, aby se z této části města nemusely vracet busy do vozovny přes celé Brno...

pokud jde o vozovnu v oblasti Líšně, neříkám že je na tom o tolik líp, ale líp by to imo asi vycházelo... dělat výjezdy z Pisárek do Lískovce by asi bylo menší zlo než vyjíždět na linku do Líšně ze vzdálených vozoven... na d-8 by to z Líšně trvalo do Lískovce asi stejně dlouho jako z Lískovce do Líšně, takže z tohohle úhlu pohledu je poloha vozovny jedno (z Pisárek být KT8 vypravovány nemůžou kvůli délce)... d-9/13 (Juliánovská linka) by vycházela z Líšně líp, což částečně vykompenzuje půlku vozů na d-6... Přidejme k tomu výhledově linku jedoucí do Staré líšně a mohlo by to vyjít zhruba nastejno...

To jsou ovšem argumenty týkající se výjezdů na linku... Za poměrně velké minus vozovny místo muzea v Líšni bych považoval to, že by nejspíš byla poměrně malá (víc jak 50 KT8 by se tam asi nenarvalo i při velkorysejším pojetí), takže když už někde vozovnu dělat (počáteční investice poměrně velká), bylo by to asi lepší v Bosonohách... Nicméně umístění vozovny bych asi neoznačoval za až tak jednoznačný argument pro ty Bosonohy...


mh, Naxahasi: Rozšíření Medlánek (vzhledem k poměrně dobré poloze) bych se nebránil... Pokud by se tam daly jednoduše přidělat tak 2-3 další kanály, jednoznačně bych je přidělal (už kvůli tomu, že nové vozy budou pokud nepočítám vany spíš delší než kratší a tudíž budou muset jít do Medlánek, a náhradou posílat sóla a T6 do Pisárek nepůjde věčně)... pokud by se dalo přidělat třeba 6 delších kolejí (kdyby se přesunuly busy), byl by to ekvivalent Líšeňské vozovny, což by taky nebylo k zahození...
nová vozovny by byla fajn, osobně by se mi to líbilo... pokud by to vycházelo cenově srovnatelně s přestavbou Medlánek tak proč ne :) byla by to navíc příležitost někde udělat zázemí pro 40 m tramvaje... ale trochu se bojím, že by to bylo hodně drahý...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Tohle jsou přesně ty provizorní řešení, co neřeší nic, jen posouvají problémy.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
Než draze stavět nový vozovny, jednodušší by bylo v Medlánkách postavit nové autobusové garáže (někde u dílen) a do těch stávajících natáhnout koleje + troleje... :)


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Je přeci irelevantní jak je vozovna daleko od hlavního nádraží, důležité je, jak je vozovna daleko od konečných.
Tedy srovnání měřené v čase:
1) varianta vozovna Bosonohy:
linka 8:
smyčka Starý Lískovec: 0 minut
Líšeň Mifkova: 36 minut
linka 6:
smyčka Starý Lískovec: 0 minut
smyčku Královo pole zajistí Medlánky
linka 5:
zastávka Celní (ÚH je zbytečný tak ráno): 9 minut
Štefánikovu čtvrť zajistí Pisárky

Může zajistit i část spojů linky 2 (zvlášť pokud by se udělala odbočka od Starého Lískovce do Modřic.

2) varianta vozovna Stránská skála:
linka 8:
smyčka Starý Lískovec: 36 minut
Líšeň Mifkova: 21 minut (s otočením na Geislerove)
linka 9:
Juliánov: 13 minut
Lesnou zajistí Medlánky.
linka 10:
Stránská skála: 0 minut

Dle mě jednoznačně vychází lépe Bosonohy.
Ohledně vozovny u muzea, je sice hezké, jak tady píšeš, že do Bosonoh se bude jezdit později, nicméně je potřeba si uvědomit, že Bosonožská vozovna je sice v Bosonohách, ale asi 200 metrů od smyčky Starý Lískovec, takže žádná trať do Bosonoh není třeba. Je třeba akorát nutný přesun smyčky asi o 200 metrů do Nového Lískovce, tedy oproti trasy k muzeu zanedbatelná investice.


Offline
Uživatelský avatar

637
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Pavel:
ad 1) využití vozovny umístěné na Stránské si dovedu představit poměrně užitečně... ze Stránské skály je to na Hlavní nádraží blíž než z Bosonoh, dokonce i blíž než z Medlánek (oboje dle jízdních dob)... oproti Pisárkám je ta vzdálenost taky srovnatelná (jízdní doba jen asi o 2 minuty delší)... ve vozovně na Stránské skále by navíc mohly být deponovány KT8 (nájezdy na d-8 by byly kousek), dál by tam šlo mít cokoliv co bude jezdit do Juliánova a taky linku která bude jezdit na trase Lískovec-Muzeum líšeň (tato trasa je výhledová, až bude postavený kampus a trať do staré líšně)... pokud by se obnovila výhybka Křenová-Komárov, byly by v použitelné vzdálenosti i nájezdy na linku jedoucí do Komárova...
v okamžiku, kdy by se předělala trať z Líšně v okolí Gaislerovy tak, aby bylo možné se na Gaislerce otočit i ve směru od Stránské skály (viz územní plán - toto by byl příjemný vedlejší efekt), byl by z vozovny umístěné na této trati jednoznačně nejlepší nájezd na konečné v Juliánově, Mifkově,...

