Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 361 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 03 bře 2021 10:08 

Příspěvky: 304
Od: 25 říj 2019 10:12
2015 se začalo, tak těch 5 let cca odpovídá. Zajímavý je teda tohle: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/pri-rekonstrukci-brnenskych-ulic-minska-a-horova-zanikne-zastavka-kralova-20150416.html A Králova tam pořád je v provizorní podobě. Platí i zde jednotka dočasnosti - 1 furt?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 03 bře 2021 01:17 

Příspěvky: 76
Od: 18 srp 2019 17:01
Ondra K. píše:
Minská je přece jen už starší záležitost a od té doby se mohlo leccos v přístupu změnit.

Ono to nějak letí, že? Ta Minská už je nějakých 5 let spravená. Nebo ještě víc?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 bře 2021 22:45 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5797
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Honza P píše:
Zato když se spravila Minská, tak těch pár stovek metrů mezi zastávkou Tábor a Sonem nechali postaru.

Minská je přece jen už starší záležitost a od té doby se mohlo leccos v přístupu změnit.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 bře 2021 22:36 

Příspěvky: 1686
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jsem zvědav na finální provedení, jestli rozšíří chodníky nebo jen vymění povrchy...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 bře 2021 18:02 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1810
Od: 07 dub 2006 09:03
Cituji z vyjádření M. Maletschka na fb stránce náš Blekfild: "budou zváženy finanční možnosti a nyní to vypadá, že k opravě kolejiště a tzv. předjízdných pruhů přeci jen dojde. Podle informace z Dopravního podniku města Brna by tato akce měla proběhnout podle aktuální představy v termínu 15. 3. – 31. 5." Půlku března máme za chvíli. NAD by měla jezdit Helfertovou (takže asi omezení parkování a trošku problém se vytočit do Jugoslávské), na druhou stranu se získá o jeden přestup NAD-d5/9 a obráceně hrana-hrana v každém směru.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 bře 2021 14:51 

Příspěvky: 311
Od: 24 lis 2017 11:40
goldfinger píše:
Podle vyjádření starosty MČ Brno-sever se při reko Lesnické opraví taky úsek od Helfertovy po zdravku. Dobře, že to někoho napadlo.


Opraví se to ve stávajícím provedení nebo dojde k úpravě (stavbě) zastávky Jugoslávská? To se asi nikde nepíše.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 bře 2021 13:56 

Příspěvky: 175
Od: 21 dub 2009 20:30
Jestli se nepletu, tak ten kousek se má dělat komplet - tedy nejen koleje a inženýrské sítě, ale i celý uliční prostor. No a tak do toho může kafrat spousta lidí, což přípravu dost protahuje. Navíc, pokud se nepletu, tak letos se mají dělat inženýrské sítě na Šumavské a Pod Kaštany a je tedy možné, že z technických důvodů může zbytek Minské a kus Veveří před Sonem přijít na řadu až po nich.

Anebo na to prostě nejsou prachy....


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 bře 2021 10:47 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3766
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
Honza P píše:
Zato když se spravila Minská, tak těch pár stovek metrů mezi zastávkou Tábor a Sonem nechali postaru.


...tehdy s tím, že se to dodělá příští rok #-o .

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 bře 2021 01:27 

Příspěvky: 76
Od: 18 srp 2019 17:01
Zato když se spravila Minská, tak těch pár stovek metrů mezi zastávkou Tábor a Sonem nechali postaru.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 bře 2021 23:55 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5797
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
goldfinger píše:
Podle vyjádření starosty MČ Brno-sever se při reko Lesnické opraví taky úsek od Helfertovy po zdravku. Dobře, že to někoho napadlo.

Chtěl bych věřit, že tento přístup se v posledních letech postupně stává pravidlem. Stejným způsobem proběhla oprava TT na Selské a Obřanské v rámci výluky Valchařská, oprava TT na Zábrdovické a Bubeníčkové v rámci novostavby Zábrdovického mostu, smyčky náměstí Míru v rámci Údolní II a obdobně by snad letos měla proběhnout i rekonstrukce bohunické trati v rámci úprav a napojení TT od Kampusu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 bře 2021 17:14 

Příspěvky: 1686
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Vario1523: Není to součástí, podívej se na seznam etap rekonstrukce Semilassa na stránkách města. Očekávám, že etapa končí (při pohledu od Řečkovic začíná) někde v prostoru současné zastávky jedničky směr do města.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 bře 2021 11:26 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2944
Od: 29 srp 2009 19:30
Vario1523 píše:
Je součástí rekonstrukce trojúhelníku u Semilassa také oprava trati směrem k zastávce Tylova? Myslím že jde o jeden z nejhorších úseků v Brně.

