Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

RT6N1
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=4
Stránka 8 z 208

Autor:  pepola [ 24 zář 2015 10:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Za cenu šrotu se to vyplatí - víc za to nemůžou chtít...

Autor:  Rem [ 24 zář 2015 08:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Jestli ji ta Poznaň bude chtít...

Autor:  MKzB [ 24 zář 2015 07:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

V Poznani jí bude mnohem lépe, než v Brně. Po rekonstrukci na Moderus Tatrus bude zařazena do provozu pod e.č. 415.
Pro připomínku polská rekonstrukce je tak radikální, že přípravná demontáž byla z většiny provedena již v Brně formou kanibalizace.

Autor:  agent_s_teplou_vodou [ 23 zář 2015 23:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Jako kůlna na zahrádku se kloubový vůz nehodí. Takže buď půjde do Poznaně na díly, nebo ji odkoupí nějaký "sběratel", a skončí ve stodole, jako např. pražská 5513 ve Strnadicích...

Autor:  Janatak [ 23 zář 2015 23:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Kdo by tu hajtru rozebranou koupil? Dyť je to prakticky novostavba, aby se ten stroj uvedl do provozu...

Autor:  Rem [ 23 zář 2015 21:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Tak šotouši, rozbíjte prasátka. Vánoce jsou za chvíli. sarcastic

Autor:  pdbrno [ 23 zář 2015 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

http://dpmb.cz/?seo=verejne-zakazky&all

Autor:  MKzB [ 24 črc 2015 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

OndraK:
Astra 300 měla nehodu, po které měla být opravena. Její likvidaci zapříčinily minimálně tři faktory:
1. postupná kanibalizace.
2. hodně odličností proti sériovým kusům.
3. náhradní zadní čelo dodané s křížkem po funuse (hodilo se pro jinou Astru)

Ad. muzejní RT6:
TMB by mělo zachovat tu, která jezdila v pravidelném provozu pokud možno v Brně, takže v úvahu připadá 1801-3.
Osobě jsem pro 1802, která měla jako první dořešené brzdy, takže se jedná o finální vzor. Podle tohoto vzoru byla upravena 1803, měla být upravena i 1801 (možná i 1804). Nerad bych, abychom toho jednou litovali stejně jako soupravy metra R1.

Autor:  Ondra K. [ 24 črc 2015 11:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Co si vybavuju, tak po netu kolovaly fotky v kovošrotu odložených dveří z 15T.

Autor:  Rem [ 24 črc 2015 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Ondra K. píše:
Astra 300 byla zrušená po nehodě. Co se týče 9200, tak v podstatě nikdo z nás neví, k čemu ji výrobce nakonec použil. Klidně mohla být "zrecyklována" v rámci nějakého dalšího projektu.


Skoro to z té věty vypadá, že když ty nevíš co s ní bylo, tak to neví "v podstatě nikdo." Minimálně jeden článek a kusy skeletu jsem viděl na fotkách z nějakýho vrakoviště. Každopádně se poptám, tuším že tu mašinu nějak podrobněji zkoumali.

Autor:  Ondra K. [ 24 črc 2015 08:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Astra 300 byla zrušená po nehodě. Co se týče 9200, tak v podstatě nikdo z nás neví, k čemu ji výrobce nakonec použil. Klidně mohla být "zrecyklována" v rámci nějakého dalšího projektu.

Autor:  Rem [ 24 črc 2015 08:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Hhoonnzzaa píše:
Já stále nerozumím, čím by byl cennější úplně první původní prototyp vozů RT6 než současné vozy....

No to je pak debata těžká když v jednom příspěvku něco velkolepě nadneseš a v druhým už nevíš... Šrotace 300 a 9200 mi taky nejde do hlavy. U té 9200 se vědělo, že nevyjde do běžnýho provozu, proč po ní někdo nechňapl, netuším, ale je to škoda, první vyrobená 100% pseudonizkopodlažní šalina je již kaput. No nezní to nádherně? Pokud je trend dávat muzejní vozy do původního nebo i prototypového stavu, nebylo by lepší tam rovnou něco zprvu dát, a nemuset to pak nákladně překopávat?

agent_s_teplou_vodou píše:
Wikipedia uvádí 13.945 vyrobených vozů Tatra T3...

Wikipedii bych bral s rezervou, někdy jsou tam nepřesnosti. Tušil jsem že T3 bylo vyrobeno něco kolem 13900 dal jsem tam tedy rezervu očividně malou, netušil jsem že někdo o půlnoci bude mít potřebu dohledat a radovat se nad tím že jsem se spletl.

brnpat píše:
To by šlo dost těžko, prototyp T3 by spíš šel předělat z kastle T2. Karoserie prototypu a sériové T3 se dost lišila, asi tak stejně jak karoserie prototypu trolejbusu 9Tr a sériové 9Tr.

