Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7198 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 288  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 08 čer 2020 15:38 

Příspěvky: 5270
Od: 27 úno 2010 07:40
Pokud máš zadělané i druhé řady, což jsem už taky někde viděl, tak je to docela velká plocha + možná až 8 sedadel. To pak třetinu toho, co zbývá, pomalu dá.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 čer 2020 15:25 

Příspěvky: 2415
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Richie:
opravdu? Mezi přední sedačky a kabinu řidiče se vejde celá třetina cestujících? To snad nemyslíš vážně.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 čer 2020 05:59 

Příspěvky: 1373
Od: 18 led 2009 10:06
caco píše:
Divím se, že u nás to ještě neobnovili, jako region jsme na tom celkem dobře. Nemá někdo bližší info, kdy bychom se mohli znovu dočkat nástupu prvními dveřmi?


K čemu je potřeba nástup předními dveřmi? Většinou akorát jimi nastupovali staří lidi a sedali si na první sedačky.[/quote]

Třeba i k tmu, aby v případě sól se zvětšila kapacita někdy až o třetinu? ;-) Jezdímě pořád podle prázdnin, ale lidí je všude plno v MHD.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 čer 2020 19:49 

Příspěvky: 23
Od: 17 led 2006 20:05
Co jde postavit z T3:

https://zen.yandex.ru/media/id/5e105a473d008800afe26d51/vodoplavaiuscie-tramvai-5eda836a29de45204ee7883e?fbclid=IwAR1OKDaX2oL3Ja3on9sfqjYNaIekZWp59kThhW3NBH-K6v6u7SQPzvz2OfA


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 čer 2020 18:09 

Příspěvky: 171
Od: 25 říj 2019 10:12
Bylo to o víkendu ráno, takže žádná špička. Ale lidí tam jelo dost, prostě extrémní nárazový nárůst cestujících v určitým úseku trasy, kterej může DP jenom těžko předvídat. Ale dalo by se tomu nyní výjimečně celkem dobře předejít. Nechci být moc konkrétní, aby si to někdo důležitej nepřečetl a nedělal z toho problém... Těžko říct, kdo všechno to tady čte.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 čer 2020 16:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2043
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Aha, tak zřejmě už se lidi do MHD vrací. Holt nikam nejezdím ve špičce.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 čer 2020 16:26 

Příspěvky: 171
Od: 25 říj 2019 10:12
Tak z doslechu vím, že při výjimečně plném vozidle pustil řidič lidi i prvními dveřmi dopředu do "zakázaného" prostoru, takže asi tak...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 čer 2020 15:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2043
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
K urychlení výměny cestujících? Jasně, zdraví řidiče je na prvním místě, protože jinak by s tím neměl kdo jezdit, navíc cestujících teď výrazně ubylo, takže nějaké zdržování v přestupních uzlech teď asi nehrozí, ale s takovýma názorama typu "přední dveře jsou jenom pro řidiče, ať si to ta havěť obchází zadem" jdi pracovat k DPMP. S tamními kolegy si budeš rozumět.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 čer 2020 15:32 

Příspěvky: 40
Od: 18 led 2019 19:22
Citace:
Divím se, že u nás to ještě neobnovili, jako region jsme na tom celkem dobře. Nemá někdo bližší info, kdy bychom se mohli znovu dočkat nástupu prvními dveřmi?


K čemu je potřeba nástup předními dveřmi? Většinou akorát jimi nastupovali staří lidi a sedali si na první sedačky.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 čer 2020 14:54 

Příspěvky: 29
Od: 18 srp 2019 17:01
Jezour píše:
V Praze dnes naposledy zavřeny první dveře a první sedadla. Od zítřka nástupy i výstupy všemi dveřmi a znovuobnovena první sedadla. Navíc taktéž od zítřka i povinnost užít tlačítek poptávkového otevírání dveří jak řidičem, tak cestujícím.

