Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Zajímavé postřehy odjinud
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=40&t=939
Stránka 3 z 323

Autor:  MartinV [ 18 led 2024 16:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Trať na Václavském náměstí se má začít stavět v únoru, DPP podepsal stavebníka
Být to v Brně, tak by kolem toho musely být i protihlukové stěny.

Autor:  xxx [ 12 led 2024 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Proč ten prostřední článek dělají takhle asymetrickej? Klidně mohl být o jedno okno delší a mohl mít dvoje dveře. Nebo ty dveře mohly být alespoň uprostřed.

Autor:  Vario1523 [ 11 led 2024 13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

urbonaut píše:
Jsem jediný, kdo v tom vidí akorát faceliftovanou 29T? Tak proč ta vysoká čísla? A co byly modely 46T až 51T?

Koncepce je odvozena z 29T, ale po technické stránce jde o značný pokrok vpřed. Krajní otočné i vnitřní pevní podvozky mají novou konstrukci, která umožňuje 100% nízkopodlažnost. Škodovka se nechala slyšet, že s touto technologií může směle konkurovat modelu TINA od Stadleru.

Autor:  MartinV [ 11 led 2024 11:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Urbonaut: Škoda (která mch. prodala Škodě auto nedávno práva na značku, tak jsem zvědavý, jak si poradí do budoucna s názvem) i dřív rozlišovala prakticky stejná vozidla pro jiná města, viz 13T, 14T, 16T... Takže to je spíš normálka.

Autor:  urbonaut [ 11 led 2024 10:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Jsem jediný, kdo v tom vidí akorát faceliftovanou 29T? Tak proč ta vysoká čísla? A co byly modely 46T až 51T?

Autor:  ZXS.91 [ 11 led 2024 00:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Novinka z Prahé: Nová tramvaj Škoda 52T odhalena

Na první kusy se dle smlouvy můžeme těšit již před koncem příštího roku

Autor:  Naxashi [ 08 pro 2023 23:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

He he. Louis Rossmann o tom dělal video. https://www.youtube.com/watch?v=w8NqBXT6Kos
Důvodem je chamtivost kapitalismu. Nic jiného. Dělají to, protože můžou. Protože uzamknout platícího zákazníka do jejich „ekosystému“ a neustále ho nechat nutit platit, je prostě to, co generuje profit.
Postih? Jaký postih? Je to legální. To je ten problém. V EU je snad šance na změnu, 'Merika je už dávno ztracená.

Autor:  urbonaut [ 08 pro 2023 22:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

V tom článku chybí, jaký hrozí výrobci postih.

Autor:  MKzB [ 08 pro 2023 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Tajemné poruchy lokomotiv v Polsku rozkryli hackeři. Výrobce do nich záměrně nainstaloval kurvítko.
www.novinky.cz/....

Autor:  MartinV [ 01 pro 2023 11:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

A už začínají zkušební jízdy (resp. homologace vozidla).

Autor:  M [ 21 lis 2023 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Dvoukloubák v Praze

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... .seznam.cz

V Blavě už vozí lidi:

https://www.cs-dopravak.cz/24m-trollino ... do-ziliny/

Autor:  xxx [ 08 lis 2023 16:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Ještě někde v Čechách určitě jezdí, ne?

Autor:  bugear [ 07 lis 2023 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

xxx píše:
To jsou pěkně zrekonstruované vozy! Takhle si představuju cestování na regionálních tratích. A vzhledem k tomu, že je přestavěli na 160 km/h, vůbec by mě takový vůz neurazil ani na dálkovém spoji. S našimi hnusnými Bdt s nebezpečnými dveřmi se to vůbec nedá srovnat. Jenže my se jejich rekonstrukce asi nedočkáme. Třeba v okolí Ostravy a Olomouce běžně jezdí v úplně původním provedení. A nejen tam. Humus! Přitom ty vozy nejsou až tak staré. Jsou tak z... cca 90. roku?

Na Ostravsku mě nenapadá, kde byl jezdily v turnuse, leda jako zálohy, a na Olomoucku bude nejpozději na konci příštího roku jejich turnusování taky minulostí. A vůbec bych se nedivil, kdyby početně už nemusely být od příštího GVD turnusovány (a dožívaly jen aby se depa na rok nemusely učit novou řadu), neboť bude dostatek honekrů.

Autor:  xxx [ 04 lis 2023 20:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

To je pravda. Ale třeba na takový rychlík, nebo i spěšňák... A vemte si, že u nás teď jezdí na spoustě regionálkách Bdt před rekonstrukcí, kterým ani nezavírají dveře. Nebo dokonce B s naprosto nevhodným uspořádáním interiéru! Tohle je přece jenom značný posun vpřed v kultuře cestování, byť uspořádáním je to vhodnější na linky s méně častou výměnou cestujících.

Autor:  PvvS [ 04 lis 2023 19:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Na regionálku si představuju minimálně Desiro.... Nebo nějakou NP jednotku.

