Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 43    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 43  Další
Autor Zpráva
Offline
31
30 kvě 2019 09:36
Velmi rád proto cestuju v kloubech jednotlivých prostředků, kde je většinou dost místa na stání a navíc je to zábava.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Taky téměř výhradně cestuju na stojáka, na což je mimochodem úplně výborná 45T.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
mnadenicek píše:
Asi su moc mladej nebo divnej, ale já mám zcela jiný problém. Mám (jako spousta lidí dnes) spíše sedevé zaměstnání, rád tedyvyhledávám pohodlná místa na stání (např. uplně vzadu v T3 a spol. a v Anitře) a vadí mi to, že takových míst se mi v moderních šalinách moc nedostává:) Sezení nechávám důchodcům.
Naxashimu jsem chtěl doporučit stát, když má všude problém sedět, ale vzhledem k výše uvedenému bych si asi trochu protiřečil:)

Mám své nejoblíbenější místo na stání v autobusech v prostoru pro kočárky, opřený o "žehlicí prkno". Jenže poslední dobou takto ujedu 2 zastávky, a vyžene mě odtud jeden nebo hned dva kočárky. Když máte na sobě batoh do práce, stát v uličce moc nejde.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Robert: No lol, fakt dobrej bizár, ale chápu. :lol: :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Já bych navrhoval vybavit všechny dopravní prostředky automatickým měřením výšky a šířky cestujících, načež by se rožla příslušná sedačka nebo čtverec na podlaze, a cestující by měl povinnost přidělené místo využít.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Asi su moc mladej nebo divnej, ale já mám zcela jiný problém. Mám (jako spousta lidí dnes) spíše sedevé zaměstnání, rád tedyvyhledávám pohodlná místa na stání (např. uplně vzadu v T3 a spol. a v Anitře) a vadí mi to, že takových míst se mi v moderních šalinách moc nedostává:) Sezení nechávám důchodcům.
Naxashimu jsem chtěl doporučit stát, když má všude problém sedět, ale vzhledem k výše uvedenému bych si asi trochu protiřečil:)


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Já jsem "vytáčení" a podobné vzdal už dááávno - naznal jsem, že to nemá smysl a je lepší být v pohodě než řešit kdejakou hovadinu. Se svojí výškou se rozhodně nevejdu na všechna místa a na většině čtyřek si proti mně cizí člověk nesedne ;-). V každém voze mám místa "1. jakosti", pak ty který se daj a ty, které jsou pro mou postavu nemyslitelné. Tedy stejně, jako ty, Naxashi. Když není místo nebo se mi nechce sedět, tak stojím. A je mi fajn :).

PS: To, že tě naštve "krátkonohá babka" na oblíbeném místě, si myslím, že stoji za zamyšlení, zda to je tak správné nebo alespoň normální.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
No, já se tam nevejdu, tím pádem mám méně možností, kam si případně sednout, a o to víc mě vytáčí, když na tom místě za tím, kam se vejdu, vidím nějakou krátkonohou babku. Jo, to je fakt super.
Naxashi o sobě neprozradí tenhle údaj. Naxashi jen nechápe, proč má opět doplácet na něco, za co nemůže.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, ke 13T mám spousty výhrad, ale zrovna tu sedačku za sklem tam mám docela rád. Není problém se tam vlézt a nefouká tam od otevřených dveří, jako na podobných sedačkách u T3 a K2 (ano, vadí mi to, dělá mi to blbě na klouby, které už tak neslouží stoprocentně jak by měly). A to nejsem úplně prcek. A třeba dneska jsem na ní viděl i ne zrovna malého taťku, který si ještě na klín posadil dítě a nevypadalo to, že by se jim sedělo nějak nepohodlně. Tak se tedy musím zeptat, kolik vlastně Nexashi měří, když se tam nevejde? Jsou totiž mnohem horší místa, třeba v Urbanech za dveřmi, kam se taky moc nevejdu a snažím se tomu místu vyhýbat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Furt lepší, když si tam můžu normálně sednout a trochu na mě fouká (to jako fakt někomu vadí? To snad ne, ne?), než když si tam nemůžu sednout a je tam to dementní sklo. Vandalové by se mohli jednou učinit užitečnými, a tyhle skla vymlátit.
Nechápu, co to je za dnešní módu, dát nějakou debilní desku asi tak 15 cm od sedačky. Kdo si tam jako pak má sednout? To jako ti, co to navrhují, nerozumí konceptu prostoru na nohy?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Naxashi: závětrná clona je to sklo hned za dveřma, třeba v dracích chybí úplně a místa u dveří jsou tím pádem v zimě nic moc.
TMB: No, současné/bývalé sedačky se svařovanou kostrou v pedálových kachnách ty záda mají skoro kolmá a řeknu ti, že pohodlí naprostá nula, Vogel model 21Tr v enkových kachnách je o dost lepší, zrovna včera jsem měl srovnání v praxi, do města klasickou kachnou, ve kteréé táhlo snad ze všech otvorů, takže u vozíčkářů na sklopkách ledárna, zatímco zpátky jsem jel na přestup u špitálu enkovou kachnou a v ní mnohem větší pohodlí. A jak už jsem říkal, ty záda k sobě dělají perfektní boudu pro psa, kterej není kapesní model do přepravky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
PvvS píše:
. Ale našel jsem jeden vůz, kterej by ti asi vyhovoval. Sedačky otočený k oknům a nic na stání před nima. Ale je divný, že to vcelku rychle zrušili. A co vím tak si na to stěžovali lidé.

