Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 43    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 43  Další
Autor Zpráva
Offline
269
07 kvě 2011 12:50
Ono je to těžký. Můžeš mít vůz čerstvě po vyvažovačce a hned první šichtu když s tím pojede nějaký prase, který jede jizdá brzda, nebo v tomto počasí preventivně dle situace nesype, tak to máš obutý první kolo. Reší se to , ale postupně, jinak by nebylo s čím jezdit.

_________________________________
Taislide, t2r na káčku stejný člověk. Míra Krejčí.


Offline
Uživatelský avatar

385
05 lis 2007 18:35
Bystrc
tailslide: Jj upravil, před tou úpravou byla obutá jen polovina Varií, teď už všechny ](*,) Nebo se zjsitilo že je nemá cenu soustružit? Je to fakt na ostudu, to otravné mlácení se rozlíhá po celé Bystrci. Stejně jako na Svoboďáku, které má být chloubou a výstavní částí města - tam to pro změnu kazí obuté Kachny na čtverce. Zajímalo by mě, jestli se tento problém řeší...


Offline
269
07 kvě 2011 12:50
V1523: Varia jezdí, jezdívaly obutě z několika faktoru. Zaprvé protiskluzová ochrana, která není ta z nejpovedenějších ( citlivost čidel apod.. ) . A za druhé rozdílné typy pískovačů na A a B voze. Příklad: na B voze Tribotecy na Ačku elektromagnety. Tribotecy sypou méně než elektromagnety tudíž B vůz dobržduje jinak než A vůz. Samozřejmě není to jen tím, také záleží na stylu jízdy. Ale kdosi tady říkal, že se nějak upravil software ale nevim.

_________________________________
Taislide, t2r na káčku stejný člověk. Míra Krejčí.


Offline
Uživatelský avatar

385
05 lis 2007 18:35
Bystrc
MKzB: Díky za odpověď. Takže jsou to teoreticky dva spojené vozy, to je důvod proč jezdily tak často (pořád) obuté? Stejně jako u spojených Várií?


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Tramvaj K3R je elektricky trvale spojené dvojče T3P. Je možné s ní manipulačně jet jen na půl vozu.
Když vezmu klasické dvojče T3, tam každý vůz má své stanoviště řidiče apod.
U K3R asi bude muset být nějaké nadřazené řízení, které určuje, zda jsou zapojeny obě poloviny, nebo jen jedna.
1751 byla prvním vozem tohoto provedení a je to v podstatě prototyp, takže asi dojde k úpravě do "sériového" provedení, jaké je na ostatních brněnských K3R-N a plzeňských K3R.NT.

Ještě přichází v úvahu analogie s Progressovými KT8 v Praze a Plzni.
Tam se ale asi bude jednat o dvojče spojené PX. Zavěšení článků je tam předěláno, tak po rozpojení zůstane NP článek bez podvozku a krajní články na obou podvozcích s vlastním stanovištěm řidiče. Krajní články jsou schopné jízdy vlastní silou. Občas se tak po pražských dílnách manipulačně pohybují.


Offline
Uživatelský avatar

385
05 lis 2007 18:35
Bystrc
"S Pragoimexem na opravu trakční výzbroje" ...co si pod tím mám představit? Zůstane tam TV Progress a dojde k nějakému předrátování a ke změnám v řídící jednotce?


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Ondra K.: Stejné zde. :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zprovoznění K3 začnu věřit až v momentě kdy první repasovaný kus začne spolehlivě najíždět zkušební kilometry.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jestliže bude odstraněna jejich dětská nemoc, teď už možná pubertální, bude to velký přínos.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
ZGHK: Výborně. :-)
Jako…já vím. Koncepčně starý vůz, máme jich málo apod., ale prostě…nemůžu si pomoct, přijdou mi parádní. Kapacitní, jednosměrné, pohodlné…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
307
21 dub 2009 20:30
Tak, pohled do registru smluv přináší celkem optimismus co se dalšího osudu K3R-N týká.

Začátkem listopadu byly podepsány dvě smlouvy:
S Parsem na rekonstrukci kloubových spojení. 1751 a 1753 v Šumperku, 1752 a 1754 vlastními silami pod dohledem lidí z Parsu
S Pragoimexem na opravu trakční výzbroje. De facto předělání 1751 dle ostatních a drobné úpravy u 1752-4.

Kompletně by mělo být hotovo do konce příštího roku, tak se p.t. šotoušstvo může těšit....


