Diskuzní fórum MHD Brno http://forum.bmhd.cz:80/ |
|
Vlek VV60LF http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=18 |
Stránka 4 z 50 |
Autor: | M [ 18 led 2021 19:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Je jasný, že to byl nepovedený kus, ale do Brna patřil a docela dost zasáhl do provozu, byl to první moderní vlek, byl to první nízkopodlažní vlek v ČR a byl to první vůz co se podílel na třívozových soupravách v Brně v novodobé historii. Měl by se zachovat jeden kus do muzea a když ne do muzea tak aspoň jako retro vůz, i když by nevozil lidi, ale za pár desítek let budem rádi, když si ho připomeneme a když ho uvidme i na živo a ne jen na videu či fotorafiích, byla by škoda ho nezachovat. |
Autor: | TMB [ 18 led 2021 17:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Ale jo, pár se jich najde třeba v Záhřebu a Bělehradu - brzdí vzduchem, nízkopodlažní nejsou a rozhodně nepatří mezi High Tech. Prostě se VV60LF ukázaly jako spíše nevhodné. Na jedné straně se tady horuje pro 40 m článkové vozy a na druhé pro mrňavé vleky. |
Autor: | goldfinger [ 18 led 2021 17:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Po Evropě jezdí málo vlečňáků? |
Autor: | TMB [ 18 led 2021 17:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Klíčové slovo "brzdy". Ono ta solenoidem ovládaná brzda - kotoučová nebo zdržová - napájená proudem trakčích motorů ani tehdy nebyla bůhví co. A stojící vůz nezajistila vůbec. Což v dnešním provozu a vyšších rychlostech musí být logicky řešeno jinak. |
Autor: | Igor Mauricio [ 18 led 2021 14:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Tazne vozidlo odpovidajici schopnostem vleku A taky dost jine parametry trati |
Autor: | goldfinger [ 18 led 2021 14:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Jak to ti konstruktéři na počátku 20. století a v jeho první polovině dělali, že vleky sloužily? |
Autor: | Igor Mauricio [ 18 led 2021 13:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Za zachování to stojí maximálně jako slepá vývojová ulička, a to ještě tak u výrobce jako odstrašující příklad pro budoucí konstruktéry. Ale na to, že to je kus laminátu, s tím ten drapák zápasil docela dlouho. |
Autor: | PvvS [ 18 led 2021 13:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
To i cena šrotu je vyšší , jak užitná.. |
Autor: | Pupa [ 18 led 2021 12:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Už jsme to tady probírali. Je to jediný novodobý vlek. A už nyní je jeho historická hodnota vyšší než užitná. A zaslouží si zachování, jelikož patří do historie brněnské MHD. |
Autor: | Igor Mauricio [ 14 led 2021 23:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Jeden tenhle pekac se tento tyden srotoval v Sokolnicich. Hledal jsem vyrobni stitek, ale marne. Asi to zadnej nema Skoda, byla by to ojedinela relikvie. |
Autor: | MKzB [ 14 led 2021 19:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Dají se nějaké části kastle vleku využít jako ND pro Varia? Přijde mi, že vrchní část čela je prakticky shodná. |
Autor: | Kari [ 14 led 2021 17:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Pupa píše: Tak vyřazen i 1301, ze 1302 se berou podvozky, tak to vidím se záchranou bledě. To je jenom dobře. |
Autor: | MHD Brno [ 14 led 2021 13:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Taky, byla by to hrozná škoda vše rozebrat. |
Autor: | M [ 14 led 2021 13:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Doufám, že se jeden zachová jako retro či muzejní. |
Autor: | MHD Brno [ 14 led 2021 12:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Já bych ho klidně odkoupil. |
Autor: | goldfinger [ 14 led 2021 11:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
1301 se mihnul ve videu z depa ve Šrajbecu a vypadal vcelku zachovale. Proč ho ničit? |
Autor: | Pupa [ 14 led 2021 11:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Tak vyřazen i 1301, ze 1302 se berou podvozky, tak to vidím se záchranou bledě. |
Autor: | Pupa [ 17 pro 2020 11:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Koukám, že je ve šrotu 1304, tak doufám, že se některý vlek zachrání pro TMB. |
Autor: | TMB [ 07 lis 2016 16:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Jen bych upřesnil - DPMB se zatím k ceně RT6 nevyjádřil. Takže zda má TMB peníze nelze v současnosti posoudit. Nemá je v letošním rozpočtu a vzhledem k výše uvedenému je nebude mít v rozpočtu ani na rok 2017. |
Autor: | Ondra K. [ 07 lis 2016 13:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Už se to tu probíralo. Za současného stavu není v Líšni na RT6 místo a TMB nemá na odkup ani uskladnění RT6 peníze. Vleky 1301 a 1303 zůstanou zachovány jako sklady v Pisárecké hale. To si myslím, že je pro příštích x let dostačující. |
Autor: | Pupa [ 07 lis 2016 11:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Už to napsal Fafner, opravdu jsem to myslel, tak, že RT6, VV60 klidně ponechat v Líšni jako nepojízdné ale jak jsem se zmínil, tyto vozy budou mít velkou cenu v budoucnosti. |
Autor: | Miky [ 03 lis 2016 17:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Když nic jinýho, pořád ještě existujou papuče. Nebo vlek se na ně dát nedá? |
Autor: | mh [ 03 lis 2016 17:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Tak i tohle může samozřejmě selhat.. jinak viz návod pro řidiče.. |
Autor: | Fafner [ 03 lis 2016 17:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Jo, pardon, myšlenkou byla "mechanická" brzda, už si nepamatuju, kde je co :) Ad možnost odbrždění - ta možnost je tam skutečně vždycky? Pamatuju, že jsem jednou potkal kouslý vlek v Bystrci, okolo něj lítali dlouho mechanici a za nějakou chvíli jsem ho potkal, když jel do vozovny stejně smykem... |
Autor: | mh [ 03 lis 2016 17:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vlek VV60LF |
Stejně tak vleky mají kotoučovky Fafner píše: ....když se brzda "kousla" a bylo vůz nutné táhnout smykem, tak mohl jít rovnou na soustruh,.. Ona tam samozřejmě je možnost mechanického odbrzdění na střadači, akorát to trvá o něco dýl.. |
Stránka 4 z 50 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |