Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 208    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 208  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
Za cenu šrotu se to vyplatí - víc za to nemůžou chtít...


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Jestli ji ta Poznaň bude chtít...

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
V Poznani jí bude mnohem lépe, než v Brně. Po rekonstrukci na Moderus Tatrus bude zařazena do provozu pod e.č. 415.
Pro připomínku polská rekonstrukce je tak radikální, že přípravná demontáž byla z většiny provedena již v Brně formou kanibalizace.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Jako kůlna na zahrádku se kloubový vůz nehodí. Takže buď půjde do Poznaně na díly, nebo ji odkoupí nějaký "sběratel", a skončí ve stodole, jako např. pražská 5513 ve Strnadicích...


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Kdo by tu hajtru rozebranou koupil? Dyť je to prakticky novostavba, aby se ten stroj uvedl do provozu...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Tak šotouši, rozbíjte prasátka. Vánoce jsou za chvíli. sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
173
23 led 2011 03:17
http://dpmb.cz/?seo=verejne-zakazky&all


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
OndraK:
Astra 300 měla nehodu, po které měla být opravena. Její likvidaci zapříčinily minimálně tři faktory:
1. postupná kanibalizace.
2. hodně odličností proti sériovým kusům.
3. náhradní zadní čelo dodané s křížkem po funuse (hodilo se pro jinou Astru)

Ad. muzejní RT6:
TMB by mělo zachovat tu, která jezdila v pravidelném provozu pokud možno v Brně, takže v úvahu připadá 1801-3.
Osobě jsem pro 1802, která měla jako první dořešené brzdy, takže se jedná o finální vzor. Podle tohoto vzoru byla upravena 1803, měla být upravena i 1801 (možná i 1804). Nerad bych, abychom toho jednou litovali stejně jako soupravy metra R1.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Co si vybavuju, tak po netu kolovaly fotky v kovošrotu odložených dveří z 15T.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Ondra K. píše:
Astra 300 byla zrušená po nehodě. Co se týče 9200, tak v podstatě nikdo z nás neví, k čemu ji výrobce nakonec použil. Klidně mohla být "zrecyklována" v rámci nějakého dalšího projektu.


Skoro to z té věty vypadá, že když ty nevíš co s ní bylo, tak to neví "v podstatě nikdo." Minimálně jeden článek a kusy skeletu jsem viděl na fotkách z nějakýho vrakoviště. Každopádně se poptám, tuším že tu mašinu nějak podrobněji zkoumali.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Astra 300 byla zrušená po nehodě. Co se týče 9200, tak v podstatě nikdo z nás neví, k čemu ji výrobce nakonec použil. Klidně mohla být "zrecyklována" v rámci nějakého dalšího projektu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Hhoonnzzaa píše:
Já stále nerozumím, čím by byl cennější úplně první původní prototyp vozů RT6 než současné vozy....

No to je pak debata těžká když v jednom příspěvku něco velkolepě nadneseš a v druhým už nevíš... Šrotace 300 a 9200 mi taky nejde do hlavy. U té 9200 se vědělo, že nevyjde do běžnýho provozu, proč po ní někdo nechňapl, netuším, ale je to škoda, první vyrobená 100% pseudonizkopodlažní šalina je již kaput. No nezní to nádherně? Pokud je trend dávat muzejní vozy do původního nebo i prototypového stavu, nebylo by lepší tam rovnou něco zprvu dát, a nemuset to pak nákladně překopávat?

agent_s_teplou_vodou píše:
Wikipedia uvádí 13.945 vyrobených vozů Tatra T3...

Wikipedii bych bral s rezervou, někdy jsou tam nepřesnosti. Tušil jsem že T3 bylo vyrobeno něco kolem 13900 dal jsem tam tedy rezervu očividně malou, netušil jsem že někdo o půlnoci bude mít potřebu dohledat a radovat se nad tím že jsem se spletl.

brnpat píše:
To by šlo dost těžko, prototyp T3 by spíš šel předělat z kastle T2. Karoserie prototypu a sériové T3 se dost lišila, asi tak stejně jak karoserie prototypu trolejbusu 9Tr a sériové 9Tr.

