Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 6    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9166
10 čer 2004 11:19
Bude mít na brněnský 45T nějakej vliv to nucený odstavení plzeňskejch 40T ?


Offline
703
25 led 2006 09:46
To, že je 45T jiná konstrukce, je zřejmé. Nicméně pro tramvajový provoz zavedený na šířku skříně 2,5 m by bylo dobré tuto hodnotu dodržet právě v místě podlahy nástupního prostoru (teď nemluvím o zúžení čel). Pak by asi byl pro Brno vhodnější jiný typ, třeba právě něco jako EVO3.
KT8 má rozvor podvozků 1900 mm, vzdálenost otočných čepů 7,5m. Nicméně v případě 45T je nutno vzít v úvahu, že proti KT8 je v oblouku svislá osa kloubu vynesena vně osy koleje, vybočení je tudíž o něco menší.


Offline
Uživatelský avatar

282
31 kvě 2016 10:01
Brno
Kdyby někoho zajímalo:
Vývojové trendy v řešení nízkopodlažních článkových tramvají
Konstrukční studie Jacobsova podvozku


Offline
Uživatelský avatar

282
31 kvě 2016 10:01
Brno
Ondra K. píše:

KT8 je o nějakých 70 cm kratší a díky podvozkům pod klouby má trochu jiný chování krajních článků při průjezdu obloukem.
Ty mírně zkosený krajní dveře jsou podle mě daň právě za tu délku.

KT8 má oproti všem tatrováckým šalinám širší rozvor podvozků na krajních článcích a skoro žádné zúžení čel. To, že čela - krajní dveře jsou téměř rovnoběžné s nástupní hranou, byl požadavek zadavatele projektu. Tyto skutečnosti mají vliv na širší průjezdný průřez v oblouku, oproti všem Tatrám. Výkres s rozměry od 45T jsem zatím nenašel, ale pro výsledný oblouk bude mít vliv vzdálenost čela vozu a osy krajního podvozku + vzdálenost osy krajního podvozku a prvního kloubu ohybu (harmoniky).


Offline
546
25 říj 2019 10:12
Jenže konstrukcí je to úplně něco jiného než KT8, takže prosté porovnání šířky asi neobstojí.


Offline
703
25 led 2006 09:46
Na mě to působí, že je ta tramvaj ve spodní části zbytečně moc úzká, že snad tam těch 2,5 m šířky nemá (či 2,46 nebo koiik vlastně má KT8). Svědčí o tom i přesah krytů podvozků. Takže zúžení v místě krajních dveří je skoro zbytečné. Snad by i bez něj mohla vyhovět profilu pro KT8.


Offline
Uživatelský avatar

561
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Ta mezera je ale opravdu velká i pro běžného cestujícího. Což je u nové tramvaje a infrastruktury prostě škoda.
Příloha:
20221115_163506-01.jpeg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6021
11 dub 2010 15:05
Juliánov
jara255 píše:
No nevím... :-? , když se podíváte na fotogalerii, co je u tohoto článku Z dopravy.cz, tak jsou tam vidět nástupní hrany jak u Kampusu, tak Západní brána. Co mě ale zaráží, je lata u předních dveří :shock:! To soudruzi z ČKD Tatra, zejména u KT8 mají vyřešeno lépe. Ano, mnozí namítnete, že KT8 si díky tomu musí dávat přednost v některých obloucích kvůli profilu, ale to cestujícího s berlemi nezajímá!

KT8 je o nějakých 70 cm kratší a díky podvozkům pod klouby má trochu jiný chování krajních článků při průjezdu obloukem.
Ty mírně zkosený krajní dveře jsou podle mě daň právě za tu délku.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
546
25 říj 2019 10:12
Ideální to není, ale cestující s berlemi se musí nutně cpát do těch nejužších dveří?


Offline
Uživatelský avatar

282
31 kvě 2016 10:01
Brno
Ještě pro srovnání Plzeň 40T


Offline
Uživatelský avatar

282
31 kvě 2016 10:01
Brno
No nevím... :-? , když se podíváte na fotogalerii, co je u tohoto článku Z dopravy.cz, tak jsou tam vidět nástupní hrany jak u Kampusu, tak Západní brána. Co mě ale zaráží, je lata u předních dveří :shock:! To soudruzi z ČKD Tatra, zejména u KT8 mají vyřešeno lépe. Ano, mnozí namítnete, že KT8 si díky tomu musí dávat přednost v některých obloucích kvůli profilu, ale to cestujícího s berlemi nezajímá!


Offline
2401
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Krásného ve staré podobě dělala problém z města. V letech 2003-2007 jsem se často vyskytoval v Líšni a jezdil na Novolíšeňskou, enková Kachna se vyskytovala jen výjimečně a na Krásného buď asistent dovřel dveře, nebo řidič zavřel třeba na třetí pokus, někdy zůstaly viset prostřední, někdy třeba první. A právě zavírání s asistencí jsem tam párkrát zažil a vždycky mě to pobavilo.
Jinak jsem měl pocit mnohem klidnější jízdy kolem Bílé hory na Novolíšeňskou, nejenže byla enková verze tišší, míň s sebou házela a v zimě mi v ní bylo větší teplo, než v klasické kachně s lámacíma dveřma.
Jo, jinak zavírání s asistencí jsem taky jednou zažil na devítce z města na Lesnou, paní řidička měla jednu z T6 před generálkou a pořád nešlo a nešlo zavřít první dveře, prý vada spínače nebo něco v pohonu, tak dveře nechala mimo provoz, dvě zastávky za ní jel asi dispečer nebo nějaký auto a borec zkusil, jestli ty dveře fakt nejde zavřít, no a nešlo, tak že ať s poruchou dojede na smyčku Čertova rokle, no jak to dopadlo, nevím. Už je to fakt dávno, tak třeba pět let zpátky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
546
25 říj 2019 10:12
Bylo to téměř určitě kvůli Krásného v oblouku. Zejména prostřední dveře se tam bez asistence zvenčí často nezavřely. Na Jírově žádný problém není.


