Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Škoda 15T
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=534
Stránka 5 z 13

Autor:  mceza [ 13 čer 2010 10:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

omlouvám se, četl jsem, ale málo vnímal... Beztak se jim tam nějakej bezďák podělal do rohu pod sedačku...

Autor:  marecek.00 [ 13 čer 2010 09:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

Pokud jsem pochopil, mají tam zatím jediný prototyp, ne? takže víc jich smrdět nemůže :) Aspoň na těch fotkách je nafocen jen jeden kus.

Autor:  mceza [ 13 čer 2010 09:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

Ono ani kočka to bejt nemusí. Zděsil jsem se, jak krásně voněl i malej slimák, co zalez do igelitovýho pytle a ten byl pak na sluníčku...

Takhle smrděj všechny vozy nebo ne? Z těch článků jsem to nevyčet.

Autor:  MKzB [ 13 čer 2010 09:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

Mrtvé zvíře - proč ne?
Když bratranec dělal v autosalonu, tak jim tam přijel jeden děda s autem, které před třemi týdny koupil, že mu nějak divně jede. Příčina: Na svíčkovém kabelu byla zakouslá mrtvá kuna. Musela to být velká shoda náhod, že se ta kuna zakousla v okamžiku kdy děda startoval, takže dostala el. šlehu. Překouslý svíškový kabel uhráli na reklamaci, ale odstranění uhynulého zvířete z motorového prostoru musel děda zaplatit.

Autor:  manil [ 13 čer 2010 01:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

Ona to třeba klidně může být kočka, která někam do tramvaje zalezla a následně chcípla. Něco podobného se stalo v Medlánkách, kde je koček milion. Strašně dlouho se v nějaké T3 nedařilo objevit zdroj zápachu.

Autor:  agent_s_teplou_vodou [ 12 čer 2010 14:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

Datel: Jenom jestli ten zápach v 15T nebude sabotáž někoho z místní vozovny :mrgreen:

Vzpomínám si, jak jsme ve školních dílnách přilepili kus olomouckého tvarůžku na žárovku v lampě na pracovním stole učitele. Ten jak ráno přišel, a rozsvítil si, tak najednou začalo něco strašně smrdět, a za celý den nepřišel na to, co to je a odkud to jde :mrgreen: Tímto se mu po dvaceti letech omlouvám 8-)

Autor:  Datel [ 12 čer 2010 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

MKzB: Moc děkuji, pěkné fotečky, jsem si hned zavzpomínal, jak jsme tam byli před rokem... Nová 15T pro Rigu vypadá velice pěkně :-) A je dobře, že tamní provoz zůstane i nadále jen v režiji tramvají české výroby. Snad budou i přes počáteční smrad s 15T spokojeni...

pepola: Místní dvojčata jezdí jen na přední tyčový sběrač. Navíc loni za celou dobu pobytu v Rize jsem nebyl svědkem vytrolejení tyčového sběrače.

Autor:  pepola [ 12 čer 2010 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

MKzB píše:

To dvojče s fajama bych nechtěl obíhat, kdyby mi ty faje spadly... :pray: Sorry za OT.

Autor:  MKzB [ 12 čer 2010 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

Datel:
http://transphoto.ru/vehicle/118978/

Autor:  Datel [ 12 čer 2010 14:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

To musí mít ve Škodovce radost, takovou reklamaci tam snad ještě neměli... :mrgreen:

Mmch, nenašel jste někdo někde na netu fotku "lotyšské Škodovky" na tamní síti? Pokud ano, můžete sem prosím hodit odkaz?

Autor:  Los Karlos [ 12 čer 2010 13:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

No to by tak ještě scházelo.... :-D

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... -rize.html

Autor:  David Jaša [ 24 kvě 2010 17:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

Navíc funguje globalizace a to jak normálně (bombardéří fabrika v ČL, která by se na zakázce jistě podílela, kdyby ji dostali), tak "obráceně" - ať už zakázku dostane kdokoliv, díly bude dodávat vždycky pár stejných dodavatelů. Díky tomu je prakticky jisté, že třeba kola budou z Bohumína nebo že smeták bude s 50 % pravděpodobností český.

Autor:  marecek.00 [ 24 kvě 2010 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

To není tak úplně pravda, v ekonomice platí, že když má podnik jistotu zakázek, což Škoda v ČR má, stává se neefektivní a neefektivní firma ekonomice škodí. Má tendenci mít problémy při recesi, má tendenci být neefektivní, takže dosahuje buď nízkého zisku (=mj. nízký výběr na daních), nebo málo platí zaměstnancům, nebo prodává draho (nebo nejspíše všechno dohromady)... Zkrátka tržní ekonomika je založena na soutěži a bez soutěže nefunguje. Z krátkodobého úhlu pohledu je sice vhodné dát práci u nás, z dlouhodobého hlediska se to ale nevyplácí.

Náklad yna dopravu budou ve srovnání s případnou nižší vysoutěženou cenou zanedbatelné.

