Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Zajímavé postřehy odjinud
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=40&t=939
Stránka 25 z 323

Autor:  Matej M. [ 04 bře 2022 17:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Navyše, všeobecne platné, trolejbusy najlepšie znášajú kopce spomedzi dopravných prostriedkov verejnej dopravy, viď San Francisco, Krym, Coimbra, ...

IMHO, trolejbus na Seifertovej je najvhodnejší prostriedok aj z hľadiska dopravne-technologického. Na električku nedostatočný dopyt, no na trolejbus už dostatočný interval.

Navyše, ak by sme v prvom rade zostavili rámcové linkové vedenie a na základe neho konali, tak Lesná ponúka vhodné ukončenie trolejbusovej linky od Mendláku počas pracovných dní (viď donedávna asymetria dopytu počas (X) medzi tangenciálou liniek 25+26 v širšom centre a Vinohradmi riešená hluchým ukončením časti spojov vo Vozovni Husovice).

Autor:  PvvS [ 04 bře 2022 16:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Připočítej chlazení, battery box.. To minimálně dalších 200-300 kilo dá. Těch 745kg jsou čistě jenom baterie bez všeho příslušenství.

Autor:  Naxashi [ 04 bře 2022 13:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

PvvS 745 kg je 10 cestujících? Dovoluji si nesouhlasit. 8 maximálně. Lidi jsou docela vyžraný.

Autor:  PvvS [ 04 bře 2022 12:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Cracatit píše:
V Kohoutkách by se baterka neopotřebovávala, takže v klidu. Uvidíme v Prahe, jak to půjde s elektrifikovanou 119 na Havliště, tam ty trajfly povezou snad ještě větší baterky.

Základní parametry trakční baterie

Typ bateriových článků Nano Lithium Titanate
Počet modulů v sérii 26
Počet modulů paralelně 1
Jmenovité napětí 608 V
Množství instalované energie 42,1 kWh
Celková hmotnost baterií (bez bateriové skříně a chlazení) 745 kg ± 5%

Vytaženo z materiálů Schadewerk pro 30TR pro Pardubice. To je reálně váha 10 cestujících (když se připočítá i to chlazení). Kolik by to ročně dělalo jen na zvýšených nákladech na takhle dlouhé trase ?

Autor:  Ondra K. [ 04 bře 2022 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Jde spíš o to, že i když se baterie zrovna nepoužívá k napájení, pořád ten trolejbus zatěžuje svojí hmotností, a čímž zvyšuje třeba spotřebu.

Parciální trolejbusy určitě ano, ale chce to dobře promyslet, kam jejich nasazení dává smysl.

Autor:  Cracatit [ 03 bře 2022 22:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

V Kohoutkách by se baterka neopotřebovávala, takže v klidu. Uvidíme v Prahe, jak to půjde s elektrifikovanou 119 na Havliště, tam ty trajfly povezou snad ještě větší baterky.

Autor:  xxx [ 03 bře 2022 18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Přesně tak. Hlavně je potřeba vzít v potaz, že ty těžké baterky by ty trolejbusy vozily s sebou až na druhej konec Brna do kohoutovického kopce.

Autor:  Ondra K. [ 03 bře 2022 18:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Trolejbus na Lesnou by dával smysl snad akorát v případě, že by se jednalo o plnohodnotnou trolejbusovou trať. Jezdit do kopce na baterku je nesmysl a s kloubákem dvojnásob.

Autor:  Karosa B732 [ 03 bře 2022 17:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Jenže je otázka, jaký je rozdíl v životnosti 1 parciálního trolejbusu vs. 1 Malečka. Mohlo být aspoň něco ve druhé verzi dočasnosti, takhle zase zůstáváme na dočasnosti z roku 1975, vylepšené v roce 2010 = sólo busech s tristním intervalem a nenavazující tramvají.

Autor:  xxx [ 03 bře 2022 17:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Janatak píše:
Potom nedlouho nato se zrušilo výběrko na kloubové parciály (pro linku Kohoutovice - Lesná)

No zaplaťpánbůh, že z téhle hovadiny sešlo. Tohle je Malečkův vlhký sen a současně jeho další projev bojkotu prodloužení pětky na Majdalenky. Není namístě ho v tom podporovat.

Autor:  Janatak [ 03 bře 2022 16:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Eda - ono by bylo zajímavé na základě zkušeností dp během těch let provozu s parciálními 26Tr a nákladů na jejich provoz, poruchovost nebo spolehlivost bateriového systému, dojít k závěru, kolik vlastně dalších baterkáčů. Z hlediska provozního a z hlediska nákladů, hlavně budoucích, tedy investice do nových baterek a podobně, kolik vlastně parciálů brněnský systém ještě pojme.

Protože co jsem u podniku a začaly chodit první parciály, bylo v podniku ze začátku nadšení, že se budou kupovat už jenom parciály. Potom nedlouho nato se zrušilo výběrko na kloubové parciály (pro linku Kohoutovice - Lesná), což mi přišlo jako velký obrat. Teď je tu zase možnost dodat AŽ 50 nových baterkáčů, plus je ještě v luftě výběrko na skládačky...asi taky parciály.

Autor:  Eda [ 02 bře 2022 12:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Jakub S. píše:
Zajímavé porovnání cen za parciální trolejbusy Škoda 32Tr a SOR TNS 12 (+Cegelec):
- 32Tr pro Brno při objednávce 10 + až 40 ks: jednotková cena 11,8 milionu Kč,
- TNS 12 pro Zlín při objednávce 4 ks: jednotková cena 10,125 milionu Kč => viz https://zdopravy.cz/nove-trolejbusy-do-zlina-a-otrokovic-doda-sor-cena-proti-odhadu-spadla-o-vice-nez-petinu-106149/
Aneb jak to vypadá když se 2 spojí a když stojí proti sobě. Rozdíl může být také způsoben rozdílnou dobou pro podání nabídky, to jsem nezkoumal. Mimochodem SOR ve Zlíně porazil Škodu s karoserií Temsa (36Tr).

