Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Škoda 13T
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=5&t=439
Stránka 1 z 152

Autor:  Naxashi [ 11 čer 2019 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Jednoduše, koukneš se na ten černý nápis. Obvykle je vlevo dole, teď byl vpravo nahoře.

Autor:  Fantomas [ 10 čer 2019 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

A teď, protože to nemám před očima, mi prozraď, podle čeho se to pozná?

Autor:  Naxashi [ 10 čer 2019 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Jen taková zajímavost:
1912, 4. článek, pravá strana, okno mezi dveřmi: je lepené naopak (otočené o 180° v ose kolmé k jeho ploše (líp to vysvětlit neumím)).
Někdo si asi nedával pozor. :-) A já jsem se příliš nudil.

Autor:  Kari [ 23 dub 2019 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

To není vada brzd, ale na třífázu, co jde do motorů, vynechává půlvlna jedné fáze.

Autor:  miropiro [ 23 dub 2019 08:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Dnes ráno 1923 měla nějaké pochroumané brzdy, rozjezdy a brždění doprovázely otřesy tramvaje. Jízda v 8:12 z rokle tak byla přerušena na Tomanově přestupem do přistavené 1943.

Autor:  mh [ 07 úno 2019 19:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Vůz 1903 je od dnešního dne opět provozní, zítra už snad na lince. Jinak 1929 je bez reklamy, novou celovozovku naopak obdržela 1932..

Autor:  mh [ 21 led 2019 22:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Hermanovo APC

Autor:  Tin [ 21 led 2019 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

dneska jsem to očumoval v jedné kachně, předpokládám, že poršetry mají senzory stejné: jsou tam dva malé objektivy. Takže je to založené na optickém pozorování (dokázal bych si představit i systém, který měří ultrazvukem vzdálenost nebo nějaký infrared detektor pohybu. Ale je to optika.)

A jak bych já udělal optický systém detekce průchodu? Vykašlal bych se na rozpoznávání lidí, důležité je jenom poznat, kdy koukám na stále stejné pozadí, a kdy se mi tam sune jinak barevný flek (o kterém navíc předem vím, jak by měl být velký a jak rychle by se měl pohybovat). Díky rychlosti pohybu můžu omezit případy, kdy tam někdo jenom stojí -- i když ty bych ještě lépe vyloučil tím, že počítání zapnu jenom když jsou otevřené dveře. Co by mi dělalo problémy (a dělalo by je to i ostatním metodám), je rozeznat, kdy jdou dva lidé těsně za sebou a kdy má někdo velký batoh.

Autor:  Last [ 21 led 2019 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

To by mě právě zajímalo, jestli je nějak ošetřený, když člověk stojí přímo pod tím senzorem. Nebo spíš, jak na to ten systém reaguje, jestli takovýho člověka započítá, nezapočítá...

Autor:  Tom S. [ 17 led 2019 11:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Jen co jsem slyšel, mělo by se jednat o zabudované kamery, které prý snímají až 15 snímků za sekundu a po průchodu člověka to převede obraz na hodnotu +1, nebo -1.

Horší bude když lidi stávájí ve dveřích, tak potom vznikají na konečné špatné hodnoty.

Autor:  prototyp401 [ 17 led 2019 11:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Viděl jsem to i v Urbanu, některých 21 Tr...

Buď se to řeší nějakými infrasenzory, které sledují pohyb v prostoru, a dokáží rozlišit někdo nastupuje/vystupuje. Nebo se prostor snímá kamerou a obraz se okamžitě zpracovává. Zpracování obrazu už je pak celkem jednoduché (v dnešní době). Teoreticky stačí mít nějaký vzorek dat, ty označit, a pomocí strojového učení se systém sám naučí rozpoznávat, co chceme... Nevím, jestli to tak mají, ale osobně bych to řešil tímto způsobem. Ale jak je zmíněno výše - spolehlivých algoritmy na rozpoznání objektů v obraze je plejáda, a směr pohybu se určí z několika snímků jednoduše.
On to zas není vždy dav. Obvykle vystupují/nastupují jen 2 cestující současně vedle sebe, málokdy více, málokdy se tam někdo přetlačuje, a málokdy jsou k sobě přilepení jako siamská dvojčata. Někdy jo, ale obecně se dá najít cca 98% spolehlivost (např. Hermann). Myslím, že běžný brigádník, který by to měl za úkol, by se nedostal na lepší číslo.

