Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Zase NP tramvaje
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=5&t=338
Stránka 1 z 31

Autor:  peno [ 17 úno 2017 15:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Nějak jsem to s tím pražským nádražím a vestibulem nepochopil. Právě že většina lidí chodí vestibulem kolem Burger Kingu, kde jsou i výtahy a tam taky měly být pokladny, protože je to to nejfrekventovanější místo na nádraží. A místa je tam na ně dost, ne že není. Místo toho ale byly odsunuty někam do sklepa, kde by je nikdo duševně zdravý nehledal. Navíc je tam mizerné značení, takže na hledání pokladen by člověk potřeboval nějakou hodně solidní navigaci.
A stejně by to dopadlo i v Brně, kdyby se pokladny přesunuly pod zem. Uznávám, že vestibul není zrovna nejlépe řešený a přednádražní prostor také není ideálně řešený a potřeboval by prosvětlit a pročistit a pokud možno i zbavit aut, něco, jako je na České. Ale to je právě ten problém, že tyto radikální řezy nikdo nebude dělat, dokud není jasné, jak dlouho tam bude stát nádraží a co bude místo něj. A o tom asi ještě dlouho rozhodnuto nebude, bohužel. Proto v současné době buďme rádi alespoň za drobnosti, jako je plánované zkulturnění vestibulu a eskalátory na nástupiště. Je to bohužel minimum možného.

Autor:  jara255 [ 17 úno 2017 12:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

peno píše:
Spíš je to o logice. Člověk jaksi logicky a, přiznejme si, tak trochu i ze zvyku, očekává, že prodej jízdenek bude v nádražní hale, kde jsou zároveň i informace o odjezdech a nástupištích. A i proto by, podle mě, měl být prodej jízdenek na tom nejviditelnějším místě v nádražní budově, ne schovaný někde v podzemí. Pokud bude v podchodu pár pokladen pro ty, kterým se nechce nahoru, budiž, proč ne, ale hlavní část prodeje jízdenek by měla být zachována v hale na tom nejviditelnějším a nejfrekventovanějším místě. Toto mě právě štve na rekonstrukci pražského hlavního nádraží, kde právě ta nejdůležitější služba na nádraží, tedy prodej jízdenek, byla odsunuta někam do sklepa, na to nejzapadlejší a nejméně frekventované místo. A to dávno před rozšířením prodeje jízdenek po internetu.


Tady si dovolím nesouhlasit. Proto jsem uvedl jako příklad Praha hlavní, protože tamní vestibul je nyní nad hlavami cestujících a nikoho tam nenapadne chodit. Navíc kapacitně by nevyhovoval. V Brně je takto postaveno nádraží v Kényku.
Problém je, že stále nikdo neřekne "tady bude stát výpravní budova" proto i tu díru do podchodů nikdo dnes neudělá. Dnešní brněnský vestibul kapacitně a uspořádáním nevyhovuje. Všichni jsou nahrnutí na schodech a sledují tabule s odjezdy. Kolem toho fronty na lístky. Za současného stavu všichni chodí přes přechody, což vzhledem k frekvenci šalin bezpečnosti nepřidá. Přitom do podchodu vede šikmina od trolejbusů, schody od Letma, potažmo Josefské a Benešovy ulice. Když budou pokladny pod zemí a vestibul se uzavře, každý zaleze pod zem, co by na povrchu hledal.

Autor:  xxx [ 16 úno 2017 18:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Provoz automatu je snad levnější než platit člověka, ne? A já bych teda ty automaty docela ocenil, protože se tak člověk nemusí dohadovat s protivnou pokladní.