Divím se, že u nás to ještě neobnovili, jako region jsme na tom celkem dobře. Nemá někdo bližší info, kdy bychom se mohli znovu dočkat nástupu prvními dveřmi?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 čer 2020 10:33 

Příspěvky: 1088
Od: 21 zář 2009 15:23
V Praze dnes naposledy zavřeny první dveře a první sedadla. Od zítřka nástupy i výstupy všemi dveřmi a znovuobnovena první sedadla. Navíc taktéž od zítřka i povinnost užít tlačítek poptávkového otevírání dveří jak řidičem, tak cestujícím.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 čer 2020 17:51 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1785
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Pozdrav z Prahy:

Kolečko se polámalo.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2020 17:05 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1785
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Od Pardubic:
Dvoukolejka může vzniknout, ale stěně u trati se nesmí říkat protihluková

100 bodů: biggrin
Protihluková stěna není protihluková.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2020 19:56 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2043
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Jo, a tomu pražskému schématu chybí stínování. Na tom si eframmcbeth potrpí. Že jo? :D


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2020 14:31 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2043
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Máš to dokonalé. :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2020 11:44 

Příspěvky: 790
Od: 12 zář 2014 23:38
To byla právě jedna z velkých změn mezi mým brněnským schématem 1.0 a 2.0.
Všechny souběžné linky kromě tramvajových se tak spojily dohromady: 25+26+27, 31+33, 32+34+36, 40+61, 41+70 atd.. atd... atd...

U některých je to jasné a logické (25+26+27), u některých to bylo čistě funkční (40+61 se sbíhají jen částečně ale obě jedou z centra do kampusu a v centru se na schématu musí místem šetřit. Tím se počet jednotlivých čar snížil skoro na polovinu, což bylo víc než užitečné. Víc souběhů ale už slučovat nechci, protože pak je v tom doooost bordel.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2020 11:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2867
Od: 29 srp 2009 19:30
Úplně si to nedokážu v tom našem brněnském rybníčku u většiny souběhů představit. Současná situace je taková, že skoro každá linka má souběhů s prokladem hned několik a určit v mapě ten "správný" není možné. Nevidím tedy prostor pro kdovíjaké rozšíření oproti současnému stavu.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2020 11:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2043
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Rozhodně. I pokud v prokladu nejedou. Jako třeba 37 a 52. Podstatné je, že mají velkou část trasy společnou a někde ke konci se rozvětvují, což je jasně číselně označeno. Těch čar a barev tam pak není tolik. Všeho moc škodí.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2020 10:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6297
Od: 21 pro 2005 17:01
Pokud linky jedou značnou část trasy v prokladu, přijde mi logické to tímto způsobit znázornit.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2020 08:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2043
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Však tak je to i v Brně (34 a 36).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2020 08:31 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2395
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
eframmcbeth píše:
Ten Pražský výtvor se mi totiž moc líbí — jen je vzhledem k rozsahu sítě velmi špatně využitelný. I v názvu souboru se rovnou píše, že je určené na A1, a to je velké i na skládací mapu do kapsy... Už i naše brněnské schéma na A3 je dost na hraně. V Pražském provozu, tak jako v Budapešti, se už spíš vyplatí rozdělit město na jednotlivé funkční části a těm dělat oddělená schémata (v Budapešti třeba centrum pro turisty a pak jednotlivé obvody nebo jejich skupiny, v Praze bych to viděl cca na centrum pro turisty a pak na levý břeh × pravý břeh).

Na Budapešti se mi líbí, že mají mapu s linkami důležitými pro turisty, takže turista ví, které linky jsou pro něho nejdůležitější.

eframmcbeth píše:
Rozhodně se mi líbí barevné kombinace a předem ohlašuju, že hodlám některé ty svazky barev ukrást při další velké revizi brněnského schématu :) (třeba svazek mezi Palackého nám. a Výtoní je barevně super). To je vždycky největší problém navolit barvy tak, aby byly dobře odlišitelné na celé trase a nekřížily se stejné odstíny.

Asi bych trochu zakulatil některé úseky, protože když už se to stáčí třeba, ale naopak v jiných místech se mi líbí, že čáry se řídí reálnými "zatáčkami", ačkoliv ve schématu to není úplně nezbytné (třeba bus na Strahově) — to bych taky rád víc zapojil v Brně.

Na Praze je zajímavé i to, že šířkou čar odlišují významnost linky. Některé linky jsou každopádně vyznačeny dohromady stejnou barvou (1 a 25), kdy samostatné větve linek jsou hubenější, společný úsek je pak širší.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2020 20:49 

Příspěvky: 790
Od: 12 zář 2014 23:38
miropiro píše:
No když to tak vezmu, tak i infografika novinek je převzatá. Tuším, že mi kdosi z KORDISu říkal, že se vychází z budapešťského BKK. Minimálně schémata uzlů jsou dost podobná, font písma je stejný.