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Rem: To je komplikovaný vztah. Dej si to na FB. :-D Že jsi v komplikovaném vztahu s RT6.
Jen vtip. Klid. :-)
Obutý Varia: Jop. Mohu potvrdit. V pátek, když jsem se vracel z práce, jedno z nových Varií (Kiel sedačky), a mlátilo to v tom, jako kdyby to měla být 100 let stará T3. Říkal jsem si, co si o tom pomlyslí ostatní lidi, neznalí. Obvykle mě to nijak netrápí, ale tady by mě fakt zajímal jejich názor.
K3: No, klouby tomu skřípat fakt nesmí. To je takovej randál, že to snad ani není možný. :-D
Investice do K3 je nesmysl? Podle toho jak velká. Stále to jsou dobře kapacitní vozy, co nejsou tak dlouhý (externě). To, že jsou jen 4, je velký problém, jejich překonanost zajišťuje, že další nebudou. Na druhou stranu, stále to jsou 4 dobrý vozy, co by tu ještě nějakou dobu mohly být. Jejich NP je stejně jako u KT8 jen špatnej vtip, funguje leda tak papírově, ale to je celý.
Stále bych ale byl pro jejich zprovoznění. Alespoň dokud tu nebudou nějaké nové, důstojné vozy. Předpokládám, že ty pak ale budou nahrazovat vergly jako KT8.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
410
29 lis 2014 18:06
Ondra: řidiči přímo na K3 školeni nebyli (možná někdy dřív, berou se jako "Kotas" vůz) a v zimním rozdělení typů na kurzy figurovaly K3 (ač již coby neprovozní) jako alternativa ke 13T a KT8, a to i na přejezdové kurzy Medlánky - Pisárky.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Uznávám, že K3 když jí náhodou zrovna neskřípou klouby, nebo náhodou není obutá, tak může být z pohledu cestujícího celkem dobrá tramvaj. Nicméně, podle mě, je investice do K3 nesmysl.

I kdyby se náhodou někomu povedlo K3 zbavit všech technických problémů, tak jejich atypičnost stejně bude dělat problémy a generovat zbytečný náklady údržbě a provozu. Údržba a náhradní díly minimálně z části určitě zůstane atypická. Z hlediska provozu zůstane nutnost extra zaškolování řidičů a dalšího personálu. Jízdním řádům zase přibude práce s vymýšlením kam ty vozy poslat, protože od dob posledního provozu K3 o dost vzrostl počet přejezdových pořadí mezi vozovnami a na to K3 vhodné nejsou. Řidičům zase zůstanou 4 vozy s atypickým rozložením ovládacích prvků, na který se dostanou jednou za čas a místo věnování se provozu budou hledat, kde co je, což je z hlediska bezpečnosti naprosto špatně.

Domnívám se, že výsledek bude stejný jako v případě RT6, tedy investují se peníze a nakonec se ty vozy stejně pro svoji atypičnost odstaví.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2770
07 kvě 2008 20:25
Čebín
prototyp401 píše:

Obdobně mám rád Varia LF2, ale poslední dobou z toho, jak je 80 % Varií obutých díky nezřízenému spojování a pravděpodobně šetřením na údržbě, jsem trochu psychicky na dně, co v nich trávím min. 40 min denně. Při tom, když jsou nové, jízda v nich je fakt příjemná.


Na údržbu bych vinu neházel ale spíš na naše milé řidiče.

Začíná to bejt dobrej nešvar, že misto toho aby řidič jel jak má protože mu to skluzuje vypne skluz. Vykroutí plombu nebo přetočí tlačítlo a pak ti to skluzovka nevezme a udělaj se plochy...


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Naxashi: Můj vztah k RT6 byl: Jako cestující pozitivní, jako řidiče negativní. Když to jelo náhodou předemnou modlil jsem se, aby to neexlo.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Rem píše:
. A zbavovat se jich, když máme ještě hromadu vysokopodlažek mi příjde celkem neekonomický.


No, může to být různý - třeba nelogický, ale určitě ne neekonomický - protože zatímco vysokopodlahy ti jezdí s minimálními investicemi, tyto vozy vyžadují velké investice, aby byly schopné provozu.

