Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 158    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 158  Další
Autor Zpráva
Offline
586
25 říj 2019 10:12
Kowalski píše:
Robert: Na druhou stranu, zrovna v tomhle případě by se o nějaké vyloženě díry, alespoň dle mého, nejednalo, a v poměru mezi vedlejšími příjmy a hlavní smyslem VHD mi to připadá jakožto drobný, takřka neznatelný kompromis ;)


Díky za názornou ukázku, přesně o tohle mi šlo. Když u téhle konkrétní reklamy nebude 90% oken zalepených úplně zbytečně, tak se vůbec nic nestane, naopak to bude vypadat o trošku kultivovaněji. Pokud je přes okna nějaká informace, tak to beru jako nutné zlo, ale tohle je zkrátka úplně zbytečné... Samozřejmě je pravda i to ostatní, co zde zaznělo: podniku je to jedno, ten inkasuje víc peněz, grafik si to prostě neuvědomí a PR oddělení firmy je nadšený, jak krásnou reklamu mají... Ale pořád platí, že kdyby se prostě trochu přemýšlelo, to by bylo krásný...


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Souhlasím s Fantomasem. Ono mnohdy grafik bere plochu vozidla právě jako ten jednolitý plochý billboard, často si třeba ani neuvědomí, že se tam otevírají dveře. To není konec konců problém jen vozidel MHD, ale i firmeních vozů a třeba dodávek.

Například S(tarb)ucks

Kdo se chce pobavit, tak zde je více takovýchto nešťastně polepených firemních vozidel: https://www.boredpanda.com/car-sliding- ... ls-design/


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Což je ovšem hypotéza, že. :-)
A pak je samozřejmě otázka, protože na toto podle mě žádný relevantní průzkum neproběhl, jestli je více lidí, kterým polepené okno vadí, nebo těch, kterým je to jedno, popř. jsou rádi, že do interiéru tolik nerumpluje zoncna.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Tak dopravní podnik je tu snad prvořadě aby sloužil cestujícím, né na vydělávání peněz. A když ten přípdlatek nebude 15%, ale třeba 75% a těch šalin s úplným celopolepem bude 5 míň (pouze ilustr. příklad), tak to snad vyjde stejně..
Nota bene, oněch 15% u těch pár kusů podnik taky asi nevytrhe.


Naposledy upravil mnadenicek dne 04 bře 2024 15:05, celkově upraveno 1

Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Jenže vy se na to furt díváte z pozice člověka, co mu to vadí. DP jakožto příjemce peněz na to bude mít jiný pohled.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Taky jsem teď na ten ceník natrefil, když jsem si googlil "ledendární reklamu" :). Myslím, že rozdíl 15% je dost málo. ten příplatek by měl být, buď bych to zakázal nebo masivním příplatkem (a limitem na malý počet vozidel) bych z toho udělal něco echt exkluzivního..


Offline
103
01 črc 2016 11:20
Na Slovensku sa to vyriešilo radikálne - priamo vyhláška 254/2020 stanovila, že reklama na drážnom vozidle môže zabrať max. 10 % plochy okien.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Za zmínku stojí, že třeba DPP už polepování oken nenabízí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Ano, dle ceníku je tam rozdíl cca 15 %. Takže by byl DPMB sám proti sobě, kdyby se vnucoval s levnější variantou.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Předpokládám, že inzerent za plochu s okny platí více, než bez oken. Takže by teoreticky měl být motivován tu plochu oken nevyužít, zvlášť tady u té modrobílé se to nabízí (tady je to polepení oken fakt zbytečné).


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
To je právě problém, že to zákazník, potažmo jeho grafik, bere jako jakýkoliv billboard, místo aby se snažil kreativně pracovat s tím, jak je ten prostor tvarově členěný, nebo jinak využít pro reklamní sdělení fakt, že je to na šalině. Líbí se mi ten vídeňský ULF, kde z portálů kloubů udělali plechovky piva. Z Brna zase vzpomeňme na legendární reklamu se záchody Sebak, i když to pro někoho už mohlo být za hranicí vkusu. sarcastic

Možná by pro začátek stačilo, kdyby v podkladech, které DPMB (nebo SNIP nebo kdo to má na starosti) inzerentům předává, bylo nějaké alespoň nezávazné doporučení o tom, že by měla být snaha nezaplácávat za každou cenu celé plochy oken. Klidně s nějakými příklady. I třeba toho kreativního využití. Taky by se mělo důrazně upozornit na otevíratelná okna, že to pak může z lidí dělat kyklopy apod. Ono to klidně může být i jen o tom, že si to ten grafik neuvědomí, že by k tomu mohl přistupovat jinak.* Když se řeší vizuální smog v centrech měst a vydávají se manuály (mnohdy závazné), jak s reklamou na budovách pracovat, tak nevidím důvod, proč by to nešlo řešit na vozech MHD.