Font byl stejný cca do roku 2016 — Segoe UI (BKK ho používá dodnes).
Infomateriály DPMB momentálně používají Ubuntu, protože má otevřenou licenci a mohu si ho upravovat dle vlastních potřeb, přidávat si do něj vlastní znaky, a hlavně se mi dost líbí :)

Prvotní schémata (rok 2015) opravdu vycházela hlavně z materiálů BKK, protože jsem tam půl roku žil a byl jsem tím nadšený. Ale pak BKK tak trochu ustrnul a nic moc se za posledních asi sedm let nezměnilo, zatímco my jsme šli dál. Přibyly stíny, celé schéma je trochu plastičtější, někde jsem přidal barevné přechody, které v Budapešti nejsou snad nikde...

Už se ale blíží čas na další edici (takové schéma 3.0), protože bude nutné ho udělat zase z gruntu od první čárky. Za ty roky to schéma vždycky nabere a nabalí takovou směsici změn a úprav, takže i ten samotný původně krásný a strukturovaný soubor pak připomíná spíš divný slepenec... A tohle nové schéma bych zase rád posunul o kus dál.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2020 20:41 

Příspěvky: 790
Od: 12 zář 2014 23:38
Tož zdravím :)
Nene není to moje a inspiraci bych tam neviděl — dneska když se podíváte na nově vznikající schémata po celé Evropě, tak jsou si dost podobná, ten styl se tak nějak krystalizuje, protože je velmi funkční (ať je to Jug Cerović, Artem Lebedev, Konstantin Čerepovskij, Pavel Omelechin, Konstantin Konovalov, Stojan Stojanov, Chris Smere — ty znám jménem, na západě je to většinou "korporátně neautorské")
Jestli se mnou inspirovali, to netuším, ale já se budu naopak inspirovat jimi.

Ten Pražský výtvor se mi totiž moc líbí — jen je vzhledem k rozsahu sítě velmi špatně využitelný. I v názvu souboru se rovnou píše, že je určené na A1, a to je velké i na skládací mapu do kapsy... Už i naše brněnské schéma na A3 je dost na hraně. V Pražském provozu, tak jako v Budapešti, se už spíš vyplatí rozdělit město na jednotlivé funkční části a těm dělat oddělená schémata (v Budapešti třeba centrum pro turisty a pak jednotlivé obvody nebo jejich skupiny, v Praze bych to viděl cca na centrum pro turisty a pak na levý břeh × pravý břeh).

Rozhodně se mi líbí barevné kombinace a předem ohlašuju, že hodlám některé ty svazky barev ukrást při další velké revizi brněnského schématu :) (třeba svazek mezi Palackého nám. a Výtoní je barevně super). To je vždycky největší problém navolit barvy tak, aby byly dobře odlišitelné na celé trase a nekřížily se stejné odstíny.

Asi bych trochu zakulatil některé úseky, protože když už se to stáčí třeba, ale naopak v jiných místech se mi líbí, že čáry se řídí reálnými "zatáčkami", ačkoliv ve schématu to není úplně nezbytné (třeba bus na Strahově) — to bych taky rád víc zapojil v Brně.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2020 19:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2395
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Fantomas píše:
Naxashi: Ono to hodně připomíná ještě víc jeho starší plánky, co sem postoval, než to DPMB oficiálně přijal, tam bylo hodně těch kruhových prvků, občas nějaká ta naznačená serpentina, než se to narovnalo. Ale je tam toho víc, grafické prvky jsou obecně zaoblené, mosty a stínování zeleně je identické (jen v jiném odstínu) a dalo by se pokračovat. Samozřejmě nic z toho samo o sobě není něco, co by se nikdy dřív nikde nevyskytovalo, ale když se to zkombinuje... Každopádně jméno autora na pražské mapě je a v článku se píše, že je to hlavní grafik ROPIDu a jsem si poměrně jistý, že eframmcbeth není Ing. arch., takže náš člověk to asi není. :-) Samozřejmě, že do určité míry jsou si všechny plánky MHD podobné, ale tady je fakt spousta konkrétních prvků, kde tu inspiraci prostě vidím. Na druhou stranu pokud to pomůže cestujícím, tak proč něco nepřevzít odjinud, kde se to osvědčilo.

No když to tak vezmu, tak i infografika novinek je převzatá. Tuším, že mi kdosi z KORDISu říkal, že se vychází z budapešťského BKK. Minimálně schémata uzlů jsou dost podobná, font písma je stejný.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2020 07:41 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2043
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Některé čáry jsou takové kostrbaté. To není styl eframmcbetha. Ale barvičky se jim moc povedly! Je to krásně přehledné.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7198 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 288  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 říj 2020 03:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]