Bohužel se na to naše výběrko dva konkurenti domluvili a nikdo další, kdo by byl schopný podat bezchybnou nabídku, se nenašel :-(

Ale i tak ta naše cena je o milion na vůz levnější, než jsme objednávali parciály před 5 lety. A po tom všem můžeme být rádi, že jsme vůbec něco vysoutěžili.

A ostatně, nemusíme vzít všech 40 vozů, že. Fix je 10, zbytek je opce.

Autor:  Mouka [ 02 bře 2022 01:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

MartinV píše:
Mohlo se tam stát cokoliv, ale marně přemýšlím, co by vozíčkář musel udělat, aby to odůvodnilo kopání do vozíku ze strany řidiče.


Snad jedině nutná obrana, což si ale v reálné situaci nedokážu dost dobře představit. Jen podotýkám, že nutná obrana není msta. Každý děláme nějaké chyby, ale byť by vozíčkář byl sebevíc vulgární na řidiče, tak si řidič nemůže dovolit do něj kopat. Navíc v situaci, když už je vozíčkář mimo autobus...

V minulosti už byly případy, kdy slepec spadl mezi vozy metra. Dokážete si představit, že by jej fíra nakopal se slovy: "Co lezeš mezi ty vagóny? Tam máš hovno co hledat."

Autor:  Robert [ 01 bře 2022 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

A odvolání nic? Dneska se už nedá na nic spolehnout... :D

Autor:  Jakub S. [ 01 bře 2022 17:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Zajímavé porovnání cen za parciální trolejbusy Škoda 32Tr a SOR TNS 12 (+Cegelec):
- 32Tr pro Brno při objednávce 10 + až 40 ks: jednotková cena 11,8 milionu Kč,
- TNS 12 pro Zlín při objednávce 4 ks: jednotková cena 10,125 milionu Kč => viz https://zdopravy.cz/nove-trolejbusy-do-zlina-a-otrokovic-doda-sor-cena-proti-odhadu-spadla-o-vice-nez-petinu-106149/
Aneb jak to vypadá když se 2 spojí a když stojí proti sobě. Rozdíl může být také způsoben rozdílnou dobou pro podání nabídky, to jsem nezkoumal. Mimochodem SOR ve Zlíně porazil Škodu s karoserií Temsa (36Tr).

Autor:  Robert [ 25 úno 2022 17:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Čeho taky, když v těchto kategoriích krom jednoho kloubového Citelisu nic jiného ani nemají. :-)

Autor:  xxx [ 25 úno 2022 17:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Nejezdím se šalinou, takže proto se ptám tak blbě. I když ta poruchovost mě mohla napadnout. Každopádně díky za objasnění.

A něco si tu zrovna odložím: V Praze po dlouhé době uspělo Iveco, dodá až 253 dieselových autobusů. Většinu z Turecka

V Bratislavě jsou s nima prý spokojení, tak snad budou i Pražáci. Nevím, čeho to má být náhrada, ale pevně doufám, že sorek (alespoň těch nejstarších).

Autor:  ZGHK [ 25 úno 2022 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Mnohem větším problémem než nějaký hypotetický ordnung substrátu je voda a sníh (nejlépe se solí), které dokážou elektrické součásti plošiny zlikvidovat s překvapující efektivitou a rychlostí.

Autor:  MartinV [ 25 úno 2022 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Je fakt, že tady může hrát roli naše "disciplinovanost". Nedivil bych se, kdyby při vysouvání elektrické plošiny na ni vstupovali cestující. Což souvisí s tou případnou poruchovostí.

Autor:  Zdeněk [ 25 úno 2022 10:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Xxx: raději dojít k mechanické plošině, než neustále řešit že se plošina nevysunula, nezasunula, zasekla, ideálně když máš ve voze elektrický vozík. Nebo je super když dáš hlášku o plošině a lidi totální ignor a prostě na tu vysouvající se plošinu dupnou, ta se zasekne, nebo zasune (jeden důchodec mi toto nedávno byl schopen udělat dvakrát...). Nejlepší když se plošina vysouvá / zasouvá a ti lidi musí stihnout vystoupit / nastoupit ještě před plošinou (když počkáš až lidi vystoupí a pak to vysuneš tak zade lidi řvou PLOŠINA a dokola mačkají tlačítko) a ideálně pak díky tomu spadnou.
Ze začátku jsem taky nadával. Nyní říkám, zlatá mechanická plošina.

Autor:  Ondrah98 [ 25 úno 2022 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Poruchovost? Cena?

Autor:  xxx [ 25 úno 2022 09:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Proboha proč? Zvlášť u té kačeny, kde ty dveře jsou dost daleko.

Autor:  Zdeněk [ 25 úno 2022 08:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

MartinV: mechanické plošiny jsou v tramvajích na všech vozech EVO, dávají se do eNkoých kačen (jako Pisáreckej nevím, jestli už jsou ve všech), mají je některé LF1 a už se dávají i do Aniter.

Autor:  MartinV [ 25 úno 2022 08:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Alanis: což mně připomíná, že jsem byl nedávno celkem překvapen, že v některých nových vozech jsou mechanicky ovládané plošiny (tedy výklopné) - myslím, že to bylo v EVO, ale ruku do ohně za to nedám (taky to mohla být jiná trakce, zase takovou pozornost jsem tomu nevěnoval).

Autor:  Alanis [ 25 úno 2022 07:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

A přitom by stačila elektrická plošina...

Stránka 25 z 323 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/