Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Škoda 13T
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=439
Stránka 7 z 158

Autor:  Cracatit [ 06 lis 2020 23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Nesleduju vypravenost pravidelně, ale co vím, tak je to buď náhrada za chcíplinu, nebo nějaké mimořádné vypravení, někdy mohlo být i plánované třeba o svátcích nebo při nějaké výluce v části trasy. Takže bych řekl, že jako pravidelná výprava v souběhu s vozy Vario LF2 určitě málokdy.
Osobně jsem dřív 1901 potkal často na šestce, párkrát na devítce a jednou asi na trojce, ale na šestce asi nejčastěji.

Autor:  FD [ 06 lis 2020 23:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

V období 2007 - 2008 jezdily 13T na jedničce o víkendech pravidelně (tehdy dva vozy 1901 a 1902).

Autor:  corsair_cz [ 06 lis 2020 22:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Zdravím, v poslední aktualizaci fotek jsem narazil na 1901 na lince 1. Je to asi poprvé, co 13T na lince 1 vidím, (je taky fakt že v Brně nebydlím dlouho). Jezdily 13T někdy na lince 1 pravidelně, nebo je to jenom výjimka?

Autor:  Jan Martinkovič [ 27 lis 2019 10:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Zdravím, prosim zapiste vuz 1901 jako provozni. Uz jezdí od 15.11.2019

Autor:  Tom S. [ 08 lis 2019 07:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Všechny dveře se rozsvítí zelenou nebo červenou barvou při pohybu dveří.

Autor:  xxx [ 08 lis 2019 00:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Jakou vychytávku?

Autor:  Alanis [ 07 lis 2019 21:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Dnes jsem poprvé v provozu zaregistroval vychytávku na dveřích vozu 1919, nechápu že mi to přes rok unikalo...

Tak po roce testování už by se mohlo vědět, jestli se to rozšíří i na další vozy ne? Nevíte? biggrin

Autor:  Naxashi [ 11 čer 2019 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Jednoduše, koukneš se na ten černý nápis. Obvykle je vlevo dole, teď byl vpravo nahoře.

Autor:  Fantomas [ 10 čer 2019 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

A teď, protože to nemám před očima, mi prozraď, podle čeho se to pozná?

Autor:  Naxashi [ 10 čer 2019 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Jen taková zajímavost:
1912, 4. článek, pravá strana, okno mezi dveřmi: je lepené naopak (otočené o 180° v ose kolmé k jeho ploše (líp to vysvětlit neumím)).
Někdo si asi nedával pozor. :-) A já jsem se příliš nudil.

Autor:  Kari [ 23 dub 2019 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

To není vada brzd, ale na třífázu, co jde do motorů, vynechává půlvlna jedné fáze.

Autor:  miropiro [ 23 dub 2019 08:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Dnes ráno 1923 měla nějaké pochroumané brzdy, rozjezdy a brždění doprovázely otřesy tramvaje. Jízda v 8:12 z rokle tak byla přerušena na Tomanově přestupem do přistavené 1943.

Autor:  mh [ 07 úno 2019 19:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Vůz 1903 je od dnešního dne opět provozní, zítra už snad na lince. Jinak 1929 je bez reklamy, novou celovozovku naopak obdržela 1932..

Autor:  mh [ 21 led 2019 22:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Hermanovo APC

Autor:  Tin [ 21 led 2019 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

dneska jsem to očumoval v jedné kachně, předpokládám, že poršetry mají senzory stejné: jsou tam dva malé objektivy. Takže je to založené na optickém pozorování (dokázal bych si představit i systém, který měří ultrazvukem vzdálenost nebo nějaký infrared detektor pohybu. Ale je to optika.)

A jak bych já udělal optický systém detekce průchodu? Vykašlal bych se na rozpoznávání lidí, důležité je jenom poznat, kdy koukám na stále stejné pozadí, a kdy se mi tam sune jinak barevný flek (o kterém navíc předem vím, jak by měl být velký a jak rychle by se měl pohybovat). Díky rychlosti pohybu můžu omezit případy, kdy tam někdo jenom stojí -- i když ty bych ještě lépe vyloučil tím, že počítání zapnu jenom když jsou otevřené dveře. Co by mi dělalo problémy (a dělalo by je to i ostatním metodám), je rozeznat, kdy jdou dva lidé těsně za sebou a kdy má někdo velký batoh.

