Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5193 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 208  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 23 zář 2015 21:46 

Příspěvky: 117
Od: 23 led 2011 03:17
http://dpmb.cz/?seo=verejne-zakazky&all


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 15:04 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1741
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
OndraK:
Astra 300 měla nehodu, po které měla být opravena. Její likvidaci zapříčinily minimálně tři faktory:
1. postupná kanibalizace.
2. hodně odličností proti sériovým kusům.
3. náhradní zadní čelo dodané s křížkem po funuse (hodilo se pro jinou Astru)

Ad. muzejní RT6:
TMB by mělo zachovat tu, která jezdila v pravidelném provozu pokud možno v Brně, takže v úvahu připadá 1801-3.
Osobě jsem pro 1802, která měla jako první dořešené brzdy, takže se jedná o finální vzor. Podle tohoto vzoru byla upravena 1803, měla být upravena i 1801 (možná i 1804). Nerad bych, abychom toho jednou litovali stejně jako soupravy metra R1.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 11:26 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5596
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Co si vybavuju, tak po netu kolovaly fotky v kovošrotu odložených dveří z 15T.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 11:10 

Příspěvky: 2327
Od: 19 dub 2009 12:06
Ondra K. píše:
Astra 300 byla zrušená po nehodě. Co se týče 9200, tak v podstatě nikdo z nás neví, k čemu ji výrobce nakonec použil. Klidně mohla být "zrecyklována" v rámci nějakého dalšího projektu.


Skoro to z té věty vypadá, že když ty nevíš co s ní bylo, tak to neví "v podstatě nikdo." Minimálně jeden článek a kusy skeletu jsem viděl na fotkách z nějakýho vrakoviště. Každopádně se poptám, tuším že tu mašinu nějak podrobněji zkoumali.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 08:36 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5596
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Astra 300 byla zrušená po nehodě. Co se týče 9200, tak v podstatě nikdo z nás neví, k čemu ji výrobce nakonec použil. Klidně mohla být "zrecyklována" v rámci nějakého dalšího projektu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 08:07 

Příspěvky: 2327
Od: 19 dub 2009 12:06
Hhoonnzzaa píše:
Já stále nerozumím, čím by byl cennější úplně první původní prototyp vozů RT6 než současné vozy....

No to je pak debata těžká když v jednom příspěvku něco velkolepě nadneseš a v druhým už nevíš... Šrotace 300 a 9200 mi taky nejde do hlavy. U té 9200 se vědělo, že nevyjde do běžnýho provozu, proč po ní někdo nechňapl, netuším, ale je to škoda, první vyrobená 100% pseudonizkopodlažní šalina je již kaput. No nezní to nádherně? Pokud je trend dávat muzejní vozy do původního nebo i prototypového stavu, nebylo by lepší tam rovnou něco zprvu dát, a nemuset to pak nákladně překopávat?

agent_s_teplou_vodou píše:
Wikipedia uvádí 13.945 vyrobených vozů Tatra T3...

Wikipedii bych bral s rezervou, někdy jsou tam nepřesnosti. Tušil jsem že T3 bylo vyrobeno něco kolem 13900 dal jsem tam tedy rezervu očividně malou, netušil jsem že někdo o půlnoci bude mít potřebu dohledat a radovat se nad tím že jsem se spletl.

brnpat píše:
To by šlo dost těžko, prototyp T3 by spíš šel předělat z kastle T2. Karoserie prototypu a sériové T3 se dost lišila, asi tak stejně jak karoserie prototypu trolejbusu 9Tr a sériové 9Tr.

No právě, ale pochopení toho, že vozy, co si museum zasloužily už tu nejsou stále od některých nemám.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 07:30 

Příspěvky: 124
Od: 18 čer 2015 20:20
Rem píše:
... jako lze nyní z každé T3 udělat původní T3 prototypovou. ...

To by šlo dost těžko, prototyp T3 by spíš šel předělat z kastle T2. Karoserie prototypu a sériové T3 se dost lišila, asi tak stejně jak karoserie prototypu trolejbusu 9Tr a sériové 9Tr.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 00:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1100
Od: 28 pro 2008 00:10
Bydliště: 613 00
Rem píše:
Ano, porovnávat vůz jehož bylo vyrobeno 19 kusů s vozem, jehož bylo vyrobeno 13874 kusů +/- 45 kusů...

