Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9454 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 379  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 24 led 2020 11:43 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1681
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Zdeněk píše:
xcav8: super, díky moc

Není zač, možná bych vypíchl jednu takovou specialitku a to letecký plán města Brna z roku 1930.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 led 2020 06:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1293
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
xcav8: super, díky moc

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2020 15:15 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1681
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Zde je odkaz: http://www.vilemwalter.cz/mapy/
Třeba mapa z roku 1937 je docela pěkná.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2020 15:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1293
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
Dotaz, před časem putovala po facebooku barevná mapa Brna někdy kolem roku 1930 a byly tam vyznačené tramvajové tratě, nemá někdo náhodou odkaz, nebo uloženou, či odkaz na mapu z podobného období? Trať na Sadovou nebo na Jatk si už člověk ani nevybaví kudy vlastně vedla.. ☺️

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 led 2020 19:02 

Příspěvky: 1236
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ví se už, kdy vyjedou první dva kusy Evo? V jaké jsou fázi?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 led 2020 01:00 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5614
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
S kompletací EVO2 není moc na co čekat, protože se taky postupně blíží doba kdy bude mít na VP nárok prvních 20 13T a nemluvě o početné skupině Várií z let 2013/2014.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 led 2020 00:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2791
Od: 29 srp 2009 19:30
Soupravy ekvivalentu 2×EVO tu už byly i v pravidelném provozu a zkušenosti s nimi jsou. Viz 2×LF2.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 led 2020 00:29 

Příspěvky: 27
Od: 30 říj 2019 16:42
Jako nezainteresovaného člověka mě zaujala informace o navýšení z původních 5 kusů na 9-10 kusů EVO2 složených v roce 2020 pro mě logicky znamená snahu co nejdříve zahájit zkušební provoz soupravy 2x EVO2 aby se co nejdříve ověřilo jestli má takováto souprava budoucnost nebo bude potřeba kopnout do ústředních dílen aby byla možnost rozvazovat soupravy délky 40m+.
Ale je to jen moje spekulace


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 23:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 912
Od: 15 čer 2004 19:24
Vybavuješ si to špatně, opět je nutné uvést na pravou míru.
Kapacitní soupravy se plánovaly na větve Bystrc - Hlavní nádraží a Pisárky - Řečkovice. Nárust rozhodně není tak dramatický.
Trojic T6 je plánováno 6 kusů, počítalo se jen s původními.
U Varií jsi na ty dílny přišel kde ? Největší vlna VP je už hotová.
Zbytek jsou opět ničím nepodložené spekulace a předpoklady, zvlášť u provozu EVO2.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 23:07 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1280
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Pokud si vybavuji správně, tak podle původních plánů měly kapacitní tramvaje jezdit mezi Českou a Bystrcem hned na dvou linkách a také na lince mezi Řečkovicemi a Pisárkami. Tudíž by jejich potřeba narostla enormně. Nevím ale, jestli toto ještě platí, protože mi to od začátku přišlo jako šílené a neproveditelné současným i pro období výluky výhledovým vozovým parkem.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 22:16 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5614
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
peno píše:
Psalo se i o dvojicích EVO2. Pokud to už neplatí, tak se omlouvám, ale takový plán rozhodně byl. Ono, z těch T6 se vytvoří maximálně devět trojic, ale reálně jich tolik nikdy v provozu nebude. Proto bude potřeba LF2+LF1 a trojice doplnit ještě něčím, aby se vyjezdilo všechno to, co je v těch kapacitních soupravách plánováno. A jediné reálné jsou právě dvojice EVO2. Proto předpokládám, že se s nimi při výluce setkáme, byť asi ne v nějakém extrémním počtu. Přesto dvě, tři, možná i čtyři takové soupravy bych očekával, i kvůli tomu, že Varia mají jít v příštích letech postupně do dílen, čili výluka přišla v tomto směru v tu asi nejnevhodnější dobu.