Autor:  MartinV [ 24 kvě 2010 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

DJ: obecně, jak už tady někdo psal, podporuješ domácí ekonomiku. Dále, ve většině případů, je daleko kratší vzdálenost mezi místem výroby a místem určení. Tzn. méně ujetých km, zvláště dnes, kdy se vše tahá silniční dopravou.

Autor:  David Jaša [ 24 kvě 2010 13:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

Cj píše:
To David Jáša: Proč protimluv? Záměrně píšu VYROBENÉ v ČR, o vlastnické struktuře podniků se nezmiňuju.

V tom ten protimluv není - jen by mě zajímalo, co že je na tom zvyku dobrého z hlediska zákazníka a zprostředkovaně daňového poplatníka.

Autor:  Cj [ 24 kvě 2010 12:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

To David Jáša: Proč protimluv? Záměrně píšu VYROBENÉ v ČR, o vlastnické struktuře podniků se nezmiňuju.

Autor:  MKzB [ 23 kvě 2010 23:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

David Jaša píše:
Na 15T asi těžko, tedy pokud to Šádewerk není schopen vypapírovat jako rekonstrukci T3/K2.

Tak u toho jsem se ze srdce zasmál. I když v Rusku, ...pardon v ČR je všechno možný.

Autor:  David Jaša [ 23 kvě 2010 22:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

daxi píše:
Nějaká smlouva na dodávku těchto vozů už jim prý leží na stole.
Na 15T asi těžko, tedy pokud to Šádewerk není schopen vypapírovat jako rekonstrukci T3/K2. sarcastic

Cj píše:
Pokud budou tramvaje dobré a zatím to vypadá, že opravdu budou,
Zatím to vypadá všelijak. Fotky a technické kresby jsou pěkné, stejně jako výrobcem deklarované hodnoty, ale zatím tomu chybí to nejdůležitější - úspěšně odježděné tisíce km v pravidelném provozu.

Cj píše:
Vlastně jde o to, že je v ČR dobrým zvykem kupovat tramvaje zde vyrobené a z tohoto výběru bude 15T evidentně kvalitativně vyčnívat.
Hezký protimluv. :) Budeme kupovat "domácí" tramvaje bez ohledu na to, co se zrovna vyrábí ve světě. :applause: Že se tím automaticky zmenšuje šance pro město si koupit lepší nebo levnější vozidla nebo si vyjednat lepší podmínky, to už asi nikoho nezajímá. ](*,) Hlavně, že peníze za šalinky potečou na ty správné účty v daňových rájích, že...

mceza píše:
U 15T se evidentně zatTeď se stále vyvíjí ULF, ale stále to nějak není ono...ím podařily odstranit všechny neduhy, ne které se nadávalo u předchůdců (pevné podvozky, uspořádání interiéru, apod.).
Zatím jen na papíře a v modelu 1:1. Zkouška provozem zatím chybí, a vzhledem k nevyzkoušenosti celé koncepce by byl dost velký risk to kupovat teď.

aresis píše:
Co třeba VarioLF3 a další výtvory od Pragoimexu? Je to sice prolejzačka ale bude o trochu levnější než ta škodovácká potvora.
Celkem rád bych viděl papírové rekonstrukce T3 --> VarioLF2, aby se tím daly nahradit T3 na d-1. Případně ještě papírové reko na sólo wany upravené tak, aby se z nich daly řídit i vysokopodlažní progressy. Určitě ne LFx+, protože:
Jenki na k-reportu píše:
... resp. doplním ještě jednu dost podstatnou věc - nejsem oprávněn tady říct kolik to stojí, dokonce nebudu ani naznačovat, ale s klidem mohu tvrdit, že to nestojí za to. Resp. buďto potřebuji lowcost na rozmlácený svršek - a pak volím "klasiku" LF protože cena a unifikace s vozy Tatra - nebo mám peníze na lepší vůz a svršek OK, a pak volím něco úplně jiného, protože nepotřebuju mít každých 7 metrů otočný hnaný podvozek, který tvoří hodně podstatnou část ceny.


Pepola píše:
no je to pořád stejné jak za minulého režimu: V Československu se vždy "vyvíjelo" něco, co jinde už dávno spolehlivě fungovalo.
Zrovna u tramvají a elektrických lokomotiv to tak nebylo, tam se nakoupily licence z USA (tramvaje) a ze Švýcarska (bobiny), a další vývoj byl postaven na těchto slušných základech. On by i ten projekt RT6 dopadl líp, kdyby se rozjel o +- pět let dřív, než vyschly penězovody DP.

Pepola píše:
Teď se stále vyvíjí ULF, ale stále to nějak není ono...
On není úplně "ono" i ten vídeňskej ulf, protože je pomalej a těžkej.