Autor:  peno [ 16 úno 2017 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

B1: Co jsem pochopil, tak proto, že se chtějí zaměřit na propagaci prodeje jízdenek přes internet a mobilní aplikaci. Podle mě je to blbost, ale ČD holt asi chtějí za každou cenu šetřit. Jen nevím, kolik právě na těch automatech ušetří.
Jinak, je pravda, že k vlakům se podchodem musí, ale to platí prakticky pro každé nádraží s ostrovními nástupišti. Proto se budují výtahy (ty už v Brně jsou) a eskalátory (ty v Brně být mají), aby to bylo pohodlnější. Víc se prakticky dělat nedá, pokud nechceme povolit přechod přes koleje, což určitě nechceme, protože je to prostě nebezpečné.

Autor:  Robert [ 16 úno 2017 12:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Já jsem tedy ten automat neviděl snad nikdy v provozu, pokaždé cedulka, že nefunguje.

Autor:  b1 [ 16 úno 2017 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

peno píše:
Goldfffffinger: Za prvé, ČD od jízdenkových automatů ustupují a nové už instalovat nehodlají. Naopak, chtějí nechat i ty současné dožít a po té zrušit. Podle mě hodně nešťastné rozhodnutí, ale takový je plán ČD, takže s jízdenkovými automaty v podchodech bych nepočítal.

Proboha proč? ](*,)

P.S. Ten můj předchozí příspěvek byl myšlen jako kompletní cesta od tramvaje do vlaku, a to se opravdu musí minimálně jednou dolů a nahoru, s výjimkou 1. nástupiště a nástupišť 5 a 6, které zato ovšem mají tu nevýhodu dlouhé procházky, přitom je tam prakticky ideální přestup mezi tramvají a vlakem, bohužel jen pro ty, co už mají lístek.

Autor:  peno [ 16 úno 2017 08:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Gioldfinger: Za prvé, ČD od jízdenkových automatů ustupují a nové už instalovat nehodlají. Naopak, chtějí nechat i ty současné dožít a po té zrušit. Podle mě hodně nešťastné rozhodnutí, ale takový je plán ČD, takže s jízdenkovými automaty v podchodech bych nepočítal.
Za druhé, v tuto chvíli je již více než jasné, že nádraží v tom prostoru nezůstane, ať se to komu líbí nebo ne. Nádraží se přesune buď pod Petrov nebo k řece a podle toho kam se přesune, bude záviset, co může vzniknout místo současného nádraží. Ale dokud nebude rozhodnuto, tak tam nikdo velké investice dělat nebude. A rozhodnutí, které se mělo udělat už před patnácti, možná i dvaceti lety, se bohužel neustále odkládá, aby se náhodou neublížilo jedné, druhé či třetí skupině. A tím se bohužel dostáváme do začarovaného kruhu, jehož výsledky vidí všichni každý den na samotném nádraží i v jeho okolí :-(

Autor:  goldfinger [ 15 úno 2017 12:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Prostupnost drážního tělesa a uspořádání přednádražního prostoru by mohlo být racionálnější. Některá zlepšení by se dala provést za málo peněz, jiná by byla nákladnější. Prvním a nejméně náročným krokem by bylo zpřístupnění odjezdového a příjezdového podchodu od Tesca. Ponechávám otevřené, zda by se oba přístupy měly na noc zavírat, bo bezdéčka atd.

V další fázi by se dalo uvažovat o umístění jízdenkových automatů.

Hlavní podchod by měl mít přímé napojení na peróny. Bohužel dvě nejdůležitější nástupiště už jsou rekonstruovaná. V létě se má dělat IV., tam bych viděl jako přínosné spojit terasu Tesca a nástupuště lávkou. Opět jako opce automat na jízdenky třeba přímo na perónu.

Nejnáročnější je rozumné uspořádání přednádražního prostoru. Bez oddělení stávajících proudů (čekající na šalinu, jdoucí na vlak a tranzitující ve směru Nádražní - Tesco a vice versa se to asi neobejde. Dávat do úrovně -1 chodce jako je tomu teď mi přijde divné, pod zem by měly přijít šaliny. Vyřešilo by se zastřešení zastávek a řešitelný by snad byl i přechod kolejí (kombinace zábradlí, závor atd.)