Zjednodušeně se dá říct, že při výluce Žabovřeská bude úsek Pisárky - Komín nahrazen úsekem Hlavní nádraží - Komín, což je kilometricky celkem minimální nárůst takže si nemyslím, že by potřeba dlouhých souprav narostla víc, než by se dalo pokrýt trojicemi původních brněnských T6. Co se týče Várií tak naopak ta výluka přijde v celkem vhodnou dobu. Momentálně chybí ještě VP na 1078, 1096 a 1106 a pak bude následovat pauza kdy se budou dělat pouze SP.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 21:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2791
Od: 29 srp 2009 19:30
Požadavek na soupravy EVO2 byl zatím pouze ve VŘ. Vzhledem k tomu, že v době zahájení výluky tu budou jezdit reálně první dva kusy, a přibývat mají postupně, lze se domnívat, že půjde o doopravdy o krizové zálohy.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 21:13 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1280
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Psalo se i o dvojicích EVO2. Pokud to už neplatí, tak se omlouvám, ale takový plán rozhodně byl. Ono, z těch T6 se vytvoří maximálně devět trojic, ale reálně jich tolik nikdy v provozu nebude. Proto bude potřeba LF2+LF1 a trojice doplnit ještě něčím, aby se vyjezdilo všechno to, co je v těch kapacitních soupravách plánováno. A jediné reálné jsou právě dvojice EVO2. Proto předpokládám, že se s nimi při výluce setkáme, byť asi ne v nějakém extrémním počtu. Přesto dvě, tři, možná i čtyři takové soupravy bych očekával, i kvůli tomu, že Varia mají jít v příštích letech postupně do dílen, čili výluka přišla v tomto směru v tu asi nejnevhodnější dobu.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 20:50 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5614
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Už se to tady probíralo. Pro výluku Žabovřeská bude počet dlouhých souprav navýšen pomocí 3xT6.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 20:08 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1293
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
2xEVO2 se zatím neplánuje, kde na tom PeNo byl?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 19:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 551
Od: 08 kvě 2008 15:15
Bydliště: Brno - Žabokvaky
Me by nakup EVO1 smysl daval... 40 m je zatim utopie, nova vozovna minimalne do dostavby trate k novemu nadrazi taky (zatim je kam je davat, v Pisarkach se po treti etape reko deponovaci kapacita zvysi)...
Pokud se nakoupi EVO1 a spojeni EVO2+EVO1 bude jednou pokryvat d-12 (a po prodlouzeni d-1 na Kamechy i tu, LF2 zase tolik neni), bude to podle me lepsi nez dratem...
Po dostavbe trati jiznim centrem to ale asi bude na debatu kam davat tram... zazemi pro 40 m na opravy by se asi do stavajicich vozoven nejak pridelat dalo, ale s delkou deponovacich koleji to bude horsi... odsunute nadrazi celkovou vypravu asi zvysi a kdyby casem vsude mely byt min 30 m tram (lepe 40 m), uz by to asi Medlanky a rozsirene Pisarky nepobraly...?

Pokud by v pracovni dny byla d-1 a d-12 v LF2+LF1, na vikend by klouby byly tak akorat na pokryti site... zbytek linek souhlasim s tim ze pokryt idealne 30 m... u d-8 pripadne 40 m ale to asi nepujde tak brzo... ale pokud by byl aspon dostatek 30 m vozu, tak by jeste sla varianta intervalu 4-3-3 celodenne ;)

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 19:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1280
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Doufám, že v Brně nikoho nenapadne kupovat EVO1. V Brně není pro sólo 15 m tramvaje využití. Už i ty 20 m jsou s otazníkem. Brno potřebuje minimálně 30 m tramvaje nebo ještě delší. Dvojic EVO2 se nejspíš dočkáme už při výluce v Pisárkách, při které se s nimi, pokud vím, počítá. To ale v praxi znamená nutnost dál udržovat K2, protože je na jejich současných výkonech nebude čím nahradit. Leda by se linkové vedení po dobu výluky překopalo tak výrazně, že by nebyly potřeba, ale to si neumím moc představit. Prostě tu chybí koncepce vozového parku. Všechno se flikuje tak nějak náhodnými výstřely, podle toho, na co jsou zrovna peníze, nebo na co se zrovna sežene dotace, nebo co podpoří současné vedení magistrátu. Případně co vedení DPMB a/nebo magistrátu aktuálně nejvíc pálí. A taková situace prostě hrozí v dlouhodobém horizontu kolapsem.
Já vidím ideální koncepci vozového parku postupným zbavováním se 20 m vozů a jejich náhradou ucelenými 30 m vozy (ne neustálým spojováním dvojic, protože to je neekonomické) a na nejvytíženějších linkách (nejen d-1, ale i d-8 a d-12) je postupně nahradit 40 m, ideálně také v podobě ucelených vozů, ale dočasně může fungovat i spojování dvou 20 m vozů. Jenže aby tento koncept mohl fungovat, musí se tomu přizpůsobit i infrastruktura a investice do ní, čímž myslím vozovny, křižovatky, zastávky atd. Bez toho to nejde, to jsou spojité nádoby. A proto tu musí být dlouhodobý plán, kterého je třeba se držet.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 18:25 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2685
Od: 07 kvě 2008 20:25
Bydliště: Čebín
Karosa B732 píše:
Kdo tvrdí, že na d-5 stačí kloubák, tak neskutečně blábolí. Tramvaje plné až po střechu. Problém ale je, že na d-2 kloubáky taky nestačí, to samé platí pro d-4 a podle mně i pro d-11. Proto je naprostý nesmysl nakupovat tolik kloubových EVO, když jejich kapacita se v Brně už prakticky nehodí na jedinou linku, kromě desítky a pětky o víkendu.


