Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 25 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
60
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Navyše, všeobecne platné, trolejbusy najlepšie znášajú kopce spomedzi dopravných prostriedkov verejnej dopravy, viď San Francisco, Krym, Coimbra, ...

IMHO, trolejbus na Seifertovej je najvhodnejší prostriedok aj z hľadiska dopravne-technologického. Na električku nedostatočný dopyt, no na trolejbus už dostatočný interval.

Navyše, ak by sme v prvom rade zostavili rámcové linkové vedenie a na základe neho konali, tak Lesná ponúka vhodné ukončenie trolejbusovej linky od Mendláku počas pracovných dní (viď donedávna asymetria dopytu počas (X) medzi tangenciálou liniek 25+26 v širšom centre a Vinohradmi riešená hluchým ukončením časti spojov vo Vozovni Husovice).


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Připočítej chlazení, battery box.. To minimálně dalších 200-300 kilo dá. Těch 745kg jsou čistě jenom baterie bez všeho příslušenství.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
PvvS 745 kg je 10 cestujících? Dovoluji si nesouhlasit. 8 maximálně. Lidi jsou docela vyžraný.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Cracatit píše:
V Kohoutkách by se baterka neopotřebovávala, takže v klidu. Uvidíme v Prahe, jak to půjde s elektrifikovanou 119 na Havliště, tam ty trajfly povezou snad ještě větší baterky.

Základní parametry trakční baterie

Typ bateriových článků Nano Lithium Titanate
Počet modulů v sérii 26
Počet modulů paralelně 1
Jmenovité napětí 608 V
Množství instalované energie 42,1 kWh
Celková hmotnost baterií (bez bateriové skříně a chlazení) 745 kg ± 5%

Vytaženo z materiálů Schadewerk pro 30TR pro Pardubice. To je reálně váha 10 cestujících (když se připočítá i to chlazení). Kolik by to ročně dělalo jen na zvýšených nákladech na takhle dlouhé trase ?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jde spíš o to, že i když se baterie zrovna nepoužívá k napájení, pořád ten trolejbus zatěžuje svojí hmotností, a čímž zvyšuje třeba spotřebu.

Parciální trolejbusy určitě ano, ale chce to dobře promyslet, kam jejich nasazení dává smysl.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
V Kohoutkách by se baterka neopotřebovávala, takže v klidu. Uvidíme v Prahe, jak to půjde s elektrifikovanou 119 na Havliště, tam ty trajfly povezou snad ještě větší baterky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Přesně tak. Hlavně je potřeba vzít v potaz, že ty těžké baterky by ty trolejbusy vozily s sebou až na druhej konec Brna do kohoutovického kopce.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Trolejbus na Lesnou by dával smysl snad akorát v případě, že by se jednalo o plnohodnotnou trolejbusovou trať. Jezdit do kopce na baterku je nesmysl a s kloubákem dvojnásob.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
Jenže je otázka, jaký je rozdíl v životnosti 1 parciálního trolejbusu vs. 1 Malečka. Mohlo být aspoň něco ve druhé verzi dočasnosti, takhle zase zůstáváme na dočasnosti z roku 1975, vylepšené v roce 2010 = sólo busech s tristním intervalem a nenavazující tramvají.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Janatak píše:
Potom nedlouho nato se zrušilo výběrko na kloubové parciály (pro linku Kohoutovice - Lesná)

No zaplaťpánbůh, že z téhle hovadiny sešlo. Tohle je Malečkův vlhký sen a současně jeho další projev bojkotu prodloužení pětky na Majdalenky. Není namístě ho v tom podporovat.


Online
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Eda - ono by bylo zajímavé na základě zkušeností dp během těch let provozu s parciálními 26Tr a nákladů na jejich provoz, poruchovost nebo spolehlivost bateriového systému, dojít k závěru, kolik vlastně dalších baterkáčů. Z hlediska provozního a z hlediska nákladů, hlavně budoucích, tedy investice do nových baterek a podobně, kolik vlastně parciálů brněnský systém ještě pojme.

Protože co jsem u podniku a začaly chodit první parciály, bylo v podniku ze začátku nadšení, že se budou kupovat už jenom parciály. Potom nedlouho nato se zrušilo výběrko na kloubové parciály (pro linku Kohoutovice - Lesná), což mi přišlo jako velký obrat. Teď je tu zase možnost dodat AŽ 50 nových baterkáčů, plus je ještě v luftě výběrko na skládačky...asi taky parciály.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Jakub S. píše:
Zajímavé porovnání cen za parciální trolejbusy Škoda 32Tr a SOR TNS 12 (+Cegelec):
- 32Tr pro Brno při objednávce 10 + až 40 ks: jednotková cena 11,8 milionu Kč,
- TNS 12 pro Zlín při objednávce 4 ks: jednotková cena 10,125 milionu Kč => viz https://zdopravy.cz/nove-trolejbusy-do-zlina-a-otrokovic-doda-sor-cena-proti-odhadu-spadla-o-vice-nez-petinu-106149/
Aneb jak to vypadá když se 2 spojí a když stojí proti sobě. Rozdíl může být také způsoben rozdílnou dobou pro podání nabídky, to jsem nezkoumal. Mimochodem SOR ve Zlíně porazil Škodu s karoserií Temsa (36Tr).

