Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

K2, K2R a další modifikace...
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=114
Stránka 7 z 152

Autor:  Fafner [ 27 říj 2017 07:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Nevidím tam jiné než přední dveře, a docela očekávám, že to přes normy neprojde.

Na druhou stranu, můžou je udělat vlevo, ve stylu emergency exitu double deckerů v Británii na opačné straně, než kde se nastupuje, to by mohl být taky dobrý bizár.

Autor:  Demon [ 26 říj 2017 20:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Tak chvilku to ještě potrvá a nemyslim si, že v reálu to bude vypadat úplně stejně jako studie. Jako vždy narazí naivní představa na realitu. Ne že by se to už nestalo...

Autor:  M [ 26 říj 2017 08:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Navíc ty střešní okna jsou kopie Lipska http://file1.npage.de/005599/32/bilder/ ... smd_26.jpg

Autor:  Ondra K. [ 25 říj 2017 23:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Porovnávat Tuhle T3 s naší K2R-RT není úplně na místě. Každý vůz je jiný a vznikl v rozdílných podmínkách a za různým účelem. K2R-RT je plnohodnotná hospoda s WC a dalším příslušenstvím. Přestavbu platil soukromý investor, který upřednostnil funkci a nějaké rozumné náklady před efektním vzhledem. Pokud se nepletu, tak ta T3 je projekt Prahy, takže si můžou dovolit se v ní rok hnípat, převařovat skelet, měnit čela a podobný skopičiny.

Autor:  Maulincio [ 25 říj 2017 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Rem píše:
Možná by bylo fajn k tomu napsat, že se jedná o plánovanou pražskou "párty tramvaj" takhle mi to zprvu přišlo, že sis maloval.
Vlákno zajímavé postřehy odjinud by bylo též vhodnější, i když tam to už je. S K2 to moc společného nemá.


V pravým dolním rohu je popis, tak sem to neřešil biggrin Spíš sem to chtěl jen porovnat s RTčkem... v postřehách odjinud čekám, že už to buď je a nebo že to tam brzy bude.

Autor:  Rem [ 25 říj 2017 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Možná by bylo fajn k tomu napsat, že se jedná o plánovanou pražskou "párty tramvaj" takhle mi to zprvu přišlo, že sis maloval.
Vlákno zajímavé postřehy odjinud by bylo též vhodnější, i když tam to už je. S K2 to moc společného nemá.

Autor:  Maulincio [ 25 říj 2017 20:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

M píše:
Vypadá jako normální T3 bez pár oken.


Ano, ale i tak je zajímavější než RT. Větší okna pak ty okna inspirovaný RTOčkem... něco takovýho by "Pivní šalina" taky potřebovala, něco co ji odliší od zbytku - reklamní polep a interier jak z bufetu není nic moc.

Autor:  M [ 25 říj 2017 19:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Vypadá jako normální T3 bez pár oken.

Autor:  Maulincio [ 25 říj 2017 19:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Musím říct - Kam se K2R-RT na T3 Coupé hrabe!

Sice je to zatím jenom skica, ale i tak musím říct, že bude určitě vypadat líp než K2...
Příloha:
T3-Coupe.jpg

Autor:  Ondra K. [ 26 zář 2017 18:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

To je ranní přejezd 00507 z Tkalcovské na náměstí Míru.

Autor:  Ben [ 26 zář 2017 17:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Občas po ránu jsou k vidění zajímavé vozy na d-4. :D
(pouze dokumentační foto)

Autor:  manil [ 16 zář 2017 12:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Aktuálně se nepočítá.

Autor:  Ben [ 16 zář 2017 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Když už jsme u té hromady šrotu, tak jak to vypadá s tou 1039? Tak před půl rokem bylo řečeno, že se uvažuje o jejím zprovoznění, ale zatím stále stojí nehnutě s ostatním bordelem u plotu.

Autor:  manil [ 16 zář 2017 10:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

likin píše:
Sice se potřeba středněkapacitních vozidel zužuje, nicméně svou roli hrají i kapacitní možnosti vozoven, ať už odstavné plochy nebo údržby. Takže 20m vozy se mohou nahradit kapacitnějšími pouze za předpokladu snížení stavu vozidel ;-)

...nebo rozšířením kapacity vozoven (viz první etapa Pisárky) nebo rozpálením té hromady šrotu, co stojí u plotu v Pisárkách.

Autor:  manil [ 16 zář 2017 10:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

ds píše:
pro začátek by se hodilo upravit všechny 4 T3EV pro provoz s LF2, tím by se jednička zaplnila rychleji.
Pak by stálo za zvážení, jestli nerekonstruovat nějaké K2P na LF2 s výzbrojí Progress a spojováním s T3PV. Přeci jen, jsou to vlastně skoro nové vozy, ale vysokopodlažní a tudíž morálně zastarávající...

Upravit T3R.EV technicky možné je, akorát toho nebylo využito...