Protože tam nebylo antireflexní sklo, tudíž jsi viděl souseda v odlesku. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Když to tu tak sleduju, tak si říkám, že je věčná škoda že se u T6A5 nepoužívalo stejný rozvržení interiéru , jako u prototypů.

Naxashi: ty snad nejsi schopný cestovat ani žádným modernějším vozem ne ? Když se podívám na interiéry Evo2, 13T, 45T, tak hromada sedaček je právě naproti sobě. Ale našel jsem jeden vůz, kterej by ti asi vyhovoval. Sedačky otočený k oknům a nic na stání před nima. Ale je divný, že to vcelku rychle zrušili. A co vím tak si na to stěžovali lidé. Smiř se s tím, že MHD je od přepravování co největšího množství lidí naráz . POkud ti to nevyhovuje, tak je tu hromada jiných možností dopravy, kde budeš sám.


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
Naxashi píše:
Fantomas: Jasně, ale stále někdo sedí naproti mě a to je prostě nepříjemný.
Znovu, to, že je to nepříjemné tobě, neznamená, že je to nepříjemné každému. Mně je to třeba úplně fuk. A myslím si, že drtivé většině lidí taky. A nakonec, když s tím máš takový problém, tak vždycky existují i jiné sedačky. Jestli jsou plné, tak holt smůla, musíš si vybrat, co je ti příjemnější, jestli stát nebo se "socializovat".

Naxashi píše:
„A pak jsou tu ty případy, když třeba jedu se třemi dalšími přáteli (pro některé asi nepředstavitelné, chápu) a je volná čtverka, tak lepší místo k sezení v tu chvíli neexistuje.“ Nad tímhle jsem taky přemýšlel. A jaká je šance, že se stane následující: jsem venku s 2 až 3 přáteli A ZÁROVEŇ potřebujeme jet někam MHD A ZÁROVEŇ přijede něco, kde jsou 3- nebo 4-sedačky A ZÁROVEŇ tohle místo je kompletně volné? Tohle je doopravdy nepravděpodobná událost. Děje se to?
Sranda, že se takhle ptáš, naposledy se mi přesně toto (varianta s celkem 4 lidmi) stalo minulou středu. sarcastic

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
790
25 led 2006 09:46
Já také z důvodu uspořádání sedadel nemám KT8 rád. Navíc je mezi opěrkami hluché místo, které lze při uspořádání sedadel zasebou využít pro nohy (pod opěrkou). Lze to řešit kolmými opěrkami, což je ovšem pro sedící poněkud nepohodlné.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
A vzhledem k tomu, že to vadí dost možná jen tobě, si máme myslet, že všichni jsou/jsme debilové, zatímco ty jsi normální?


