Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4371 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 175  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2019 15:16 

Příspěvky: 1268
Od: 04 bře 2012 23:26
Mobilní link. :roll:

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2019 19:43 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2969
Od: 09 zář 2009 20:14
1103 se stala první provoněnou šalinou od společnosti ARIA PURA - viz reklama na FB
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9454320106

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 úno 2019 07:45 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5447
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
1098 > VP

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 led 2019 19:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2944
Od: 16 črc 2006 13:52
Bydliště: Na trase linky 201.
Může i nemusí to být zanedbáním údržby, respektive denních prohlídek. Může při prohlídce vozu kotouč otočený tak, že ta prasklina není vidět, nebo třeba může být ta prasklina tak malá, že není okem viditelná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 led 2019 20:30 

Příspěvky: 806
Od: 28 čer 2014 21:40
Kari: jo, tramvajovy podvozek si celkem vybavím, jenom mi nejde do hlavy, že se roztrhne kotouč vejpůl. Celkem si umím představit, jak se "střihne" od unaseče, jako celistvý prstenec. I když asi nasledně vlivem vysokých otáček, kdoví co se tam děje. Hodně nebezpečná závada. Teda resp, pokud je to způsobeno opotřebením, tak to není zavada, ale zanedbání nějaké prohlídky?

_________________________________
20 LET provozu 21Tr v Brně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 led 2019 19:12 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5447
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Ještě bych dodal, že na těch fotkách poškození interiéru je hezky vidět, že plusové Vario má oproti našim Variím motory otočené napříč.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 led 2019 17:48 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2944
Od: 16 črc 2006 13:52
Bydliště: Na trase linky 201.
Napřed si dovolím napsat k čemu vlastně kotoučová brzda je. Vůz brzdí za normálních okolností elektrodynamicky - motorem. A až vagón zabrzdí na nějakých cca 3 km/h, tak elektrodynamická brzda přestane fungovat. Je pak potřeba nějak ten vůz dobrzdit. A k tomu slouží kotoučová (u některých vozů čelisťová) brzda.
Uvedená závada se stane tak, že se buď opotřebováním, nebo vadou materiálu objeví v kotouči prasklinka. Kotouč je vlastně hned u motoru a pak dál máš kardan, převodovku a nápravu. No a při vysokých otáčkách ta prasklinka nevydrží a kotouč se roztrhne. Co následuje dál, to už je popsáno v článku.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 led 2019 21:15 

Příspěvky: 806
Od: 28 čer 2014 21:40
Tohle se stane technicky jak?

http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2019/1 ... j-variolf2

_________________________________
20 LET provozu 21Tr v Brně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2019 18:09 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2650
Od: 07 kvě 2008 20:25
Bydliště: Brno-Žebětín (Kamechy)
Ondra K. píše:
Mechošu, nepleteš si to s plusovými Varii? :-)


Nepletu ;) aspoň v Plzni i Olomouci je tam na první pohled jinej system - blíže jsem to nezkoumal ale je tam něco jiného než máme v Brně.

Systém je možná stejnej ale ovládaní je jiné. A v tom je ten největší problém.

_________________________________
9 z 10 staro-novejch mechošů doporučuje piercing:-P (aktualně jich mám na těle víc jak 20....)
certifikovaný piercer


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2019 17:50 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5447
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Mechošu, nepleteš si to s plusovými Varii? :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2019 16:20 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2650
Od: 07 kvě 2008 20:25
Bydliště: Brno-Žebětín (Kamechy)
Ondro ano kotoučovku mají všechna ale tím to končí ....

Ovládaní je jinčí. Neumím to popsat ale jen v Brně je klasický brzdič známej třeba z T3 (K2) ...
V jiných městech kde vária jezdí (mám projité Plzeň a Olomouc) tam je jiné ovládání... A s tím souvisí i jinak nastavené brzdění....
Z jistých důvodů (čtou to tu lidi z vedení) se k tomu nebudu více rozepisovat.....

_________________________________
9 z 10 staro-novejch mechošů doporučuje piercing:-P (aktualně jich mám na těle víc jak 20....)
certifikovaný piercer


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2019 11:17 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5447
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
mechoš píše:
Přátelé jen malej detail.

Ve všech městech kde varia jezdí jsou jiné brzdy nž v Brně.

Prostě Brno musí mět vždy něco extra .....

To by mě zajímalo v čem je rozdíl. Minimálně všechny asynchronní Varia budou mít kotoučovku.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2019 09:48 

Příspěvky: 96
Od: 24 lis 2017 11:40
A tušíte někdo, jestli to (všechny zmíněné nešvary, které obouvají celou varií flotilu) podnik plánuje nějak účině řešit?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2019 07:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2650
Od: 07 kvě 2008 20:25
Bydliště: Brno-Žebětín (Kamechy)
Přátelé jen malej detail.

Ve všech městech kde varia jezdí jsou jiné brzdy nž v Brně.

Prostě Brno musí mět vždy něco extra .....

_________________________________
9 z 10 staro-novejch mechošů doporučuje piercing:-P (aktualně jich mám na těle víc jak 20....)
certifikovaný piercer


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2019 02:45 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Od: 18 kvě 2009 18:38
Bydliště: Pardubice
Všiml jsem si, že se snad něco podobného se musí dít i u T6, kdy 1219 je (květen 2018?) v pohodě a 1220 obutej až z toho uši bolí.