Informaci o tom jsem nikde nezaznamenal. Tipuji to spíš v budoucnu na jednokolejku.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 bře 2021 11:23 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1810
Od: 07 dub 2006 09:03
Podle vyjádření starosty MČ Brno-sever se při reko Lesnické opraví taky úsek od Helfertovy po zdravku. Dobře, že to někoho napadlo.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 bře 2021 09:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 314
Od: 05 lis 2007 18:35
Bydliště: Bystrc
Je součástí rekonstrukce trojúhelníku u Semilassa také oprava trati směrem k zastávce Tylova? Myslím že jde o jeden z nejhorších úseků v Brně.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 srp 2020 23:08 

Příspěvky: 1686
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Janaťák: Ano, je myšlená zatáčka od Veveří k České, ne přímo u zastávky vedle Ústavního soudu, na ni z dané pozice už nebylo vidět, když jsme projížděli od Stopařa čelem k Bílému domu a dál na Obilňák.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 srp 2020 21:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3766
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
Cracatit - jestli je míněno esíčko v prostoru Žerotínova náměstí, tak je vyměněn pouze levý oblouk při pohledu od Veveří. Následující pravý oblouk před zastávkou Česká zůstává v původním stavu.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 srp 2020 21:31 

Příspěvky: 1686
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Vídeňská je dlouhodobě šalinový tankodrom, hlavně okolo obou zastávek Celní a Milosrdných bratří. Mezi zastávkama a pak dál k Poříčí je jízda celkem hladká, nejlepší stav je podle mě mezi Polní a Poříčí, dál od řeky je to horší. Jinak jezdím na přestup na Dunajské a od Švermovy je jízda hladká a tichá, většinou dělá největší randál styk na mostě "U Hřiště" nevím, jestli to píšu správně, prostě zhruba uprostřed mezi Švermovou a Osovou. Jízda dolů z Osové na Dunajskou bývá většinou hladká a dost svižná, pokud se to řidič nebojí trochu pustit.
Jinak jsem jel včera okolo rektorátu MUNI a Bílého domu, začátek Veveří vypadá dost připraveně podle popisu vidících spolujezdců v autě, prý kolejnice v esíčku vyměněné a začátek samotné Veveří postupně navazuje a vypadá na to, že se bude brzo asfaltovat. Nic bližšího k tomu nevím, jen jsme jeli okolo po "malém okruhu."

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 srp 2020 22:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6371
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Po dlouhé době jsem se dostal do oblasti Lískovce, kde jsou tuším koleje ještě na dřevěných pražcích (?) a jízda byla pěkně tichá, i když to řidič osolil. Takže zároveň i svižná. Každopádně dojezdem na Vídeňskou to skončilo, aby si člověk neodvykl od tankodromu.
Upřímně byl obrovský rozdíl porovnat dvě části jízdy, v jednom úseku jízda tichá a bez výkyvu vozidla, v druhém přesný opak.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 črc 2020 14:02 

Příspěvky: 311
Od: 24 lis 2017 11:40
Pro zajímavost: náhodou jsem narazil na letošní diplomku z VUT, která krom porovnání evropských kcí řeší na konci i Nové Sady. Už při zadání asi bylo zamýšleno panely ponechat, zajímavé je proužné upevnění W21 použité ve všech příčných řezech...

https://www.vutbr.cz/studenti/zav-prace/detail/126285


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 črc 2020 09:02 

Příspěvky: 311
Od: 24 lis 2017 11:40
:)

tak bokovnice a tráva jistě přispějí ke snížení oproti současnýmu stavu, samozřejmě spolu se samotnou výměnou kolejnic a pásem pod nimi

ale z ponechání panelů a absence antivibrační rohože (částečná rekonstrukce) je jasné, že by šlo udělat i víc...ale není to obytná zóna a stejně tam jezdí dost aut, takže bych se nevzrušoval

ale upřímně u projektu mediálně propagovaném jako zelené plíce Brna bych čekal kompletnější rekonstrukci, že panely půjdou pryč a navrhne se sem rohož, lože a pražce...docela mě to překvapilo


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 črc 2020 08:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2416
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
mnadenicek píše:
Aha, já tam byl, když všechno teprve sundávali. Co to tam prováděj...ach jo, to je nějakej propustnej výzisk (tady to fakt není hubenej beton), leda pro odvodnění, ale trativod tam není asi...nevím ty jo. Kolejnice bych u zatravněnýho krytu asi dělal žlábkový spíš. Nevím jestli tady bude klasický zelený kryt nebo ty prefabrikáty z lisovaných hader od brensu, co se dávali v Ově a Košicích. Každopádně bych pod to dal pražce. Hluk bude slušnej od těch panelů (ani rohož pod nima asi není - ty panely tam leží tak, jak byly, nikdo s nima nic nedělal, ne?). Tráva nahoře už to nevytrhne. Vypadá to jako pěknej kočkopes!

