Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

RT6N1
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=5&t=4
Stránka 4 z 208

Autor:  Rem [ 05 čer 2017 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Jsem se dnes vezl po depu T2. To je silná dávka šotodrog démone. Ale když se nad tím člověk zamyslí, není to zas taková utopie. Jsou ve světě provozy, kde generálkují staré vozy, překopou je, dosadí NP článek a hurá do provozu. Jistě tu jsou světem zběhlejší šotouši takže je napadne víc příkladů, než moje Polsko kde překopávaj Duewagy nebo co to je zač, tuším že v tom má taky prsty modertrans.

Autor:  Demon [ 05 čer 2017 21:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

sarcastic Teda pánové, v čem to jedete ?

Autor:  Rem [ 05 čer 2017 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

No moje myšlenka je ta, nezatratit design a koncept vozů RT6 a zachránit jej nahrazením problémových komponentů něčím novým a neproblémovým jinak řečno Poznan po Česku. Bohužel je to jen fantazie.

Autor:  MKzB [ 05 čer 2017 12:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Ondra K:
Přesně tak. DP může být klidně i autorem, ale výrobu skříní a podvozků bych zadal externí firmě.

Jinak si myslím, že problémem RT6 je, že se v podstatě furt jen flikovaly. Kdyby se udělala pořádná reko zgruntu, podobně jako Polsku, tak na tom budeme o poznání lépe.

Autor:  Ondra K. [ 05 čer 2017 12:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Ať se RT6 zrekonstruují jakkoliv, pořád to budou 3 atypický vozy, což je z hlediska ekonomiky a provozu nesmysl.

Výroba tramvají by byla reálná nejspíš pouze v podobné formě jako u Varii, nebo Maria. Tzn. DP koupí skříň a všechny komponenty a provede pouze montáž.

Autor:  Rem [ 05 čer 2017 09:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

DP jednu dobu uvažoval o stavbě vlastních vozů. Tak proč se nedomluvit s nějakým výrobcem výzbroje, pohonů, brzd, aby toto dodal, s nějakou zárukou a servisem. DP by vzal RT6 kastli očesal, případně časově zmodernizoval (lepená okna, ledkové osvětlení....) narvala by se tam ta výzbroj a spol. která by již neměla dělat neplechu no a kdyby se to osvědčilo, DP by si mohl zkusit licenčně vyrábět modernizované RT6ky sám, protože v rámci rozvržení interieru je tahle mašina nejlepší.

Autor:  Ben [ 29 kvě 2017 22:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Ondra K. píše:
Ono nejde ani tak o nadměrný opotřebení, jako spíš o nevhodný způsob namáhání celé jedné části kloubového spojení. Kdysi po netu kolovala veřejně přístupná prezentace, která problém popisovala.
Aktuální stav jednotlivých vozů je celkem nepodstatný, protože pro nějaký, alespoň trochu rozumný provoz, by musely projít rekonstrukcí všechny vozy. Z toho co o strojařině vím, vyvstává otázka jestli takový zásah je ještě vůbec v možnostech DP, a nebo už by vyžadoval specializovanou firmu a její zázemí.

Pokud vím co se tu psalo (konkrétně to psal myslím Eda) tak klouby u 1752 a 1754 byly těsně před odstavením v pořádku. Bylo tu psáno, že prošly defektoskopií a vozy by měly mít na půl roku klid od zásahů do kloubového spojení, ovšem týden na to byly odstaveny obě. Takže pokud by se na to nedívalo z hlediska dlouhodobého provozu typu 10 let atd , tak nějakou chvíli (2-3 roky, pominu-li SP) by měly bez větších zásahů a bez větších problémů jezdit, když s aktuálním řešením kloubových spojení jezdily pár let, rovněž bez větších problémů. Ovšem co s tím plánuje DP do budoucna to nevíme pořádně nikdo :D

Autor:  mechoš [ 29 kvě 2017 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Hoši nešlo by tu diskuzu o K3 přesunout správně ;)

Autor:  Ondra K. [ 29 kvě 2017 19:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Ono nejde ani tak o nadměrný opotřebení, jako spíš o nevhodný způsob namáhání celé jedné části kloubového spojení. Kdysi po netu kolovala veřejně přístupná prezentace, která problém popisovala.
Aktuální stav jednotlivých vozů je celkem nepodstatný, protože pro nějaký, alespoň trochu rozumný provoz, by musely projít rekonstrukcí všechny vozy. Z toho co o strojařině vím, vyvstává otázka jestli takový zásah je ještě vůbec v možnostech DP, a nebo už by vyžadoval specializovanou firmu a její zázemí.