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
ds: To, že to je běžný, neznamená, že to je v pořádku.
Jinými slovy, já mám opět oplácet na to, že někdo je debil a neumí navrhnout interiér vozidla tak, aby nebylo nepříjemné tam cestovat?
Ondra K.: Sezení proti směru jízdy není takový problém, v mé verzi interiéru KT8 by tak byla polovina sezení.
Cracatit: „Občas přemýšlím nad invalidma v 13T, když už mluvíme o interiérech, jsou totiž za závětrnou clonou, kam se ani člověk s berlama moc nevleze“ Myslíš to sklo, co je na pravé straně v NP článcích? Jak tam jsou ty 2 jednosedačky, tak ta přední má před sebou to debilní sklo? To taky nechápu, co za retarda to vymyslelo. Bez toho skla by tam byl prostor na nohy. Takhle? Vejde se tam jen nějaká krátkonohá babka a to je asi tak všechno. A tyhle typy si samozřejmě sedají na sedačku za, tu „dlouhonohou“, protože samozřejmě, nedejbože aby nechali místo, kde je prostor na nohy pro někoho, kdo to i potřebuje. Opět je na vině ale špatný design. Že lidi jsou debilové (obecně), to už nespravíme.
Fantomas: Jasně, ale stále někdo sedí naproti mě a to je prostě nepříjemný. A jde o to, že tomuhle bylo možné se vyhnout, kdyby to tam bylo navržené pořádně.
„tak se dá často vystoupit od okna bez toho, aby někdo musel vstávat“ No většinou tohle, když vidím, tak lidi, jakmile zaznamenají, že chceš vystupovat, tak prostě sami uhnou. Až jsem tím překvapený, lidi dělají něco automaticky a racionálně. Ale jako jo. Takže tohle žádná socializace není.
„A pak jsou tu ty případy, když třeba jedu se třemi dalšími přáteli (pro některé asi nepředstavitelné, chápu) a je volná čtverka, tak lepší místo k sezení v tu chvíli neexistuje.“ Nad tímhle jsem taky přemýšlel. A jaká je šance, že se stane následující: jsem venku s 2 až 3 přáteli A ZÁROVEŇ potřebujeme jet někam MHD A ZÁROVEŇ přijede něco, kde jsou 3- nebo 4-sedačky A ZÁROVEŇ tohle místo je kompletně volné? Tohle je doopravdy nepravděpodobná událost. Děje se to? Jistě, ale ne tak moc, abychom museli upravovat design šalin s ohledem na to.
„Nemluvě o tom, že ve spoustě případů to prostě vyřešit jinak ani nelze s ohledem na konstrukci vozidla a prostou euklidovskou geometrii.“ Ale já nenavrhuji nic, co by porušovalo zákony fyziky. Můj návrh by normálně fungoval.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Problém toho topení pomocí odporníků byl v tom, že při delším brzdění topilo až moc. Zaplechované odporníky se taky blbě chladily.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Ještě se vrátím k ČKD. Prototyp T5 byl vyvíjen již začátkem 70. let, ale jak už bylo zmíněno, prim z nařízení vlády měly požadavky SSSR. Proto i na konci 90. let do Brna byly stále dodávány T3SU. Z T5 byly sériově vyráběny pouze T5C5 pro Budapešť. Vyrábět v té době jiné vozy než T3 a K2 pořádně ani nešlo z kapacitních důvodů. Fabrika na Smíchově byla zkrátka malá. Proto se začala stavět nová na Zličíně, ale do toho přišel listopad 89. Jinak vývoj KT8 je popsán na Wikipedii. I KT8 byla ovlivněna situací v ČKD a v době svého vzniku byla její el. výzbroj TV3 zastaralá. Co se ale musí nechat, tehdejší topení z odporníků na střeše, topilo líp jak všude (nejen v KT8) montované fukary, které netopí, ale jen slušně víří prach a dělají randál.


