Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

RT6N1
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=4
Stránka 206 z 208

Autor:  PvvS [ 29 bře 2005 16:20 ]
Předmět příspěvku: 

Nesmysl
Nakup i s dotaci stal 100 mil. kc , reko jednoho vozu okolo 6 milionu.

Autor:  Mike [ 29 bře 2005 11:53 ]
Předmět příspěvku: 

Mne hovoril asi 3 roky dozadu řidič, čo s 1801 prevažne jazdil, že keď dovtedy DPMB spolu preinvestovalo do všetkých RT6 min. 600 mil KČ,- ( :!: ), tak bude ich veľký záujem, aby čo najskôr a najviac jazdili. Ale asi sa to už za tie roky zmenilo...

Autor:  BS170 [ 25 bře 2005 00:03 ]
Předmět příspěvku: 

mauricio píše:
BS170 píše:
Anonymous píše:
PvvS píše:
Vim . Nejedou a nevyjedou. Bez dokladu od DU se ani nehnou. Nejak bych je necekal ani na oslavach

Skoda. Drazni urad se asi k vydavani povoleni moc nema, ze?
To ne.Ony jsou ale uz 11 let starý.Od r.1994 :shock: !

no když si vezmu, kolikrát už v tom neúspěšném skušebním provozu byli, tak se ani drážnímu úřadu nedivím, že se k tomu nema... Tuhle me napadla otazka, ze jestli by CKD existovalo jeste nejak ten rok po dodani RT6, jestli by vubec bylo schopne je opravit...

k BAHNu : :-) No vidíš, to mě ani nenapadlo :-) Du se podívat...nejdu, právě čučím na noční rozjezd na hlavasu, hm...nezajímavé...počkám až bude den :-)


Jakou más sít?Odepis do BAHN/Síte :-)

Autor:  Igor Mauricio [ 24 bře 2005 23:57 ]
Předmět příspěvku: 

BS170 píše:
Anonymous píše:
PvvS píše:
Vim . Nejedou a nevyjedou. Bez dokladu od DU se ani nehnou. Nejak bych je necekal ani na oslavach

Skoda. Drazni urad se asi k vydavani povoleni moc nema, ze?
To ne.Ony jsou ale uz 11 let starý.Od r.1994 :shock: !

no když si vezmu, kolikrát už v tom neúspěšném skušebním provozu byli, tak se ani drážnímu úřadu nedivím, že se k tomu nema... Tuhle me napadla otazka, ze jestli by CKD existovalo jeste nejak ten rok po dodani RT6, jestli by vubec bylo schopne je opravit...

k BAHNu : :-) No vidíš, to mě ani nenapadlo :-) Du se podívat...nejdu, právě čučím na noční rozjezd na hlavasu, hm...nezajímavé...počkám až bude den :-)

Autor:  BS170 [ 24 bře 2005 23:56 ]
Předmět příspěvku: 

mauricio píše:
BS170 píše:
mauricio píše:
kdy byli posledně venku?? Jak dlouho jsou už v té vozovně?? :-) Co kdyby se třeba prodali do té Poznaně?? Jasně, je tu možnost, že jednou budou jezdit, ale řekněme že i kdyby za pět let začali jezdit, tak už budou nemoderní a nebudou moc potřeba...Možná by bylo lepší fakt je prodat...můj osobní názor.

On je nikdo nekoupí :-( .A naposled jsem potkal 1801 na d-13 dne 1.9.2004 :-( .No.Ale K3 taky nejsou k zahození :wink: .

K3 a KT8N jsou moje nejoblíbenější :o) Já bych totiž někdy strašně rád viděl RT6N1 v provozu, v Brne jsem rok a jeste se mi to nepostestilo...
a co BAHN?Tam na ni muzes cucet od rána do vecera :lol: !

Autor:  BS170 [ 24 bře 2005 23:54 ]
Předmět příspěvku: 

Anonymous píše:
PvvS píše:
Vim . Nejedou a nevyjedou. Bez dokladu od DU se ani nehnou. Nejak bych je necekal ani na oslavach

Skoda. Drazni urad se asi k vydavani povoleni moc nema, ze?
To ne.Ony jsou ale uz 11 let starý.Od r.1994 :shock: !

Autor:  manil [ 24 bře 2005 23:54 ]
Předmět příspěvku: 

PvvS píše:
Vim . Nejedou a nevyjedou. Bez dokladu od DU se ani nehnou. Nejak bych je necekal ani na oslavach

Skoda. Drazni urad se asi k vydavani povoleni moc nema, ze?