Autor:  MKzB [ 29 kvě 2017 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

U K3R je problém s nadměrným opotřebením čepů v kloubech, na které se přišlo při rozpojení 1751, když dojela km do SP či VP. Pak se to nějak začalo řešit.
Napadá mě, zda by nebylo jednodušší ty čepy v rámci každé VP či SP prostě vyměnit, přestože se jedná o hrubou zámečnickou práci.

Autor:  Ben [ 29 kvě 2017 17:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

A to se uvažuje jako o zprovoznění všech čtyř? Pokud vím tak 1752,54 žádné zásadní poruchy neměly (alespoň mi to tak bylo řečeno) jen na ně nebyl čas, aby se opravily ty menší poruchy, takže tam spolupráce s výrobcem při zprovozňování nutná není nebo snad ano?.

Autor:  likin [ 29 kvě 2017 17:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

colt274 píše:
Chápu, že jsou K3 atypické jako celek, ale co tam je tak atypického (kromě kloubových spojení) oproti zbytku kloubáků, že by jejich provoz byl takový strašný a zásadní problém?

atypičnost a s tím spojené náhradní díly, které se objednávají na zakázku kusově, jsou drahé a špatně dostupné. Ona se může zdát K3 stejná jak každej jinej kotas, ale ona není :D a v případě K3 hrají roli i nějaké konstrukční záležitosti. V úvahu připadá spolupráce s "výrobcem" při případném opětovném zprovoznění.

Autor:  colt274 [ 29 kvě 2017 17:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Chápu, že jsou K3 atypické jako celek, ale co tam je tak atypického (kromě kloubových spojení) oproti zbytku kloubáků, že by jejich provoz byl takový strašný a zásadní problém?

Autor:  Robert [ 29 kvě 2017 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Aneb protoze je to drahe, tak do toho narveme jeste dalsi prachy...

Autor:  Eda [ 29 kvě 2017 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Souhlas.

Náš názor ale nic nemění na tom, že se to zvažuje.

Zase do toho totiž vstupuje zůstatková hodnota. A to bohužel celou logiku rozhodování posunuje zase o trochu jinam.

Autor:  Ondra K. [ 29 kvě 2017 13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Zprovozňovat K3 je nesmysl, který zákonitě dopadne stejně jako zprovoznění RT6 v roce 2007. I kdyby se je povedlo zprovoznit, tak stejně na svoji atypičnost do pár let dojezdí.

Autor:  Eda [ 29 kvě 2017 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

U RT6 to nehrozí.

U K3 se zprovoznění zvažuje.

Autor:  mechoš [ 29 kvě 2017 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Podle včerejších neověřených informací se uvažuje o obnovení provozu K3 a RT6 ....

Nemám jak ověřit takže berte s rezervou.

Ale víme jak to je " na každém šprochu pravdy trochu "

Autor:  Tm [ 29 kvě 2017 00:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Děkuji všem za info. :-)

Autor:  mh [ 28 kvě 2017 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Žádná kanibalizace neprobíhá.. jestli je někdo rozkrádá je věc druhá..

Autor:  Rem [ 28 kvě 2017 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Od kdy maji T3G TV14?

Autor:  MKzB [ 28 kvě 2017 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

A předpokládám, že na nich probíhá postupná kanibalizace.
Sice se zdá, že na nich není co brát. Pravdou ale je, že spousta dílů je shodných, např. brzdy 1802+3 by měly pasovat na 13T, staťáky se dají napasovat kamkoli, výzbroj TV14D je příbuzná se standardní TV14 v T3G, takže mnoho částí má shodných.

Autor:  Eda [ 28 kvě 2017 00:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

V současné době jsou to nepoužitelné tramvaje. Nicméně vedení DP nemá odvahu se jich, kvůli jejich vysoké účetní, zbavit. A tak hnijou dál, dokud jejich hodnota neklesne. A až klesne, tak je buď někdo koupí nebo budou sešrotovány.

Autor:  Robert [ 27 kvě 2017 23:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Ja si hlavne myslim, ze cokoli noveho bude znamenat jejich definitivni konec.

Autor:  Ondra K. [ 27 kvě 2017 22:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Domnívám se, že není moc důvod, aby se kolem RT6 dělo něco nového.

Stránka 4 z 208 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/