Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Zajímavé postřehy odjinud
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=40&t=939
Stránka 24 z 323

Autor:  Ondra K. [ 11 dub 2022 22:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Přesně tak. V prvé řadě by bylo potřeba začít seriózně řešit nějaký "vyšší" dopravní systém, nebo alespoň podpovrchovou tramvaj v širším centru.

Autor:  PvvS [ 11 dub 2022 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

v UP toho je .. A hromada toho nedává smysl, nebo je tam jen jako územní rezerva.
Navíc nový tratě nejsou jen koleje. Byla by potřeba minimálně 1 další vozovna, ideálně 2. K tomu rozšíření vozovýho parku, když se aktuálně nestíhá ani průběžná obnova. A kolik spojů navíc unesou hlavní tratě ? Taková Husova, Rooseveltova, Veveří..

Spíš je na čase začít uvažovat o dalším dopravním systému. A vycházet z SJTD by nebylo špatný. Protože problém není jen kapacita, ale i rychlost. A oběžná rychlost v Brně je zoufalá. V roce 2013 se uvádí
Citace:
V Brně mají
tramvaje oběžnou rychlost 16,62 km/hod., trolejbusy 12,89 km/hod., autobusy 14,18 km/hod.
. Což pokud vím není moc daleko od čísel pro dvounápravový vozy s vlekem.

Autor:  mekrydy [ 11 dub 2022 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Zdeněk: Jeden by tohle mohl namítat i u tratě na Holyni. Tam také teprve vzniká výstavba, stejně tak, jako má vzniknout v oblasti Nové Baby, kam je v ÚP vedena TT.

Autor:  Ondrah98 [ 11 dub 2022 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Tak zrovna 2 poměrně velkorysé stavby probíhají. Jasně jedna nepřinese nic moc nového, ale ta druhá je poměrně výrazná změna.

Spíš by mě zajímalo, jak by vypadal takový úsek Kotlanova - Jírova, kdyby se stavěl dnes. Jestli by se tam i dnes postavil ten zářez nebo by to dopadlo nějakým přesypaným tunelem jako k nemocnici. No vlastně kdyby se to nepostavilo v té době, kdy se to postavilo, tak by to nestálo asi dodnes. Tak radši nic. :mrgreen:

Autor:  Naxashi [ 11 dub 2022 21:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Je to v ÚP. Tak ať se to udělá.
Nejspíš ta logika bude taková, že ty busy, co tam jezdí, pak budou jezdit méně častěji, nebo některé končit <nějak> na Řečkovicích.

Autor:  Zdeněk [ 11 dub 2022 21:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Naxashi: řekl bych že stavět trať tam, kde stačí v sedle autobus co 20 minut a ve špičce co 15 je ekonomický nesmysl.

Autor:  Naxashi [ 11 dub 2022 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

No asi napojení zdejší oblasti. Co jiného?

Autor:  Robert [ 11 dub 2022 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Protažení na Žilkovu přinese co?

Autor:  Naxashi [ 11 dub 2022 20:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

No já nevím. Přijde mi, že tady u nás chybí těch tratí požehnaně. Protažení 1 na Žilkovu, 12 na Medlánky, vybudování komplet nového systému na jihu Brna, jak je to v ÚP, ten je obecně docela šťavnatý na tohle. Ale nejvíc mě asi znepokojuje to, že si nikdo ještě neuvědomuje, že je třeba trať mezi Husitskou a Skácelovou přes Slovaňák, kde díky vyhýbkám vznikne obousměrná smyčka, pro výluky apod., trať na Červnovice a Slatinu taky nějak…nikdo neví, že by bylo docela fajn mít, trať na Starou osadu taky, zplnohodnotnění křížení na Moraváku, Udělání tunelové spojky z Konečňáku na Mendlák, spolu s plnohodnotnými kříženími tam… A teď jsem si uvědomil, že jsem nezmínil ani tratě na Lesné…
Jako nevím, no. Kolejová síť tady je tak ze 60% hotová. Zbytek je buďto plánovaný, nebo si ještě nikdo ani neuvědomil, že to je potřeba. Celkově mi to přijde docela smutné.

Autor:  Ondra K. [ 11 dub 2022 16:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Naxashi píše:
Bylo by fajn, kdyby se i v Brně stavěly tratě tak, jako v Praze.

Praha je nepoměrně větší a těch tratí tam chybí podstatně víc jak tady u nás. Mně by úplně stačilo kdyby se zachovalo současné tempo kdy se staví vždy jedna trať současně.

Autor:  Cracatit [ 11 dub 2022 15:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

To by bylo fajn, ale v Praze taky měli vývoj několik let zablokovaný, až najednou došlo k velkému třesku a stejně nemají úplně, co by potřebovali, třeba taková 19 na Pankrác, potřebovali by ji dotáhnout o velký kus dál. Je teda fajn, že teď poběží výstavba Divoká Šárka - Dědina, takže tramvají skoro na Havliště a pak docela velký kus té trati směr Novodvorská a dál.
Asi nejvíc jsem zvědav, kdy protlačí konečně tu trať v centru na Václavák a kolem Muzea na Wilson.

Autor:  Naxashi [ 11 dub 2022 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Bylo by fajn, kdyby se i v Brně stavěly tratě tak, jako v Praze.

