Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Vlek VV60LF
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=18
Stránka 1 z 50

Autor:  Igor Mauricio [ 21 čer 2021 15:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Nejsem teda odborník, ale mám dojem, že pod pojmem "stojí v Líšni" nebylo myšleno "vlek", ale "RT6".

Autor:  Pupa [ 21 čer 2021 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Vlek už je v Líšni? To by bylo bezva. VV60LF a RT6N1 byly možná s neduhy, ale historickou hodnotu mají a mít.

Autor:  ms222 [ 17 čer 2021 00:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Škoda že se aspoň 1 vlek nedožil do retro sbírky.

Autor:  mh [ 11 čer 2021 18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Cracatit píše:
No, kde by, stojí v depozitáři v Líšni. To je málo? Převratný byl v nízkopodlažnosti a konstrukčně a ve víc věcech. Jinak ten výběr bude vždycky subjektivní, tak jen do mně! :p


Ne, je to akorát a jsem za to rád. Stejně převratně se ovšem dá hodnotit i vlek. Nebo snad někdo u nás v novodobé historii vyvinul jiný vlek, který by tu jezdil? To že měl spoustu neduhů je věc druhá. Ovšem to RT6 taky (a ještě víc), víme?

Autor:  MKzB [ 11 čer 2021 17:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Jsem taky pro zachování vleku v muzeu. Ostatně krátká Wana by zachování také zasloužila, takže by mohla být případná muzejní souprava.

Autor:  xcav8 [ 11 čer 2021 16:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

I já jsem rozhodně pro, aby byl vlek zachován.
U některých komentářů jsem musel nevěřícně kroutit hlavou. :pray:

Autor:  Cracatit [ 11 čer 2021 16:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

No, kde by, stojí v depozitáři v Líšni. To je málo? Převratný byl v nízkopodlažnosti a konstrukčně a ve víc věcech. Jinak ten výběr bude vždycky subjektivní, tak jen do mně! :p

Autor:  mh [ 11 čer 2021 16:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

A kde máš ten tvůj převratný stroj? Taky už nejezdí. Analogie stejná..

Autor:  Cracatit [ 11 čer 2021 13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Nic převratného, žádný vzducholodě, žádnej Zeppelin :mrgreen: tak na co to schovávat. RT6N1 byl aspoň převratný stroj ve víc ohledech.

Autor:  M [ 11 čer 2021 12:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Jedinej Pupa chápe.
Na co K2R nebo K3R? Retro vozidlo zachované pro přístí generace je prototyp 1615 ze kterého vycházelo vše ostatní. Na jednu stranu chcete T3R,K2R a K3R což jsou v podstatě stejné vozy jen různých délek a na druhou stranu chcete zlikvidovat unikát, jediný moderní nízkopodlažní vlek, jeho osud je stejný jako RT6 jako první nízkopodlažní hnané vozidlo v ČR. Od Karos taky nemáme všechny podtypy a atypy. Jedna věc je, co se komu líbí a druhá věc je co by ocenily budoucí generace. Já bych taky chtěl mít v mzeu od každého typu a atypu jeden kus, ale prostorově a finančně to asi bohužel není molžné, tak by bylo fajn, aby se zachoval aspoň jeden kus od řady či základního typu. Pokud půjde vše do šrotu, v budoucnu to bude hodně mrzet.

Autor:  Pupa [ 11 čer 2021 10:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Možná to byla slepá ulička, ale je to součást historie brněnské MHD. unikátní je proto, že to je jediný novodobý vlečný vůz. A retro
vozy jsou třeba duplicitní s muzejními. A T3 1525 a 1594 vlastně stejný typ. Jak už jsem psal kdysi, jsem pro, aby dobré vozy jako
retro a VV60LF a RT6N1 do TM. Jako na uchování, ale nepoužívání na jízdy.

Autor:  PvvS [ 11 čer 2021 01:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Antirez píše:
Rem:
Souhlas s tou K2R, jednu z těch Tebou vyjmenovaných mohl DP pro retro provoz zachovat. Ale aspoň zůstává 1018, byť její účel je jiný.

Ještě se může nechat K3R 1751 :)) . Stará skřín, starej typ středního článku, jeden ze zástupců typické brněnské 4 kusové serie . Jinak v Brně, kde co kus to unikát je problém něco zachovávat. Kolik by musel bejt jen T3 ? Zrychl, zrychl SUCS, T3M, T3G, T3M, T3P, T3R,T3R.F, T3E.V, wany.. Atypů je dost.
Vlek samotnej je navíc vcelku k ničemu, jedině že by z něj TMB udělali vrátnici, jak v líšni z maringotky. Musel y k němu bej nějakej asynchron. A pak kterej ? Atyp 1560, což je sice prototyp, ale o seriových vozech toho moc neřekne ? Nebo nějaká wana?