Autor:  pepola [ 23 kvě 2010 01:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

PvvS píše:
Hmm, jako nahrada KT8 mozna, ale jakykoliv usporadani s dvojsedackama v NP casti zcela zabije vyhody . Tedy rychlou vymenu cestujicich. A kdyz je to tak skvely reseni , tak proc se jim neridi vsude okolo i v ex Tatra provozech ? Pac paskvil , kterej ma v jednosmerny verzi stejne schodu jako KT8, navic postrada velky plochy pro stani .. Asi jsme tak bohati, aby jsme mohli kupovat levny veci.

Ono je to pořád stejné jak za minulého režimu: V Československu se vždy "vyvíjelo" něco, co jinde už dávno spolehlivě fungovalo.
Tehdy byl problém s licencemi a embargem atd.
Teď se stále vyvíjí ULF, ale stále to nějak není ono...
Ad kačena: Na d-1 to teda není vůbec žádné terno, tam je fakt nejlepší klasické 2x T3.

Autor:  colt274 [ 22 kvě 2010 14:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

RT6N26 píše:
v Praze jezdí T3 na důležitých linkách, takže my tam budeme jezdit s K2 a T3 vyřadíme, abysme se neopičili, ne?

aresis píše:
Nějak mi uniká, co ten tvůj peprsáckej blábol má společného s tím co jsem psal???
Je mi o to že: Byla pořízena 14T do Prahy (pro Prahu) Šalina nic moc, spíš nic. No za rok, dva byla v Brně 13T. A stejně to vypadá ohledně 15T.

no právě že je to blábol stejně jako ten tvůj. Nové šaliny jsme objednali až byly potřeba, nevím, proč bysme nemohli mít pěkné moderní tramvaje jen proto, že už je má Praha

Autor:  PvvS [ 22 kvě 2010 14:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

Hmm, jako nahrada KT8 mozna, ale jakykoliv usporadani s dvojsedackama v NP casti zcela zabije vyhody . Tedy rychlou vymenu cestujicich. A kdyz je to tak skvely reseni , tak proc se jim neridi vsude okolo i v ex Tatra provozech ? Pac paskvil , kterej ma v jednosmerny verzi stejne schodu jako KT8, navic postrada velky plochy pro stani .. Asi jsme tak bohati, aby jsme mohli kupovat levny veci.

Autor:  Rem [ 22 kvě 2010 14:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

tr píše:
v tak relativne male zemi jako CR a u tak specifickeho zbozi si hrat na "opiceni" ci "neopiceni" po Praze je nesmysl. Proste na trhu je jeden atualni model. Vyvyjet pro Brno neco specifickeho je z ekonomickeho hlediska naprosty nesmysl...


Co třeba VarioLF3 a další výtvory od Pragoimexu? Je to sice prolejzačka ale bude o trochu levnější než ta škodovácká potvora.


RT6N26 píše:
v Praze jezdí T3 na důležitých linkách, takže my tam budeme jezdit s K2 a T3 vyřadíme, abysme se neopičili, ne?


Nějak mi uniká, co ten tvůj peprsáckej blábol má společného s tím co jsem psal???
Je mi o to že: Byla pořízena 14T do Prahy (pro Prahu) Šalina nic moc, spíš nic. No za rok, dva byla v Brně 13T. A stejně to vypadá ohledně 15T.

Autor:  colt274 [ 22 kvě 2010 13:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

aresis píše:

Minimum 20 kusů bude odebráno v roce 2011. Těch devět sarančat navíc je díky penízkům co káply z ROPu.
Ohledně 15T v Brně, nevím proč se musíme opičit po Prahééé, co mají oni, musí mít Brno taky.

v Praze jezdí T3 na důležitých linkách, takže my tam budeme jezdit s K2 a T3 vyřadíme, abysme se neopičili, ne? :-?

Autor:  tr [ 22 kvě 2010 13:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

Mel bych k tomu dve strucne poznamky:

- v tak relativne male zemi jako CR a u tak specifickeho zbozi si hrat na "opiceni" ci "neopiceni" po Praze je nesmysl. Proste na trhu je jeden atualni model. Vyvyjet pro Brno neco specifickeho je z ekonomickeho hlediska naprosty nesmysl. A navic... kde vsude jezdily T3:-)

- za druhe nepochybuji o tom, ze si nase rodna a milovana "nejvetsi vesnice sveta" zachova tvar. Stejne jako u Aniter ci Sarancat se vymysli drobne upravy, na zaklade kterych to dostane jine typove oznaceni... Takze to prece bude uplne jina tramvaj specialne na miru pro Brno. Co na tom, ze je bezny clovek od sebe nerozezna... :-)

Autor:  mceza [ 22 kvě 2010 13:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 15T

Nemyslím si, že by to mělo být opičení se od Prahy. U 15T se evidentně zatím podařily odstranit všechny neduhy, ne které se nadávalo u předchůdců (pevné podvozky, uspořádání interiéru, apod.). Navíc vypadají moc hezky a navíc je to vyrobeno v naší zemi, což je pro domácí průmysl dobrá věc.
Pokud ty tramvaje budou opravdu dobré, tak je v zájmu všech, aby se koupily a vůbec nevidím problém v tom, že je mají i v Praze.

Stránka 5 z 13 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/