*(Kdysi jsem takto na vysoké "načapal" spolužáka, co jako bokovku právě navrhoval grafiku pro jistý korporát na jistou 13T a když jsem zahlédl původní návrh, který dost připomínal to, co se kritizuje níže u toho Q.cz, tzn. zbytečné jednobarevné plochy bez informace přes všechna oka, tak jsem se mu pokusil vnuknout některé z těch myšlenek, o kterých se tady bavíme. A bylo na něm vidět, že o tom takto prostě do té doby nepřemýšlel. Ve výsledku tak aspoň část oken zůstala volná a bylo tam i něco dalšího, co využívalo zase fakt, že je to na šalině)

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Jasně, to vše může být. Ale pokud je překrytí oken povoleno, tak chápu zákazníka, že to tak bude chtít.


Offline
Uživatelský avatar

135
09 kvě 2014 17:24
Nowy Dwór Mazowiecki
Robert: Na druhou stranu, zrovna v tomhle případě by se o nějaké vyloženě díry, alespoň dle mého, nejednalo, a v poměru mezi vedlejšími příjmy a hlavní smyslem VHD mi to připadá jakožto drobný, takřka neznatelný kompromis ;)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
A má šalina sloužit coby billboard? Nemůže jako billboard sloužit pouze plocha nad okny a pod okny?


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Pokud má šalina sloužit coby billboard, tak celkem rozumím zadavateli, že ji chce celistvou. Billboard s dírou uprostřed by asi taky chtěl málokdo.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Nejsi. Taky bych více preferoval řešení ve stylu té reklamy "gigabit" a určitě na to neupozorňuju poprvé. Dost se to řeší i třeba v diskuzích na imhd.sk

Dost se mi líbí přístup v Innsbrucku nebo ve Vídni, kde si (ve většině případů) uvědomují, že už jen plocha nad okny (a u ULFů i na těch portálech) je dost velká, aby nemusely informace být i přes okna. V těchto městech si mimo jiné zachovávají i korporátní identitu tím, že nepolepují čela tramvají.

Innsbruck: Reklama 1 Reklama 2 Reklama 3

Vídeň: Reklama jen nad okny a na portálech Reklama 2 Reklama 3


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Jsem jediný, komu tohle nepřipadá normální? Jakej má sakra význam ta fólie přes okna? Chtěl bych moc kdyby u těch reklam někdo přemýšlel jako třeba tady?

Chápu, když je přes okna nějaká informace jako třeba tady nebo tady. Je to sice nechutnej reklamní smog a asi jedny z nejnevkusnějších reklam, co jsem viděl, ale když už musím ty okna zalepit tou hnusnou fólií, tak to alespoň předává nějakou informaci.

Btw. neřešilo se něco podobného i mediálně myslím v Ostravě? Nemůžu to nikde dohledat.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je holt škoda, že s VP 13T nedochází ke změně interiéru á la DPP. Mně osobně sezení na těch kolmých sedačkách v lichých článcích nevadí, i tak by tam ale být nemusely.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ty kecy o tom interiéru se týkají jen 20 vozu ze 49. Nevím co je zpraseneho na těch ostatních. A na rovné trati je to opravdu pohodlnejsi svezení než jiné typy.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Furt lepší obutý Vario, než něco se zpraseným interiérem, natřískaný až na střechu.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, s Drakem si může podat ruce, řekl bych, že ten zase dobře ničí rovný svršek třeba v úseku Zemědělská - Jugoslávská.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
487
07 úno 2006 10:26
goldfinger píše:
Tyhle krámy naložit na trajler a odvézt do Charkova. Sedět se v tom nedá, v létě sauna, ničí to svršek, tak co s tím. Zadarmo drahý.


Je to věc názoru. I když negativní účinky na svršek jsou jasné a pro dílnu to taky není ideální vozidlo. Jako občasný cestující linkou 12 mám ale mnohem raděj svezení v 13T než v rozhrkaných a věčně obutých Wanách.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Tyhle krámy naložit na trajler a odvézt do Charkova. Sedět se v tom nedá, v létě sauna, ničí to svršek, tak co s tím. Zadarmo drahý.


Offline
Uživatelský avatar

176
15 zář 2017 18:12
Hustopeče
Nepočítá se s tím spíš u GO?

_________________________________
Celovozové reklamy jsou moje vášeň :D


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Jo, souhlasím. Ono to jde. Říkám už dlouho, že tohle se má udělat i u nás.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3949 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 158  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 23:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]