Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Zajímavé postřehy odjinud
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=40&t=939
Stránka 1 z 323

Autor:  Cracatit [ 21 bře 2024 18:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Taky mě to zaujalo, že ty tramvaje půjde rozpojit. A taky mě zaujalo, že Frankfurt an der Oder, Cottbus a Brandenburg ander Havel mají číselnou řadu po našich okurkách.

Autor:  Ondra K. [ 21 bře 2024 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Obdobně je řešená i čtyřčlánková 37T. Z hlediska uspořádání pojezdu a článků jsou to dvě 39T spojené zadními čely k sobě jen místo čel je přechod jak v kloubu. Ostatně, i dopravce eviduje každou polovinu pod svým evidenčním číslem.

Autor:  MartinV [ 21 bře 2024 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Zdopravy: Škoda začala s výrobou nejdelší tramvaje na světě
Zajímavé je především: Tramvaj bude po kompletaci měřit 58,69 metru, jednotlivé články půjde kvůli údržbě rozpojit.
To by řešilo i v Brně problém, který se tu už několikrát zmínil, a sice, že dlouhé tramvaje nemůžeme pořídit skrz možnosti údržby.

Autor:  Fantomas [ 15 bře 2024 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

xxx píše:

Tak já nevím, ale pod označením "poschoďová tramvaj" si představím něco takového. sarcastic A to by mě škodovka dost překvapila. :mrgreen:

xxx píše:
Ve Frankfurtu an der Oder jezdí asi 30 let staré 100% nízkopodlažní tramvaje a oni místo nich koupí takovouto prolézačku. ](*,)

No, ta škodovka má alespoň víc dveří než Vario LF2. Uspořádáním mi připomíná RT6. Ale tohle do 21. století prostě nepatří. Než jsem otevřel tento článek, tak jsem si naivně myslel, že vysokopodlažní tramvaje se už nevyrábí.

Není tam náhodou problém kombinace úzkého (metrového) rozchodu a plně otočných krajních podvozků? Že prostě ten úzký podvozek po natočení už nenechává prostor na nízkou podlahu? Stejným způsobem je řešená bratislavská 29T/30T. (Ta má lepší poměr nízké podlahy díky tomu, že má dva prostřední články s jedním pevným podvozkem navíc, ale jinak je koncepce stejná)

Ty GT6M, o kterých asi mluvíš, mají podvozek uprostřed pod každým článkem, z čehož mi vyplývá, že jsou otočné jen částečně, takže tam se mezi kola nízká podlaha ještě vejde. Teď je otázka, proč škodovka nabídla jiný koncept, jestli tam ten neumí anebo jestli v požadavcích třeba nebyly právě ty krajní otočné podvozky. Třeba jim ta GT6M těmi podvozky nevyhovuje. Ale to fakt netuším. Zajímalo by mě, co nabídla konkurence, pak bychom asi byli moudřejší.

Autor:  k.vojta [ 14 bře 2024 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Kdyby tam byl malý schůdek nebo rampa tak bych to ještě pochopil ale ten výškový rozdíl je opravdu brutální. Navíc i ty vysokopodlažní sedačky mají pod sebou nějaké bedny takže ani nepůjde kam dát nohy (na rozdíl od RT6 nebo LF2).

Autor:  ds [ 14 bře 2024 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

urbonaut píše:
Jenže oni ty tramvaje nekupují pro provoz na brněnské jedničce, ale pro provoz v relativně malých městech bývalého Východního Německa, tam ty tramvaje asi fakt nebudou jezdit tak plné...


No zrovna ve Frankfurtu na Odrou jezdí tramvaje v centrálním úseku docela slušně obsazené. Ale samozřejmě pokud nahradí sólo KT4D tímto, tak kapacita naroste. V Chotěbuzi budou nahrazovat KT4 s vloženým nízkopodlažním článkem a to je koncepcí v principu totéž.

Autor:  Robert [ 14 bře 2024 10:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Ono často by stačilo, kdyby hromada blbců nestála po celou cestu ve dveřích, i když nevystupují na další zastávce.

Autor:  MartinV [ 14 bře 2024 08:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Proč ne. Nemusí být vše 100% NP. Naopak věřím tomu, že díky jiné konstrukci vozidla bude životnost vyšší.

Autor:  urbonaut [ 13 bře 2024 22:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

xxx píše:
A kdo si myslí, že částečně nízkopodlažní tramvaje stačí, ať se někdy projede ve špičce jedničkou. Teda vlastně v kteroukoliv denní dobu. Jednička jezdí narvaná furt. V té šalině se vůbec nedá projít, jak tam jsou ty úzké schody.

Jenže oni ty tramvaje nekupují pro provoz na brněnské jedničce, ale pro provoz v relativně malých městech bývalého Východního Německa, tam ty tramvaje asi fakt nebudou jezdit tak plné...

Autor:  xxx [ 13 bře 2024 22:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Škoda obnovila výrobu poschoďových tramvají.

Ve Frankfurtu an der Oder jezdí asi 30 let staré 100% nízkopodlažní tramvaje a oni místo nich koupí takovouto prolézačku. ](*,)

A kdo si myslí, že částečně nízkopodlažní tramvaje stačí, ať se někdy projede ve špičce jedničkou. Teda vlastně v kteroukoliv denní dobu. Jednička jezdí narvaná furt. V té šalině se vůbec nedá projít, jak tam jsou ty úzké schody.

No, ta škodovka má alespoň víc dveří než Vario LF2. Uspořádáním mi připomíná RT6. Ale tohle do 21. století prostě nepatří. Než jsem otevřel tento článek, tak jsem si naivně myslel, že vysokopodlažní tramvaje se už nevyrábí.

