Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

K2, K2R a další modifikace...
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=5&t=114
Stránka 1 z 152

Autor:  Rem [ 19 bře 2024 15:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Jak pivní? Dyť v tom čepovali Starobrno.

Autor:  mycountry [ 19 bře 2024 09:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Pivní šalina má odvykačku.

Autor:  Robert [ 27 led 2023 11:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Nevím, za kolik nakupuje plyn a naftu DP, ale u Bonettu je teď cena CNG pod 40 Kč/kg.

Autor:  ZGHK [ 27 led 2023 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Jakub S. píše:
Dovolím si opravit tvrzení, že "už přibližně třetina vozového parku nejnovějších aut v dané provozovně dlouhodobě stojí a hnije". Není to pravda, protože dle záznamů ve vypravenosti za tento měsíc je v pracovní dny průměrná vypravenost všech plynových Urbanů na úrovni 74,5 %, dlouhodobě odstavených tedy nemůže být více než čtvrtka.


Kdyby jen autobusy, Aniter také dlouhodobě nejezdí čtvrtina (4 ze 17).

Autor:  ZGHK [ 27 led 2023 11:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

2389 píše:
Místo vidiny ráje na Zemi máme ve stavu desítky líných blech a ještě k tomu nekřesťansky drahý plyn, takže všechno špatně.


Hele, tohle by mě celkem zajímalo. Když tohle tvrdíš, tak máš určitě někde spočítány náklady provozního cyklu (či jak se to jmenuje) za celou dobu, co plynobusy v Brně jezdí. Tedy porovnání investice a provozu plynobusů a nafťáků. Narážím na to, že někdy kolem roku 2018 se DPMB holedbal, že provoz plyňáků je o 2(??) Kč/km levnější než než u nafťáků.

Jde mi prostě o to, že (ne)výhodnost investice nelze konstatovat jen na základě toho, že teď v roce 2023 je provoz na plyn dražší než na naftu. A vůbec, platí to ještě? Cena plynu na spotovém trhu je teď na cca 30 % v porovnaní s cenou v červenci 2022; resp. na 60 % v porovnání s cenou před rokem.

Jo, a na plynobusy byla dotace (dám bokem, jestli smysluplná).

Autor:  Jakub S. [ 27 led 2023 11:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Hon na čarodějnice, defenestrace? Já bych se na to díval z většího odstupu a s chladnou hlavou. Můžeme sice říkat, že je Havránek koupil, ale je potřeba vnímat, že mu to schválilo celé představenstvo DP, nějakým způsobem nákup posvětilo vedení města Brna a dále byl nákup štědře podpořen výzvou Ministerstva dobravy z evropských peněz. Nemyslím si, že by se za podobných podmínek tehdy v roce 2016 zachovalo mnoho z nás jinak... Proto z mého pohledu bych to shrnul tak, že hloupej, kdo dává, a hloupější, kdo nebere.

A drobná reakce ještě na poslední příspěvek - nemyslím si, že zrovna CNG je sázkou do neznáma, naopak si myslím, že to bylo ještě poměrně hodně konzervativní rozhodnutí. Jakých 35 krámů a 44 sól?
Jinak ve tvém příspěvku vnímám mnoho sarkasmu a nespokojenosti. Je mi to líto.

Autor:  2389 [ 27 led 2023 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Jakube. Však neboj. Vzhledem k tomu, že těch lazarů od loňského jara pozvolna přibývá, tak brzy to těch 66,7% bude. A už máme po slunovratu, takže se blížíme k létu. A když k tomu přičtu i ty skvosty, kde zase bude nefunkční klima jako každoročně, tak to zdárně překročíme polovinu. Vůz s nefunkční klimou v roce 2023 = zmetek, zgarb. To by správně nemělo v létě ani vyjet. Ale to bychom nesměli být v DPMB sarcastic

Proboha, jenom to ne. Kdyby DP prodal tyhle skvosty, tak by obratem koupil nějaké pekáče z roku 2009. To by bylo dílo dokonáno, se vším všudy. Bychom se vrátili do doby Onderkové, což byla pro Brno nejnešťastnější éra snad ne od převratu, ale dost možná od konce druhé světové války. sarcastic Dost na tom, že máme a asi ještě dlouho mít budeme, ve stavu jako vzpomínku na tyhle časy 35 krámů, kde se cestující v létě i v zimě cítí komfortem jak před 50 léty. A to vlastně jenom kloubů. Plus dalších 44 sól!

Projekt CNG aut byl sázkou do neznáma a rizikem podnikání, které bohužel nevyšlo, jak by si jeho strůjci představovali. Místo vidiny ráje na Zemi máme ve stavu desítky líných blech a ještě k tomu nekřesťansky drahý plyn, takže všechno špatně. Ale ani to nesmí znamenat, že to dáme sežrat zákazníkovi a vrátíme jej v čase zpátky.

Autor:  JaNevjemUs [ 27 led 2023 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Ovšem pořizovat plynové autobusy bylo manažerské rozhodnutí, které se v dané době jevilo jako výhodné. Ona výhodnost byla ovšem vykoupena jistým rizikem, které představoval původ plynu a které se nyní naplnilo. Znamená to tedy, že managment DP toto riziko podcenil a udělal chybné krátkozraké rozhodnutí, za které by teď někdo měl nést personální následky. A rozhodně by ty důsledky neměl nést platící zákazník DP, který rozhodnutí pořizovat plynové autobusy neučinil.