K3 mně osobně jako cestujícímu přišly jako nejlepší vozíky - dostatečná kapacita, hodně místa k sezení, nízkopodlažní část. Obdobně mám rád Varia LF2, ale poslední dobou z toho, jak je 80 % Varií obutých díky nezřízenému spojování a pravděpodobně šetřením na údržbě, jsem trochu psychicky na dně, co v nich trávím min. 40 min denně. Při tom, když jsou nové, jízda v nich je fakt příjemná.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Ondra K.: Já ti nevím. K3R mi přijdou jako perfektní vozy. Jednosměrné, dobrý interiér, fajn kapacita a přesto nejsou externě tak dlouhé. Něco jako jednosměrná KT8 v T3/K2 stylu.
Rem: Se 100% NP vozy bych ti neoponoval, důvod jsi řekl sám. Jen si nějak nejsem jist, jaký je tvůj vztah k RT6. Negativní, předpokládám. A jaký si myslíš, že je můj vztah k nim (pozitivní).
To, že nemáme všechny 4, je prostě škoda. Přijde mi, že zprovoznit je všechny, mít je jednotné, tak by mohly ještě sloužit. Jejich interiér je vcelku fajn, NP část, co se matně pamatuji, není z nejlepších, ale máme i horší, že ano (13T0-4).

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Naxashi píše:
No, tak…napadlo je to. :-) Alespoň že tak. Škoda, že na RT6 je už pozdě. Pokud se tedy nepletu v tom, že už nemáme všechny 4.


Sice nemáme všechny 4 vraky, ale zbývající tři vraky mají jednu věc, která hraje do karet případnému zprovoznění externí firmou, tak aby z nich vraky nebyly. Tou věcí je 63% podíl nízké podlahy. Což v době, kdy hrajem na to, bejt co nejvíc bezbarierový a euro se jistě bude hodit. Ano, 2x se nad RT6 zlomila hůl, tak snad do třetice... to výjde. Ať to jsou nyní vraky jak chtěj, furt to jsou NP vozy s asi nejlepším rozvržením interieru jaký tu máme. A zbavovat se jich, když máme ještě hromadu vysokopodlažek mi příjde celkem neekonomický.
Kdo bude oponovat že existují i 100% nízkopodlažní, nové vozy: Ano existují a kupujeme je? Za poslední dobu jsem zaregistroval nákup NP vozů s 50% a menším podílem NP části.... takže asi tak.
No uvidíme zda-li se najde nějakej sebevrah co pujde do reko jezevčíků, o RT6 nemluvě.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Je vidět, že na nesmysly se prachy najdou vždycky. :roll:

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
No, tak…napadlo je to. :-) Alespoň že tak. Škoda, že na RT6 je už pozdě. Pokud se tedy nepletu v tom, že už nemáme všechny 4.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Pokud to dobře chápu, na reko jezevčíků se hledá externí firma? Tak se třeba časem dočkáme i výběrka na reko vozů RT6. :dancing:
Druhá věc je ta, kdo do toho půjde, což je myšleno na oba případy.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
307
21 dub 2009 20:30
Citace:
Z http://www.dpmb.cz: Dopravní podnik města Brna, a.s. oznamuje zahájení poptávkového řízení na veřejnou zakázku „Oprava a sjednocení elektrovýzbroje tramvajových vozidel K3RN“.


Takže to zprovoznění asi opravdu myslí vážně...


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Bohužel, ale i toto budou zas jen 4 atypický vozy což není moc výhodný stejně jako RT6.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jestli se nepletu, tak použití předních světlometů z Peugeotu Boxer a zadních z Opelu Astra byl nějaký facelift toho původního Kotasova návrhu. Od určité doby to tak měly všechny vyráběné/rekonstruované vozy s těmito čely.

Však K3 rozsahem modernizace odpovídá původním K2R. Chybí jen výklopné dveře, které byly v době vzniku K3 již zavrženy. Levnější provedení K2R03 bylo ořezáno daleko víc. Chyběla nová okna, sedadla....

MKzB píše:
Na K3 jsou problémem pouze a jenom kloubní spojení. Celé je to o tom, že pod kloubem K2 je běžný podvozek, zatímco pod klouby K3 jsou podvozky hnané. ČKD to u KT8 vyřešilo mírným zvýšením v kloubu.
Ideální by to bylo, kdyby šly převzít klouby z Varií - kdyby to šlo, věřím, že už by to dávno udělali.

K3 mají problémů daleko víc, než jen ono kloubové spojení.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1069 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 43  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 19 dub 2024 02:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]