Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Vlek VV60LF
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=18
Stránka 5 z 50

Autor:  Ondra K. [ 03 lis 2016 15:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

K2 maji na středním podvozku kotoučovku.

Autor:  MKzB [ 03 lis 2016 14:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Co vím, tak prototyp vleku B4 měl původně bržděné taky jenom 2 nápravy ze čtyř a po zkušebním provozu se doplnily brzdy i na zbylé 2 nápravy. Předpokládám, že měly stejnou čelisťovou brzdu, jako na prostředním podvozku K2.

Autor:  MartinV [ 03 lis 2016 13:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Fafner: myslím, že to Pupa myslel jako uchování statického exempláře. Jiná varianta, a říkám bohužel, není rozumná a reálná.

Autor:  jara255 [ 03 lis 2016 12:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Když už se tu bavíte o brzdách, nevíte někdo, jak byly řešeny brzdy vlečňáků z Tatry Smíchov, co dělali pro NDR? Možná to sem úplně tak nepatří (kdyžtak admin, ať to přesune), ale vlečňák jako vlečňák.

Autor:  Fafner [ 03 lis 2016 11:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Samozřejmě to myslím vážně. Nepovedená slepá větev vývoje, i kdyby jeden z nich někdy šel do muzea, tak prakticky bez perspektivy na cokoliv jiného než stacionární exemplář...

Autor:  M [ 03 lis 2016 01:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

OndraK : samo sebou, že ve stavu po druhé GO tak jak dojezdila. Tenkrát jsem to bral tak, že původní provedení po dodání by byl kus, co je v depozitu v Líšni. O retro vozech tenkrát nebylo vidu ani slechu.

Autor:  Ondra K. [ 03 lis 2016 00:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

M píše:
Pupa: přesně tak aby to nedopadlo jak se sešrotováním 1470 a následně odkupováním vraku z Ostravy a podobně.

V tomto případě by dost záleželo v jaké podobě by měla historická T2 být. 1470 by byla sama o sobě využitelná asi jen ve stavu po 2. GO. Pokud bychom chtěli historicky v rámci možností věrný vůz ve stavu po vyrobení, případně po 1. GO (což je současný záměr) tak by stejně byl potřeba další zdroj náhradních dílů. Ono se to možná nezdá, ale nebožka 1470, případně 4121 toho má s původní T2 společnýho vcelku málo.

Autor:  Maulincio [ 02 lis 2016 23:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Fafner píše:
Maulincio: U brzd byly dva zásadní problémy: a) hydraulika - časté problémy např. s únikem oleje, když se brzda "kousla" a bylo vůz nutné táhnout smykem, tak mohl jít rovnou na soustruh, b) fakt že bylo nutné brzdit vždy pomocí čelisťové brzdy způsoboval nadměrné opotřebení brzdového obložení - srovnej s motorovými vozy, kde značnou část brždění obstará brždění elektrodynamickou brzdou (=elektromotorem) a čelisťová brzda zabírá až při nižších rychlostech, kdy je EDB již neúčinná.

Pořizovací cena sice pravděpodobně je nižší než u motorového vozu, ale provozní náklady byly, nepletu-li se, právě kvůli oněm brzdám o dost vyšší, než u motorového vozu - když započítáš cenu materiálu, lidské síly a faktu, že daný vůz nemůže jezdit (=podnik zaplatil za vůz, aby stál), tohle rozpočítáš do ceny za kilometr provozu, vyjde ti pravděpodobně více, než za provoz relativně bezproblémového motoráku.


Díky...

Autor:  Pupa [ 02 lis 2016 22:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Fafner : Ničím vzácný? To nemyslíš vážně, že? A co třeba jediný novodobý vlečný vůz a málo vyrobených kusů?

Autor:  Fafner [ 02 lis 2016 22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Pupa píše:
Znovu připomínám, měli bychom VV60LF, ale i RT6 uchovat pro příští generace.
A já znovu připomínám, že u VV60LF je to blbost, neboť nejsou ničím vzácné (a jejich zachování jako "sklad na kolejích" je až příliš dobré). Srovnávat zrychlovač s elektronickou výzbrojí je taky blbost...

Maulincio: U brzd byly dva zásadní problémy: a) hydraulika - časté problémy např. s únikem oleje, když se brzda "kousla" a bylo vůz nutné táhnout smykem, tak mohl jít rovnou na soustruh, b) fakt že bylo nutné brzdit vždy pomocí čelisťové brzdy způsoboval nadměrné opotřebení brzdového obložení - srovnej s motorovými vozy, kde značnou část brždění obstará brždění elektrodynamickou brzdou (=elektromotorem) a čelisťová brzda zabírá až při nižších rychlostech, kdy je EDB již neúčinná.

