Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 140    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 140  Další
Autor Zpráva
Offline
2307
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ehm, vidím tady citaci stran Spolu: tak bych si u voleb docela rozmyslel, jestli jim to hodím, protože hlavní hybnou silou je proautíčkářská ODS, která zatím rozvoji mhd moc nepomohla, krom prsení se Kratochvíla a Vaňkové u novostavby šaliny na kampus. A jestli někdo za SPD jako falešnej Koudelka slibuje další stavby jako Bauerova, tak jen dodávám, že na ně má magistrát minimální vliv, když je hlavním investorem stát v podobě ŘSD.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
137
21 kvě 2017 18:40
Ten problém poněkud netkví v tom, že ,,Kordis nezřídil..'', ale v tom, že brněnská železniční síť (a s ní i žel.sítě v ostatních městech ČR) je mizerná. Většina tratí na území města vede nepořádkem a společensky vyloučenými částmi a ještě k tomu vlaky mají mizerný interval mezi spoji. Jejich využívání má pro zákazníka význam snad jen v Chrlicích, jejichž obyvatelé je jako jedni z mála primárně využívají. A to proto, že BUS MHD má trasu i interval ještě tragičtější. sarcastic
Taková Vídeň má úžasnou síť městských vlaků, které excelentně doplňují jejich pět linek U-Bahnu.


Offline
Uživatelský avatar

6619
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: možná jsem se blbě vyjádřil. Jako cestující bych čekal, že Kordis bude jako koordinátor dopravy mj. navrhovat nové linky (nebo je naopak upravovat či rušit) a zastávky tak, aby se v JMK optimalizovala doprava. Vč. krajských železničních linek. Pokud to tak není, tak je to dle mě chyba.


Offline
6360
27 úno 2010 07:40
Kordis zřizuje železniční zastávky? To jsou věci.


Offline
251
04 bře 2013 22:47
Taky mě to zajímá, jelikož se mě to týká. A nechce se mi večer po práci jet z Dunajské d-6 jednu zastávku a čekat na d-8.


Offline
Uživatelský avatar

6619
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
2389: a výšková budova FNB leží v KÚ Starého Lískovce. Chci tím říct, že není tak důležité, kde co leží, ale že je to v docházkové vzdálenosti.

Popravdě doufám, že linka 7/10 (ať to bude jakékoliv číslo doplňující 8) bude protažena do SL. A že jedna z linek 40/61 bude zachována, byť nejspíš za cenu prodloužení intervalu. Ty linky obsluhují třeba Holandskou a přilehlé kancelářské budovy, mají tedy svůj význam. Když už je JMK/Kordis neschopný ve zřízení vlakové zastávky na přilehlé trati.


Offline
106
23 čer 2014 12:31
Pavel:
No, tak to koukám. :shock:
Ale jedině dobře, pokud by se to podařilo.


Offline
1043
09 lis 2006 18:16
Antirez píše:
Smyčka není rozhodně něco, co by zazdilo další pokračování, pakliže by byl důvod. Prodloužení na Kameňák od Kampusu nikdo chtít určitě nebude. Ale je fakt, že by byla rovnoměrně vytížena kapacita celé trati v obou směrech, ráno návoz z Kameňáku do centra a z centra na Kampus, odpoledne opačným směrem.

Z programu Spolu pro Nový Lískovec:
Citace:
Budeme se zasazovat o zlepšení dopravního spojení vybudováním nové tramvajové linky od Campusu a o obnovení expresní linky č. 35, případně o navýšení spojů trolejbusu č. 26 v dopravních špičkách. Poslední redukce dopravních spojů ve městě z důvodu špatné ekonomické situace Dopravního podniku města Brna není dlouhodobě udržitelná.


Offline
Uživatelský avatar

2474
19 dub 2009 12:06
Brno
P. Haluza píše:
No teď už teda zjevně ne, ale...