Bohužel se na to naše výběrko dva konkurenti domluvili a nikdo další, kdo by byl schopný podat bezchybnou nabídku, se nenašel :-(

Ale i tak ta naše cena je o milion na vůz levnější, než jsme objednávali parciály před 5 lety. A po tom všem můžeme být rádi, že jsme vůbec něco vysoutěžili.

A ostatně, nemusíme vzít všech 40 vozů, že. Fix je 10, zbytek je opce.


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
MartinV píše:
Mohlo se tam stát cokoliv, ale marně přemýšlím, co by vozíčkář musel udělat, aby to odůvodnilo kopání do vozíku ze strany řidiče.


Snad jedině nutná obrana, což si ale v reálné situaci nedokážu dost dobře představit. Jen podotýkám, že nutná obrana není msta. Každý děláme nějaké chyby, ale byť by vozíčkář byl sebevíc vulgární na řidiče, tak si řidič nemůže dovolit do něj kopat. Navíc v situaci, když už je vozíčkář mimo autobus...

V minulosti už byly případy, kdy slepec spadl mezi vozy metra. Dokážete si představit, že by jej fíra nakopal se slovy: "Co lezeš mezi ty vagóny? Tam máš hovno co hledat."


Offline
7107
27 úno 2010 07:40
A odvolání nic? Dneska se už nedá na nic spolehnout... :D


Offline
Uživatelský avatar

3085
29 srp 2009 19:30
Zajímavé porovnání cen za parciální trolejbusy Škoda 32Tr a SOR TNS 12 (+Cegelec):
- 32Tr pro Brno při objednávce 10 + až 40 ks: jednotková cena 11,8 milionu Kč,
- TNS 12 pro Zlín při objednávce 4 ks: jednotková cena 10,125 milionu Kč => viz https://zdopravy.cz/nove-trolejbusy-do-zlina-a-otrokovic-doda-sor-cena-proti-odhadu-spadla-o-vice-nez-petinu-106149/
Aneb jak to vypadá když se 2 spojí a když stojí proti sobě. Rozdíl může být také způsoben rozdílnou dobou pro podání nabídky, to jsem nezkoumal. Mimochodem SOR ve Zlíně porazil Škodu s karoserií Temsa (36Tr).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
7107
27 úno 2010 07:40
Čeho taky, když v těchto kategoriích krom jednoho kloubového Citelisu nic jiného ani nemají. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Nejezdím se šalinou, takže proto se ptám tak blbě. I když ta poruchovost mě mohla napadnout. Každopádně díky za objasnění.

A něco si tu zrovna odložím: V Praze po dlouhé době uspělo Iveco, dodá až 253 dieselových autobusů. Většinu z Turecka

V Bratislavě jsou s nima prý spokojení, tak snad budou i Pražáci. Nevím, čeho to má být náhrada, ale pevně doufám, že sorek (alespoň těch nejstarších).


Offline
307
21 dub 2009 20:30
Mnohem větším problémem než nějaký hypotetický ordnung substrátu je voda a sníh (nejlépe se solí), které dokážou elektrické součásti plošiny zlikvidovat s překvapující efektivitou a rychlostí.


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je fakt, že tady může hrát roli naše "disciplinovanost". Nedivil bych se, kdyby při vysouvání elektrické plošiny na ni vstupovali cestující. Což souvisí s tou případnou poruchovostí.


Offline
Uživatelský avatar

1623
10 čer 2006 20:45
Brno
Xxx: raději dojít k mechanické plošině, než neustále řešit že se plošina nevysunula, nezasunula, zasekla, ideálně když máš ve voze elektrický vozík. Nebo je super když dáš hlášku o plošině a lidi totální ignor a prostě na tu vysouvající se plošinu dupnou, ta se zasekne, nebo zasune (jeden důchodec mi toto nedávno byl schopen udělat dvakrát...). Nejlepší když se plošina vysouvá / zasouvá a ti lidi musí stihnout vystoupit / nastoupit ještě před plošinou (když počkáš až lidi vystoupí a pak to vysuneš tak zade lidi řvou PLOŠINA a dokola mačkají tlačítko) a ideálně pak díky tomu spadnou.
Ze začátku jsem taky nadával. Nyní říkám, zlatá mechanická plošina.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Poruchovost? Cena?


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Proboha proč? Zvlášť u té kačeny, kde ty dveře jsou dost daleko.


Offline
Uživatelský avatar

1623
10 čer 2006 20:45
Brno
MartinV: mechanické plošiny jsou v tramvajích na všech vozech EVO, dávají se do eNkoých kačen (jako Pisáreckej nevím, jestli už jsou ve všech), mají je některé LF1 a už se dávají i do Aniter.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Alanis: což mně připomíná, že jsem byl nedávno celkem překvapen, že v některých nových vozech jsou mechanicky ovládané plošiny (tedy výklopné) - myslím, že to bylo v EVO, ale ruku do ohně za to nedám (taky to mohla být jiná trakce, zase takovou pozornost jsem tomu nevěnoval).


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
A přitom by stačila elektrická plošina...

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2024 22:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]