kromě toho, pokud bude vozovna v Bosonohách, je vysoce pravděpodobné, že d-6 a d-8 deponované v Bosonohách bude pouze většina, ale nikdy ne všechny - ze stejného důvodu z jakého i nyní jezdí na d-12/13 Pisárecké kurzy, ačkoliv je Technopark prakticky za vraty - na druhou konečnou (Juliánov) je to z vozovny tak daleko, že pár kurzů které dělají první/poslední odjezdy se vyplatí tam poslat z jiné vozovny (v 5 není výjezd z vozovny ale už musí být první odjezd z víceméně všech konečných a na ten první odjezd z Juliánova by to jelo na trasu z Medlánek zbytečně brzo)

osobně si myslím, že ty dvě polohy jsou poměrně srovnatelně praktické (Bosonohy mi z toho nevycházejí jako jednoznačný vítěz... pokud vítěz, tak relativně těsný)... prakticky kamkoliv jinam než do Bohunic je to totiž z hypotetické Bosonožské vozovny dále než z Pisárek nebo Medlánek (možná s výjimkou Komárova a Křenové kde by to bylo srovnatelné)... zejména linky jedoucí přes Mendlovo náměstí je jednoznačně nejlepší vypravovat z Pisárek (pokud to není něco co končí na Technoparku nebo u Semilassa), tudíž Bosonožská vozovna by zase o tolik lepší na nájezdy na linky nebyla...

ad 2) to je pravda, nicméně Medlánky na tom byly dlouhou dobu podobně... opravy kolejí se dají řešit jednokolejnými úseky... jediný rozdíl oproti Bohunicím by byl v tom samostatném tělese, délce úseku a menším rizikem nehody s autem...


a teď z maličko realističtějšího soudku:
Jelikož trať do staré Líšně k muzeu bude hotová nejspíš dřív než trať do Bosonoh (stará líšeň za 10 let, Bosonohy až za 15, nebo něco takového sarcastic ), bude nejjednodušší postavit novou vozovničku místo současného muzea dopravy (při stavbě první trochu delší nové radiály začne být potřeba vozovny akutnější než je dnes)... třeba by se muzeum dopravy dočkalo peněz od města na přestěhování někam do krpole... do Líšně by se vlezlo tak 20 KT8 (pokud by se trochu rozšířilo místo tak by se to dalo nafouknout možná někam ke 30-40 deponovatelným KT8), takže řešení tak na 10 let, ale pak později až se postaví něco směr Přízřenice, prodloužení Komárova, Bosonohy nebo něco podobně rozsáhlejšího a bude se muset přidat další linka, flákne se k nějaké takové jižnější trati na konec větší vozovna (tou dobou už budu pravidelným návštěvníkem urologie s prostatou sarcastic ) a na hezkých pár let bude klid :D

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Co takhle obnovit vozovnu Husovice pro šaliny a pro trajfy postavit novou právě někde v Líšni?


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Už jsem to přece psal :D Dost místa, v rovině, v centru, blízko trati. Napojení na dráhu (možnost dopravovat do Brna tramvaje opět vlakem). V budově nádraží si DPMB udělá nové sídlo. U Malé Ameriky se udělají nové ÚD a na těch kolejích vedoucích k Maliňáku se budou dělat TBZ :D

A dokonce se ušetří na těch služebních zátazích z Líšně!


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Kde v centru nebo v širším centru seženete pozemek pro vozovnu? Si vemte, jakej byl problém s pozemkem pro komínskou vozovnu a ta je až kde...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
514
30 zář 2011 07:06
Brno u linek 3, 11, 12, 81, 92, 93, 99
Proč ne? :D

_________________________________
Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
navrhoval mít vozovnu někde v centru

třeba na místě hlavního nádraží, až se odsune? :D


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Toto se mi osobně nelíbí z následujících důvodů:
1) Příliš velká vzdálenost, tedy spoje jedoucí do/z vozovny udělají zbytečně mnoho kilometrů, což stojí zbytečné peníze. Na Stránskou skálu nejezdí žádná významná linka, zátahy z vozovny nepoberou ani žádné lidi. Oproti tomu ve vozovně v Bosonohách bez nárůstu zbytečných kilometrů mohou končit veškeré 8 a 6. Navíc na této trati se očekává v nejbližší době rozvoj - trať ke kampusu a je tam i další růstový potenciál - svést tam dopravu z Kohoutovic a Kamenného vrchu na smyčku. Ačkoli očekávám, že trat ke kampusu bude velmi používáná i lidmi z Nového Lískovce.
2) Křenová je ale zároveň i nevýhodou, protože pokud se něco stane na trati, tak neexistuje žádná objízdná trasa. Vozovna v Bosonohách má tento úsek daleko kratší (po zastávku Krematorium). Navíc s menší šancí na kolizi, protože nehrozí srážka s auty.

Z mého pohledu jestli Líšeň nebo Bosonohy, tak jednoznačně Bosonohy. Někdo tady před časem navrhoval mít vozovnu někde v centru, což by byl pro mě daleko rozumnější návrh.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Nevím, kam to napsat, toto vlákno mi přijde nejlepší.
Ve vedlejším vlákně se někdo zmínil o další vozovně tramvají.
Vím, že existuje projekt vozovny v Bosonohách.
Ale dle mého názoru by bylo vhodnější umístit další vozovnu někam do líšeňské oblasti, protože tam jsou celkem 3 tratě závislé na Křenové a její případné zavření dost komplikuje dopravu.
Napadlo ně umístit novou vozovnu na Stránskou skálu do části areálu Zetoru: Jednak Zetor nepotřebuje tak velký prostor a prý se ho chce zbavit, a za další je to bokem od obytné zástavby. A navíc trať je hned u toho.

Co vy na to jako "svazáci"?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
mh píše:
k.ondra89: 1593, už se v Pisárkách i zabydluje...

Děkuji, koukám, že už je to i v evidenci. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 18:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]