Autor:  Rem [ 11 čer 2021 01:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Antirez: Hlavně by to byl krásnej příklad modernizace, kdy ona K2R by byla původní skříní starší než naše K2 1123 :)

Autor:  Honza P [ 10 čer 2021 23:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Problém brněnského vozového parku tramvají je ten, že tu jezdí (jezdilo) strašně velké množství podtypů a atypů, takže prostě chtě nechtě nelze zachránit všechno. To by za chvilku bylo víc vozidel muzejních, než těch provozních. Musíme se spokojit s provozní T3R, RT6 uzavřenou v Líšni a bez vajíčka.

Autor:  Antirez [ 10 čer 2021 22:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Rem:
Souhlas s tou K2R, jednu z těch Tebou vyjmenovaných mohl DP pro retro provoz zachovat. Ale aspoň zůstává 1018, byť její účel je jiný.

Autor:  Rem [ 10 čer 2021 21:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Furt je to ale totožnej typ. A byla by blbost schraňovat něco, co mají už jinde. Ale pokud Vás to tolik rajcuje, nikomu nic nebrání se zeptat na DP, popřípadě založit startovač, odkoupit tu budku a věnovat TMB.
Mne třeba sejří, že se nedochovala žádná K2R myšleno vozy jako 1003, 1028, 1064, 1066. To ostatní už jsou podtypy a pasquily podtypů... Bylo mi vysvětleno, že vše zachováno bejt nemůže, a co je zachováno někde, už tak nemusí bejt zachováno jinde. OVA plánovala nechat jeden vlek muzejní, proto asi Brno tímto směrem nejde. Ale věci se mění, a třeba už je vše jinak.

Autor:  Robert [ 10 čer 2021 21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Milník ano. Díky němu se objevila do té doby netušená slepá ulička.

Autor:  Cracatit [ 10 čer 2021 21:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Hehe, prý milník. sarcastic Tak určitěěě! :mrgreen:
Klidně, ať jdou do šrotu všecky čtyři, žádná škoda.
Provozně jsem je zažil jako cestující, když ještě nebylo tolik krátkých Varií, jezdíval pravidelně ve dvou kusech za syčivkou (T3R.EV) na šestce. Dopoledne jsem na Starém lískovci měl často štěstí na zatahující Anitru z posilových osmiček a většinou odpoledne kolem 12:50 nebo 14:00 z České na Dunajskou jsem měl štěstí na "vajíčko." Se psem jsem se tam většinou nikam pořádně nevešel, jedině, když jsem se zašil na trojku v čele do rohu za jednu z dvojsedaček, kam se pod nohy schoval pes, jinam se nevešel. Krom jiného tam byly moc blízko sebe tyče a příliš malá rozteč sedaček. Tyče často zasahovaly v prostoru dveří do pozice sedaček a ten, kdo seděl u dveří, měl nohy málem ve dveřích a v podobných prostorových nesmyslech by se dalo pokračovat. Zlaté Evo, oproti "Vajíčku" sto a jedna, nejen v prostorovém řešení.

Autor:  Antirez [ 10 čer 2021 19:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Jaký milník? Si tady děláte srandu, ne?
Vlek byl jen slepá ulička vývoje. Myslím, že je jen otázka času, než DP zlikviduje i ten poslední.

Autor:  MHD Brno [ 10 čer 2021 19:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Přesně tak. Já už jsem bohužel neměl možnost se s ním projet a ani ho kdekoliv vidět a z fotek se mi moc líbí.

Autor:  M [ 10 čer 2021 18:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

taky má jiný sedačky a jiný počet sedaček a hlavně náš lak, v Ostravě má jeden dokonce lepený okna. Ostraváci ať si dělají co chtějí,ale u nás v Brně by jeden měl zůstat, je to unikátní vůz a v historii naši dopravy důležitý milník, byla by velká chyba ho poslat na šrot.

Autor:  MHD Brno [ 10 čer 2021 18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Ten náš brněnskej má shrnovací dveře, takže je to unikát.

Autor:  M [ 10 čer 2021 18:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Byla by škoda ho nezachovat v Brně, Ostravskej je nám jaksi k ničemu.

Autor:  Rem [ 10 čer 2021 18:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

V Ově mají dva a oba provozní! Takže může být zachován jeden z jejich pokud si na našich smlsne šroťák.

Autor:  Pupa [ 10 čer 2021 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vlek VV60LF

Další vlek zrušen, tak poslední možnost uchovat 1303 jako muzejní.

Stránka 1 z 50 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/