Autor:  MartinV [ 13 bře 2024 13:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Další rozvoj tramvají v Praze (zdroj iDnes).

Autor:  Robert [ 09 bře 2024 11:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

To s ním nemělo nic společného. Krom šílených nápadů.

Autor:  Cracatit [ 08 bře 2024 23:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Věřím tomu, ale tak mohli to přejmenovat na Boblickbus. :mrgreen:

Autor:  Robert [ 07 bře 2024 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Věř tomu, že mohli. Svého času existoval "dopravce" jménem Interbobikbus. sarcastic

Autor:  Cracatit [ 07 bře 2024 12:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Nene, Litoměřice by byly odnož Busline, čili ten mafián Vařil. No, ale taky mohl zvítězit Zemek s nějakou odnoží, třeba ČSAD Vsetín (vím, že fúzoval do Z-group bus... debilnější název nemohli vybrat.)

Autor:  MKzB [ 05 bře 2024 23:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Tady něco nehraje, Psota je z moc malý dálky. Měl to vyhrát nekdo z Prachatic nebo třeba z Litoměřic. biggrin

Autor:  Robert [ 05 bře 2024 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Vítězem VŘ na dopravce MHD Uherské Hradiště je ZDS Psota: https://www.mesto-uh.cz/mesto-rozhodlo- ... ce-pro-mhd

Autor:  xxx [ 10 úno 2024 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

https://zdopravy.cz/do-plzne-dorazily-n ... geNPvclkLQ

To nevím, jestli čekali, že SOR bude schopen dodat předsuvné druhé dveře...

Autor:  Janatak [ 05 úno 2024 12:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Což ještě okatěji dělají především 31Tr.

Autor:  OndraS [ 04 úno 2024 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Kolo blíž ke středu článku rovná se také větší vzdalenost té přednější nápravy od středu kloubu, tzn v případě jednokloubu vzor dvadvacítka. Výhoda je jasná, tedy další článek kopíruje lépe ten přední. Nevyhodou 22Tr naopak bylo, že například při vyjíždění ze zálivu nejprve vůz "vtáhne" točnu ještě více dovnitř zálivu a zadní článek má pak tendenci zadním převisem švihnout obrubník.

Autor:  Fantomas [ 04 úno 2024 19:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

xxx píše:
No a k čemu je to teda dobré? Však poslední náprava je natáčecí, tak proč ještě ten převis před druhým kloubem? Aby to vybočovalo ještě víc?

Nevím, na co se přesně ptáš, ale v každém případě je potřeba si uvědomit, že ten švýcarský Hess je skoro o metr delší než ten linecký Van Hool (24,7 vs 23,8 m) a má o jedny dveře navíc. Takže už jen to vygeneruje rozdíly.
Za druhé si myslím, že kolo blíž ke středu článku bude líp kopírovat předchozí článek i bez aktivního zatáčení. Zrovna včera jsem na YouTube náhodou natrefil na video, které to od času 0:19 dobře demonstruje: https://youtu.be/RsuD6iC-Foc?t=19 sarcastic

Autor:  xxx [ 04 úno 2024 18:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

M píše:
xxx: není to nesmysl, viděl jsi vůbec takový vozidlo v akci na vlastní oči, řídil jsi to že tady říkáš takový nesmysly? Žádný větší nadjíždění před zatáčkou neni třeba.

A kde tvrdím, že je, prosím pěkně?

urbonaut píše:
Jedno video toho dvoukloubu z Lince, kde je vidět, že ani tam moc místa v protisměru nezbývá.

https://www.youtube.com/watch?v=Plm4ldRrF6c

No to teda. To vybočuje jako kráva. Kdyby se vedle něj někdo pokoušel projet v protisměru, tak ho ten trolejbus zadkem sešrotuje.

Autor:  urbonaut [ 04 úno 2024 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

Jedno video toho dvoukloubu z Lince, kde je vidět, že ani tam moc místa v protisměru nezbývá.

https://www.youtube.com/watch?v=Plm4ldRrF6c

Autor:  M [ 04 úno 2024 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

xxx: není to nesmysl, viděl jsi vůbec takový vozidlo v akci na vlastní oči, řídil jsi to že tady říkáš takový nesmysly? Žádný větší nadjíždění před zatáčkou neni třeba.

Autor:  xxx [ 04 úno 2024 09:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zajímavé postřehy odjinud

M píše:
xxx: Bratislavský dopravní podnik řekl že je s dvojkloubákem uplně stejná jízda a stejný profil jako s jednokloubákem. Proto je u většiny dvojkloubáku třetí náprava natáčecí právě pro to aby kopírovala tu třetí.

To je nesmysl. Jo, projedu s ním ty stejné zatáčky jako s jednokloubem, to jo. Nepotřebuju v zatáčce širší silnici nebo větší poloměr. Ale už jaksi zapomněli na vnější vybočování před zatáčkou.

Mimochodem myslím, že ta čtvrtá náprava nekopíruje třetí, ale dokonce druhou (nebo snad i první?). To proto, aby nevybočovalo ani to, co je mezi nápravami. Ale možná je to blbost. Když tak mě opravte, jestli to někdo víte líp. Ideálně jestli někdo máte nákres vlečných křivek.

Fantomas píše:
Ten Linec bude spíš nějaká výjimka. Schválně jsem hledal v tom Švýcarsku a všechny dvoukloubáky tam ten přední i zadní převis s dveřma mají stejně jako ten Solaris, příklady:
Bern
Ženeva
Lucern
Lausanne

No a k čemu je to teda dobré? Však poslední náprava je natáčecí, tak proč ještě ten převis před druhým kloubem? Aby to vybočovalo ještě víc?

Stránka 1 z 323 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/