No právě, ale pochopení toho, že vozy, co si museum zasloužily už tu nejsou stále od některých nemám.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Rem píše:
... jako lze nyní z každé T3 udělat původní T3 prototypovou. ...

To by šlo dost těžko, prototyp T3 by spíš šel předělat z kastle T2. Karoserie prototypu a sériové T3 se dost lišila, asi tak stejně jak karoserie prototypu trolejbusu 9Tr a sériové 9Tr.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Rem píše:
Ano, porovnávat vůz jehož bylo vyrobeno 19 kusů s vozem, jehož bylo vyrobeno 13874 kusů +/- 45 kusů...

Wikipedia uvádí 13.945 vyrobených vozů Tatra T3 (počet dodaných nových vozů přímo z výroby), a k tomu dalších 131 náhradních vozových skříní, často s náhradními podvozky. Ač byly tyto vozy vykazovány jako náhradní díly, fakticky se jednalo o zcela nové tramvaje, které nahradily některé vozy zničené při nehodách či požárech. V Československu byly těmito „rekonstrukcemi“ nahrazovány i tramvaje starších typů T1 a T2, od kterých nové vozy převzaly i evidenční čísla.


Offline
121
01 úno 2009 22:40
Já stále nerozumím, čím by byl cennější úplně první původní prototyp vozů RT6 než současné vozy. Nikdy nebyl schválen jako typ, nikdy se nepočítalo s výrobou shodných kousků a stejně je tomu i u prototypu vozů LT, tedy vozu RT6S. Samozřejmě by bylo dobré, kdyby se zachovaly i tyto vozy, ale současné vozy RT6N1 v Brně jsou ty pravé RT6N1, které všichni znají a budou si takové pamatovat. Jejich vzhled, vůni, zvuk, vše co k nim patří. A ačkoli jich nebylo moc, dalo by se hovořit o malé sérii, včetně Polska. Právě tyto vozy se staly vůbec prvními již vážně myšlenými nízkopodlažními vozy u DPP a DPMB.

Stejné by to bylo s úplně prvním funkčním vzorkem 15T ev. č. 9200. Určitě nikdo v budoucnu nebude truchlit nad nezachováním tohoto vozu, ale určitě by bylo škoda nezachovat ani jednu sériovou 15T. Stejně tak to je s úplně první Astrou, která již je také po smrti. Mnohem cennější bude jednou zachovat jednu sériovou Astru.

A co už vůbec nechápu je ohánění se formulí "když o ní bude nějaké muzeum stát". Legislativně naprosto nic nebrání tomu odprodat třeba 3 vozy Modertransu a 1 vůz si ponechat a vypravovat ho jen příležitostně či vůbec. Na světě není jen ekonomická hodnota, na světě jsou i jiné hodnoty. Bohužel, žijeme v době, kdy se vše ostatní kromě ekonomických zájmů jaksi vytratilo. Historická hodnota případně zachovaného vozu RT6N1 bude samozřejmě nejvyšší až my už budeme přesýpací, takže nás to vlastně nemusí zajímat. Ale s takovým přístupem bychom dnes neměli cenné muzejní exponáty v muzeích všude po ČR.

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Neřekl bych, origoš to prostě nebude. Pokud něco do muzea tak RT6S. Toho jest jeden kus, prototyp. Pokud berete, že z nynějších RT6 lze udělat muzeální exponát, tak pak by neměl být problém nechat 157 let jezdit v Poznani vůz Tatra RT6 MF06AC (uschování vytěžených dílů) pak ji odkoupit a překopat jí zpět na RT6 TV10.
Když tu padla T3M... ta taky prošla "modernizacemi" a teď ji vracejí do původního stavu

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Rem píše:
Ano, porovnávat vůz jehož bylo vyrobeno 19 kusů s vozem, jehož bylo vyrobeno 13874 kusů +/- 45 kusů


A to je přesně ono! Právě jsi sám řekl důvod, proč je tak důležité myslet na muzejní RT6.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Ano, porovnávat vůz jehož bylo vyrobeno 19 kusů s vozem, jehož bylo vyrobeno 13874 kusů +/- 45 kusů je argument, nad kterým bych měl držet hubu.
Předpokládám, že půjde ultramega snadně udělat z nějaké RT6 původní prototypovou RT6 která byla v jednom kuse, né nynější odvozeniny, stejně tak snadno, jako lze nyní z každé T3 udělat původní T3 prototypovou. Pravda ta dřevěná podlaha by se sháněla asi na zakázku no...