Offline
2732
01 úno 2006 10:39
Brno
peno píše:
Pokud vím, tak problémy měly i KT8D5N s předsuvnými dveřmi, kvůli čemuž dlouho nesměly na d-8. Takže jen výklopkami to nebude.


A nebylo to kvůli klopené zastávce Krásného? Tam se tyto dveře špatně zavíraly.


Offline
Uživatelský avatar

1459
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Pokud vím, tak problémy měly i KT8D5N s předsuvnými dveřmi, kvůli čemuž dlouho nesměly na d-8. Takže jen výklopkami to nebude.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
M píše:
No já jako vysoké nástupiště beru to, kam přijede nízkopodlažka a je z chodníku rovná plocha do vozu bez použití plošiny. To rozhodně na Z.Bráně ani na N.Bohunice neni. Tam je schod a bez plošiny ani ťuk. Vypadá to tam jak obyčejný obrubník silnic/chodník. Já byl na obou místech, vše viděl, mám foto i video a tímto jsem byl překvapen.

Tak to je skoda. Tim, ze na nemocnici Bonunice vyklopky (nejpise) nikdy jezdit nebudou, tak tam mohou byt nastupiste ve vysce podlahy. Pokud je tam "standardni" vyska, tak je to mozna skoda.


Ano, myslel jsem T6 a T3R. Kvuli nim nemohou byt zastavky, kde plosina neni potreba. Dokonce se pry uvazovalo, ze se vykllopky vyhodi a daji se do T3R skladacky. Takto byly (jsou) udelane zastavky na Renneske, Jirova a take treba Podlesi (kvuli tomu nesmeli T3R do Bystrce). Minimalne na Podlesi (a jeste mozna nekde) se dodatecne zvedala nivelita koleje.


Offline
2732
01 úno 2006 10:39
Brno
Obyč překlep, myslel jsem T3R samozřejmě.


Offline
Uživatelský avatar

1856
05 lis 2005 19:50
M píše:
Nebo vy jako myslíte dveře typu T6 a K3R? Tento typ dveří mě ani nenapadl, protože tyto typy jednosměrných tramvají tam nikdy normálně nepojedou, neni k tomu důvod. Takže nějaké slovíčkaření je zbytečné.

K3 mají skládačky.


Offline
2732
01 úno 2006 10:39
Brno
Ondra K. píše:
Výška tramvajových zastávek se používá jednotná, takže provoz či neprovoz vyklopných dveří nehraje roli.


No já jako vysoké nástupiště beru to, kam přijede nízkopodlažka a je z chodníku rovná plocha do vozu bez použití plošiny. To rozhodně na Z.Bráně ani na N.Bohunice neni. Tam je schod a bez plošiny ani ťuk. Vypadá to tam jak obyčejný obrubník silnic/chodník. Já byl na obou místech, vše viděl, mám foto i video a tímto jsem byl překvapen.


Offline
2732
01 úno 2006 10:39
Brno
Nebo vy jako myslíte dveře typu T6 a K3R? Tento typ dveří mě ani nenapadl, protože tyto typy jednosměrných tramvají tam nikdy normálně nepojedou, neni k tomu důvod. Takže nějaké slovíčkaření je zbytečné.


Offline
Uživatelský avatar

1856
05 lis 2005 19:50
M píše:
adam_r: no nevím, mrkni na fotky tramvaje u Bohunické nemocnice a na fotky na Západní bráně, mě to nepřijde jak vysoké nástupiště a mezera pro výklopky tam je dost velká, jak u KT8, tak u 45T nebo u Eva. Navíc západní brána je tak nějak v oblouku tak tam musí být víc místa.

Od kdy uvedené typy tramvají mají výklopky?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6021
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Výška tramvajových zastávek se používá jednotná, takže provoz či neprovoz vyklopných dveří nehraje roli.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2732
01 úno 2006 10:39
Brno
adam_r: no nevím, mrkni na fotky tramvaje u Bohunické nemocnice a na fotky na Západní bráně, mě to nepřijde jak vysoké nástupiště a mezera pro výklopky tam je dost velká, jak u KT8, tak u 45T nebo u Eva. Navíc západní brána je tak nějak v oblouku tak tam musí být víc místa.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
M píše:
MartinV : vidíš, to mě ani nenapadlo že může i vystupovat sarcastic na Bráně nebo Mifkove a tím pádem potřebuje plošinu na druhé straně.


A nejsou nahodou na Zapadni brane, Nemocnici Bohunice i na Mifkove vysoka nastupiste, kde plosina neni treba? Vozy s vyklopkami tam zcela urcite jezdit nebudou.


Offline
Uživatelský avatar

3617
28 úno 2006 19:00
Placený článek, bohužel.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 146 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 lis 2022 03:38
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]