Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Vlek VV60LF
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=18
Stránka 4 z 50

Autor:  M [ 18 led 2021 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Je jasný, že to byl nepovedený kus, ale do Brna patřil a docela dost zasáhl do provozu, byl to první moderní vlek, byl to první nízkopodlažní vlek v ČR a byl to první vůz co se podílel na třívozových soupravách v Brně v novodobé historii. Měl by se zachovat jeden kus do muzea a když ne do muzea tak aspoň jako retro vůz, i když by nevozil lidi, ale za pár desítek let budem rádi, když si ho připomeneme a když ho uvidme i na živo a ne jen na videu či fotorafiích, byla by škoda ho nezachovat.

Autor:  TMB [ 18 led 2021 17:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Ale jo, pár se jich najde třeba v Záhřebu a Bělehradu - brzdí vzduchem, nízkopodlažní nejsou a rozhodně nepatří mezi High Tech.
Prostě se VV60LF ukázaly jako spíše nevhodné. Na jedné straně se tady horuje pro 40 m článkové vozy a na druhé pro mrňavé vleky.

Autor:  goldfinger [ 18 led 2021 17:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Po Evropě jezdí málo vlečňáků?

Autor:  TMB [ 18 led 2021 17:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Klíčové slovo "brzdy". Ono ta solenoidem ovládaná brzda - kotoučová nebo zdržová - napájená proudem trakčích motorů ani tehdy nebyla bůhví co. A stojící vůz nezajistila vůbec. Což v dnešním provozu a vyšších rychlostech musí být logicky řešeno jinak.

Autor:  Igor Mauricio [ 18 led 2021 14:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Tazne vozidlo odpovidajici schopnostem vleku
A taky dost jine parametry trati

Autor:  goldfinger [ 18 led 2021 14:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Jak to ti konstruktéři na počátku 20. století a v jeho první polovině dělali, že vleky sloužily?

Autor:  Igor Mauricio [ 18 led 2021 13:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Za zachování to stojí maximálně jako slepá vývojová ulička, a to ještě tak u výrobce jako odstrašující příklad pro budoucí konstruktéry.

Ale na to, že to je kus laminátu, s tím ten drapák zápasil docela dlouho.

Autor:  PvvS [ 18 led 2021 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

To i cena šrotu je vyšší , jak užitná..

Autor:  Pupa [ 18 led 2021 12:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Už jsme to tady probírali. Je to jediný novodobý vlek. A už nyní je jeho historická hodnota vyšší než užitná.
A zaslouží si zachování, jelikož patří do historie brněnské MHD.

Autor:  Igor Mauricio [ 14 led 2021 23:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Jeden tenhle pekac se tento tyden srotoval v Sokolnicich. Hledal jsem vyrobni stitek, ale marne. Asi to zadnej nema :mrgreen: Skoda, byla by to ojedinela relikvie.

Autor:  MKzB [ 14 led 2021 19:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Dají se nějaké části kastle vleku využít jako ND pro Varia? Přijde mi, že vrchní část čela je prakticky shodná.

Autor:  Kari [ 14 led 2021 17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Pupa píše:
Tak vyřazen i 1301, ze 1302 se berou podvozky, tak to vidím se záchranou bledě.

To je jenom dobře.

Autor:  MHD Brno [ 14 led 2021 13:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Taky, byla by to hrozná škoda vše rozebrat. :-(

Autor:  M [ 14 led 2021 13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Doufám, že se jeden zachová jako retro či muzejní.

Autor:  MHD Brno [ 14 led 2021 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Já bych ho klidně odkoupil. sarcastic

Autor:  goldfinger [ 14 led 2021 11:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

1301 se mihnul ve videu z depa ve Šrajbecu a vypadal vcelku zachovale. Proč ho ničit?

Autor:  Pupa [ 14 led 2021 11:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Tak vyřazen i 1301, ze 1302 se berou podvozky, tak to vidím se záchranou bledě.

Autor:  Pupa [ 17 pro 2020 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Koukám, že je ve šrotu 1304, tak doufám, že se některý vlek zachrání pro TMB.

Autor:  TMB [ 07 lis 2016 16:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Jen bych upřesnil - DPMB se zatím k ceně RT6 nevyjádřil. Takže zda má TMB peníze nelze v současnosti posoudit. Nemá je v letošním rozpočtu a vzhledem k výše uvedenému je nebude mít v rozpočtu ani na rok 2017.

Autor:  Ondra K. [ 07 lis 2016 13:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Už se to tu probíralo. Za současného stavu není v Líšni na RT6 místo a TMB nemá na odkup ani uskladnění RT6 peníze. Vleky 1301 a 1303 zůstanou zachovány jako sklady v Pisárecké hale. To si myslím, že je pro příštích x let dostačující.

Autor:  Pupa [ 07 lis 2016 11:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Už to napsal Fafner, opravdu jsem to myslel, tak, že RT6, VV60 klidně ponechat v Líšni jako nepojízdné ale jak jsem se zmínil,
tyto vozy budou mít velkou cenu v budoucnosti.

Autor:  Miky [ 03 lis 2016 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Když nic jinýho, pořád ještě existujou papuče. Nebo vlek se na ně dát nedá?

Autor:  mh [ 03 lis 2016 17:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Tak i tohle může samozřejmě selhat.. jinak viz návod pro řidiče..

Autor:  Fafner [ 03 lis 2016 17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Jo, pardon, myšlenkou byla "mechanická" brzda, už si nepamatuju, kde je co :)

Ad možnost odbrždění - ta možnost je tam skutečně vždycky? Pamatuju, že jsem jednou potkal kouslý vlek v Bystrci, okolo něj lítali dlouho mechanici a za nějakou chvíli jsem ho potkal, když jel do vozovny stejně smykem...

Autor:  mh [ 03 lis 2016 17:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Stejně tak vleky mají kotoučovky

Fafner píše:
....když se brzda "kousla" a bylo vůz nutné táhnout smykem, tak mohl jít rovnou na soustruh,..


Ona tam samozřejmě je možnost mechanického odbrzdění na střadači, akorát to trvá o něco dýl..

Stránka 4 z 50 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/