Autor:  Last [ 21 led 2019 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

To by mě právě zajímalo, jestli je nějak ošetřený, když člověk stojí přímo pod tím senzorem. Nebo spíš, jak na to ten systém reaguje, jestli takovýho člověka započítá, nezapočítá...

Autor:  Tom S. [ 17 led 2019 11:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Jen co jsem slyšel, mělo by se jednat o zabudované kamery, které prý snímají až 15 snímků za sekundu a po průchodu člověka to převede obraz na hodnotu +1, nebo -1.

Horší bude když lidi stávájí ve dveřích, tak potom vznikají na konečné špatné hodnoty.

Autor:  prototyp401 [ 17 led 2019 11:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Viděl jsem to i v Urbanu, některých 21 Tr...

Buď se to řeší nějakými infrasenzory, které sledují pohyb v prostoru, a dokáží rozlišit někdo nastupuje/vystupuje. Nebo se prostor snímá kamerou a obraz se okamžitě zpracovává. Zpracování obrazu už je pak celkem jednoduché (v dnešní době). Teoreticky stačí mít nějaký vzorek dat, ty označit, a pomocí strojového učení se systém sám naučí rozpoznávat, co chceme... Nevím, jestli to tak mají, ale osobně bych to řešil tímto způsobem. Ale jak je zmíněno výše - spolehlivých algoritmy na rozpoznání objektů v obraze je plejáda, a směr pohybu se určí z několika snímků jednoduše.
On to zas není vždy dav. Obvykle vystupují/nastupují jen 2 cestující současně vedle sebe, málokdy více, málokdy se tam někdo přetlačuje, a málokdy jsou k sobě přilepení jako siamská dvojčata. Někdy jo, ale obecně se dá najít cca 98% spolehlivost (např. Hermann). Myslím, že běžný brigádník, který by to měl za úkol, by se nedostal na lepší číslo.

Autor:  pozitkar [ 17 led 2019 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Ak je tam niečo, čím by to mohlo snímať obraz, tak to rozpoznáva osoby z videa (algoritmy na to existujú už dlho), v opačnom prípade je tam asi tepelný snímač. Ale konkrétne toto zariadenie nepoznám. Davy ľudí nie sú až taký problém, ono to iba počíta +1 pri nástupe a -1 pri výstupe, do dverí sa nehrnie naraz celá grupa. Nie je to dokonalé, takže sa ti môže stať, že na konečnej budeš mať mínus päť ľudí, ale výsledky by mali byť dostatočne spoľahlivé, aby sa z dát dalo vyčítať, kde vozíš vzduch.
Inak sa to používa dosť bežne, čo viem, tak ľudí počíta napríklad Billa na Stránskeho (dá sa všimnúť, že pri vstupe dvere pípajú).
https://en.wikipedia.org/wiki/People_counter

Autor:  Richie [ 17 led 2019 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

A netušíte jak taková věc funguje? Nedokážu si představit jak by to mohlo spočítat dav lidí...

Autor:  Tom S. [ 17 led 2019 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Přece počítání cestujících.

Autor:  Arion640 [ 10 led 2019 10:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Nevíte někdo, co to je? Je to v 13T nad 2., 3., 4., 5. dveřmi

Autor:  Robert [ 14 pro 2018 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

A na jeho nohou se stát nedá? Myslím, že bych to zvládl.

Autor:  Zlaťák [ 14 pro 2018 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Je to těžký. Pravidelně se mi stává, že jedu "prázdnou" šalinou a někdo si musí sednout zrovna na sedačku v místě pro kočárek a natáhnout si nohy. A nesedne si jinam ani po prosbě. Tak pak stojím celou cestu s kočárkem ve dveřích.

Autor:  Richie [ 14 pro 2018 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Aha, já jsem spíš myslel tu situaci v tom videu kde je víc kočárků takhle.

Stránka 7 z 158 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/