Tak to se spális. Vždy tam byl jen jeden aktivní řidič. To jak to probíhalo v praxi je věc druhá. Zpočátku byly 4 služby. Ranní, odpolední + ranní a odpolední prestavkar. Teď jsou tři. Ranní, odpolední a celodenní prestavkar.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
129
30 říj 2019 16:42
O prodloužení dost pochybuji. Pro provoz v "protisměru" by stačilo pouze změnit uspořádání výhybek na Osové. Za sebe vidím větší problém než úvrati a to v tom že je v úrovni terénu. Kdyby i zastávka Nemocnice Bohunice byla řešena jako podzemní byla by daleko jednodušší možnost se vyhnout kruhovému objezdu ať už pro prodloužení jak na Kameňák nebo pro ukončení smyčkou v údolí vedle mostu před Pisáreckým tunelem.


Offline
106
23 čer 2014 12:31
Cracatit:
Boční nástupiště mají úplně normálně i v metru v Praze, proč by tady měl být problém?
Smyčka není rozhodně něco, co by zazdilo další pokračování, pakliže by byl důvod. Prodloužení na Kameňák od Kampusu nikdo chtít určitě nebude. Ale je fakt, že by byla rovnoměrně vytížena kapacita celé trati v obou směrech, ráno návoz z Kameňáku do centra a z centra na Kampus, odpoledne opačným směrem.


Offline
2307
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Baví mě ty neustálé nářky tady na fóru, že je úvrať špatně a že Západní brána měla být jinak. By mě zajímala prosaditelnost jiných řešení v komentovaném projektu, třeba boční nástupiště v tunelu, nebo nějaké koleje křížem v tunelu, to mi připadá jako věc, která by akorát brzdila provoz. Klasická smyčka na Kampusu by zazdila jakékoli pokračování, třeba se jednou dožijeme protažení na Kameňák.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2634
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No teď už teda zjevně ne, ale dal bych ruku do ohně, že když začala výuka, byli tam v PD plánováni vždy 2 řidiči současně a třetí na střídání.
Ještě jsem tehdy žasnul, jak se dá vyplýtvat 6 lidí za jeden den kvůli prakticky ničemu.
Aktuálně jsou tam potřeba tři řidiči a střídají se tak různě, cca 4--8 (ranní), 12--16 (střídač) a 20--24 (odpolední) jezdí jeden, v mezičase se točí ranní/odpolední řidič se střídačem vždy po hodině.


Offline
Uživatelský avatar

2353
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Není to spíš tak, že jeden čeká ve vozovně Komín, až se tomu druhému bude chtít na záchod? Myslím po hodině se střídají, ne?


Offline
Uživatelský avatar

2474
19 dub 2009 12:06
Brno
Zdeněk píše:
Ondra.K: na Bráfové je obrat 3 minuty


P. Haluza píše:
Jenže tam jsou dva řidiči a nemusejí přecházet. :)


Na jedenáctce jsou dva řidiči? Že jsem si toho za celou dobu co to jezdím nevšiml!

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
106
23 čer 2014 12:31
Kari:
Nemusely, to by bylo řešitelné doplněním křížení umožňujícím přejezd na opačnou kolej, podobné řešení je běžně praktikováno např. ve Vídni nebo v Zürichu, kde mají dost rozumu a zůstali u používání vratných smyček, se všemi z toho pramenícími výhodami. Samozřejmě tady je to teď passé i kvůli stejně hloupě řešené Mifkové.

Ondrah98:
No právě. Na to se mělo myslet dřív. Ale smyčka se dá řešit různými způsoby. Tady se ale neumí vůbec nic, jen samá nesystémová a nelogická řešení. Ono se není co divit, když promluví generální ředitel, tak to jsou poslední dobou samé perly. Je rád za teplé místečko, jinak vcelku nezájem.


