Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1143 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 46  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 07 lis 2016 16:58 

Příspěvky: 510
Od: 25 led 2006 09:46
Jen bych upřesnil - DPMB se zatím k ceně RT6 nevyjádřil. Takže zda má TMB peníze nelze v současnosti posoudit. Nemá je v letošním rozpočtu a vzhledem k výše uvedenému je nebude mít v rozpočtu ani na rok 2017.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 lis 2016 13:32 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5340
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
Už se to tu probíralo. Za současného stavu není v Líšni na RT6 místo a TMB nemá na odkup ani uskladnění RT6 peníze. Vleky 1301 a 1303 zůstanou zachovány jako sklady v Pisárecké hale. To si myslím, že je pro příštích x let dostačující.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 lis 2016 11:36 

Příspěvky: 163
Od: 04 bře 2013 22:47
Už to napsal Fafner, opravdu jsem to myslel, tak, že RT6, VV60 klidně ponechat v Líšni jako nepojízdné ale jak jsem se zmínil,
tyto vozy budou mít velkou cenu v budoucnosti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 lis 2016 17:43 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6285
Od: 11 říj 2005 14:03
Bydliště: Brno - Kohoutovice
Když nic jinýho, pořád ještě existujou papuče. Nebo vlek se na ně dát nedá?

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 lis 2016 17:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3143
Od: 13 lis 2004 11:58
Tak i tohle může samozřejmě selhat.. jinak viz návod pro řidiče..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 lis 2016 17:18 

Příspěvky: 3294
Od: 21 led 2011 14:19
Jo, pardon, myšlenkou byla "mechanická" brzda, už si nepamatuju, kde je co :)

Ad možnost odbrždění - ta možnost je tam skutečně vždycky? Pamatuju, že jsem jednou potkal kouslý vlek v Bystrci, okolo něj lítali dlouho mechanici a za nějakou chvíli jsem ho potkal, když jel do vozovny stejně smykem...

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 lis 2016 17:12 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3143
Od: 13 lis 2004 11:58
Stejně tak vleky mají kotoučovky

Fafner píše:
....když se brzda "kousla" a bylo vůz nutné táhnout smykem, tak mohl jít rovnou na soustruh,..


Ona tam samozřejmě je možnost mechanického odbrzdění na střadači, akorát to trvá o něco dýl..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 lis 2016 15:41 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5340
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
K2 maji na středním podvozku kotoučovku.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 lis 2016 14:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1654
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Co vím, tak prototyp vleku B4 měl původně bržděné taky jenom 2 nápravy ze čtyř a po zkušebním provozu se doplnily brzdy i na zbylé 2 nápravy. Předpokládám, že měly stejnou čelisťovou brzdu, jako na prostředním podvozku K2.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 lis 2016 13:54 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6022
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Fafner: myslím, že to Pupa myslel jako uchování statického exempláře. Jiná varianta, a říkám bohužel, není rozumná a reálná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 lis 2016 12:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 130
Od: 31 kvě 2016 10:01
Bydliště: Brno
Když už se tu bavíte o brzdách, nevíte někdo, jak byly řešeny brzdy vlečňáků z Tatry Smíchov, co dělali pro NDR? Možná to sem úplně tak nepatří (kdyžtak admin, ať to přesune), ale vlečňák jako vlečňák.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 lis 2016 11:24 

Příspěvky: 3294
Od: 21 led 2011 14:19
Samozřejmě to myslím vážně. Nepovedená slepá větev vývoje, i kdyby jeden z nich někdy šel do muzea, tak prakticky bez perspektivy na cokoliv jiného než stacionární exemplář...

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 lis 2016 01:12 

Příspěvky: 1940
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
OndraK : samo sebou, že ve stavu po druhé GO tak jak dojezdila. Tenkrát jsem to bral tak, že původní provedení po dodání by byl kus, co je v depozitu v Líšni. O retro vozech tenkrát nebylo vidu ani slechu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 lis 2016 00:16 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5340
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Brno-Maloměřice
M píše:
Pupa: přesně tak aby to nedopadlo jak se sešrotováním 1470 a následně odkupováním vraku z Ostravy a podobně.

V tomto případě by dost záleželo v jaké podobě by měla historická T2 být. 1470 by byla sama o sobě využitelná asi jen ve stavu po 2. GO. Pokud bychom chtěli historicky v rámci možností věrný vůz ve stavu po vyrobení, případně po 1. GO (což je současný záměr) tak by stejně byl potřeba další zdroj náhradních dílů. Ono se to možná nezdá, ale nebožka 1470, případně 4121 toho má s původní T2 společnýho vcelku málo.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 lis 2016 23:56 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 169
Od: 31 led 2010 23:09
Fafner píše:
Maulincio: U brzd byly dva zásadní problémy: a) hydraulika - časté problémy např. s únikem oleje, když se brzda "kousla" a bylo vůz nutné táhnout smykem, tak mohl jít rovnou na soustruh, b) fakt že bylo nutné brzdit vždy pomocí čelisťové brzdy způsoboval nadměrné opotřebení brzdového obložení - srovnej s motorovými vozy, kde značnou část brždění obstará brždění elektrodynamickou brzdou (=elektromotorem) a čelisťová brzda zabírá až při nižších rychlostech, kdy je EDB již neúčinná.