Autor:  Mouka [ 15 úno 2017 11:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

MartinV: V Plzni se mi navíc líbí, že protáhli podchod k zastávce trolejbusů.

Autor:  peno [ 15 úno 2017 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

B1: Do nádražní haly musejí v Brně podchodem jen ti, kdo jdou od Tesca. A i ti mají alternativní bezpodchodovou cestu, i když delší. Od tramvají do podchodu nikdo nemusí, pokud nechce. Přechod u tramvajových zastávek funguje vcelku dobře. Do podchodu se musí jen k vlakům a i tam jsou dnes už výtahy a plánují se i eskalátory. Co považuji v Brně za větší problém je odlehlost 5. a 6. nástupiště. Tam by měly být pokladny rozhodně spíš, než v podchodu, aby lidé mohli dojet rovnou na Nové Sady a nemuseli jenom kvůli nákupu jízdenky, absolvovat dlouhý a nekrytý pochod přes 1. nástupiště.

Autor:  MartinV [ 15 úno 2017 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

V tomto směru mi přijde dobře řešené i nádraží v Plzni (hlavní), navíc díky dvojitým dveřím se dovnitř nedostávají ptáci (holubi). Je to asi podobně řešené, jako Hostivař (tam jsem nebyl, mohu srovnat jen podle popisu Mouky).

Autor:  b1 [ 14 úno 2017 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Mouka: Jenže v Brně máš vlaky i tramvaje ve stejné úrovni, takže se zákonitě musí jít minimálně jednou dolů a jednou nahoru.

Ad pokladny: Tak stačily by v podchodu snad jen automaty na jízdenky, ne? Pokladna snad možná jedna u vchodu do podchodu ve směru od Úzké.

Autor:  Fafner [ 13 úno 2017 13:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Večer přesunu příspěvky do tématu Nové nádraží - dopravní problematika.

Autor:  goldfinger [ 13 úno 2017 12:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnhof_W ... rn_12a.jpg

Autor:  M [ 13 úno 2017 12:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

O NP tramvajích se tu nepsalo, ani nepamatuju.

Autor:  Mouka [ 13 úno 2017 10:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Zajímavé je třeba, jak teď vypadá nádraží Praha Hostivař. Samotné kolejiště se nachází nad úrovní okolního terénu. Z ulice je vchod přímo do podchodu a vedle vchodu pokladna.
Původní výpravní budova se už k původním učelům nepoužívá. Cestujícím slouží pokladna a čekárna u vchodu do podchodu a výpravčí sedí v nově postavené dopravní kanceláři.
Foto

Autor:  Tin [ 13 úno 2017 08:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

peno: Tahle logika má vážný problém, protože hala je frekventovaná jen a pouze proto, že se tam prodávají lístky. Takže kdyby pokladny byly v podchodu, do haly by skoro nikdo nechodil.

Druhý důvod, proč někdo chodí vrchem je ten, že to je mnohem kratší cesta.

Autor:  peno [ 12 úno 2017 22:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Spíš je to o logice. Člověk jaksi logicky a, přiznejme si, tak trochu i ze zvyku, očekává, že prodej jízdenek bude v nádražní hale, kde jsou zároveň i informace o odjezdech a nástupištích. A i proto by, podle mě, měl být prodej jízdenek na tom nejviditelnějším místě v nádražní budově, ne schovaný někde v podzemí. Pokud bude v podchodu pár pokladen pro ty, kterým se nechce nahoru, budiž, proč ne, ale hlavní část prodeje jízdenek by měla být zachována v hale na tom nejviditelnějším a nejfrekventovanějším místě. Toto mě právě štve na rekonstrukci pražského hlavního nádraží, kde právě ta nejdůležitější služba na nádraží, tedy prodej jízdenek, byla odsunuta někam do sklepa, na to nejzapadlejší a nejméně frekventované místo. A to dávno před rozšířením prodeje jízdenek po internetu.