Autor:  Igor Mauricio [ 24 bře 2005 23:54 ]
Předmět příspěvku: 

BS170 píše:
mauricio píše:
kdy byli posledně venku?? Jak dlouho jsou už v té vozovně?? :-) Co kdyby se třeba prodali do té Poznaně?? Jasně, je tu možnost, že jednou budou jezdit, ale řekněme že i kdyby za pět let začali jezdit, tak už budou nemoderní a nebudou moc potřeba...Možná by bylo lepší fakt je prodat...můj osobní názor.

On je nikdo nekoupí :-( .A naposled jsem potkal 1801 na d-13 dne 1.9.2004 :-( .No.Ale K3 taky nejsou k zahození :wink: .

K3 a KT8N jsou moje nejoblíbenější :o) Já bych totiž někdy strašně rád viděl RT6N1 v provozu, v Brne jsem rok a jeste se mi to nepostestilo...

Autor:  Návštěvník [ 24 bře 2005 23:53 ]
Předmět příspěvku: 

PvvS píše:
Vim . Nejedou a nevyjedou. Bez dokladu od DU se ani nehnou. Nejak bych je necekal ani na oslavach

Skoda. Drazni urad se asi k vydavani povoleni moc nema, ze?

Autor:  BS170 [ 24 bře 2005 23:49 ]
Předmět příspěvku: 

mauricio píše:
kdy byli posledně venku?? Jak dlouho jsou už v té vozovně?? :-) Co kdyby se třeba prodali do té Poznaně?? Jasně, je tu možnost, že jednou budou jezdit, ale řekněme že i kdyby za pět let začali jezdit, tak už budou nemoderní a nebudou moc potřeba...Možná by bylo lepší fakt je prodat...můj osobní názor.

On je nikdo nekoupí :-( .A naposled jsem potkal 1801 na d-13 dne 1.9.2004 :-( .No.Ale K3 taky nejsou k zahození :wink: .

Autor:  Igor Mauricio [ 24 bře 2005 23:48 ]
Předmět příspěvku: 

kdy byli posledně venku?? Jak dlouho jsou už v té vozovně?? :-) Co kdyby se třeba prodali do té Poznaně?? Jasně, je tu možnost, že jednou budou jezdit, ale řekněme že i kdyby za pět let začali jezdit, tak už budou nemoderní a nebudou moc potřeba...Možná by bylo lepší fakt je prodat...můj osobní názor.

Autor:  PvvS [ 24 bře 2005 23:06 ]
Předmět příspěvku: 

Vim . Nejedou a nevyjedou. Bez dokladu od DU se ani nehnou. Nejak bych je necekal ani na oslavach

Autor:  manil [ 24 bře 2005 23:02 ]
Předmět příspěvku: 

nemate nekdo nejake cerstve informace, o techto skvelych tramvajich (ne spekulace, jen fakta) :?:

Autor:  PvvS [ 20 úno 2005 22:13 ]
Předmět příspěvku: 

Jinde ve svete je jenom Poznan. Tam na tom provedli par uprav ,ktery by nebyly slucitelny s nasima provozama. A ted to vcelku jezdi. 7-8 z 10 denne . Aspon vetsinou.

Autor:  Igor Mauricio [ 20 úno 2005 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

PvvS píše:
To bych pridal. Jenom reko podvozku, brzd a dalsich drobnosti provedena na 1803 prisla tusim na 6 milionu. Tady je navic problem s tim ze tam nejsou klasicky motory TE023(E) s vykonem 44,5 kW ale tusim TE 029 s vykonem 103 kW. Tedy dvojnasobny. Proto i TV14 pouzita u vozu RT6 ma vykonovy prvky na 2*600A misto klasicky TV14 pro T3/K2 ktera ma 2*300A . Tudiz se musi pouzit minimalne 2 vyzbroje progress , a jedna stoji 1 500 000 . Navic novy staticky menic, ktery stoji okolo 500 000 , reko brzd , odhaduju tak 3 miliony . Navic vyzbroj progress ma jiny rozmery a pro zastavbu do tramvaje RT6 by bylo nutny upravit strechu, na ktery jsou kontejnery umisteny. Tim padem zasah do nosny konstrukce, nutnost testu . Nova kompletne cela kabelaz, hlavne silnoprouda. V pripade takovyto reko bych uz spis uvazoval o nasazeni vyzbroje Europulse, ktera je na takovy motory uz pripravena. Sice by se to prodrazilo o 4 novy motory, ale myslim ze prinos by byl vetsi. Ovsem otazka je jestli se daji stavajici motory napasovat do podvozku. RT6 maji jinak umisteny motory, a tusim i velikostne jsou jiny.