Pořizovací cena sice pravděpodobně je nižší než u motorového vozu, ale provozní náklady byly, nepletu-li se, právě kvůli oněm brzdám o dost vyšší, než u motorového vozu - když započítáš cenu materiálu, lidské síly a faktu, že daný vůz nemůže jezdit (=podnik zaplatil za vůz, aby stál), tohle rozpočítáš do ceny za kilometr provozu, vyjde ti pravděpodobně více, než za provoz relativně bezproblémového motoráku.

Autor:  Pupa [ 02 lis 2016 22:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

M : A RT6? 1801- 1804 se sešrotují nebo prodají do Polska a za pár let přivezeme z hor zrezivělou libereckou 85.

Autor:  Pupa [ 02 lis 2016 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

M : Je to tak a přesně stejný případ mě napadá. 1470 mohla roky jezdit a třeba i ve stavu před vyřazením. A jak jsem psal, bylo by lepší opravit 1473 a do Líšně převézt 4121, kterou upravit jen zběžně. Nabarvit červeně, původní ev.č, dosadit prostřední dveře.

Autor:  M [ 02 lis 2016 22:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Pupa: přesně tak aby to nedopadlo jak se sešrotováním 1470 a následně odkupováním vraku z Ostravy a podobně.

Autor:  Pupa [ 02 lis 2016 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Znovu připomínám, měli bychom VV60LF, ale i RT6 uchovat pro příští generace.

Autor:  Maulincio [ 02 lis 2016 20:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Mohl by mě někdo prosím vysvětlit co bylo s Volfama špatně? Vez sem se s níma jen párkrát a nikdy sem se o ně ňák nezajímal a jen sem zvědavej kde přesně je "zakopanej pes" biggrin . Myslel sem že na nich jenom ve velkým odcházely brzdy, ale kdo by co čekal - takový pidi kolečka a ještě to všechno ubrzdit... Ale zas brzdy nemůžou stát tolik, aby se vyplatilo vysílat do provozu béčkový vozy, u kterých ten servis musí být podstatně dražší ne? Tak jak to s nima je?

Autor:  mh [ 01 lis 2016 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

A to co zbylo se hodí stejně jen na ND..

Autor:  Kari [ 01 lis 2016 18:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Krást z nich by se nedalo nic, protože v nich už nic není.

Autor:  MKzB [ 01 lis 2016 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Tak přemýšlím, když už jsou ty vleky odstaveny, co všechno by se z nich dalo kanibalizovat?
Buse, sedadla, možná dveře a pohony. Další třeba doplní.

Autor:  manil [ 05 dub 2016 22:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

prototyp401 píše:
Aha, jo tak. Dobře, tomu aspoň trochu rozumím.
A v Medlánkách mají taky něco takového? Nějakou šalinu pro mechaniky a posun?

V Medlánkách to není potřeba, protože vedle příjezdového (4.) kanálu je dvoupatrová bouda, kde spodní část slouží jako "útulna" a vrchní jako sklad + přístup na střechu tramvaje.

Autor:  prototyp401 [ 05 dub 2016 21:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Aha, jo tak. Dobře, tomu aspoň trochu rozumím.
A v Medlánkách mají taky něco takového? Nějakou šalinu pro mechaniky a posun?

Autor:  manil [ 05 dub 2016 21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

prototyp401 píše:
Počkat a to jako podnik nemá na nějaké slušné zázemí pro zaměstnance? Jakože někde uvnitř budovy?
Chápu asi pro ten posun - těm se můžeš hodit něco takového venku, ale pro mechaniky... a jako sklad. To mě teda mate...

10. kanál je příjezdový kanál, kde musí být po celou dobu večera přítomen celej posun a minimálně část mechaniků (kontrola spodků a vršků tramvaje). I přes otevírací vrata je v hale zima, proto je potřeba se mezi příjezdy někam schovat, na což je nějaká služební tramvaj ideální.

Skladů je ve vozovnách povícero, toto je ovšem sklad objemnějšího operativního haraburdí, které náleží turnusovým mechanikům zejména pro dobu, kdy jsou zásobovačské sklady uzavřeny (odpoledne, v noci..)

Autor:  prototyp401 [ 05 dub 2016 21:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Počkat a to jako podnik nemá na nějaké slušné zázemí pro zaměstnance? Jakože někde uvnitř budovy?
Chápu asi pro ten posun - těm se můžeš hodit něco takového venku, ale pro mechaniky... a jako sklad. To mě teda mate...

Autor:  Milan H. [ 05 dub 2016 21:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Díky moc za info ;-).

Autor:  manil [ 05 dub 2016 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

mili.hami píše:
Aha a doteď sloužilo jako sklad co? :D

Právě "Té-dvojka". Byla krásně rozdělená na část pro posun a mechaniky se sedadly a stolečky a na volný prostor v zadní části vozu.
Nyní by měl jeden vlek sloužit jako útulna, druhý jako sklad bordelu.

http://foto.bmhd.cz/foto.php?13575

Autor:  Kubus41 [ 05 dub 2016 19:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Jedna z těch kůlniček je ale ještě ,,provozní" [-X

Stránka 5 z 50 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/