Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1233 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 11 čer 2021 18:53 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3282
Od: 13 lis 2004 11:58
Cracatit píše:
No, kde by, stojí v depozitáři v Líšni. To je málo? Převratný byl v nízkopodlažnosti a konstrukčně a ve víc věcech. Jinak ten výběr bude vždycky subjektivní, tak jen do mně! :p


Ne, je to akorát a jsem za to rád. Stejně převratně se ovšem dá hodnotit i vlek. Nebo snad někdo u nás v novodobé historii vyvinul jiný vlek, který by tu jezdil? To že měl spoustu neduhů je věc druhá. Ovšem to RT6 taky (a ještě víc), víme?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 čer 2021 17:04 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1826
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Jsem taky pro zachování vleku v muzeu. Ostatně krátká Wana by zachování také zasloužila, takže by mohla být případná muzejní souprava.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 čer 2021 16:56 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2122
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
I já jsem rozhodně pro, aby byl vlek zachován.
U některých komentářů jsem musel nevěřícně kroutit hlavou. :pray:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 čer 2021 16:23 

Příspěvky: 1735
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, kde by, stojí v depozitáři v Líšni. To je málo? Převratný byl v nízkopodlažnosti a konstrukčně a ve víc věcech. Jinak ten výběr bude vždycky subjektivní, tak jen do mně! :p

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 čer 2021 16:14 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3282
Od: 13 lis 2004 11:58
A kde máš ten tvůj převratný stroj? Taky už nejezdí. Analogie stejná..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 čer 2021 13:07 

Příspěvky: 1735
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nic převratného, žádný vzducholodě, žádnej Zeppelin :mrgreen: tak na co to schovávat. RT6N1 byl aspoň převratný stroj ve víc ohledech.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 čer 2021 12:09 

Příspěvky: 2532
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Jedinej Pupa chápe.
Na co K2R nebo K3R? Retro vozidlo zachované pro přístí generace je prototyp 1615 ze kterého vycházelo vše ostatní. Na jednu stranu chcete T3R,K2R a K3R což jsou v podstatě stejné vozy jen různých délek a na druhou stranu chcete zlikvidovat unikát, jediný moderní nízkopodlažní vlek, jeho osud je stejný jako RT6 jako první nízkopodlažní hnané vozidlo v ČR. Od Karos taky nemáme všechny podtypy a atypy. Jedna věc je, co se komu líbí a druhá věc je co by ocenily budoucí generace. Já bych taky chtěl mít v mzeu od každého typu a atypu jeden kus, ale prostorově a finančně to asi bohužel není molžné, tak by bylo fajn, aby se zachoval aspoň jeden kus od řady či základního typu. Pokud půjde vše do šrotu, v budoucnu to bude hodně mrzet.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 čer 2021 10:13 

Příspěvky: 207
Od: 04 bře 2013 22:47
Možná to byla slepá ulička, ale je to součást historie brněnské MHD. unikátní je proto, že to je jediný novodobý vlečný vůz. A retro
vozy jsou třeba duplicitní s muzejními. A T3 1525 a 1594 vlastně stejný typ. Jak už jsem psal kdysi, jsem pro, aby dobré vozy jako
retro a VV60LF a RT6N1 do TM. Jako na uchování, ale nepoužívání na jízdy.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 čer 2021 01:46 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8889
Od: 10 čer 2004 11:19
Antirez píše:
Rem:
Souhlas s tou K2R, jednu z těch Tebou vyjmenovaných mohl DP pro retro provoz zachovat. Ale aspoň zůstává 1018, byť její účel je jiný.

Ještě se může nechat K3R 1751 :)) . Stará skřín, starej typ středního článku, jeden ze zástupců typické brněnské 4 kusové serie . Jinak v Brně, kde co kus to unikát je problém něco zachovávat. Kolik by musel bejt jen T3 ? Zrychl, zrychl SUCS, T3M, T3G, T3M, T3P, T3R,T3R.F, T3E.V, wany.. Atypů je dost.
Vlek samotnej je navíc vcelku k ničemu, jedině že by z něj TMB udělali vrátnici, jak v líšni z maringotky. Musel y k němu bej nějakej asynchron. A pak kterej ? Atyp 1560, což je sice prototyp, ale o seriových vozech toho moc neřekne ? Nebo nějaká wana?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 čer 2021 01:17 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2457
Od: 19 dub 2009 12:06
Bydliště: Brno
Antirez: Hlavně by to byl krásnej příklad modernizace, kdy ona K2R by byla původní skříní starší než naše K2 1123 :)

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021 23:54 

Příspěvky: 84
Od: 18 srp 2019 17:01
Problém brněnského vozového parku tramvají je ten, že tu jezdí (jezdilo) strašně velké množství podtypů a atypů, takže prostě chtě nechtě nelze zachránit všechno. To by za chvilku bylo víc vozidel muzejních, než těch provozních. Musíme se spokojit s provozní T3R, RT6 uzavřenou v Líšni a bez vajíčka.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021 22:47 

Příspěvky: 81
Od: 23 čer 2014 12:31
Rem:
Souhlas s tou K2R, jednu z těch Tebou vyjmenovaných mohl DP pro retro provoz zachovat. Ale aspoň zůstává 1018, byť její účel je jiný.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021 21:59 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2457
Od: 19 dub 2009 12:06
Bydliště: Brno
Furt je to ale totožnej typ. A byla by blbost schraňovat něco, co mají už jinde. Ale pokud Vás to tolik rajcuje, nikomu nic nebrání se zeptat na DP, popřípadě založit startovač, odkoupit tu budku a věnovat TMB.
Mne třeba sejří, že se nedochovala žádná K2R myšleno vozy jako 1003, 1028, 1064, 1066. To ostatní už jsou podtypy a pasquily podtypů... Bylo mi vysvětleno, že vše zachováno bejt nemůže, a co je zachováno někde, už tak nemusí bejt zachováno jinde. OVA plánovala nechat jeden vlek muzejní, proto asi Brno tímto směrem nejde. Ale věci se mění, a třeba už je vše jinak.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021 21:38 