_________________________________
14Tr a 15Tr


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 led 2019 20:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 879
Od: 15 čer 2004 19:24
OndraS - Přesně tak. Podle mě dobré přirovnání.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 led 2019 17:42 

Příspěvky: 806
Od: 28 čer 2014 21:40
Okej, díky za informaci a vzdělání. Jestli tomu skluzu dobře rozumím, tak ideální by bylo, kdyby ta souhra podvozků fungovala podobně jako ABS u auta? Tzn zabránit stavu, aby se dva podvozky odvalovaly a třetí byl zabržden?

_________________________________
20 LET provozu 21Tr v Brně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 led 2019 09:48 

Příspěvky: 247
Od: 07 kvě 2011 12:50
A další věc je, když se zásobníky u Tribotecu přeplní, tak třeba nesypou už vůbec nebo uplně minimum což někdy nestačí k dosažení ztracené adheze, tak se může stát, že béčko pustí uplně minimum písku a plošky se klidně udělají na dvou zastávkách.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 led 2019 09:44 

Příspěvky: 247
Od: 07 kvě 2011 12:50
Jenda: Ono jak píše Ondra je jedna věc , druhá věc je , že když na A voze jsou pískovače elektromagtnety, který sypou docela dost a na B voze Tribotecy, který sypou méně, tak při skluzu i když řidič začne sypat nebo se spustí pískovače automaticky, tak bečko, který sype méně než Ačko, tak jakoby tlačí A vůz do zastavení a bum plošky jsou na světě. Takhle pospojovaných souprav už je snad minimum.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 led 2019 07:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 278
Od: 05 lis 2007 18:35
Bydliště: Bystrc
Nové vozy EVO2 budou mít výzbroj Škoda?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 led 2019 22:49 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5447
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Toto téma se už tak různě párkrát diskutovalo. Hodně zjednodušeně by se dalo říct, že skluzová ochrana Várií má tu vlastnost, že když spadnou do synchronního smyku obě nápravy jedné motorové skupiny, tak řídící systém oné motorové skupiny vyhodnotí, že tramvaj stojí a příslušnou část mechanických brzd prostě zaparkuje i když tramvaj jinak normálně jede. Ve srovnání s tím 13T a Anitry mají skluzovou ochranu dokonalejší, která ve stejné situaci ještě ověřuje u ostatních motorových skupin zda tramvaj skutečně stojí.

Pokud se nepletu tak obdobně jako 13T by měla být řešena i Varia s výzbrojí Škoda.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 led 2019 22:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 555
Od: 13 srp 2010 13:44
Na Variech mi vadí časté obutí a hlavně jak táhne kolem dveří do vozidla. V létě je to fajn, ale v zimě nic moc. V Olomouci jsem obuté Vario s výzbrojí Škoda nezažil, jenže tam se taky jezdí krokem po většině tratě. :)

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 led 2019 21:55 

Příspěvky: 806
Od: 28 čer 2014 21:40
Z pohledu cestujícího, pokud to není kus s ledovkovýma sedátkama, mi ty vozy nijak nevadí. Jenom kdyby tak příšerně nedrncaly. Čili, dělat s tím asi nejde nic, kromě soustruhu, a to vydrží tak týden?

_________________________________
20 LET provozu 21Tr v Brně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 led 2019 21:30 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 879
Od: 15 čer 2004 19:24
Z mého pohledu tramvajáka se těch důvodů sešlo více. Tatar za řadičem, věčně ucpávající se pískovače Tribotec, vyšší hmotnost vozu působící větší setrvačnou silou, průměr kol, nastavení výzbroje a hlavně naprosto primitivní skluzová ochrana v kombinaci s elektromagnetickou brzdou (pouze odbržděno/zabržděno). V některých situacích chování vozu místo zabránění naopak k ploše ještě dopomůže. K vytvoření pak dojde při kousnutí kola a včasným nerozbržděním. V Ostravě se povídalo, že Varia s výzbrojí Škoda nejsou tak náchylná, ale co je na tom pravdy, nevím.
Nicméně stylem (ne)údržby, odpružením a kdovíjaké kvality stavby je někdy utrpení těmito vozy jet, i když žádne plochy nemají. Vibrace, drnčení, dneska jsem zaznamenal v kabině i nepříjemné houpání. Vše pak jednoduše rezonuje interiérem. Prostě vozidlo pro 21. století. ](*,)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 led 2019 20:58 

Příspěvky: 806
Od: 28 čer 2014 21:40
Kolegové, mám tramvajově laický dotaz z pohledu trolejbusáka. Proč jsou snad všechny Varia obutý, a to někdy až nesnesitelně? Asi před týdnem to byl kodrcač, kde to byl přímo první podvozek. Jestli v tom řidič trávil celý den, měl by dostat příplatek nebo nějaký odškodnění. Dyť je to na hlavu v tom jet deset minut.
Už mě to vrtá hlavou dlouho, teď na Varia natrefuju často a není snad žádný v pořádku.
Jak se taková plocha na kolech dá vůbec vyrobit? Špatně nastavený brzdy, blbej soft pro smyk nebo jak teda?

_________________________________
20 LET provozu 21Tr v Brně


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4371 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 175  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 kvě 2019 06:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]