Autor:  Hal [ 27 led 2023 10:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Problem spis bude cena plynu a tedy drahy provoz kloubovych CNG busu. Resit by se to ale nejak melo, bud je prodat a koupit nejake ojete np naftaky. Proc to nikdo na podniku neresi je dusledkem ze tam sedi Havranek, ten je odkyve co politici chcou a podstatne veci moc neresi.

Autor:  M [ 27 led 2023 10:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Ona řeč je většinou spíš o těch kloubech...
https://www.bmhd.cz/vypravenost/tabulka ... ic=2023-01
https://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vozp. ... ravce=DPMB
On celkově pohled na druhou polovinu druhé řady a na pátou řadu v garáži Slatina je hodně smutný, komentovat to nebudu jen za 18 let co tu pracuji si toto nepamatuju, že by tu někdy bylo.

Autor:  Jakub S. [ 27 led 2023 09:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Dovolím si opravit tvrzení, že "už přibližně třetina vozového parku nejnovějších aut v dané provozovně dlouhodobě stojí a hnije". Není to pravda, protože dle záznamů ve vypravenosti za tento měsíc je v pracovní dny průměrná vypravenost všech plynových Urbanů na úrovni 74,5 %, dlouhodobě odstavených tedy nemůže být více než čtvrtka.

Autor:  2389 [ 27 led 2023 09:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Drazí kamarádi veřejné dopravy, já mám taky Karosy, K2 a další vraky ze srdce rád. Tomu myslím i dost výmluvně napovídá můj nick. Ale my tu jsme a musíme být pro zákazníka. A pokud si je chceme udržet a další nové získávat, musíme jít s dobou.
Tahle zmíněná vozidla opravdu nejsou hodny roku 2023. Spíš bych řekl, že už pěkných pár let přesluhují.

Btw, do naší krásné Slatiny se začínají od kámošů z Medloní přesouvat 13 let staré Crossy. Takže se vlk nažere a koza zůstane celá. sarcastic Už se těším na léto a na pikantní saunování zákazníků. Hlavně, že asi 14 kloub Urbanů trvale nefunkčních. To nikomu z manažerů DP nevadí, že už přibližně třetina vozového parku nejnovějších aut v dané provozovně dlouhodobě stojí a hnije? A místo nich páteř provozu tvoří 9 a víc let staré vraky. Ať už je léto, ať se zase a znova pobavíme sarcastic

Autor:  PvvS [ 27 led 2023 09:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Aspoň někteří mají rozum a pokud je k dispozici moderní vůz, tak nechají ty starý střepy stát. Těch lidí co ocení radši NP moderní vůz bude určitě víc jak těch co chtějí starej vrak jen kvůli tomu aby se s ním projeli. Teď jem doufat, že to vyjde a alespoň u A/T zmizí letos všechny VP vozy..

Autor:  Pupa [ 26 led 2023 18:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Přesně tak jsem to myslel. A tak jak bude jezdit 1123, tak je to taková postupná rozlučka. Tak jak v roce 1998 jezdila poslední
souprava T2, navíc dle plánu, každý den na jiné lince.

Autor:  P. Haluza [ 26 led 2023 15:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

JaNevjemUs píše:
Pokud je dostatek nových komfortních vozů tak je nesmysl vypravovat staré šroty jen kvůli tomu, že nemají dojeté km. Nebo vy si taky kupujete nové auto až ve chvíli, kdy se vám to staré rozpadne?

Já teda nevím, ale podle mě si ty dvě věty protiřečí. Kupuje se nové dříve, než se šrot rozpadne, ale to nijak nevylučuje občasný záložní provoz toho šrotu i nadále.

Autor:  Richie [ 26 led 2023 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

A co Karosy co stále jezdí? :-D

Autor:  JaNevjemUs [ 26 led 2023 14:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Pokud je dostatek nových komfortních vozů tak je nesmysl vypravovat staré šroty jen kvůli tomu, že nemají dojeté km. Nebo vy si taky kupujete nové auto až ve chvíli, kdy se vám to staré rozpadne?

Autor:  Pupa [ 26 led 2023 11:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Pokud mají údajně některé vozy nenaježděné km, proč ještě nejezdí? Mohou tak nahrazovat retro vozy a můžeme je tak ještě chvíli
vidět v provozu. To stejné, pokud i u 14 Tr.

Autor:  Maulincio [ 26 lis 2022 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Proběhlo už nějaké focení 1123 a 7000? Liší se v něčem podstatném?

Autor:  RainbowJoker463 [ 22 říj 2022 17:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Čo sa stalo, že okrem 1030 tento týždeň nejazdia žiadne K2? Už je to ich koniec?

Autor:  manil [ 13 pro 2021 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

To jsou pozůstatky značek po soutěži zručnosti řidičů, pomocí kterých rozhodčí určovali přesnost zastavení na překážkách.

Autor:  KubaS [ 15 říj 2021 16:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Nevíte někdo proč má 1116 dole u druhých dveří a za kloubem červenou šipku?

Autor:  M [ 08 říj 2021 11:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

https://www.dpmb.cz/cs/novinky/313

Autor:  xxx [ 08 říj 2021 06:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Už ju tam někdo fotí. :D

Autor:  Kari [ 08 říj 2021 06:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: K2, K2R a další modifikace...

Chtěl jsem sem dát dokumentační fotku bratislavské K2, ale fórum mi to nedovolí kvůli její velikosti. A já nevím, jak jí na mobilu zmenšit. Takže tento příspěvek berte jen jako informací, že už dorazila do Brna

Stránka 1 z 152 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/