Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 46  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 21:13 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2764
Od: 29 srp 2009 19:30
Asi jsme se nepochopili. Tvůj poslední argument nesrovnává soupravu motor+vlek s motor+motor , nýbrž, jak jsi právě potvrdil, jakoukoli soupravu obecně s článkovými vozy. A to není to samé.
Jinými slovy není to vlastnost pramenící z toho, že jde o vlečný vůz, tak to nemůže být ani argument podporující rozhodnutí, že vleky jsou neperspektivní.
Omlouvám se za OT...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 20:48 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5563
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Srovnání bylo myšleno vůči soudobým článkovým tramvajím, takže poslední argument proti, není nic proti ničemu. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 20:23 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2764
Od: 29 srp 2009 19:30
Můžeš osvětlit ten poslední argument? Nějak mi totiž nedochází v čem je v případě nevyužitého prostoru mezi vozy jiná (horší, v čem se neosvědčila) souprava motor+vlek oproti soupravě motorových vozů. Jinými slovy argument je ve vztahu k řešené problematice naprosto irelevantní, mícháš hrušky s jabkama...
Ve zbytku souhlas.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 19:52 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5563
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Bylo by potřeba srovnávat srovnatelné. Ve kterých městech jsou provozovány nízkopodlažní vleky na takových podélných sklonech, jako v Brně?

Podle mého názoru VV60LF jasně ukázaly, že v našich podmínkách je vlek slepá ulička, která přináší víc problémů než užitku.

- kvůli velkým podélným sklonům musí mít hmotnost na určité úrovni, což má za následek nízkou kapacitu
- z principu musí mít jednočlánkový vlek otočné podvozky, což má za následek buď podíl nízké podlahy vzor Vario (z hlediska moderního provozu s důrazem na rychlou výměnu cestujících a snadný nástup hůře pohyblivých cestujících je taková nízkopodlažnost naprosto nedostačující), nebo snahu o minimalizování rozměrů pojezdu, což má zas za následek třeba brzdové kotouče s minimální životností, které provoz vleků značně prodražují
- z principu má souprava motor+vlek nevhodné rozložení hmotnosti na hnací nápravy
- díky nemožnosti provozního brzdění vleku pomocí EDB a neúplně ideální sladitelnosti EDB na tažném vozidle a mechanické brzdy na vleku dochází k rázům v soupravě, které když už nic, tak jsou nepříjemné pro cestující
- v soupravě se zbytečně vozí 2 čela a nevyužitelný prostor kolem spřáhel

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 17:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6136
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
A třeba taková Vídeň taky není daleko.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 17:14 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6492
Od: 26 říj 2005 00:04
Bydliště: Brno-Královo Pole
Technické požadavky na tramvaje před sedmdesáti lety byly úplně někde jinde, než jsou dnes :-)

Rem: Ano, např. v Německu lze na vleky narazit poměrně často.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 17:13 

Příspěvky: 2314
Od: 19 dub 2009 12:06
Doplnil bych tam " u nás" protože jinde ve světě vleky snad normálně jezdí? Nebo ne?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 17:08 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1541
Od: 07 dub 2006 09:03
Zajímavý, že za první republiky i po válce jezdily vleky bez problémů a v 21. století nikdo pořádný vlečňák vyrobit neumí. Přitom je to elegantní způsob, jak si hrát s kapacitou vozu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 16:02 

Příspěvky: 2314
Od: 19 dub 2009 12:06
mceza: Krev "tekla" při jiné příležitosti, aspoň co já teda vím.


Naposledy upravil chat-maniac dne 04 čer 2015 07:48, celkově upraveno 1
bez proffokací


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 15:53 

Příspěvky: 546
Od: 25 led 2006 09:46
Položme se na otázku, zda je provoz s vlekem dražší, než provoz tramvaje 13T (když je tedy mají nahradit)?
Ad P.S. V tom vleku nebyl znuděný úředník, ale - pokud si vzpomínám - znuděný (a kdo by v takové situaci nebyl), avšak poměrně velmi erudovaný a znalý pracovník KOS Krnov.

MKzB píše:
Provoz soupravy s vlekem je dražší jak provoz dvojčete, takže se ani nedivím, že není vůle je dál udržovat.

P.S. Vzpomínám na toho znuděného úředníka, který osobně dělal dozor při zkušebních jízdách v druhém kole schvalování wleku.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 14:49 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6492
Od: 26 říj 2005 00:04
Bydliště: Brno-Královo Pole
Hhoonnzzaa: Psal jsem o "pár atypických vozech", ne o žádných sériích. Pohybuješ se evidentně v dimenzích, které v Brně nejsou adekvátní :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 11:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
A já měl za to, že krev tekla už na Semilassu :(


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 10:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11595
Od: 07 bře 2005 23:57
Bydliště: Brno
Honzíku, moc krásné rýpnutí, tady ale nejsme v Praze, kde tramvaje počítáte po stovkách.

Mceza:
To bylo na Hrnčířské.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 čer 2015 00:16 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3652
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
Honza - tak on je rozdíl provozovat čtyřkusové série vozidel, z nichž každý je jiný, než ucelenou skupinu vozů jako K2P, T3G a podobně. Skupiny šalin jako K2P, LF2, LF, nebo kátečka RN2 snad ani nelze považovat za malou sérii...Za tu by se daly považovat jednotlivé skupinky reko K2R (K2R, K2R.03, K2R.03-P), nebo K2T.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 čer 2015 23:23 

Příspěvky: 121
Od: 01 úno 2009 22:40
Eda píše:
Zkrátka si budete muset zvyknout na to, že už i v Brně se přišlo na to, že provozovat pár atypických problémových vozů se dlouhodobě nevyplatí. Ať už to jsou RT6, vleky nebo K3.


Haha, dobrý vtip. Tak to může Brno vyřadit snad všechno co má, protože se jedná u každého typu o miniaturní sérii. U tramvají se snad za alespoň malou (nikoli mini) sérii dá počítat T3G, K2P, LF2, KT8D5R.N2 a 13T (pokud se tedy dají počty kolem 20 - 30 kusů považovat za alespoň malou (nikoli miniaturní) sérii).

To by mě zajímalo, s čím by DPMB jezdil, kdyby vyházel všechny malosériové typy, když už nyní nemá s čím jezdit a velmi nutně a pokud možno už včera by potřeboval vyhodit vergly přes 25 let staré....

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 čer 2015 23:10 

Příspěvky: 400
Od: 29 lis 2014 18:06
ZZ Top píše:
Eda: takže i sanitky?

Mavečka jsou ve stavu, kdy si buď vyžadují injekci v řádech statisíců anebo finito.. takže asi finito


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 čer 2015 23:06 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1099
Od: 28 pro 2008 00:10
Bydliště: 613 00
V Porubě mají s VV60LF podobné potíže?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 čer 2015 22:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Však právě tam to bylo, ne?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 čer 2015 17:06 

Příspěvky: 2314
Od: 19 dub 2009 12:06
Tam vlek taky nechali?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 čer 2015 15:43 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Semilasso to jistí :D


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 čer 2015 15:12 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3446
Od: 28 úno 2006 19:00
Nebylo se kde dovědět, že vlek lze úspěšně ztratit :-D


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 čer 2015 15:12 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
Myšlenka byla dobrá, ale prostě se ukázalo, že tudy cesta navede. Vzít 4 kusy na ověření myšlenky mi přijde adekvátní. Lepší než jich rovnou objednat 100...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 čer 2015 14:39 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5563
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
1301 je první vyrobený VV60LF, takže předchozí zkušenosti z provozu být ani nemohly. Ve své době byla T3R.EV+VV60LF pokus o levnou nízkopodlažní tramvaj.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 čer 2015 13:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3276
Od: 08 čer 2005 23:12
MKzB píše:
Provoz soupravy s vlekem je dražší jak provoz dvojčete
A to se nevědělo předtím, než se koupily?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 čer 2015 13:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1729
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Provoz soupravy s vlekem je dražší jak provoz dvojčete, takže se ani nedivím, že není vůle je dál udržovat.

P.S. Vzpomínám na toho znuděného úředníka, který osobně dělal dozor při zkušebních jízdách v druhém kole schvalování wleku.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 46  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 lis 2019 01:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]