Cena se podle myho nebude moc lisit od vozu K3 , teda neco okolo 18 000 000 .
Jinak obdobnou rekonstrukci uz nechava delat praha ( proto neudelali reko ala brno a vozy nesmej na ulici) . Skusim se poptat co vsechno obsahuje a na kolik by vysla.


To je docela zajímavé...zkus se optat na tu prahu a můžeš někde zjistit, jak to jezdí jinde ve světě?? Jeslti v poho nebo ne...

Autor:  PvvS [ 20 úno 2005 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

To bych pridal. Jenom reko podvozku, brzd a dalsich drobnosti provedena na 1803 prisla tusim na 6 milionu. Tady je navic problem s tim ze tam nejsou klasicky motory TE023(E) s vykonem 44,5 kW ale tusim TE 029 s vykonem 103 kW. Tedy dvojnasobny. Proto i TV14 pouzita u vozu RT6 ma vykonovy prvky na 2*600A misto klasicky TV14 pro T3/K2 ktera ma 2*300A . Tudiz se musi pouzit minimalne 2 vyzbroje progress , a jedna stoji 1 500 000 . Navic novy staticky menic, ktery stoji okolo 500 000 , reko brzd , odhaduju tak 3 miliony . Navic vyzbroj progress ma jiny rozmery a pro zastavbu do tramvaje RT6 by bylo nutny upravit strechu, na ktery jsou kontejnery umisteny. Tim padem zasah do nosny konstrukce, nutnost testu . Nova kompletne cela kabelaz, hlavne silnoprouda. V pripade takovyto reko bych uz spis uvazoval o nasazeni vyzbroje Europulse, ktera je na takovy motory uz pripravena. Sice by se to prodrazilo o 4 novy motory, ale myslim ze prinos by byl vetsi. Ovsem otazka je jestli se daji stavajici motory napasovat do podvozku. RT6 maji jinak umisteny motory, a tusim i velikostne jsou jiny.

Cena se podle myho nebude moc lisit od vozu K3 , teda neco okolo 18 000 000 .
Jinak obdobnou rekonstrukci uz nechava delat praha ( proto neudelali reko ala brno a vozy nesmej na ulici) . Skusim se poptat co vsechno obsahuje a na kolik by vysla.

Autor:  adam_r [ 20 úno 2005 17:47 ]
Předmět příspěvku: 

Fixi píše:
Tak proč si sakra DPmB nenechá v Parsu udělat kompletní reko skříně, podvozků, dát TV Progress atd. aby měl relativně levně tři perfektní nízkopodlažní tramvaje?! :evil: :?: :cry:


Problem je, ze nikdo DPMB nezaruci, ze po teto rekonstrukci budou vozy schvaleny do provozu a nebudou to jen vyhozene penize. Pokud DU schvali tu prazskou rekonstrukci, tak to bude neco jineho, ale ted bych do toho rozhodne nesel.

Pro informaci odhadovana cena rekonstrukce (progress, brzdy DAKO, uprava pojezdu stredniho clanku) prijde na nejakych 10 milionu.

Autor:  Fixi [ 20 úno 2005 17:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak proč si sakra DPmB nenechá v Parsu udělat kompletní reko skříně, podvozků, dát TV Progress atd. aby měl relativně levně tři perfektní nízkopodlažní tramvaje?! :evil: :?: :cry:

Autor:  PvvS [ 19 úno 2005 13:28 ]
Předmět příspěvku: 

To dekujte jinde. Dp uz do nich investoval dost penez.

Autor:  Igor Mauricio [ 19 úno 2005 13:09 ]
Předmět příspěvku: 

Fixi píše:
PvvS píše:
Jelikoz nemaj prukaz spusobilosti, tak se muzou pohybovat pouze na kuplu za dalsim vozem .

http://www.du-praha.cz/drurad/poplatky.htm


Proboha ne, já chci aby RT6 jezdily, jsou to fantastická vozidla.


Přesně tak, nestrašte!! Teda né že bych RT6 měl nějak obzvláště rád, alei tak...chcu je totiž vidět "live" :-)

Autor:  Fixi [ 19 úno 2005 13:07 ]
Předmět příspěvku: 

PvvS píše:
Jelikoz nemaj prukaz spusobilosti, tak se muzou pohybovat pouze na kuplu za dalsim vozem .

http://www.du-praha.cz/drurad/poplatky.htm


Proboha ne, já chci aby RT6 jezdily, jsou to fantastická vozidla.

Autor:  PvvS [ 17 úno 2005 16:52 ]
Předmět příspěvku: 

Jelikoz nemaj prukaz spusobilosti, tak se muzou pohybovat pouze na kuplu za dalsim vozem .

http://www.du-praha.cz/drurad/poplatky.htm

Autor:  Igor Mauricio [ 17 úno 2005 16:39 ]
Předmět příspěvku: 

adam_r píše:
mauricio píše:
aha...jak se vlastně získá povolení DU ?? Podle nějakých najetých kilometrů??


díky za odpověd...takže v podstatě Brno je v klidu, ale visí to na Praze?? Jiank ta tramvaj bez schvaleni nemůže jezdit vůbec, nebo jenom s cestujícími (jako cvičná nebo služební muže) ??

O Krakově vím, tam jsem jednu zahlídl vlastně, zrovna jedním okem a navíc v mlze :-((

Autor:  adam_r [ 17 úno 2005 14:12 ]
Předmět příspěvku: 

mauricio píše:
aha...jak se vlastně získá povolení DU ?? Podle nějakých najetých kilometrů??


Jak uz psal kolega Pvvs, tak pro schvaleni typu je treba splnit vsechny pozadavky a normy, ktere uklada drazni zakon. (drazni urad si je nevymysli)
Vpostate se jedna o splneni norem (ktere platily v dobe, kdy se zacalo schvalovani typu) + najezdeni urciteho mnozstvi kilometru bez zavady. V pripade problemu muze drazni urad naridit upravu vozu.

V pripade RT6 to bylo asi nejak takhle: CKD zacalo se schvalovanim typu nekdy v polovine 90.let => tedy podle tehdy platne legislativy. V r. 1997 si DPMB a DPP objednali po 4 kusech vozu, u kterych vyrobce sliboval dokonceni typovych zkousek v nejblizsi dobe. To se ale pro mnozstvi zavad a uprav k jejich odstraneni narizenych draznim uradem nestalo. Do toho zkrachovalo CKD, takze dopravni podniky si zacali dokoncovat upravy sami.

A vidim to tak, ze DU dal jako jeden z pozadavku, ze se zminene (vpodstate finalni upravy) vyzkousi u obou provozovatelu vozu RT6 v CR. Vozy byly uspesne vyzkouseny v siti DPMB, ale zatim ne v siti DPP.

Jeste je zde moznost zahajit ze strany DPMB uplne nove typove zkousky. Tam ale vidim nekolik zasadnich hacku. Vozy by musely splnit normy platne v roce 2005, coz by si vyzadalo dalsi investice (podvozky, vetrani, atesty na materialy, ...) a znovu najezdit hromadu zkusebnich km bez cestujicich, pak s cestujicimi, ... Ve vysledku by mohlo byt levnejsi koupit 4 vektry, ktere typove schvaleni jiz maji.

--------------
RT6 jinak jezdi v Krakove, kde na nich mistni udelali upravy, ktere byly dle polskeho drazniho zakona schvalitelne, ale ne dle naseho. Jednalo se hlavne o odmontovani vseho, co nebylo k provozu na rovinatych tratich v Krakove potreba. (tak jsem to alespon ja pochopil)

Autor:  PvvS [ 16 úno 2005 18:57 ]
Předmět příspěvku: 

1802 cekalo se na vysledek reko 1803 . Foto 1804 nevm, pac se z dilen nehla a tezko nekdo prozradi ze dela v dilnach a do objektu taha fotak .


Povoleni by se ziskalo tak ze by se konecne schvalila jako typ. Tomu brani podminka DU ze v kazdym meste kde je provozovatel ma , musi aspon jeden vuz projit reko a najezdit km. Bohuzel druhy provozovatel se rozhodl pro rekonstrukci zcela zasadni. Vymena vyzbroje , brzd a dalsich veci. Cena mirne receno astronomicka.

Jinak Du dalsi povoleni uz asi nevyda pac vozy , od doby vyrobeni jezdily stale na povoleni ke zkusebnimu provozu. Nejni divu ze mu dosla trpelivost.

Stránka 206 z 208 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/