Autor:  pozitkar [ 17 led 2019 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Ak je tam niečo, čím by to mohlo snímať obraz, tak to rozpoznáva osoby z videa (algoritmy na to existujú už dlho), v opačnom prípade je tam asi tepelný snímač. Ale konkrétne toto zariadenie nepoznám. Davy ľudí nie sú až taký problém, ono to iba počíta +1 pri nástupe a -1 pri výstupe, do dverí sa nehrnie naraz celá grupa. Nie je to dokonalé, takže sa ti môže stať, že na konečnej budeš mať mínus päť ľudí, ale výsledky by mali byť dostatočne spoľahlivé, aby sa z dát dalo vyčítať, kde vozíš vzduch.
Inak sa to používa dosť bežne, čo viem, tak ľudí počíta napríklad Billa na Stránskeho (dá sa všimnúť, že pri vstupe dvere pípajú).
https://en.wikipedia.org/wiki/People_counter

Autor:  Richie [ 17 led 2019 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

A netušíte jak taková věc funguje? Nedokážu si představit jak by to mohlo spočítat dav lidí...

Autor:  Tom S. [ 17 led 2019 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Přece počítání cestujících.

Autor:  Arion640 [ 10 led 2019 10:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Nevíte někdo, co to je? Je to v 13T nad 2., 3., 4., 5. dveřmi

Autor:  Robert [ 14 pro 2018 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

A na jeho nohou se stát nedá? Myslím, že bych to zvládl.

Autor:  Zlaťák [ 14 pro 2018 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Je to těžký. Pravidelně se mi stává, že jedu "prázdnou" šalinou a někdo si musí sednout zrovna na sedačku v místě pro kočárek a natáhnout si nohy. A nesedne si jinam ani po prosbě. Tak pak stojím celou cestu s kočárkem ve dveřích.

Autor:  Richie [ 14 pro 2018 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Aha, já jsem spíš myslel tu situaci v tom videu kde je víc kočárků takhle.

Autor:  Robert [ 14 pro 2018 08:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

O tom se nebavím, bavím se o postavení a zajištění jednoho kočárku ve voze. Záměrně nepíšu na vyhrazeném místě.

Autor:  Richie [ 14 pro 2018 07:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Problém je, že ono to kolikrát nejde, vzhledem k množství kočárků... jasně, v Brně si počkáš na další šalinu za 5-10 minut, ale na venkově ti může další bus za dvě hodiny i víc, takže prostě se tam nějak dostat musíš... Manželka mi v době, kdy jsme taky používali kočárek místo nosítka, popisovala situaci, jak o víkendu jely ve 405 čtyři kočárky :-).

Autor:  Robert [ 13 pro 2018 16:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Tak si někdy zkus spočítat, kolik lidí staví kočárky podle toho návodu, co běží na LCD téměř neustále. Skoro nikdo, co jsem si všiml.

Autor:  mh [ 13 pro 2018 16:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Ono by pomohlo i nejake vyukove video promitane primo v 13T, jenze to by tam nesmely vetsinu casu behat stupidni reklamy...

Autor:  Karosa B732 [ 12 pro 2018 17:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Konečně někdo s racionálním názorem. Je to jen a pouze typický český alibistický přístup, hledání výmluv, proč něco nejde. Víte, kolik lidí neumí používat dveře nebo vodovodní kohoutek na fotobuňku? Tak víte co? Já bych ty dveře nechal celou dobu otevřený a vodu celou dobu téct, aby 1/1000, který by ji teoreticky neuměl pustit, neměl žádný problémeček. A co teprve jízdenkové automaty nebo označovače jízdenek? Já bych to všechno odmontoval a zakázal. Co takhle začít rovnou chodit pěšky? Abychom nikoho nemátli ... Jestli jsme se dostali do situace, že nebudeme něco, co je prokazatelně 100% přínosem pro společnost, prosazovat a používat, protože 1/1000 by s tím mohla mít problém, tak je naše společnost na Highway to Hell.

Autor:  peno [ 12 pro 2018 16:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

Ono by bylo úplně nejlepší žádnou signalizaci při zavření dveří automatem nemít, mít signalizaci jen při zavření dveří řidičem. Ale to by v dnešní přesignalizované (fuj, to je zase slovo) době asi nešlo.
Ale stejně mi to připadá jako bouře ve sklenici vody vyvolaná několika řidiči, kteří kvůli jednomu procentu ignorantů a hlupáků nechtějí používat funkce, které většina chápe a vítá. A teď klidně do mě.

Autor:  M [ 12 pro 2018 13:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 13T

To je fakt, lidi nepoznají tlačítko od blinkru nebo nějaké nálepky, hlášení ignorují, ignorují signalizaci, že namají nastupovat, opravdu nějaka odlišná signalizace by tomu nepomohla.
Je třeba se na to dívat pohledem člověka, který neni šoutoš a toto vše ho ale vůbec nezajímá, nevšímá si toho, nění paf z toho, že je někde jiná signalizace, jiná barva tlačítka nebo, že někde svítí zeleně či červeně dveře, lidem je to uplný šumák. Někteří nepoznají ani rozdíl mezy tramvají, autobusem a trolejbusem, natož rozlišovat typy, nedej bože si ještě všímat nějaké signalizace, barvy, zvuku či hlášení, nikoho to nezajíma krom lidí, co se o toto zajímaji a tak se k tomu musí přistupovat.

Stránka 1 z 152 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/