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
První T3 už také neexistuje. To ovšem neznamená, že bychom neměli mít T3 v muzeu, že...


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Hhoonnzzaa píše:
Asi netřeba zdůvodňovat, proč jsou do budoucna RT6N1 o mnoho cennějším historickým vozidlem než K3 a jakékoli další nízkopodlažní kousky v ČR, že ne? První může být jen jedna (pro méně chápavé).


První a původní RT6 s tyristorovou výzbrojí TV10 je již, nebo pardon, částečky prachu z ní jsou možná ještě v Kralupech ve šrotárně. To, co se následně dělalo, už jsou další odvozeniny od tohoto modelu. Teda oni pak přeroubali i ten původní prototyp, kterej následně zlikvidovali (pro ty nejchytřejší z nejchytřejších "onzú")

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
121
01 úno 2009 22:40
Rem píše:
Že takové orthodox názory o zachování aspoň jednoho vozu pro museum nemáte i ve věci K3 a VV60LF. Prostě se z RT6 musí dělat něco víc. Pokud bude přijatá nabídka, půjde to pryč a doufat si můžete jak chcete.
P. S. Máme v Česku RT6S, pokud vás to tolik se*e, že by naše stroje šly pryč, složte se a třeba vám eSko za půl mega prodají :)


Asi netřeba zdůvodňovat, proč jsou do budoucna RT6N1 o mnoho cennějším historickým vozidlem než K3 a jakékoli další nízkopodlažní kousky v ČR, že ne? První může být jen jedna (pro méně chápavé).

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Hhoonnzzaa píše:
Já mám jen strach, že DPMB prodá všechny 4 a nezbyde v ČR ani jediný zástupce vozů RT6N1, který by byl do budoucna pravděpodobně historicky nejcennějšími nízkopodlažním vozem ve sbírkách historických vozidel v ČR.


Že takové orthodox názory o zachování aspoň jednoho vozu pro museum nemáte i ve věci K3 a VV60LF. Prostě se z RT6 musí dělat něco víc. Pokud bude přijatá nabídka, půjde to pryč a doufat si můžete jak chcete.
P. S. Máme v Česku RT6S, pokud vás to tolik se*e, že by naše stroje šly pryč, složte se a třeba vám eSko za půl mega prodají :)

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Už to tu bylo diskutováno několikrát. Záleží na muzeích zda budou mít o zachování některé RT6 zájem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
121
01 úno 2009 22:40
ReZ píše:
A to 1802 úspěšně, aspoň dle Vypravenosti, každý den jezdí. Ještě bych je nezatracoval a do PL na dojetí neprodával. Ale je otázka jaké každonoční úsilí medláneckých mechošů za tím stojí. Jako optimista a fanda RT6 v ulicích doufám, že co nejmenší...


Samozřejmě souhlas, nicméně opravdu bych neříkal do PL na dojetí. Tam se jim dostává velmi zásadních investic (přes 10 milionů v Kč na vůz) do kompletní rekonstrukce, po které vypadají jak z továrny a jsou plně vybaveni pro bezproblémovou údržbu těchto vozů přímo ve vozovně, kde je zastoupení firmy Modertrans. Dokonce spoustu dílů si jsou schopni vyrobit sami bez vykrmování SKD. Spíš než dojetí bych to nazýval druhým, lepším životem.

Já mám jen strach, že DPMB prodá všechny 4 a nezbyde v ČR ani jediný zástupce vozů RT6N1, který by byl do budoucna pravděpodobně historicky nejcennějšími nízkopodlažním vozem ve sbírkách historických vozidel v ČR.

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
A to 1802 úspěšně, aspoň dle Vypravenosti, každý den jezdí. Ještě bych je nezatracoval a do PL na dojetí neprodával. Ale je otázka jaké každonoční úsilí medláneckých mechošů za tím stojí. Jako optimista a fanda RT6 v ulicích doufám, že co nejmenší...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5198 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 208  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 10:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]