Ale spojit K2 (absence jakékoliv přípravy na mnohočlenné řízení) a T3 možné není. Mají rozdílné regulátory, jiný počet hnacích podvozků atd. - trakčně jsou nespojitelné.

Autor:  manil [ 16 zář 2017 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

T3G píše:
Dobry den,

pred casom som cital o sklonovych podmienkach na Brnianskych tratiach na tomto fore. Bolo napisane, ze kopec na Udolni v pohode vyslapu a pribrdzdia Progresove K2ky, ale vraj K2R s TV8 su uz zakazane. Nevedel by niekto, preco TV8 ten kopec nezvladne, a ci take obmedzenia platia aj pre T3G a T3R? Pokial viem, tak najblizsie sklonove podmienky su na Pekarskej, a tam tie vozy jazdia kazdodenne, tak neviem, v com vlastne je problem.

Dakujem.

Jde o dokonalost skluzové/smykové ochrany a možnost vypnout vadný podvozek a odjet na druhý (což tramvaje s TV8 nyní jako jediné neumožňují). Jízda na náměstí Míru není zakázaná pro žádný typ tramvaje a všechny ji vyjedou a sjedou (a to včetně zrychlovačových K2, dvouánápravových historických tramvají), ale v případě K2 jsou na čtyřku předepisovány preventivně K2P a K2T, které to zvládají prostě líp.
Oproti Pekařské je svah na náměstí Míru podstatně delší a je celý lemován kaštany, takže když od konce léta začnou ztrácet listy, tak to tam zatraceně klouže.

Autor:  Ondra K. [ 15 zář 2017 17:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Jo, a pak většinu prázdnin prostála s orvaným lakem venku v Pisárkách. Na opravě laku byla až začátkem září.

Autor:  likin [ 15 zář 2017 15:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

T3 1586 píše:
1125 přišla o reklamu na Jabloňový sad.

přišla o ni už v průběhu prázdnin ;-)

Autor:  T3 1586 [ 15 zář 2017 13:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

1125 přišla o reklamu na Jabloňový sad.

Autor:  ds [ 13 zář 2017 08:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Ondra K: pokud k tomu připočítáme 20 13T s původním interiérem (kde není reálná kapacita o moc větší), tak už to celkem stačí ;-)

Autor:  Ondra K. [ 12 zář 2017 23:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Jakub S. píše:
No, zkrátka a dobře je nutno nad obnovou vozů T3, K2 a později i KT8 a T6 uvažovat komplexně...
Z toho co pozoruji, provozní potřeba vozů kategorie 20 m (nepočítaje soupravy na d1) se bude snižovat. V budoucnu bych očekával tyto vozy pouze na linkách 4, 10 a 11, zbytek v kategorii 13T a souprav 2×T. Myslím si tedy, že prvně přijde doopravdy výběrko na náhradu 2×T. Ale kdo ví, snad má DP nějaký dlouhodobý plán (jakože určitě má).

Na linky 4, 10 a 11, je s nějakou rozumnou rezervou potřeba nějakých 45 vozů, takže počet 20 m se stejně nijak zásadně nesníží. Docela velký problém je, podle mě, hlavně nedostatek 20 m NP vozů. Při zachování potřebného počtu NP záloh je 17 Aniter prostě málo.

Autor:  Staník [ 12 zář 2017 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Jakub S. ... Lepší by bylo do budoucna rozdělit 13T mezi "4" a "5" - dva nízkopodlažní spoje za hodinu v pracovní den na "čtverce" jsou dost ubohý (nehledě na to, že úseky Mostecká-Hlavní nádraží + Náměstí Míru-Hlavní nádraží znamenají ve špičce přeplněnost K2/Aniter/Varií). Naštěstí to teď rok a půl nemusíme my, natož DPMB, řešit...

Autor:  likin [ 12 zář 2017 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Sice se potřeba středněkapacitních vozidel zužuje, nicméně svou roli hrají i kapacitní možnosti vozoven, ať už odstavné plochy nebo údržby. Takže 20m vozy se mohou nahradit kapacitnějšími pouze za předpokladu snížení stavu vozidel ;-)

Autor:  Jakub S. [ 12 zář 2017 18:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

No, zkrátka a dobře je nutno nad obnovou vozů T3, K2 a později i KT8 a T6 uvažovat komplexně...
Z toho co pozoruji, provozní potřeba vozů kategorie 20 m (nepočítaje soupravy na d1) se bude snižovat. V budoucnu bych očekával tyto vozy pouze na linkách 4, 10 a 11, zbytek v kategorii 13T a souprav 2×T. Myslím si tedy, že prvně přijde doopravdy výběrko na náhradu 2×T. Ale kdo ví, snad má DP nějaký dlouhodobý plán (jakože určitě má).

Autor:  Ondra K. [ 12 zář 2017 18:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Náhradu 2*T by to sice taky chtělo, ale daleko dřív bude problém náhrada K2. Zrychlovačům se život prodloužil už dávno. Teď se to samé bude muset udělat s K2R.03 a K2T s K2P na tom budou za dva, tři roky stejně.

Stránka 7 z 152 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/