Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Škoda 13T
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=439
Stránka 5 z 158

Autor:  Igor Mauricio [ 28 čer 2021 16:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Zkouška

Díky, tupec zase něco aktivně změnil v profilu a ani o tom neví... Prosím tedy moderátory o zmoderování tohoto problému :mrgreen:

Autor:  PvvS [ 28 čer 2021 16:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

goldfinger píše:
T3, K2 a T6 mají aspoň otočné podvozky. Chápu, že z pohledu zejména hůře pohyblivého cestujícího je NP příjemnější, ale škody páchané pevnými podvozky na svršku jsou bohužel více než patrné.

A co škody způsobený kmitáním otočných podvozků a jejich sinusovým pohybem ? Tedy vyhlodaný boky v rovných úsecích, vlnitý hlavy kolejnic...

Autor:  PvvS [ 28 čer 2021 16:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Spis to tady bude preply v profilu

Autor:  Igor Mauricio [ 28 čer 2021 15:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Pak vidím toto. Nevím, jestli teda ještě není chyba u mne v zobrazení.

Autor:  Igor Mauricio [ 28 čer 2021 15:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

To bude stykačem. Fakt to nejde. Dělám to teda klikáním na tyhle čudle a [b]nic[/b], vůbec [i]nic[/i]

Autor:  OndraS [ 28 čer 2021 15:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Nějak to zvýraznění blbne nebo to neumím

Hele tak chyba bude někde v tom tvým zařízení. Možná pootočenej rozdělovač?

Autor:  Alanis [ 28 čer 2021 15:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Jeli jste někdy 13T např. do Bystrce? Já třeba denně jezdím Mozolky-Zoo a 13T je dle cestovního komfortu za mě nejlepší.
Krásný odpich, žádné mlácení, nemusíte se ani držet, v prudkých obloucích to krásně omezí software a když není řidič jelito, tak si i opatrně najede a necukne to.

Pak si člověk přesedne do všeho ostatního s otočnýma podvozkama a už při 40 to mlátí ze strany na stranu a člověk si v duchu říká, kdy ten podvozek vykolejí.

Ale chápu, že z hlediska údržby kolejí v prudkých obloucích (což zajímá většinu cestujících :roll: ) jsou ty vozy na nic.

Autor:  Ondra K. [ 28 čer 2021 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

goldfinger píše:
Vinou Koloťuka máme o dvacet zbytečných krámů víc. Snad budou rychle odcházet a nahradí se něčím lepším. A do věčných lovišť by je měly předejít Anitry. Ty jsou úplné dno.

Vzhledem k tomu, že stále generálkujem T6 a děláme VP na T3 (mimo T3G), nějakého konce provozu Aniter, či dokonce 13T bych se rozhodně nebál.

Autor:  Igor Mauricio [ 28 čer 2021 15:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

[i]škody páchané pevnými podvozky na svršku jsou bohužel více než patrné[/i]
To bezesporu ano, ostatně Brno není pro vozy s pevným podvozkem (no, pevným, on i ten pevný se natáčí, byť jen pod minimálním úhlem) vhodné město, to se ví už dávno. Nicméně s první částí věty nelze souhlasit, protože výhoda NP vozu [b]s vhodně uspořádaným interiérem [/b](toto nutno zdůraznit) proti vysokopodlažnímu vozu, je především v rychlejší výměně [b]všech [/b](opět zdůraznit) cestujících, a tedy kratšímu pobytu na zastávce, s čímž jde ruka v ruce možnost zkrátit interval na lince, pobyt na zastávce, mezizastávkový úsek... Nejde jen o kočárky či o méně pohyblivé. Světové trendy nasazování NP vozidel se datují půlkou 80.let, počátkem 90.let byl NP vůz (byť jen částečně NP) ve vyspělých zemích poměrně běžný, po roce 2000 prakticky nepostradatelný. To jen u nás se s velkou slávou v roce 2019 koupí ojetý vysokopodlažní šrot z Prahy.

P.S.: Nějak to zvýraznění blbne. Nebo to jenom neumím.

Autor:  goldfinger [ 28 čer 2021 14:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

T3, K2 a T6 mají aspoň otočné podvozky. Chápu, že z pohledu zejména hůře pohyblivého cestujícího je NP příjemnější, ale škody páchané pevnými podvozky na svršku jsou bohužel více než patrné.

Autor:  M [ 28 čer 2021 13:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

jiříček: díky bohu, že ten lak nedostala...