Autor:  Robert [ 12 úno 2017 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Spis je to psychologii. Podle me lidi jdou vzdy co nejdele po ceste, kterou zacali, a az pak jdou nahoru ci dolu. Navic si ve vestibulu overi, odkud jim to jede.

Autor:  MartinV [ 12 úno 2017 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Mceza: přesto řada lidí volí směrem do vlaku cestu přes vestibul, kdežto až při cestě zpět z vlaku se vydají podchodem přímo k nástupištím. Možná je to o značení?

Autor:  mceza [ 11 úno 2017 22:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

To je trochu drahe reseni na to, ze postupne cim dal vice lidi nakupuje jizdenky na internetu...

Autor:  jara255 [ 11 úno 2017 06:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

MartinV píše:
Eda: navážu na přestupní uzly, někdo kompetentní snad přesune jako celek:
Mluvíš mi z duše. Třeba královopolské nádraží by mohlo mít šalinu přivedenu přímo před nádražní budovu (jako to je v Olmiku), autobusům a t-30 by stačily dvě zastávky (nebo jedna delší) - ve chvíli, kdy vůz zastaví, vyhodí/nabere pasažéry a pokračuje dále (odstavit se, nebo na lince).
Ale to by u nás musel být na úřadech někdo schopný. :-(

Já taky navážu, když tak admin, ať to prosím tuto část diskuze přesune.
Téma hlavní nádraží. Mumraj který se tam dnes děje, by šlo taky zredukovat. U šalin do podchodu jezdící schody, v podchodu prorazit díru přímo k nástupištím a okolo toho pokladny. Něco na způsob Praha hlavní. Dnes cestující s kufrem lítá nahoru - dolů. Od šaliny by měl po klasických schodech sejít do podchodu, potom po schodech nahoru k pokladně si koupit jízdenku, po schodech dolů do podchodu a potom po schodech nahoru na perón. Potom, ať se nikdo nediví, že lidi běhaj přes koleje jak u šalin, tak vlaků.

Autor:  iron_liver [ 10 úno 2017 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

jara255 píše:
Ještě bych se vrátil k d-8 do Kampusu. To že je současná podoba dopravy nedostatečná je jasné. Přiznávám, nečetl jsem žádné studie, ale dívám se na to nyní jako laik. Bude mít protažení d-8 ke Kampusu opravdu takový efekt, jak se od toho očekává? (...)

Nezapomeň taky, že Kampus už teď zdaleka nejsou jen studenti. Ve věžácích, co trčí nad kšeftama, jsou kancly. V jedné z těch firem pracuju a se mnou dalších asi 600 lidí. Firem tam už teď sídlí cca deset a další věžák už je ve výstavbě. Takže poptávka jen a jen poroste - t-25 bude nacvaknutá pořád, jen k nim přibudou i narvané d-8. Že by to tam zajíždělo prázdné se fakt nebojím :)

Autor:  Mouka [ 10 úno 2017 10:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Eda píše:
Když si člověk zajede do Německa, tam to dost často třeba mají udělané tak, že uvnitř smyčky tramvají je smyčka autobusů (nebo naopak). Což pak umožňuje udělat přestup z tramvaje na autobus "hrana-hrana" nebo tak, že přímo naproti 5 metrů vedle šaliny zastavuje autobus (dveřmi k vám, když vystupujete z tramvaje).


Když se chce, tak to jde i u nás. Viz Ostrava - Hranečník.

Autor:  Cracatit [ 10 úno 2017 00:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zase NP tramvaje

Tohle mi už přijde spíš jako příspěvek do tématu Urbanismus a architektura ... Myslím si, že třeba nově řešená zoo není úplně marný pokus, přestože se tam musí trolejbusem kus zajíždět a ještě jen v jednom směru. Zajímalo by mě, jak byste chtěli do jedné úrovně nebo blízko k sobě překopat třeba Osovou.

Stránka 1 z 31 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/