Město však tvrdilo k hluku (tvrdí) toto:

Kombinace pryžových bokovnic na kolejnicích a travnatých ploch navíc společně povede ke snížení hlučnosti z dopravy, zelené pásy budou také snižovat prašnost v této frekventované lokalitě.
Tak co si mám vybrat? Z diskuse tady nyní to vypadá tak, že výsledek se moc nedostaví, podle tvrzení pro město ano.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 črc 2020 08:23 

Příspěvky: 311
Od: 24 lis 2017 11:40
Aha, já tam byl, když všechno teprve sundávali. Co to tam prováděj...ach jo, to je nějakej propustnej výzisk (tady to fakt není hubenej beton), leda pro odvodnění, ale trativod tam není asi...nevím ty jo. Kolejnice bych u zatravněnýho krytu asi dělal žlábkový spíš. Nevím jestli tady bude klasický zelený kryt nebo ty prefabrikáty z lisovaných hader od brensu, co se dávali v Ově a Košicích. Každopádně bych pod to dal pražce. Hluk bude slušnej od těch panelů (ani rohož pod nima asi není - ty panely tam leží tak, jak byly, nikdo s nima nic nedělal, ne?). Tráva nahoře už to nevytrhne. Vypadá to jako pěknej kočkopes!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 črc 2020 22:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1079
Od: 22 pro 2008 22:51
Bydliště: PoŠuKov, 2. část
mnadenicek píše:
No zrovna Sady jsou tak z '94 myslím zhruba, tak buď se tehdejší KSC (kamenivo zpevněné cementem) rozpadlo nebo to ještě tehdy neprováděli. Možná je to kvůli odvodnění, protože zakrytí panelama není zrovna 100% nepropustné (to se většinou kombinovalo s roštem na pražcích), docala mě tady ta kombinace překvapila. Proč jsou tam panely, když to není pojížděný busama - nebo to mělo snad být pojížděný... Já bych je vyhodit pryč a dal to na betonový pražce, řádně podbitý.
Asi jsme si nerozuměli. Myslel jsem nový Nový sady po rekonstrukci, viz foto. Zde je podle mě i po rekonstrukci jen jakejsi nejlevnější štěrk... možná i ten původní, co vyhrabali. Zato kolejnice jsou asi jako jediné na stavbě nové. Také nechápu, proč tu nejsou nové bezžlábkové kolejnice na betonových pražcích jako na zatravněných tratích v Praze, mohli jsme mít dokonale odhlučněnou trať. Uvidíme, jak to bude s hlučností na panelech.
Na poslední fotce je Veveří, kde už to boční vylití trochu připomíná beton. :pray: Ale stále to tedy neřeší pevnost uchycení kolejnic. (omlouvám se, nejde mi sem vložit fotky v lepší kvalitě)
Příloha:
20200724_192221_optimized.jpg
Příloha:
20200724_192147_optimized (1).jpg
Příloha:
20200717_080752_optimized.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 črc 2020 08:19 

Příspěvky: 311
Od: 24 lis 2017 11:40
No těžko říct, faktorů je celá řada: poloměr oblouků, náhlá změna nedostatku převýšení (oblouk bez přechodnic) a s tím související typ tramvají (pevné podvozky), intenzita silničního provozu (příčný přejezd a hlavně podélný přejezd busů ve sdružených zastávkách), stav GPK a vady kolejnic - vibrace, typ konstrukce - upevnění, styk asfaltu s kolejnicí (je tam bokovnice a prořez vyplněný zálivkou?) a samozřejmě samotný asfalt a možnost jeho zpracování (řádné zhutnění v malých prostorech u křižovatkových konstrukcí a mezi kolejnicí a kaselákem)....
Opravdu těžko z toho vypíchnout samotná upevňovadla, ale jakmile se namáháním povolí, tak asi to začne mít jistý vliv, ale základ je, aby se upevnění nepovolilo:) Chce to projet si Prahu, kde už W-tram maj někde dlouho docela (z hlediska životnosti asfaltu) a udělat si obrázek.
Např. v Ostravě docela nedávno, když se dělala nádražní, tak ta je normálně na dubových pražcích s asfaltovým krytem. Zajímavá možnost (myslím že v Olomouci) je použít betonové pražce v kombinaci s prolitím štěrkového lože pryskyřicí - vznikne jakási "ztužená jízdní dráha", která je propustná a dá se použít pod zatíženým krytem z dlažby..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 črc 2020 23:36 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5797
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Výhody použití VUIS panelů v křižovatkách samozřejmě chápu. Docela by mě zajímalo jak moc souvisí poruchy asfaltobetonového obrusu kolem kolejnic právě s použitím panelů VUIS/DZP. Zrovna v Brně to není s čím srovnat a v jiných městech člověk většinou nemá o konstrukci dané TT přehled.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 361 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 dub 2021 16:13
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]