Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Škoda 13T
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=439
Stránka 4 z 158

Autor:  Cracatit [ 22 črc 2021 14:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Tak na dvojce to musí být schopné i na dva motory, je skoro celá na rovince nebo s minimálním klesáním...

Autor:  Naxashi [ 22 črc 2021 12:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

miropiro: No, tohle je zrovna taková „zbytečná“ přestavba. Daleko důležitější je změna interiéru, aby se tam dalo vůbec nějak…sedět, stát, procházet, prostě to používat.
Navíc, pokud si dobře pamatuji, 13T má 6×90 kW motory. S touhle úpravou by to mělo jen 4. Na ~30 m, a bůh ví kolik tun (45? Nevím už, jen vím, že to je šíleně těžký). Velmi bych se obával, jestli by to bylo schopný vůbec…jet, s lidma nebo možná i bez. A motory tam měnit nebudou. Kdysi jsem se díval, a tyhle motory jsou tak šíleně drahý, že mít pár, tak si za ně koupím byt.

Autor:  miropiro [ 22 črc 2021 11:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

M píše:
Člověk by ale řekl, že pokud se tato přestavba udělala v Praze, tak to jde, funguje, muselo to být schváleno a homologováno, pak nevím, proč by to nešlo v Brně, ledaže by to bylo tak drahé, že se to prostě nevyplatí.

A i když je to mega sci-fi, tak mi to nedá. Pokud by se třetí článek udělal nízkopodlažní, tj. mohl by být odmontován motor a vznikl by prostor pro klimatizaci (a tím pádem bychom tu měli klimatizovanou Porschetru a lá Wroclaw), tak zvládla by takto upravená tramvaj bez jednoho motoru vůbec po Brně jezdit? Osobně si říkám, že snad na lince dva by problém se stoupáním být nemusel, možná i v případě linky 12 vedené po Rooseveltově taky ne.

Autor:  Cracatit [ 04 črc 2021 14:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Myslím, že jeden takový tragéd Bc. Ondatra vedl město pár let a aktuálně je k vidění jako exemplář někde na Ministerstvu vnitra (pravděpodobně budova Nad Štolou v Prahe). :oops: Asi ještě bude škodit dál, jestli se Socani ještě znovu proderou do Sněmovny na podzim.

Autor:  2389 [ 03 črc 2021 12:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

No tak to je úplně šílenost. Plus 100ks autobusů také z roku 2015, přestože tedy do části z nich byla dosazena dodatečně. To bych chtěl někdy potkat toho tragéda, který byl odpovědný za schválení takové objednávky. Pro pobavení bych ho chtěl spatřit sarcastic sarcastic

Autor:  Janatak [ 03 črc 2021 12:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

2389 píše:
...A za mě je největší prasárna, že někoho vůbec napadne za 57 míčů v roce 2007 nakoupit vůz bez klimatizace....


Stejně jako 30 vozů 31Tr v roce 2015!

Autor:  2389 [ 03 črc 2021 12:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Zase na stranu druhou, jako náhrada starých K2 je i řešení s tímto nevýhodným interiérem dobré. To gró, proč jsou tyhle vozy neoblíbené u cestujících, je to, že tehdá se nakoupily jako náhrada 2xT3. A za mě je největší prasárna, že někoho vůbec napadne za 57 míčů v roce 2007 nakoupit vůz bez klimatizace. Plus teda ten smluvní doběr 20 kousků v roce 2016 bez klimy, to už je úplná komedie. Minimálně u tram. trakce měla být klima samozřejmostí u všech vozů pořízených po miléniu, a to z toho důvodu, že tyhle neklimatizované křápy tady budou strašit ještě v roce 2050, pokud budu uvažovat, že tu aktuálně stále jezdí tramvaje z roku 1968, byť tedy v modernizovaných podobách.

Autor:  adam_r [ 02 črc 2021 22:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

M píše:
Člověk by ale řekl, že pokud se tato přestavba udělala v Praze, tak to jde, funguje, muselo to být schváleno a homologováno, pak nevím, proč by to nešlo v Brně, ledaže by to bylo tak drahé, že se to prostě nevyplatí.