Autor:  Mouka [ 11 dub 2022 09:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

V Praze začne jezdit tramvaj z Barrandova do Holyně. Jako první novým úsekem projel historický vůz

Autor:  Mouka [ 25 bře 2022 15:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Žena v MHD po prudkém brzdění upadla a zemřela, policie shání cestující

Autor:  M [ 24 bře 2022 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... je-1388729

Autor:  Cracatit [ 10 bře 2022 12:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Přesně, jak říká Robert a navíc mi připadá jako blbost zrovna tady nutit lidi, aby rozlišovali mezi nějakou expreskou a běžným zastávkovým busem, je to akorát komplikace.

Autor:  Robert [ 09 bře 2022 18:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Co třeba nákupy v Bille na Haškově? Nebo poliklinika? Ano, je to kousek od Kupkovy/nádraží, ale fakt chceme zrovna lidem s nákupy nebo mířícími k doktorovi to cestování komplikovat?

Autor:  mnadenicek [ 09 bře 2022 16:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Uplně nechápu proč se to nehodí zrovna na sídlišti? No nevím, jaká je skladba typických cestujících,a le předpokládám, že v prac. dny chcou jezdit lidi ze Soběšic/Útěchova/Vranova spíš hloubš do Brna než jen na Lesnou a to dlouhý kodrcání přes ni na atraktivitě mhádě nepřidá. Stejně tak, pokud o víkendu si Brňani (krom Leseňáků) chtěj uělat výlet tímto směrem a nepoužít auto (těch už je podél silnic dost), taky by ocenili zrychlení. Možná by bylo pak řešení nějak promyslet přestup na ty zmíněné trajfy..

Autor:  Cracatit [ 09 bře 2022 15:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Jenže vybranou částí spojů se kaštanům v řádech udělá akorát bordel, řekl bych. Možná je to minoritní směr, ale na sídliště se to prostě nehodí.

Autor:  mnadenicek [ 09 bře 2022 14:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

No sídliště by obsluhoval ten trolejbus. Ano chybělo by spojení západní Lesná - Soběšice/Útěchov/Vranov, ale myslím, že to je minoritní relace, která jde částečně nahradit pěší docházkou na Kupkovu/Lesná nádraží nebo vybranou částí spojů..

Autor:  Cracatit [ 09 bře 2022 13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Zajímavej nápad, jen nesouhlasím s tou expresní 57, přecejen jede sídlištěm a lidi do ní nenasedají jen na Provazníkové od trolejbusu nebo na Šč od šaliny.

Autor:  mnadenicek [ 09 bře 2022 13:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Ondra K. píše:
Trolejbus na Lesnou by dával smysl snad akorát v případě, že by se jednalo o plnohodnotnou trolejbusovou trať. Jezdit do kopce na baterku je nesmysl a s kloubákem dvojnásob.

Já bych se na šalinu (jako až navrch) taky vykvákl a natáhl troleje na Seifertovu (37-46) i na Okružní - trajf nahrazující část 57 by mohl jednou přes Zbrojovku na nový hlavní nádraží po trolejích, který by se vybudopvali přes čtvrť Špitálka namísto uvažované tramvaje. Zbrojovka by tak dostala smysluplnější spojení než 25/26 - ty by se pak rozdělily - jedna přes SO a Zbrojovku a druhá přímo (po VMO nebo aposň jen přes Kasárny)
Zbylé 57 od Soběšic a vejš by (případně až na vybrané spoje) zeexpresněli - od Kupkové až po Lesnou nádraží bez zastávky...

Autor:  MKzB [ 08 bře 2022 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Pohled s odstupem času: Foto1, Foto2, Foto3

Autor:  Cracatit [ 04 bře 2022 19:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

No a vedením Mendlák - Lesnická - Provazníkova - Kohoutova by aspoň měli místo hluchého ukončení přestup na šalinu a vlak, Lesná, nádraží je "za rohem." Kdo chce na okružky, bude moct přejít na Štefánikově čtvrti.
Pokud by trajfl vedl na Haškovu, bylo by možné zrušit A-46 úplně, nebo ji nechat jezdit jen ve špičce.
Co si pamatuju, tak na Haškovu snad v období 2010 - 2012 jezdila dopolední převlíkačka z Kameňáku, kloubák dojel na Provazníkovu, tam se převlíkl a zpět totéž.
Kolem Lužánek to jezdilo poloprázdné, protože většinově dopolední sedlo.
Taky pamatuju, že v roce 2012 totéž jezdilo i okolo 13:10 směr Starka, jezdíval jsem některé dny tímhle busem z Konečného náměstí na Provazníkovu, když mi na fakultě vyšel krátký týden.
Ten spoj si pamatuju kvůli kratší trase a tomu, že patřil mezi noční kurzy, myslím, že podobných spojů v tom období bylo víc, co jezdily s nočníma kurzovkama i dopoledne zhruba do jedné.
Jinak za sebe beru jako plus už jen to, že dojde ke zokruhování šaliny dotažením pětky na Čertovu rokli. Jestli táhnout na Haškovu t-bus nebo šalinu, nemám vyhraněný názor, zas tak místní poptávku neznám.
Každopádně by bylo lepší tam táhnout klasický trolejbus a baterky nechat jinam. Pro parciály na Haškovu jsem byl v období, kdy to vypadalo, že šalina na rokli od Merhautovy nepovede nikdy.
Osobně to teda znám nejlíp okolo Štefánikovy čtvrti a Lesnické a Zemědělskou, tam to mám prochozené dost, ostatní části města znám jen z vybraných pozic.

Autor:  PvvS [ 04 bře 2022 18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Ukončení v Hnusovicích tu linku zabíjí úplně. Kdyby to bylo protažený na osadu, tak to spojí aspoň nějaký uzly, ale takhle stejně většina lidí přestupuje na cokoliv směrem k Osadě.

Stránka 24 z 323 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/