Wikipedia uvádí 13.945 vyrobených vozů Tatra T3 (počet dodaných nových vozů přímo z výroby), a k tomu dalších 131 náhradních vozových skříní, často s náhradními podvozky. Ač byly tyto vozy vykazovány jako náhradní díly, fakticky se jednalo o zcela nové tramvaje, které nahradily některé vozy zničené při nehodách či požárech. V Československu byly těmito „rekonstrukcemi“ nahrazovány i tramvaje starších typů T1 a T2, od kterých nové vozy převzaly i evidenční čísla.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 črc 2015 00:26 

Příspěvky: 121
Od: 01 úno 2009 22:40
Já stále nerozumím, čím by byl cennější úplně první původní prototyp vozů RT6 než současné vozy. Nikdy nebyl schválen jako typ, nikdy se nepočítalo s výrobou shodných kousků a stejně je tomu i u prototypu vozů LT, tedy vozu RT6S. Samozřejmě by bylo dobré, kdyby se zachovaly i tyto vozy, ale současné vozy RT6N1 v Brně jsou ty pravé RT6N1, které všichni znají a budou si takové pamatovat. Jejich vzhled, vůni, zvuk, vše co k nim patří. A ačkoli jich nebylo moc, dalo by se hovořit o malé sérii, včetně Polska. Právě tyto vozy se staly vůbec prvními již vážně myšlenými nízkopodlažními vozy u DPP a DPMB.

Stejné by to bylo s úplně prvním funkčním vzorkem 15T ev. č. 9200. Určitě nikdo v budoucnu nebude truchlit nad nezachováním tohoto vozu, ale určitě by bylo škoda nezachovat ani jednu sériovou 15T. Stejně tak to je s úplně první Astrou, která již je také po smrti. Mnohem cennější bude jednou zachovat jednu sériovou Astru.

A co už vůbec nechápu je ohánění se formulí "když o ní bude nějaké muzeum stát". Legislativně naprosto nic nebrání tomu odprodat třeba 3 vozy Modertransu a 1 vůz si ponechat a vypravovat ho jen příležitostně či vůbec. Na světě není jen ekonomická hodnota, na světě jsou i jiné hodnoty. Bohužel, žijeme v době, kdy se vše ostatní kromě ekonomických zájmů jaksi vytratilo. Historická hodnota případně zachovaného vozu RT6N1 bude samozřejmě nejvyšší až my už budeme přesýpací, takže nás to vlastně nemusí zajímat. Ale s takovým přístupem bychom dnes neměli cenné muzejní exponáty v muzeích všude po ČR.

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 črc 2015 22:16 

Příspěvky: 2327
Od: 19 dub 2009 12:06
Neřekl bych, origoš to prostě nebude. Pokud něco do muzea tak RT6S. Toho jest jeden kus, prototyp. Pokud berete, že z nynějších RT6 lze udělat muzeální exponát, tak pak by neměl být problém nechat 157 let jezdit v Poznani vůz Tatra RT6 MF06AC (uschování vytěžených dílů) pak ji odkoupit a překopat jí zpět na RT6 TV10.
Když tu padla T3M... ta taky prošla "modernizacemi" a teď ji vracejí do původního stavu


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 črc 2015 21:59 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Rem píše:
Ano, porovnávat vůz jehož bylo vyrobeno 19 kusů s vozem, jehož bylo vyrobeno 13874 kusů +/- 45 kusů


A to je přesně ono! Právě jsi sám řekl důvod, proč je tak důležité myslet na muzejní RT6.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 črc 2015 21:50 

Příspěvky: 2327
Od: 19 dub 2009 12:06
Ano, porovnávat vůz jehož bylo vyrobeno 19 kusů s vozem, jehož bylo vyrobeno 13874 kusů +/- 45 kusů je argument, nad kterým bych měl držet hubu.
Předpokládám, že půjde ultramega snadně udělat z nějaké RT6 původní prototypovou RT6 která byla v jednom kuse, né nynější odvozeniny, stejně tak snadno, jako lze nyní z každé T3 udělat původní T3 prototypovou. Pravda ta dřevěná podlaha by se sháněla asi na zakázku no...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 črc 2015 21:36 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
První T3 už také neexistuje. To ovšem neznamená, že bychom neměli mít T3 v muzeu, že...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 črc 2015 21:24 

Příspěvky: 2327
Od: 19 dub 2009 12:06
Hhoonnzzaa píše:
Asi netřeba zdůvodňovat, proč jsou do budoucna RT6N1 o mnoho cennějším historickým vozidlem než K3 a jakékoli další nízkopodlažní kousky v ČR, že ne? První může být jen jedna (pro méně chápavé).