To tu už jednou bylo, všechny tramvaje v Československu měli krémovočervený lak, městské autobusy byly červený, linkový modrý atd atd....

krom toho, tel unifik ids jmk je hnusnej, zajímalo by mě, kdo toto vymyslel a kdo to schválil, nic hnusnějšího už asi nešlo vymyslet.

Autor:  Igor Mauricio [ 28 čer 2021 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Úplné dno jsou T3/K2 a jakékoliv vysokopodlažní reinkarnace vč. modelů T6, které nemají v běžném provozu už 20 let co dělat. I ty LF jsou otázkou. A nezapomenout, že Anitra má stále ze všech vozidel jezdících po Brně z pohledu cestujícího nejlépe vyřešený interiér. Z ekonomického hlediska je to samozřejmě už trochu... Nerentabilní, ale adekvátní náhrada zatím není.

Autor:  goldfinger [ 28 čer 2021 13:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Vinou Koloťuka máme o dvacet zbytečných krámů víc. Snad budou rychle odcházet a nahradí se něčím lepším. A do věčných lovišť by je měly předejít Anitry. Ty jsou úplné dno.

Autor:  Jiricek [ 28 čer 2021 13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Podle mě je promarněná šance to, že 1902 nedostala nátěr shodný s nově pořizovanými vozy v rámci IDS JMK. Ponechme stranou, jak ten vizuál vypadá, ale když by chtěli sjednocovat nátěr, tak tohle mohla být první vlaštovka. Škoda, že to neudělali ...

Autor:  MartinV [ 28 čer 2021 12:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Janatak píše:
Možná. Ale taková klima udělá při denodenní službě mnohem víc parády.

Nemyslím si, že bychom se bavili o srovnatelných nákladech, navíc GT je zde už mnoho let z doby, kdy klima nebyla potřeba.

Autor:  Janatak [ 28 čer 2021 11:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Ale ano, teď už asi pozdě to řešit. Kardinální chyba to byla koupit bez klimy takhle pár let zpátky. To stejný flotila 31Tr z roku 2015.

Autor:  Ondra K. [ 28 čer 2021 10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Otázka ovšem je nakolik je instalace klimatizace do 13T technicky možná.

Autor:  Janatak [ 28 čer 2021 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

MartinV píše:
2389: zrovna galerijní tramvaj mi přijde jako zajímavý projekt - možnost výstav, třeba dětských organizací.



Možná. Ale taková klima udělá při denodenní službě mnohem víc parády.

Autor:  MartinV [ 28 čer 2021 09:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

2389: zrovna galerijní tramvaj mi přijde jako zajímavý projekt - možnost výstav, třeba dětských organizací.

Autor:  Zdeněk [ 28 čer 2021 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

2389: sedačky se v 13T mají předělávat v rámci GO, pokud se nic nezměnilo. Ono to není zas tak jednoduché, jak si někteří asi myslí

Autor:  2389 [ 28 čer 2021 09:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Náš milovaný podnik na blbosti vždy užilo. Galerijní tramvaje, ceremoniály při příležitosti křtu šalin, pivní vozy atd. Ale třeba přestavět nevýhodné uspořádání sedadel nebo dosadit klimatizaci a udělat tak něco přínosného pro naši klientelu, to nehrozí :)

Autor:  MartinV [ 28 čer 2021 07:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

A víme důvod změny nátěru? Osobně mi nátěr našich 13T přijde OK. Jak se říká, pokud je toto největší problém naší MHD, tak je naše hromadná doprava na výborné úrovni.

Autor:  miropiro [ 24 čer 2021 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

luda_612 píše:
1902 by vážně měla dostat barevné schéma drak. Na jednu stranu jsem dost zvědavý ale na druhou se dost děsím jak to na těch 5 článcích bude vypadat (že by byla soutěž o největší zprzneni rady Elektra).

A jaký to má smysl? A sedačky aspoň budou už normální a okna taky (klima asi holt ne)?

Autor:  Janatak [ 24 čer 2021 17:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

luda_612 píše:
1902 by vážně měla dostat barevné schéma drak. Na jednu stranu jsem dost zvědavý ale na druhou se dost děsím jak to na těch 5 článcích bude vypadat (že by byla soutěž o největší zprzneni rady Elektra).


Já 1902 dneska viděl. No, budete ještě ráádi za původní unifik... :-k

Autor:  luda_612 [ 24 čer 2021 16:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

1902 by vážně měla dostat barevné schéma drak. Na jednu stranu jsem dost zvědavý ale na druhou se dost děsím jak to na těch 5 článcích bude vypadat (že by byla soutěž o největší zprzneni rady Elektra).

Stránka 5 z 158 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/