Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

VarioLF všech provedení
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=366
Stránka 1 z 179

Autor:  Naxashi [ 16 črc 2023 01:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

No, tak v současnosti se blížíme spíš těm 4 spojům za den.
A řeknou ti na to to, že běžnej člověk se přece potřebuje dostat do/z práce, tak na co víc, že jo…

Autor:  P. Haluza [ 15 črc 2023 21:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

A čtyři spoje za den taky. :mrgreen:

Autor:  Robert [ 15 črc 2023 21:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Dovolím si upozornit, že 20 je taky násobek 4.

Autor:  Naxashi [ 15 črc 2023 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Cracatit: Ajo, to je fakt, DPMB má rád číslo 4.
Tak by nám mohly jezdit šaliny po 4 minutách. A vůbec všechny spoje vždy po násobcích 4, maximum by bylo 16. Třeba taková 67 by jezdila po 8.

Autor:  Cracatit [ 15 črc 2023 20:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Hehe, byl by rád, akorát narážím na číslovku 4 v našem dopravním podniku.

Autor:  Naxashi [ 15 črc 2023 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Cracatit: Mně přijde, že tady by byl člověk rád aspoň za ty 4 Varia…

Autor:  Cracatit [ 15 črc 2023 16:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Aby nebyla právě jen ve čtyřech Variích. :mrgreen:

Autor:  goldfinger [ 14 črc 2023 16:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

A bude klima aspoň ve 4 variích?

Autor:  Ives [ 14 črc 2023 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

1848 na 7.

Autor:  MartinV [ 13 črc 2023 14:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Včera jsem se jím svezl na 12. Klima jela a okna byla zavřená. Jel jsem z Technoparku, tak těžko říct, jestli to řidič na konečné prochází a případně zavírá, nebo pouští hlášky?

Autor:  pepola [ 12 črc 2023 23:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Ondra K. píše:
Taky je otázka, zda je nějak zajištěno, aby příslušný řidič věděl, že zadní vůz tu klimatizaci má. Podle vypravenosti se zatím zdá, že ta 1598 střídá přední vozy obdodobně jako ostatní LF1.

Včera jsem ji viděl na lince 1.

Autor:  Ondra K. [ 12 črc 2023 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Taky je otázka, zda je nějak zajištěno, aby příslušný řidič věděl, že zadní vůz tu klimatizaci má. Podle vypravenosti se zatím zdá, že ta 1598 střídá přední vozy obdodobně jako ostatní LF1.

Autor:  Robert [ 12 črc 2023 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Jo, jenže v soupravě, kde má klimu jen jeden vůz, je to hlášení k ničemu.

Autor:  pepola [ 12 črc 2023 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Zdeněk píše:
Pepola: nikdo, proč by to dělali? Max pustit hlášku ať si je zavřou

Používám hlášku č. 64, aby zavřeli okna. Předtím dám ještě hlasitost hlášení skoro na "MAX", ale klimasabotérům to docvakne až po 2.-3. zopakování hlášení.
Včera jakási mladá ošklivka až zavřela okno až po 3. hlášení, tak jsem jí ukázal "trojku" na prstech a zatleskal. sarcastic Věřím, že teď už okno neotevře!

Autor:  mh [ 12 črc 2023 16:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

A v předním voze bez klimy, si budou lidi klepat na čelo, jestli se řidič nezbláznil...

Autor:  Zdeněk [ 10 črc 2023 13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Pepola: nikdo, proč by to dělali? Max pustit hlášku ať si je zavřou

Autor:  pepola [ 10 črc 2023 12:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Kari píše:
Koukám, že jako B vůz za kloubovým variem. By mě celkem zajímalo, jak je tam ošetřeno zapínání oné klimatizece, když přední vůz jí nemá.

A kdo z řidičů bude do zadního vozu běhat, když klimasabotéři pozotvírají okna?

Autor:  Robert [ 03 črc 2023 09:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Jestli se nepletu, tak tato souprava dnes zdechla na dvanáctce.

Autor:  Ondra K. [ 03 črc 2023 08:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Třeba se pletu, ale tipl bych si, že ta klima se musí zapnout ručně v kabině 1598.

Autor:  Kari [ 02 črc 2023 11:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Koukám, že jako B vůz za kloubovým variem. By mě celkem zajímalo, jak je tam ošetřeno zapínání oné klimatizece, když přední vůz jí nemá.

Autor:  miropiro [ 01 črc 2023 13:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Makron píše:
Vážení znalí, jak to vypadá s prvním klimovaným váriem 1598. Všiml jsem si, že ve středu bylo na kurzu ještě s druhým vozem který byl na VP. Podle rejstříku smluv by snad měli mít i nové nerezové madla :-).

Dnes už vyjel :-)

Autor:  Kostas G. [ 19 čer 2023 11:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

1523 již nějakou dobu stojí bez sběrače ve vozovně a hned za ní 1554? Co je s nimi?

Autor:  Makron [ 16 čer 2023 13:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Vážení znalí, jak to vypadá s prvním klimovaným váriem 1598. Všiml jsem si, že ve středu bylo na kurzu ještě s druhým vozem který byl na VP. Podle rejstříku smluv by snad měli mít i nové nerezové madla :-).

Autor:  Ondra K. [ 14 kvě 2023 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Dík za upřesnění.

Autor:  Kari [ 14 kvě 2023 15:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: VarioLF všech provedení

Ondra K. píše:
Elekromechanické brzdiče z T3/K2 umí brzdit naplno, nebo nebrzdit a nic mezi tím.

Není pravda. Je tam ještě jedna mezipoloha. Cívka brzdiče je ovládána dvěma stykačema - BR1 a BR2, které jsou zapojeny paralerně. Navíc mezi BR2 a brzdovou cívkou je daný odpor. Mezi BR1 a cívkou nikoli.
A teď, co se týká dobrždění. Vůz už jede cca 5km/h, elektrodynamika je už neúčinná, tak ke slovu přijde zajišťovací brza (čelisťová, kotoučová). Napřed odpadne BR1, která při rozbrždění napájí civku plným napětím cca 24V. Nějakou definovanou dobu, asi 2-3 vteřiny ještě drží BR2, která přes odpor posílá do cívky snížené napětí - vůz dobržďuje. A pak odpadne i BR2 a zajišťovací brzda má maximální účinek. Takže není pravda, že umí jen brzdit a nebrzdit.

A docela by mě zajímalo, jak kotoučová brzda - když je prakticky jen zajišťovací, může mít vliv na plochy na kolech. Já bych řekl, že to bude spíš elektrodynamikou. Ale přiznám se, že jsem z konkurenční vozovny a že téma obutých varlat jsem do hloubky neřešil. Jestli se to řešilo v druhý vozovně a výš, nevím.

Stránka 1 z 179 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/