No právě, ale pochopení toho, že vozy, co si museum zasloužily už tu nejsou stále od některých nemám.

Autor:  brnpat [ 24 črc 2015 07:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Rem píše:
... jako lze nyní z každé T3 udělat původní T3 prototypovou. ...

To by šlo dost těžko, prototyp T3 by spíš šel předělat z kastle T2. Karoserie prototypu a sériové T3 se dost lišila, asi tak stejně jak karoserie prototypu trolejbusu 9Tr a sériové 9Tr.

Autor:  agent_s_teplou_vodou [ 24 črc 2015 00:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Rem píše:
Ano, porovnávat vůz jehož bylo vyrobeno 19 kusů s vozem, jehož bylo vyrobeno 13874 kusů +/- 45 kusů...

Wikipedia uvádí 13.945 vyrobených vozů Tatra T3 (počet dodaných nových vozů přímo z výroby), a k tomu dalších 131 náhradních vozových skříní, často s náhradními podvozky. Ač byly tyto vozy vykazovány jako náhradní díly, fakticky se jednalo o zcela nové tramvaje, které nahradily některé vozy zničené při nehodách či požárech. V Československu byly těmito „rekonstrukcemi“ nahrazovány i tramvaje starších typů T1 a T2, od kterých nové vozy převzaly i evidenční čísla.

Autor:  Hhoonnzzaa [ 24 črc 2015 00:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Já stále nerozumím, čím by byl cennější úplně první původní prototyp vozů RT6 než současné vozy. Nikdy nebyl schválen jako typ, nikdy se nepočítalo s výrobou shodných kousků a stejně je tomu i u prototypu vozů LT, tedy vozu RT6S. Samozřejmě by bylo dobré, kdyby se zachovaly i tyto vozy, ale současné vozy RT6N1 v Brně jsou ty pravé RT6N1, které všichni znají a budou si takové pamatovat. Jejich vzhled, vůni, zvuk, vše co k nim patří. A ačkoli jich nebylo moc, dalo by se hovořit o malé sérii, včetně Polska. Právě tyto vozy se staly vůbec prvními již vážně myšlenými nízkopodlažními vozy u DPP a DPMB.

Stejné by to bylo s úplně prvním funkčním vzorkem 15T ev. č. 9200. Určitě nikdo v budoucnu nebude truchlit nad nezachováním tohoto vozu, ale určitě by bylo škoda nezachovat ani jednu sériovou 15T. Stejně tak to je s úplně první Astrou, která již je také po smrti. Mnohem cennější bude jednou zachovat jednu sériovou Astru.

A co už vůbec nechápu je ohánění se formulí "když o ní bude nějaké muzeum stát". Legislativně naprosto nic nebrání tomu odprodat třeba 3 vozy Modertransu a 1 vůz si ponechat a vypravovat ho jen příležitostně či vůbec. Na světě není jen ekonomická hodnota, na světě jsou i jiné hodnoty. Bohužel, žijeme v době, kdy se vše ostatní kromě ekonomických zájmů jaksi vytratilo. Historická hodnota případně zachovaného vozu RT6N1 bude samozřejmě nejvyšší až my už budeme přesýpací, takže nás to vlastně nemusí zajímat. Ale s takovým přístupem bychom dnes neměli cenné muzejní exponáty v muzeích všude po ČR.

Autor:  Rem [ 23 črc 2015 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Neřekl bych, origoš to prostě nebude. Pokud něco do muzea tak RT6S. Toho jest jeden kus, prototyp. Pokud berete, že z nynějších RT6 lze udělat muzeální exponát, tak pak by neměl být problém nechat 157 let jezdit v Poznani vůz Tatra RT6 MF06AC (uschování vytěžených dílů) pak ji odkoupit a překopat jí zpět na RT6 TV10.
Když tu padla T3M... ta taky prošla "modernizacemi" a teď ji vracejí do původního stavu

Autor:  mceza [ 23 črc 2015 21:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Rem píše:
Ano, porovnávat vůz jehož bylo vyrobeno 19 kusů s vozem, jehož bylo vyrobeno 13874 kusů +/- 45 kusů


A to je přesně ono! Právě jsi sám řekl důvod, proč je tak důležité myslet na muzejní RT6.

