Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 155 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 11 zář 2019 15:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3190
Od: 13 lis 2004 11:58
Nadbytek určitě ne, ale nejhorší krize už naštěstí pominula. A ještě nedávno tam byl i náborový letáček na dělnické profese..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 zář 2019 07:22 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6119
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Peno: podle vlastních kariérních stránek ale hledá DP pouze řidiče, takže mechaniků a dalších profesí má asi nadbytek.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2019 16:49 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 317
Od: 29 led 2015 21:34
Bydliště: Brno - Žebětín
Jenom k nátěru, co je v evidenci u 1822 - dá se tomu opravdu říkat unifik, když to nerespektuje dosud zažité černo/šedo-bílo-červené schéma? Nebylo by lepší spíš červeno-bílá?

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2019 14:49 

Příspěvky: 74
Od: 13 zář 2007 19:58
ds píše:
No tak to je pravda pouze částečně. Zcela srovnatelné tramvaje Stadler nOVA koupil v Ostravě za 28,5 mil. ks už rovnou smontované :)


Pravda to není ani omylem. Plzeň dostane tu stejnou smontovanou tramvaj v tříkusové sérii (s opcí na dalších 7) za 32,75 mil. Kč.

https://zdopravy.cz/v-plzni-vyjizdi-prvni-tri-nove-tramvaje-do-provozu-s-cestujicimi-32557/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2019 14:08 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5536
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Jméno bych vůbec neřešil, každý si stejně najde svoji přezdívku. S hodnocením laku bych počkal na dokončení prvního vozu až bude zřejmé jak to bude působit vcelku naživo.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2019 14:02 

Příspěvky: 543
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
xxx píše:
Já nechápu, jak mohl projít tak hnusnej nátěr a tak debilní jméno.

Pokud je jediný problém na těchto vozech toto, tak jsem klidný.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2019 13:45 

Příspěvky: 2124
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
To já pevně věřím, že tento lak bude na prvních dvou kusech a pak to všem docvakne, že unifik je unifik a ostatní už budou normální.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2019 13:02 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1690
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Já nechápu, jak mohl projít tak hnusnej nátěr a tak debilní jméno.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2019 10:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3013
Od: 14 čer 2004 18:56
Bydliště: blekfild
TMB píše:
Podstatné je, že lze takto pořídit 40 tramvají za cenu, za kterou byste normální cestou pořídili možná polovinu


No tak to je pravda pouze částečně. Zcela srovnatelné tramvaje Stadler nOVA koupil v Ostravě za 28,5 mil. ks už rovnou smontované :)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2019 09:28 

Příspěvky: 2124
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
OndraK : to je určitě pravda, to znamená, že pokud potřebuju pojezd pro menší oblouk, musím podvozky více natočit=užší ulička. Mě ale ulička přijde stejná jak v Plzni tak v Olomouci a hádám, že stejná bude i v Brně. Prototypy to měli jinak. To jsem chtěl říci.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2019 08:59 

Příspěvky: 540
Od: 25 led 2006 09:46
Ono je hlavně nedostatek jak řidičů, tak mechaniků (resp. řemeslníků, protože stolaře, lakýrníky, čalouníky, ale třeba i zámečníky bych za mechaniky nepovažoval). Navíc - bez urážky- řidiče může dělat kdokoli trochu schopný, toho řemeslníka ne.
Navíc formulace o zajištění práce pro ÚD tak akorát pěkně vypadá v novinách jako "píár". V reálu ty dílny vždy budou mít práce až dost. Podstatné je, že lze takto pořídit 40 tramvají za cenu, za kterou byste normální cestou pořídili možná polovinu. A pak by tu zbylo cca 20 K2, které by ÚD na další léta spolehlivě zaměstnaly. Takže co je lepší - 40 vozů EVO2 nebo v nejlepším případě 20 Škoda a 20 K2P.
A ty úvahy o započtení ceny práce ÚD do celkové ceny jsou taky liché. DPMB ty lidi v ÚD platí úplně stejně, ať dělají EVO2 nebo K2. Jistě, ušetřil by, pokud by je vyhodil a ÚD zrušil, ale ono i ty EVO2 jednou najedou km do prohlídky, stejně jako dnes KT8, Varia, Anitry i Poršata. Žádná tramvaj není bezúdržbová.
Nakonec tento přístup si DPMB už na dílnách (i ve vozovnách) vyzkoušel celoplošně, a teď si asi personalisté rvou vlasy. V Komíně není jediný lakýrník, a těch pár v ÚD v super nové lakovně taky neví, co dřív. A nikdo mě nevymluví, že natažení km proběhů mezi GO u 21Tr se na dnešním technickém stavu těchto vozů taky dost negativně podepsalo.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2019 08:13 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5536
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
M píše:
Byl jsem na DOD v Olmiku a tam jsem si důkladně prohlédl EVO1 které se silně liší od prototypu, to samé plzeňská EVO2 je uplně něco jiného než EVO2 v Liberci, nižší podesty, nikde nic na zakopnutí, žádné výklenky. Vozidlo je velice vzdušné a prostorné a má široké uličky atd, takže je jasné, že toto provedení bude i v Brně a myslím si, že to bude ok. Já byl velice příjemně překvapen. Jen ten lak, na to se bude špatně zvykat.

Olomoucká EVO1 jsou částečně odlišná od všech ostatních tramvají EVO, neb mají upravený pojezd pro průjezd směrových oblouků o poloměru tuším 17 m.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 zář 2019 22:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1228
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
MartinV píše:
Asi nebude nejjednodušší udělat z mechanika řidiče, ale přijde mi to v kontrastu s nedostatkem lidí této profese.