Příspěvky: 5703
Od: 27 úno 2010 07:40
Milník ano. Díky němu se objevila do té doby netušená slepá ulička.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021 21:08 

Příspěvky: 1735
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hehe, prý milník. sarcastic Tak určitěěě! :mrgreen:
Klidně, ať jdou do šrotu všecky čtyři, žádná škoda.
Provozně jsem je zažil jako cestující, když ještě nebylo tolik krátkých Varií, jezdíval pravidelně ve dvou kusech za syčivkou (T3R.EV) na šestce. Dopoledne jsem na Starém lískovci měl často štěstí na zatahující Anitru z posilových osmiček a většinou odpoledne kolem 12:50 nebo 14:00 z České na Dunajskou jsem měl štěstí na "vajíčko." Se psem jsem se tam většinou nikam pořádně nevešel, jedině, když jsem se zašil na trojku v čele do rohu za jednu z dvojsedaček, kam se pod nohy schoval pes, jinam se nevešel. Krom jiného tam byly moc blízko sebe tyče a příliš malá rozteč sedaček. Tyče často zasahovaly v prostoru dveří do pozice sedaček a ten, kdo seděl u dveří, měl nohy málem ve dveřích a v podobných prostorových nesmyslech by se dalo pokračovat. Zlaté Evo, oproti "Vajíčku" sto a jedna, nejen v prostorovém řešení.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021 19:54 

Příspěvky: 81
Od: 23 čer 2014 12:31
Jaký milník? Si tady děláte srandu, ne?
Vlek byl jen slepá ulička vývoje. Myslím, že je jen otázka času, než DP zlikviduje i ten poslední.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021 19:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Od: 12 čer 2020 15:02
Bydliště: Tam kde jezdí linky 5, 9, 46, 57, 84 a 44
Přesně tak. Já už jsem bohužel neměl možnost se s ním projet a ani ho kdekoliv vidět a z fotek se mi moc líbí.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021 18:41 

Příspěvky: 2532
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
taky má jiný sedačky a jiný počet sedaček a hlavně náš lak, v Ostravě má jeden dokonce lepený okna. Ostraváci ať si dělají co chtějí,ale u nás v Brně by jeden měl zůstat, je to unikátní vůz a v historii naši dopravy důležitý milník, byla by velká chyba ho poslat na šrot.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021 18:30 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Od: 12 čer 2020 15:02
Bydliště: Tam kde jezdí linky 5, 9, 46, 57, 84 a 44
Ten náš brněnskej má shrnovací dveře, takže je to unikát.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021 18:23 

Příspěvky: 2532
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Byla by škoda ho nezachovat v Brně, Ostravskej je nám jaksi k ničemu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021 18:17 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2457
Od: 19 dub 2009 12:06
Bydliště: Brno
V Ově mají dva a oba provozní! Takže může být zachován jeden z jejich pokud si na našich smlsne šroťák.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 čer 2021 15:22 

Příspěvky: 207
Od: 04 bře 2013 22:47
Další vlek zrušen, tak poslední možnost uchovat 1303 jako muzejní.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2021 17:02 

Příspěvky: 99
Od: 30 říj 2019 16:42
Co se vlastně stalo s podvozky z 1301?
Jen jestli se snimi počítá aby se mohlo skládat víc EVO zároveň nebo popřípadě pro nové obousměrky pro potřeby oprav a VP a podobně (teda jestli toto vybavení neposkytne Škoda v rámci dodávky).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2021 16:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2423
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
MKzB píše:
Co se týče provozu vleku, tak v kopcovitém Brně brzdy doslova hořely, ale v Německých městech, které jsou spíš rovinaté, není s vleky zas takový problém.

Nebo tím pádem i v Ostravě, ta také není tak kopcovitá, že.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2021 16:07 

Příspěvky: 614
Od: 25 led 2006 09:46
Tak z mého pohledu byla patrně lepší plzeňská cesta stavby tramvají K3 ze dvou vozů T3. Ale hlavně nemá cenu pořád uvažovat, co mělo být a nebylo. V té strategii obnovy vozového parku byla uvažována jedna možnost 19 vleků VV60LF s vozy T3R.EV a 22 tramvají K3. Jenže pak by asi už nebyly ani LF a LF2, ani jejich soupravy. A bylo by o to víc problémů s brzdami a klouby.
Nesmysl - viděno v souvislostech - je dřívější vývoj K3. V polovině 90. let neměl DPMB dost prostředků na investice (a pro tehdejší politiky na radnici byl "černá díra brněnského rozpočtu"). Na nákupy nových tramvají byly v omezené míře státní dotace, snad 60% pořizovací ceny. Takže vrcholem možností byl projekt T3R a K2R. V případě K2R záhy v osekané verzi K2R.03. Na nějaké K3 tehdy nebylo ani pomyšlení.
Teprve příchod KT8D5N jako nových vozů (což byla i jistá reakce ČKD na problémy s RT6) přišla myšlenka rekonstrukce starších KT8 pomocí nového středního dílu. A asi jako reakce konkurenčního PARSu se objevil návrh K3. A zase, protože bylo málo peněz na investice, byly v letech 2004 -2006 pořízeny jen čtyři kusy. Ono ani ty Varia nevznikala po roce 2006 v nějakých závratných počtech.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1233 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 13 čer 2021 22:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]