Pořizovací cena sice pravděpodobně je nižší než u motorového vozu, ale provozní náklady byly, nepletu-li se, právě kvůli oněm brzdám o dost vyšší, než u motorového vozu - když započítáš cenu materiálu, lidské síly a faktu, že daný vůz nemůže jezdit (=podnik zaplatil za vůz, aby stál), tohle rozpočítáš do ceny za kilometr provozu, vyjde ti pravděpodobně více, než za provoz relativně bezproblémového motoráku.


Díky...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 lis 2016 22:35 

Příspěvky: 163
Od: 04 bře 2013 22:47
Fafner : Ničím vzácný? To nemyslíš vážně, že? A co třeba jediný novodobý vlečný vůz a málo vyrobených kusů?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 lis 2016 22:30 

Příspěvky: 3294
Od: 21 led 2011 14:19
Pupa píše:
Znovu připomínám, měli bychom VV60LF, ale i RT6 uchovat pro příští generace.
A já znovu připomínám, že u VV60LF je to blbost, neboť nejsou ničím vzácné (a jejich zachování jako "sklad na kolejích" je až příliš dobré). Srovnávat zrychlovač s elektronickou výzbrojí je taky blbost...

Maulincio: U brzd byly dva zásadní problémy: a) hydraulika - časté problémy např. s únikem oleje, když se brzda "kousla" a bylo vůz nutné táhnout smykem, tak mohl jít rovnou na soustruh, b) fakt že bylo nutné brzdit vždy pomocí čelisťové brzdy způsoboval nadměrné opotřebení brzdového obložení - srovnej s motorovými vozy, kde značnou část brždění obstará brždění elektrodynamickou brzdou (=elektromotorem) a čelisťová brzda zabírá až při nižších rychlostech, kdy je EDB již neúčinná.

Pořizovací cena sice pravděpodobně je nižší než u motorového vozu, ale provozní náklady byly, nepletu-li se, právě kvůli oněm brzdám o dost vyšší, než u motorového vozu - když započítáš cenu materiálu, lidské síly a faktu, že daný vůz nemůže jezdit (=podnik zaplatil za vůz, aby stál), tohle rozpočítáš do ceny za kilometr provozu, vyjde ti pravděpodobně více, než za provoz relativně bezproblémového motoráku.

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 lis 2016 22:25 

Příspěvky: 163
Od: 04 bře 2013 22:47
M : A RT6? 1801- 1804 se sešrotují nebo prodají do Polska a za pár let přivezeme z hor zrezivělou libereckou 85.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 lis 2016 22:23 

Příspěvky: 163
Od: 04 bře 2013 22:47
M : Je to tak a přesně stejný případ mě napadá. 1470 mohla roky jezdit a třeba i ve stavu před vyřazením. A jak jsem psal, bylo by lepší opravit 1473 a do Líšně převézt 4121, kterou upravit jen zběžně. Nabarvit červeně, původní ev.č, dosadit prostřední dveře.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 lis 2016 22:13 

Příspěvky: 1940
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Pupa: přesně tak aby to nedopadlo jak se sešrotováním 1470 a následně odkupováním vraku z Ostravy a podobně.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 lis 2016 21:46 

Příspěvky: 163
Od: 04 bře 2013 22:47
Znovu připomínám, měli bychom VV60LF, ale i RT6 uchovat pro příští generace.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 lis 2016 20:30 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 169
Od: 31 led 2010 23:09
Mohl by mě někdo prosím vysvětlit co bylo s Volfama špatně? Vez sem se s níma jen párkrát a nikdy sem se o ně ňák nezajímal a jen sem zvědavej kde přesně je "zakopanej pes" biggrin . Myslel sem že na nich jenom ve velkým odcházely brzdy, ale kdo by co čekal - takový pidi kolečka a ještě to všechno ubrzdit... Ale zas brzdy nemůžou stát tolik, aby se vyplatilo vysílat do provozu béčkový vozy, u kterých ten servis musí být podstatně dražší ne? Tak jak to s nima je?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 lis 2016 18:51 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3143
Od: 13 lis 2004 11:58
A to co zbylo se hodí stejně jen na ND..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 lis 2016 18:06 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2937
Od: 16 črc 2006 13:52
Bydliště: Na trase linky 201.
Krást z nich by se nedalo nic, protože v nich už nic není.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 lis 2016 15:13 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1654
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Tak přemýšlím, když už jsou ty vleky odstaveny, co všechno by se z nich dalo kanibalizovat?
Buse, sedadla, možná dveře a pohony. Další třeba doplní.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1143 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 46  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 říj 2018 05:06
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]