To možná je, ale je mnoho mechaniků, kteří řidiče dělat nepůjdou a pokud by je vedení postavilo před rozhodnutí jít dělat řidiče nebo dostat výpověď, protože pro ně podnik nemá práci, mnozí si v době, kdy pro mechaniky a další podobné profese není problém sehnat práci, vyberou radši tu výpověď. Takže tím DP stejně problém nedostatku řidičů nevyřeší a ještě navrch bude mít i nedostatek mechaniků ve chvíli, kdy je potřebovat znovu bude. Takže v tomto směru DPMB rozhodně chápu, že si chce mechaniky zachovat i takto uměle, protože v dnešní době nejsou vzácní jenom řidiči, ale i ti mechanici a podniky se jich drží zuby-nehty. Jiná otázka ale je, jestli by se na takovýto sociální experiment měly využívat veřejné peníze, protože DPMB ve výsledku platíme my všichni, ať už z jízdného nebo z daní. Ale to je na zcela jinou debatu, která sem tak úplně nepatří.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 zář 2019 22:35 

Příspěvky: 2124
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Byl jsem na DOD v Olmiku a tam jsem si důkladně prohlédl EVO1 které se silně liší od prototypu, to samé plzeňská EVO2 je uplně něco jiného než EVO2 v Liberci, nižší podesty, nikde nic na zakopnutí, žádné výklenky. Vozidlo je velice vzdušné a prostorné a má široké uličky atd, takže je jasné, že toto provedení bude i v Brně a myslím si, že to bude ok. Já byl velice příjemně překvapen. Jen ten lak, na to se bude špatně zvykat.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 zář 2019 22:09 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2759
Od: 29 srp 2009 19:30
Cracatit: Nemyslel jsem vertikálně rovnou (bez šikmých plošin), ale ve směru chůze. Dle fotek lze usuzovat, že ulička je vedena šikmo z jedné strany vozu na druhou, nicméně to je bez "meandrů" jako u prvních vyrobených vozů EVO v ČR.

MKzB: Požadavek na spřahování se stejným vozem byl v zadávací dokumentaci. Požadavek na spřahovatelnost s kratšími vozy celkem logicky stanoven být nemohl - jejich dodání nebylo předmětem zakázky a DPMB je ani neprovozuje. Požadavek by patrně mohl být napadnut jako diskriminující.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 zář 2019 21:23 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6119
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Citace:
Dopravní podnik k takovému způsobu obměny vozového parku sáhl mimo jiné i proto, aby měl pro své zaměstnance dost práce.

Asi nebude nejjednodušší udělat z mechanika řidiče, ale přijde mi to v kontrastu s nedostatkem lidí této profese.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 zář 2019 21:18 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1721
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Čtu, že EVO2 budou mít výzbroj Europulse.

Bude u nich i mnohočlen? Počítá se s možností spřahování 2x EVO2, příp. EVO2+EVO1, EVO2+VarioLF??


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 zář 2019 20:25 

Příspěvky: 1113
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak ona ani v 31Tr nad přední nápravou není rovná, nebo v oblasti kloubu, prostě některé věci pod tou podlahou zřejmě být musí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 zář 2019 18:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2759
Od: 29 srp 2009 19:30
Česká televize přináší první fotky brněnských Eviček - holé kastle, stolařské práce na podlaze, jeden zadní článek po laku. Na jedné z fotek je patrné řešení uličky v oblasti podvozků - zcela rovná není.
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2 ... nedgallery

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 zář 2019 00:01 

Příspěvky: 2308
Od: 19 dub 2009 12:06
Sarkasmus je v tom, že se tu evidují vozy, které tu už dávno nejsou, ale přitom se eviduje i to co je tu i třeba jen z poloviny.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 zář 2019 08:37 

Příspěvky: 1113
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nevidím na tom nic sarkastického, třeba taková 1130 měla snad taky kartu vozu ještě před dokončenou výrobou, nebo autobusy z poslední dodávky nafťáků do GM taky měly svoje karty v určitém počtu založené předem a jen se do nich pak doplňovaly údaje.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 zář 2019 19:01 

Příspěvky: 2308
Od: 19 dub 2009 12:06
Tím pádem tu je jeden a půl vozu, zaevidujete i tu polovinu? sarcastic


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 zář 2019 17:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2658
Od: 07 kvě 2008 20:25
Bydliště: Brno-Žebětín (Kamechy)
Rem píše:
Ono je tu toho už víc?


Jo už jeden vůz je v dílnách - nevím v jakém stadiu rozpracovanosti

EDIT. Páni správcové možná by nebylo marné jí zaevidovat do evidence

_________________________________
9 z 10 staro-novejch mechošů doporučuje piercing:-P (aktualně jich mám na těle víc jak 20....)
certifikovaný piercer


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 zář 2019 17:24 

Příspěvky: 2308
Od: 19 dub 2009 12:06
Ondra K. píše:
Dnes byla dovezena hrubá stavba předního článku na další EVO.

Ono je tu toho už víc?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 zář 2019 17:16 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6119
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Citace:
Kompletace jednoho vozu potrvá čtyři až pět měsíců, podílet se na ní bude třicítka zaměstnanců.

Zajímalo by mě, jaká bude cca výsledná částka za tyto vozidla, když připočteme mzdy zmíněných zaměstnanců, být na tom asi nebudou pracovat všichni neustále.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 155 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 zář 2019 06:57
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]