První a původní RT6 s tyristorovou výzbrojí TV10 je již, nebo pardon, částečky prachu z ní jsou možná ještě v Kralupech ve šrotárně. To, co se následně dělalo, už jsou další odvozeniny od tohoto modelu. Teda oni pak přeroubali i ten původní prototyp, kterej následně zlikvidovali (pro ty nejchytřejší z nejchytřejších "onzú")


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 črc 2015 20:18 

Příspěvky: 121
Od: 01 úno 2009 22:40
Rem píše:
Že takové orthodox názory o zachování aspoň jednoho vozu pro museum nemáte i ve věci K3 a VV60LF. Prostě se z RT6 musí dělat něco víc. Pokud bude přijatá nabídka, půjde to pryč a doufat si můžete jak chcete.
P. S. Máme v Česku RT6S, pokud vás to tolik se*e, že by naše stroje šly pryč, složte se a třeba vám eSko za půl mega prodají :)


Asi netřeba zdůvodňovat, proč jsou do budoucna RT6N1 o mnoho cennějším historickým vozidlem než K3 a jakékoli další nízkopodlažní kousky v ČR, že ne? První může být jen jedna (pro méně chápavé).

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 črc 2015 19:36 

Příspěvky: 2327
Od: 19 dub 2009 12:06
Hhoonnzzaa píše:
Já mám jen strach, že DPMB prodá všechny 4 a nezbyde v ČR ani jediný zástupce vozů RT6N1, který by byl do budoucna pravděpodobně historicky nejcennějšími nízkopodlažním vozem ve sbírkách historických vozidel v ČR.


Že takové orthodox názory o zachování aspoň jednoho vozu pro museum nemáte i ve věci K3 a VV60LF. Prostě se z RT6 musí dělat něco víc. Pokud bude přijatá nabídka, půjde to pryč a doufat si můžete jak chcete.
P. S. Máme v Česku RT6S, pokud vás to tolik se*e, že by naše stroje šly pryč, složte se a třeba vám eSko za půl mega prodají :)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 črc 2015 16:38 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5596
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Už to tu bylo diskutováno několikrát. Záleží na muzeích zda budou mít o zachování některé RT6 zájem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 črc 2015 14:58 

Příspěvky: 121
Od: 01 úno 2009 22:40
ReZ píše:
A to 1802 úspěšně, aspoň dle Vypravenosti, každý den jezdí. Ještě bych je nezatracoval a do PL na dojetí neprodával. Ale je otázka jaké každonoční úsilí medláneckých mechošů za tím stojí. Jako optimista a fanda RT6 v ulicích doufám, že co nejmenší...


Samozřejmě souhlas, nicméně opravdu bych neříkal do PL na dojetí. Tam se jim dostává velmi zásadních investic (přes 10 milionů v Kč na vůz) do kompletní rekonstrukce, po které vypadají jak z továrny a jsou plně vybaveni pro bezproblémovou údržbu těchto vozů přímo ve vozovně, kde je zastoupení firmy Modertrans. Dokonce spoustu dílů si jsou schopni vyrobit sami bez vykrmování SKD. Spíš než dojetí bych to nazýval druhým, lepším životem.

Já mám jen strach, že DPMB prodá všechny 4 a nezbyde v ČR ani jediný zástupce vozů RT6N1, který by byl do budoucna pravděpodobně historicky nejcennějšími nízkopodlažním vozem ve sbírkách historických vozidel v ČR.

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 črc 2015 14:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2965
Od: 04 pro 2008 10:07
Bydliště: tam, kde mám postýlku...
A to 1802 úspěšně, aspoň dle Vypravenosti, každý den jezdí. Ještě bych je nezatracoval a do PL na dojetí neprodával. Ale je otázka jaké každonoční úsilí medláneckých mechošů za tím stojí. Jako optimista a fanda RT6 v ulicích doufám, že co nejmenší...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 črc 2015 16:06 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5596
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
1803 dnes na ZJ.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 črc 2015 22:52 

Příspěvky: 1674
Od: 22 led 2006 12:56
Bydliště: Brno
Ta je teď ve Vrchlabí, ne?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 črc 2015 21:47 

Příspěvky: 2327
Od: 19 dub 2009 12:06
Jen jestli to není zas nějakej joke...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 črc 2015 18:09 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1173
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
Neměl by pohon místo 4x2 být spíš 12x8? biggrin

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 črc 2015 17:15 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 548
Od: 15 dub 2013 15:57
Tramvaj RT6S na prodej
Všimněte si zejména druhu=nové, roku výroby=2009 a najeto=0km sarcastic

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 črc 2015 14:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Od: 13 lis 2004 11:58
Nedostatek ano, ovšem mimo prázdninové JŘ.. Až se odstraní závady, tak se samozřejmě budou v provozu opět objevovat, ale není třeba je teď honit za každou cenu..


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5193 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 208  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 led 2020 20:08
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]