Autor:  Ondrah98 [ 04 lis 2023 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

xxx píše:
Takhle si představuju cestování na regionálních tratích.
No myslím si, že trendy regionální dopravy jsou přeci jen jinde než vysokopodlažní vozy s úzkými dveřmi.

Autor:  xxx [ 04 lis 2023 14:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

https://zdopravy.cz/53-novych-a-moderni ... dndVRGIQ2k

To jsou pěkně zrekonstruované vozy! Takhle si představuju cestování na regionálních tratích. A vzhledem k tomu, že je přestavěli na 160 km/h, vůbec by mě takový vůz neurazil ani na dálkovém spoji. S našimi hnusnými Bdt s nebezpečnými dveřmi se to vůbec nedá srovnat. Jenže my se jejich rekonstrukce asi nedočkáme. Třeba v okolí Ostravy a Olomouce běžně jezdí v úplně původním provedení. A nejen tam. Humus! Přitom ty vozy nejsou až tak staré. Jsou tak z... cca 90. roku?

Autor:  Mouka [ 02 lis 2023 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Olomouc uvažuje o zrušení tramvajové trati do Pavloviček
Je to první zpráva dnešních Událostí v regionech.

Autor:  Ondra K. [ 03 říj 2023 06:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

ZXS.91 píše:
Aha, jsem blbě pochopil zadání :D Tak teda takhle. Prosazení teda taky trvalo nějakou dobu...

Zajímavé, tento případ jsem neznal. Dík.

Autor:  Alanis [ 02 říj 2023 09:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Zóna 30 mimo tram na ulici, kde je společný jízdní pruh pro auta i pro tramvaje. Jaký to má význam?

Auto co pojede 30 bude brzdit tramvaj, která mohla jet 50. Proč nemůže jet tedy i to auto 50? Pokud je to z důvodu bezpečnosti, neměla by jet i ta tramvaj těch 30? Přeci jen i při 30 bude mít ta tramvaj delší brzdnou dráhu...

Nějak mi uniká význam této zóny. Možná jako ztrpčení jízdy řidičům? Ale ve výsledku to odnesou i ti cestující v tramvaji.

Autor:  ZXS.91 [ 01 říj 2023 15:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Ondra K. píše:
Tohle je ale případ trati na samostatném tělese mimo vozovku. To "umíme" taky byť jiným způsobem, kdy je vyšší rychlost pro tramvaj řešena návěstí.


Aha, jsem blbě pochopil zadání :D Tak teda takhle. Prosazení teda taky trvalo nějakou dobu...

Autor:  ZXS.91 [ 27 zář 2023 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Ondra K. píše:
Obecně je celkem problém v tom, že různé silniční správní úřady si spoustu věcí vykládají různě. Tedy co lze stanovit třeba v Praze, by v Brně nemuselo projít atd.


A to bude ten hlavní problém

Autor:  Ondra K. [ 27 zář 2023 07:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Tohle je ale případ trati na samostatném tělese mimo vozovku. To "umíme" taky byť jiným způsobem, kdy je vyšší rychlost pro tramvaj řešena návěstí.

Obecně je celkem problém v tom, že různé silniční správní úřady si spoustu věcí vykládají různě. Tedy co lze stanovit třeba v Praze, by v Brně nemuselo projít atd.

Autor:  ZXS.91 [ 26 zář 2023 22:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

[quote="Ondra K."]
Teoreticky. Prakticky bych si troufl tvrdit, že něco takového by u nás nikdo nebyl ochoten povolit.

V Praze to na několika místech (třeba tady) funguje bez problémů

Autor:  OndraS [ 21 zář 2023 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Pozor na ten technicky termín "doživotní" náplň oleje. Vztahuje se totiž na plánovanou ŽIVOTNOST daného komponentu. Výrobce odzkoušel, že převodovka funguje 250.000 km. Jenže už neřekl, že po ujetí tohoto proběhu je špajzka na konci života a tímpadem je samosebou nesmysl v ní měnit olej, když se počítá s tím, že se v 251.000 utrhne lamela nebo se stane něco v mechatronu atp. Takže ano, z pohledu toho, že je mi to po ujetí tohoto proběhu jedno, to měnit nemá cenu. Vydrželo to? Vydrželo, vidíte, bylo to doživotní.
Jenže všechno, co se někde točí, šůchá a přesouvá a tře, posílá do oleje bordel a ten se dílem zachytává ve filtru oleje. A lidi většinou používají věci dýl, než na kolik jim to postavil výrobce.
Například u hydrodynamické převodovky TH700R4, co mám v Camaru, je předpsán interval 60.000 mil. Vtipně, v roce 88 mělo auto 6let a 60.000 mil záruku. To už si lidi kupují dávno nový auto. Vidíte, bylo to doživotní. 6 let starym autem jezdí v americe lůzři.

Stránka 3 z 323 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/