Autor:  Rem [ 23 črc 2015 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Ano, porovnávat vůz jehož bylo vyrobeno 19 kusů s vozem, jehož bylo vyrobeno 13874 kusů +/- 45 kusů je argument, nad kterým bych měl držet hubu.
Předpokládám, že půjde ultramega snadně udělat z nějaké RT6 původní prototypovou RT6 která byla v jednom kuse, né nynější odvozeniny, stejně tak snadno, jako lze nyní z každé T3 udělat původní T3 prototypovou. Pravda ta dřevěná podlaha by se sháněla asi na zakázku no...

Autor:  mceza [ 23 črc 2015 21:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

První T3 už také neexistuje. To ovšem neznamená, že bychom neměli mít T3 v muzeu, že...

Autor:  Rem [ 23 črc 2015 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Hhoonnzzaa píše:
Asi netřeba zdůvodňovat, proč jsou do budoucna RT6N1 o mnoho cennějším historickým vozidlem než K3 a jakékoli další nízkopodlažní kousky v ČR, že ne? První může být jen jedna (pro méně chápavé).


První a původní RT6 s tyristorovou výzbrojí TV10 je již, nebo pardon, částečky prachu z ní jsou možná ještě v Kralupech ve šrotárně. To, co se následně dělalo, už jsou další odvozeniny od tohoto modelu. Teda oni pak přeroubali i ten původní prototyp, kterej následně zlikvidovali (pro ty nejchytřejší z nejchytřejších "onzú")

Autor:  Hhoonnzzaa [ 23 črc 2015 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Rem píše:
Že takové orthodox názory o zachování aspoň jednoho vozu pro museum nemáte i ve věci K3 a VV60LF. Prostě se z RT6 musí dělat něco víc. Pokud bude přijatá nabídka, půjde to pryč a doufat si můžete jak chcete.
P. S. Máme v Česku RT6S, pokud vás to tolik se*e, že by naše stroje šly pryč, složte se a třeba vám eSko za půl mega prodají :)


Asi netřeba zdůvodňovat, proč jsou do budoucna RT6N1 o mnoho cennějším historickým vozidlem než K3 a jakékoli další nízkopodlažní kousky v ČR, že ne? První může být jen jedna (pro méně chápavé).

Autor:  Rem [ 23 črc 2015 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Hhoonnzzaa píše:
Já mám jen strach, že DPMB prodá všechny 4 a nezbyde v ČR ani jediný zástupce vozů RT6N1, který by byl do budoucna pravděpodobně historicky nejcennějšími nízkopodlažním vozem ve sbírkách historických vozidel v ČR.


Že takové orthodox názory o zachování aspoň jednoho vozu pro museum nemáte i ve věci K3 a VV60LF. Prostě se z RT6 musí dělat něco víc. Pokud bude přijatá nabídka, půjde to pryč a doufat si můžete jak chcete.
P. S. Máme v Česku RT6S, pokud vás to tolik se*e, že by naše stroje šly pryč, složte se a třeba vám eSko za půl mega prodají :)

Autor:  Ondra K. [ 23 črc 2015 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

Už to tu bylo diskutováno několikrát. Záleží na muzeích zda budou mít o zachování některé RT6 zájem.

Autor:  Hhoonnzzaa [ 23 črc 2015 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

ReZ píše:
A to 1802 úspěšně, aspoň dle Vypravenosti, každý den jezdí. Ještě bych je nezatracoval a do PL na dojetí neprodával. Ale je otázka jaké každonoční úsilí medláneckých mechošů za tím stojí. Jako optimista a fanda RT6 v ulicích doufám, že co nejmenší...


Samozřejmě souhlas, nicméně opravdu bych neříkal do PL na dojetí. Tam se jim dostává velmi zásadních investic (přes 10 milionů v Kč na vůz) do kompletní rekonstrukce, po které vypadají jak z továrny a jsou plně vybaveni pro bezproblémovou údržbu těchto vozů přímo ve vozovně, kde je zastoupení firmy Modertrans. Dokonce spoustu dílů si jsou schopni vyrobit sami bez vykrmování SKD. Spíš než dojetí bych to nazýval druhým, lepším životem.

Já mám jen strach, že DPMB prodá všechny 4 a nezbyde v ČR ani jediný zástupce vozů RT6N1, který by byl do budoucna pravděpodobně historicky nejcennějšími nízkopodlažním vozem ve sbírkách historických vozidel v ČR.

Autor:  ReZ [ 23 črc 2015 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: RT6N1

A to 1802 úspěšně, aspoň dle Vypravenosti, každý den jezdí. Ještě bych je nezatracoval a do PL na dojetí neprodával. Ale je otázka jaké každonoční úsilí medláneckých mechošů za tím stojí. Jako optimista a fanda RT6 v ulicích doufám, že co nejmenší...

Stránka 8 z 208 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/