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
Naxashi píše:
Takže vždycky polovina šaliny to má po směru, protilehlá proti směru. Žádný 3- a 4-sedačky, co jsou extrémně nepříjemné. Protože fakt chci, aby naproti mě seděl úplně cizí člověk a trapně jsme si museli čumět do očí a byli natlačený kolenama k sobě. To je fakt velmi příjemný.
...
Proto KT8 (R) nemám rád. Je to obousměrný, interiér mě nutí se socializovat s úplně cizíma lidma, co mě nemohou zajímat méně.

Naxashi, ty seš ale fakt speciální případ, uvědomuješ si to? Pro naprostou většinu lidí toto není problém. Proč by ses vůbec měl jako socializovat s někým tím, že mu sedíš naproti? Tak prostě čumím z okna, nebo do mobilu/knížky nebo se rozhlížím po interiéru, nemusíš přece sedět v pozoru a dívat se jen před sebe. A i když se na vteřinu s tím člověkem naproti setkáš pohledem? No bóže... jestli tomu říkáš socializace... sarcastic
Mně vlastně ta čtverka přijde lepší než dvojsedačky v řadě, ono totiž pokud se tam zrovna u uličky nesejdou dva dlouháni, tak se dá často vystoupit od okna bez toho, aby někdo musel vstávat (a i tomu dlouhánovi většinou stačí se jen vytočit do strany). Když sedíš u okna v klasické dvojřadě, tak ti jako nevadí, že musíš toho vedle sebe požádat, aby tě pustil, a naopak když sedíš u uličky, tak se musíš zvedat, když chce ten druhý vystupovat? To mi přijde jako mnohem větší socializace, než že se s někým na dvě sekundy potkám pohledem. :mrgreen:
A pak jsou tu ty případy, když třeba jedu se třemi dalšími přáteli (pro některé asi nepředstavitelné, chápu) a je volná čtverka, tak lepší místo k sezení v tu chvíli neexistuje. :-)
Chápu, že ty svět vidíš jinak, ale musíš zase pochopit, že to, že někdo někam v interiéru plácne sedadla naproti, neznamená, že nad tím nepřemýšlí... jen ho prostě vůbec nenapadne, že by z toho někdo měl mít trauma. Nemluvě o tom, že ve spoustě případů to prostě vyřešit jinak ani nelze s ohledem na konstrukci vozidla a prostou euklidovskou geometrii.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak třeba pro mě je naopak fajn, když si můžu sednout proti směru, netrpí tolik záda při brždění. U ppedálových kachen sedávám nejvíc u prostředních dveří, protože pod židlama, co mají záda k sobě, může pohodlně ležet celej velkej vodicí pes, aniž by komukoli zavazel. Z toho vychází kombinace 3 židle nebo 4 židle proti sobě u závětrné clony druhých dveří. :smile: No a pak někdy sedávám ještě u kloubu, nicméně tam mi připadá dost blbé, že je od druhých dveří nejprv čtyřka a za ní zádama dvojka nohama do kloubu, čumíš pak do zdi, přitom by mohla být dvojsedačka po směru a čumění z okna. Nebavím se teď o pozici, kdy je za kloubem hnedka rozvaděč, na kterým se mimochodem při plný šalině taky dá sedět.
Chápu, že je otočená ksichtem ke kloubu (do zdi) dvojička nad kočárkama v C článku, protože u ní by nevyšel prostor na nohy v kombinaci se zábradlím na vnitřních schodech do vozíčkářského prostoru.
Jo a u enkových kachen mi ve vozíčkářském prostoru chybí jakákoli opěrka u sklopek, je tam většinou jen hrana podlahy zhruba na úrovni lopatek sedícího člověka. :mrgreen:
Pokud by se mělo šahat do interiéru a překopávat ho na 2+1, pak bych se přimlouval za řešení s klikatou uličkou, aby vycházela ve VP článcích vždycky po nástupu prvníma dveřma na stranu jako u T6 z Prahy, tj. dál od dveří po směru chůze dovnitř a ne doprostředka a tyče ukotvit do sedaček, volně v prostoru jsou sice fajn pro dav, ale pro mě jako nevidomého tvoří překážku. V enkových kachnách jsem do nich už párkrát naboural u lichých židlí. :oops:
V pedálovce s tyčema nemám takový problém, prostor je mnohem pravidelnější, co do členění. :smile:
Jinak obecně nerad sedím na písku, jednak ta krabice vrčí, což nemá rád pes a jednak pak zabírá místo v uličce u dveří.
offtopic Občas přemýšlím nad invalidma v 13T, když už mluvíme o interiérech, jsou totiž za závětrnou clonou, kam se ani člověk s berlama moc nevleze a pes tam trčí do uličky nohama zhruba tam, kde by mohl stát člověk čekající na výstup (u tyče s POD a s clonou). I proto radši sednu kamkoli na dvojsedačku v druhém článku, pokud už nejede novější saranče, u kterého lezu nahoru na některou ze čtyřek, pokud jedu třeba půlku trasy a nechci zavazet dole v bezbar prostoru.
Možná jsou invalidi i na dvojsedačce u kočárků v 13T, ale tam zas zavazí pes při nájezdu kočárkům, obecně zabírá místo.
V tomhle naopak chválím draky, kde se nad tím přemýšlelo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nejen u obousměrných. Dnešní jednosměrný tramvaje mají běžně nějakých 40 % sedaček proti směru. Viz třeba aktuální VŘ na tramvaje do Prahy, kde DPP požaduje právě těch min 60 % sedaček po směru jízdy.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Naxashi: sedačky naproti sobě jsou úplně běžné v oboustranných drážních vozidlech po celém světě. A že těch provozů s úvratěmi je. Nebo v metru... Pokud je ti nepříjemné sedět naproti někomu, můžeš stát a dívat se do stěny...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Už jsem to psal několikrát, napíšu to asi ještě jednou. KT8 jsou na nic, protože jsou oboustranné. Ale tak dobře. Selhali jsme tím, že jsme pro běžný provoz postavili úvratě a že se nedělaly jen smyčky. Navíc, výluky, vím, že existují. Když už teda musíme mít ty oboustranné krámy, tak jejich interiér má vypadat tak, že všechny sedačky na pravé straně jsou otočeny po směru jízdy. Takže vždycky polovina šaliny to má po směru, protilehlá proti směru. Žádný 3- a 4-sedačky, co jsou extrémně nepříjemné. Protože fakt chci, aby naproti mě seděl úplně cizí člověk a trapně jsme si museli čumět do očí a byli natlačený kolenama k sobě. To je fakt velmi příjemný.
A já nevím, nepřijde mi to jako tak super inteligentní nápad. Tohle mělo napadnout relevantní lidi kdysi dávno, když to navrhovali.
Proto KT8 (R) nemám rád. Je to obousměrný, interiér mě nutí se socializovat s úplně cizíma lidma, co mě nemohou zajímat méně.
K3 je úplně super. Jen řady 2-sedaček, jedním směrem a hotovo.
Bylo by v KT8 málo místa? Tak v krajních článcích na 1 straně může být jen 1-sedačka. Pak by se snad nedělo to, co se děje teď, že se všichni, jak totální vypatlanci, naštosujou u dveří, a…čumí jak debilové. NIKDO si nepostoupí dál. Pak tam je volná ulička, kam by si člověk i stoupl, ale musel by se prodírat davama lidí. Takže design je blbej, lidi jsou taky blbý. Šlo by to líp. A tam, kde ten design není tak blbej, lidi taky tak blbý nejsou.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Cracatit píše:
Docela pohodlný mi připadá řešení T6 z Prahy, dvojžidle na straně dveří, ulička posunutá a jednosesle jen vlevo na straně bez dveří. V K3 je ulička dost úzká.


Tak obecně u T3 a T6 s uspořádáním 2+1 (Ostrava, Bratislava,..) jsou dvojsedadla na straně u dveří velmi rozumný kompromis mezi kapacitou a komfortem, nevznikají tlačenice při nástupu jako u K2 a zároveň to není takový dobytčák jako klasická T3 1+1 . Zrovna u 1231+32, které tu budou pár let strašit, by se těch pár sedaček navíc hodilo.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1069 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 43  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 22:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]