jenže když si přečtete původní výběrko byl tam požadavek možnosti mnohočleného řízení ....

tedy bych se nedivil když by jednou vyjela souprava 2xEVO2 (příp. EVO2+EVO1 )

_________________________________
9 z 10 staro-novejch mechošů doporučuje piercing:-P (aktualně jich mám na těle víc jak 20....)
certifikovaný piercer


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 18:09 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 548
Od: 15 dub 2013 15:57
Kdo tvrdí, že na d-5 stačí kloubák, tak neskutečně blábolí. Tramvaje plné až po střechu. Problém ale je, že na d-2 kloubáky taky nestačí, to samé platí pro d-4 a podle mně i pro d-11. Proto je naprostý nesmysl nakupovat tolik kloubových EVO, když jejich kapacita se v Brně už prakticky nehodí na jedinou linku, kromě desítky a pětky o víkendu.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 14:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 912
Od: 15 čer 2004 19:24
Zdeněk má ale pravdu. Jak často ses tam podíval ? Když něco nevíš, tak se podívej do vypravenosti a netvrď nesmysly.
Soupravy zmizely s výlukou na d-4, kde byly nutné KT8. A s jejím ukončením se kloubáky přesunuly na d-4, a na d-11 se začaly opět objevovat soupravy i s 13T. Jinak je nedostatek kloubů, tak proto soupravy.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 14:38 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1280
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Zdeněk: Na d-11 jsem teda dlouhou tramvaj viděl naposledy snad před dvěma lety. Pravda, zmizely odtamtud ve chvíli, kdy se 13T začaly ve větší míře objevovat právě na d-5, ale o tom nemluvím. Já mluvím o současnosti, kdy se to d-11 mohlo dotknout jen stěží, když už na ní dlouhé tramvaje několik let nejsou.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 09:02 

Příspěvky: 36
Od: 31 bře 2019 10:53
+ zápůjčka tuším 3 souprav T6 z Medlánek


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 07:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1293
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
Utrpěla linka 11. Na té pětce mají dlouhé vozy větší využití. Měl jsem teď jeden z těch dvou kloubáků a celý odpoledne jsem jezdil po střechu plnej.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 led 2020 03:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1280
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ondra K.: Což je podle mě naprosto nesmyslné plýtvání dlouhými vozy. Kdyby to raději nasadili na d-2, aby byla komplet v dlouhých tramvajích, udělali by líp. Na d-5 K2 ekvivalentní tramvaje stačí bohatě. Tady se mohlo ušetřit a mohla d-5 raději jezdit celodenně v celé trase, což by lidem, ve výsledku, udělalo mnohem větší radost.
Mimochodem, odkud se to sebralo? Protože ony se ty tramvaje neválejí jen tak ve vozovnách, takže odněkud se vzít musely. Odkud? Která linka tímto zbytečným posílením d-5 utrpěla?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 led 2020 22:43 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 898
Od: 14 čer 2004 18:43
Bydliště: Brno - Bystrc
Zdeněk píše:
Sedmička jezdila z Osady na KPN.

7 byla v useku Malinovskeho namesti - Stara osada to byla posila 2 (souhrnny interval 5 minut) a v useku Moravske namesti - KPN posila 6 (souhrnny interval 5 minut). Pak se 7 pretrasovala pres Mendlak na Svermovu (zpravidelneni intervalu na Pekarske) a v useku Stara osada - Nove Sady (mozna i dal) doplnila 2 na interval 5 minut.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9454 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 379  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 26 úno 2020 00:27
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]