Urcite to lze, ale stoji to nejake penize navic + asi nutnost vypapirovat zmenu (=dalsi penice + cas odstaveni vozu). Penize navic do toho ted asi nikdo davat nechce.

Autor:  M [ 02 črc 2021 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Člověk by ale řekl, že pokud se tato přestavba udělala v Praze, tak to jde, funguje, muselo to být schváleno a homologováno, pak nevím, proč by to nešlo v Brně, ledaže by to bylo tak drahé, že se to prostě nevyplatí.

Autor:  mh [ 02 črc 2021 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Velké zásahy se většinou schvalovat musí. Ostatně ani na auto si nemůžete dát, co se vám zlíbí.. teda můžete, dokud vás nezastaví benga, nebo nevyhodí z STK sarcastic

Autor:  Rem [ 02 črc 2021 21:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

MartinV píše:
DP na FB reagoval stylem, že přestavba (těch sedadel) by nebyla legislativně v pořádku a vůz by nebyl provozuschopný. Tak buď nás tahají za nos, nebo jsou 13T a 14T diametrálně odlišná vozidla. :mrgreen:


Nebylo to spíš myšleno tak, že by to muselo projít nějakýma většíma ouředníma pičičandama, a čekalo by se na papíry?

Autor:  M [ 02 črc 2021 19:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

MartinV: to nebudu komentovat sarcastic

Ale připomíná mě to: odpojení pípáku blinkru je hrubý zásah do konstrukce vozidla a tudíž zakázáno ( Karosa 700 a 900 )

Autor:  MartinV [ 02 črc 2021 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

DP na FB reagoval stylem, že přestavba (těch sedadel) by nebyla legislativně v pořádku a vůz by nebyl provozuschopný. Tak buď nás tahají za nos, nebo jsou 13T a 14T diametrálně odlišná vozidla. :mrgreen:

Autor:  Naxashi [ 02 črc 2021 18:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Osobně považuji za to nejdůležitější změnění uspořádání sedadel v lichých článcích vozů 1901 – 1919. Prostě prasárnu předělat na něco použitelného. TO je to maso. Místo toho dostáváme samou omáčku okolo.

Autor:  luda_612 [ 02 črc 2021 18:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Nikdy jsem nebyl fanoušek tech stříbrných čel a nejvíc se mi 13T líbila v CVR "You plus" (každá CRV je lepší než unifik) se toto nové schéma v podstatě "líbí". Ale druhá věc je jak ta žížala z boku vypadá až moc vtipně.

Na třetím článku chyby horní vodorovný pruh záměrně nebo je to chyba?

Autor:  Cracatit [ 29 čer 2021 17:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Kdysi jsem se zrovna tady na ty "čtverky" ptal a má je jen 1901 a 1902, ty ostatní mají sudé články jen po směru a žádnou sedačku otočenou. Takže třeba pro orientaci nevidomého člověka je to fajn, že nově budou všechny sudé články Poršeter stejné a nečeká mě tohle překvapení. Ještě je něco podobného v Anitrách, jestli si to dobře pamatuju, zrovna nima moc nejezdím, za poslední dobu vlastně vůbec, jen dvakrát na stojáka, když mi vyšla Anitra na čtyřce do města místo Draka.
Doufal jsem, že otočí sedačky aspoň v jednom z lichých článků.
S poznámkou o stříbrné souhlas. Minimálně spodek šaliny mohl být celý stříbrný se šedýma podvozkama a bílé dveře, bylo by to kontrastní a červenou pěkně "od pasu nahoru" klidně i na střechu a bylo by. Bílé by byly jenom dveře. To by šlo, nebo ne?

Autor:  Antirez [ 29 čer 2021 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Když už by si člověk myslel, že nic horšího přijít nemůže, tak brněnský DP ještě dokáže překvapit.
Moc se to nepovedlo, ten nátěr alá EVO 2 je na 13T jak pěst na oko. Absolutně to nijak nerespektuje konstrukci vozu. Amatérizmus v praxi.