Offline
Uživatelský avatar

3032
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Antirez píše:
Jen se zase ukazuje, jak nešťastné řešení jsou tyto trvalé úvraťové konečné. Zbytečná provozní komplikace, limitující možnosti linkového vedení, potřeba jen obousměrných tramvají. Stačilo to celé protáhnout o kousek dál, kde by prostor pro smyčku byl. Ostatně tuším, že dříve se s tím v územním plánu i počítalo.

Ono i kdyby byla na konci smyčka, tam by tam stejně musely jezdit obousměrky. Na Západní bráně je ostrovní nástupiště, kde je potřeba otevírat dveře vlevo ve směru jízdy.


Offline
2634
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Zdeněk píše:
Ondra.K: na Bráfové je obrat 3 minuty


Jenže tam jsou dva řidiči a nemusejí přecházet. :)


Offline
Uživatelský avatar

3525
08 čer 2005 23:12
Tak u kampusu jsou 2 obratové koleje, takže pokud bude třeba na obrat 5 minut, tak z tocho vychází interval 2,5 minuty.

A taky mi přijde, že se zapomíná na třetí možnost obratu, která nevyžaduje tolik prostoru jako smyčka, ale ani nevyžaduje obousměrné tramvaje jako úvrať, a sice kolejový trojúhelník.


Offline
532
25 říj 2019 10:12
Tak ono tam toho prostoru vzhledem k další infrastruktuře zase tolik reálně není. Nehledě na to, že pozemky tam jsou jistě lukrativní, takže zabírat je smyčkou narazí určitě na nějaké tlaky... A i kdyby, tak bys stejně musel nějak vyřešit i druhý konec tj. Mifkovu.


Offline
106
23 čer 2014 12:31
Jen se zase ukazuje, jak nešťastné řešení jsou tyto trvalé úvraťové konečné. Zbytečná provozní komplikace, limitující možnosti linkového vedení, potřeba jen obousměrných tramvají. Stačilo to celé protáhnout o kousek dál, kde by prostor pro smyčku byl. Ostatně tuším, že dříve se s tím v územním plánu i počítalo.


Offline
532
25 říj 2019 10:12
Zdeněk píše:
Ondra.K: na Bráfové je obrat 3 minuty
Tak to je poměrně specifický případ už jenom tím, že tu není příliš riziko, že by se tu na obratu přenášelo nějaké zpoždění... A i kdyby, tak upřímně, co se stane když to pojede o minutu později? Nic. To minutové zpoždění na odjezdu na trať přes celé Brno už může ve finále udělat těch minut mnohem mnohem víc. Šponovat JŘ a obraty na maximum, které ještě snese papír, ale reálně to nejde vyjezdit není úplně dobrá cesta. Stačí se podívat třeba na železnici.


Offline
Uživatelský avatar

1513
10 čer 2006 20:45
Brno
Ondra.K: na Bráfové je obrat 3 minuty

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5982
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Osobně si myslím, že ten interval pod 5 minut už naráží na to, že na obrat KT8 je zapotřebí nějaký minimální čas.
Případný odstavení na odstavný kolejiště a opětovný vyjetí taky vyžaduje změnu stanoviště, takže je to vlastně časově úplně stejná manipulace jak kdyby se mělo jet hned zpět Mifkova. Asi jediný způsob jak to odstavování a vyjíždění zrychlit by bylo nasazení nějakého posunovače, který by zajistil, že by řidič nemusel přecházet.

V případě, že by byl dostatek dlouhých vlaků, dokázal bych si představit 40m linku v trase Novolíšeňská - hlavní nádraží - Křídlovická - Starý Lískovec, tak aby linkou 8 jezdili akorát cestující, kteří potřebují do těch koncových úseků Nlí - Mifkova a Osová - Kampus.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2634
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
To se úplně nabízí z kampusu špičkový interval 4-3-3 s tím, že od nádraží směr Líšeň by zůstalo 4-6 a jednou za 10 minut je pak možné z nádraží něco navázat jinam. Třeba d-10? Ale na to zas nebude dost kačen.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3478 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 140  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2022 09:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]