Autor:  M [ 29 čer 2021 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

jakub S. : tak zrovna toto vadilo ze všeho nejméně. Ani jsem si toho nevšiml, špatné sedačky jsou uplně jiné a jinde a všechny zůstaly. Toto nestojí ani za řeč.

Autor:  Jakub S. [ 29 čer 2021 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

xxx píše:
Nějak nevidím žádnou změnu v uspořádání sedadel ve čtvrtém článku... Dobrou změnou jsou ale ty přidané schodky.

Zde je to drobně vidět (vykukuje bílý kryt sedačky). 1902 měla v sudých článcích předposlední dvojsedačku čelem vzad, tedy do čtverky.

Autor:  M [ 29 čer 2021 14:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

No ona myšlenka nebyla špatná, ale provedení je bídné.
Ten přechod červené u Evo2 zvýrazňuje kloub a u 13T je těch kloubů prostě moc a nehodí se to, navíc zatočení smerem dolu a pak nahoru, je to strašný.
Možná, kdyby ten přechod přes kloub udělali jen jeden nebo max dva, možná by to vypadalo lépe, těžko říci.
Nechápu, proč zmizela černá kolem oken, vypadalo by to lépe, toto je jak osmdesátá léta.
Ten schodek je dobrej nápad, přeci jen, byl to schod jak hrom.
Žádná otočená sedadla jsem taky nenašel.
Bohužel žádná klima, ale to bylo jasné, neni ji kam dát.

Toto bude oficiálně nový lak který se bude dávat na vše? Doufám, že ne.

Bílá časem zežloutne a nebude tak pěkná. Navíc se na ni bude šíleně držet špína.

Autor:  MartinV [ 29 čer 2021 13:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Ondro: stříbrná barva též ne, a špína na ní tolik není vidět. Subjektivně mi ta bílá nepřijde jako nejlepší volba, nebo alespoň kdyby bylo méně bílé a více červené.

Autor:  xxx [ 29 čer 2021 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

miropiro píše:
Čili klima nikde, otočení zní nadějně taky, ale pak se podíváte do galerie a samozřejmě až na to otočení sedaček ve čtvrtém článku, která se udělala tak, že tam doposud lidi seděli proti sobě, se nic nezměnilo.

Nějak nevidím žádnou změnu v uspořádání sedadel ve čtvrtém článku... Dobrou změnou jsou ale ty přidané schodky.

Autor:  Ondra K. [ 29 čer 2021 13:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Ono je to něco za něco. V situaci kdy se tramvaje lakují jednou za cca 12 až 15 let může být výhoda, že bílá barva moc nebledne a déle vydrží ve vizuálně solidním stavu.

Autor:  MartinV [ 29 čer 2021 13:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Na těch velkých bílých plochách se bude krásně vyjímat špína, především na podzim, v zimě ](*,)

Autor:  miropiro [ 29 čer 2021 12:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Obrazem: DPMB vylepší tramvaje Škoda 13T, dostanou nový vzhled. První už míří do provozu

Nejdříve to zní nadějně:

„Vzhledem k tomu, že už vozy z první série najezdily v provozu 600 tisíc kilometrů, nastal podle našeho servisního plánu čas na provedení takzvané velké prohlídky, během které se vůz demontuje na části, zkontroluje a provede výměna opotřebených komponent. Navíc jsme přidali několik prvků pro cestující a také zcela nový design,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

a pak

„Některá sedadla jsme pro větší pohodlí otočili po směru jízdy. V interiéru jsme mezi články doplnili schodek navíc, který je osvětlený a zajistí tak větší bezpečnost cestujících při průchodu vozem. Zcela nové bude i čalounění na sedadlech, použili jsme stejný vzor jako při výrobě tramvají Drak,“ doplnil Havránek. Náklady na materiál a práci činí na jeden vůz přibližně šest miliónů korun.

Čili klima nikde, otočení zní nadějně taky, ale pak se podíváte do galerie a samozřejmě až na to otočení sedaček ve čtvrtém článku, která se udělala tak, že tam doposud lidi seděli proti sobě, se nic nezměnilo.

Stránka 4 z 158 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/