Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 6 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
586
25 říj 2019 10:12
Naxashi, předpokládám, že ti jde o tento https://mapy.cz/s/dozacecodo krátký úsek, cca 4 míst po obou stranách. To je skutečně velice podivná místní úprava, ta 4 místa nalevo jsou tam podle mě fakt akorát pro zlost, tady musím souhlasit. Nic moc extra nepřinesou, ale 2 větší vozidla se tam proti sobě nevyhnou.

P.Haluza, na Táborské to bude souviset s celkovým uspořádáním té komunikace, tam bude cílem z toho nemít úplně "dálnici", ale opticky tu silnici zúžit a zklidnit, viz úprava zastávek, kdy nejde objet bus. A ty parkovací místa nejsou úplně neobsazený, takže i kdybys tam měl místo parkování pruh, tak dopadneš jako na té Kotlářské, kde se samozřejmě stát nesmí protože se jedná o městský okruh. Zastavit tam ovšem můžeš. To, že se použitím "blikaček" dopouští jiného přestupku je další věc...

Na té Merhautce jsou směrem dolů značené normálně 2 pruhy a těsně před zastávkou je levý pruh označen jako vyhrazený pro MHD. Nevidím problém.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Když se zpomalí, tak se navýší potřeba vozidel na linku. Tam delší vozy nepomůžou, protože při záměně krátký/ dlouhý by se natáhl interval. Řekněme, že na linku je dneska potřeba 12 kurzů. Když se zpomalí na 30 , tak těch kurzů bude najednou potřeba třebas 18. Kde se ty vozy a řidiči vezmou ? Navíc, kdo zaplatí navýšený náklady na paliva/elektřinu ? Je MHD v Brně schopná navýšit počet spojů o 1/3 ? A zaplatit to ?
Lidi neocení , když jim přijede dlouhej vůz, ale budou déle čekat. Těm je celá dopprava ukradená, chtějí a potřebují se odvézt z bodu A do bodu B a to pokud možno rychle a jednoduše.

A tím, že natáhnu o 1/3-1/2 jízdní doby, tak to MHD moc nepomůže. Z Řečkovic to je na nádraží dneska 21 minut. Když to najednou bude 30-35 minut, tak to moc nepomůže. Denně to je řekněme 20 minut navíc jen v MHD (nepočítám další linky). Rok 2023 má 250 pracovních dní,to vychází na 5000 minut navíc v MHD. Což je přes 83 hodin, což je 3,5 dne života. A právě tohle je důvod, proč lidé sedají do auta. Protože pokud stráví třebas hodinu každým směrem do a z práce a autem jsou tam za 20 minut, tak každej kdo má tu možnost zvolí auto.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A když už jsme u toho, poměrně kuriozní místo je sjezd z Okružní na Merhautovu, kde si to autobusy samozřejmě hrnou po kolejích, přestože tam nemají co dělat -- neexistuje tam žádné dopravní značení, které by jízdu v tomto pruhu povolovalo. Byl jsem tam svědkem už několika nehod, kdy auto při odbočování z Porgesovy vlítlo přímo před rozjetý bus, protože ho prostě za tou kolonou nevidělo. A zajímalo by mě, jak se řeší zavinění, resp. nedání přednosti je jasné, ale ten bus tam neměl co dělat, takže flastřík by měl následovat také.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Další příklad třeba Táborská, kde jsou dokonce zálivy na parkování místo toho, aby tam byl regulérní pruh.
A pokud mě osobně něco vytáčí, tak každodenní příděl "porouchaných" vozidel na blikačkách na Kotlářské.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Další příklad toho parkování by byl třeba tady: https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... 22403&z=18
Ulice je obousměrná, ale díky zaparkovaným autům z obou stran to tam je efektivně jednosměrka. A 68 pak musí čekat, než projedou auta z protisměru. Takže…buďto jednosměrku, nebo líp, zakázat parkování.
Ale jako na tom Veveří tam ty lidi parkují tak moc, že to působí, že to je legální.
Já nevím, no. Přijde mi, že každý v Brně, když potřebuje, tak prostě…zastaví na silnici, však co, oni ho ostatní objedou, že jo, a jde si kam chce. A nic se mu nestane. Všechno v pohodě. WTF? To je to jako všem jedno, nebo to prostě přijali…?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Asi si nerozumíme. Já jsem neříkal, že se mi to nelíbí. Já jen předložil příklad parkování, které je legální, ačkoliv by býti nemělo. To je vše. A nebo jsem to špatně pochopil a chtěli jste něco úplně jiného :mrgreen:


Offline
586
25 říj 2019 10:12
P. Haluza píše:
No však právě. Byl požadavek na příklad legálního stání, které by legální být nemělo.
Naxashi psal, že pravidla pro parkování jsou moc volná, takže jsem předpokládal nějaký příklad obecné úpravy, která je legální a legální by být neměla. Ale ano, samozřejmě si dodal příklad legálního parkování, které se ti nelíbí, to Naxashi zatím nedokázal... :-k Ale jakákoliv místní úprava musí být řádně schválena, což je skutečně náročný proces a není to jen tak jakože je něco automaticky povoleno. K jakým problémům na té Údolní přes den dochází? Skutečně je tam MHD nějak výrazně zdržována? Nevím, ptám se, v té oblasti se nepohybuju.

Já si třeba narozdíl od Naxashiho myslím, že by se měla právě místní úpravou zlegalizovat spousta míst, kde se v současnosti naprosto běžně ke všeobecné spokojenosti parkuje i když je to v rozporu s předpisy, jejichž dodržování ovšem nikdo nevymáhá. Ne každé parkování v rozporu s předpisy je nutně problém, ale platí to i naopak, ne každé legální parkování je nutně bezproblémové.


Naposledy upravil Ondrah98 dne 17 zář 2023 19:11, celkově upraveno 1

Offline
9986
15 led 2005 23:41
Naopak. Veci jako vzdelani, platove a majetkove pomery, politicke smysleni ci stranicka orientace, je nesmirne dulezita. Clovek rad vi, s kym ma tu cest.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Dodělání VMO, to je taky další věc. Pak je taky extrémně potřeba D43, nebo jak se tomu říká tenhle týden.
Kam ty lidi cpát? No právě do těch delších vozů, vždyť jsem to už psal.
Prosil bych zdejší, aby si nechali své doměnky ohledně věcí jako můj plat, vlastnictví auta apod., pro sebe. Nepatří to sem a jsou to osobní věci, co nejsou relevantní.
Je mi zcela jedno, jestli ostatní mají auto. To, s čím mám problém, je to, že jedinci zdržují skupiny.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Robert píše:
P. Haluza: Tam to legální je, protože je to umožněno místní úpravou. Legální to nebylo, dokud tam to dopravní značení neudělali.


No však právě. Byl požadavek na příklad legálního stání, které by legální být nemělo.


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Myslím, že PvvS trefil pravý důvod. Naxashi auto nemá, nejspíš někde dělá za mizerné peníze, takže si ho ani v dohledné době nebude moci dovolit, proto taková závist a nenávist vůči těm, co auto mají. Toto je spíš na nějakou léčbu...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ten aktivistickej zoufalec tu jeste neprestal sirit sva nesmyslna moudra?


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
P. Haluza: Tam to legální je, protože je to umožněno místní úpravou. Legální to nebylo, dokud tam to dopravní značení neudělali.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Furt tu Naxashi nenapsal, KAM chce nacpat ty lidi z aut... Tím jeho snížením rychlosti se sníží i oběžná rychlost vozidel a zvýší se jejich potřeba na pokrytí linek ve stávajících intervalech. Takže víc řidičů, víc vozidel na pokrytí STÁVAJÍCÍCH potřeb. A kde je to navýšení pro ty cestující, kteří by přešli z auto do MHD ? Sypat další vozidla nejde do nekonečna. I ulice/tratě mají jen omezenou kapacitu spojů za hodinu a spomalením se ten počet ještě sníží..
Dost problémů je způsobeno jenom tím, že není dokončenej VMO a i tranzit musí přes město. A jakmile se začne ve velkým rekonstruovat D1, tak se na jakoukoliv pravidelnost dá zapomenout. Už teď některý linky mají z JŘ akorát trhací kalendář.


Připadá mi, že je to chování stylem : Já auto nemám, tak ať ho nemá ani nikdo jinej..


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ondrah98 píše:
Máš tedy nějaký jiný příklad skutečně legálního stání, které by dle tebe legální být nemělo?


Údolní ve směru na Komenského náměstí. Tam je dokonce modrá zóna na parkování, přitom od kolejí to 3 metry nejsou ani omylem.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi: omezovat auta by za mě mělo smysl, až bude hotový městský okruh. Aby byla alternativa. No, a ten zatím není, víme. Město by mělo být především městem krátkých vzdáleností, jak říkají v KAM. Občas jedu po městě o víkendu a říkám si, že o víkendu by mohla být na hlavních silnicích povolená větší rychlost, bo se většinou plížím pomalu prázdným městem. A to tu nemáme (30), jak by někteří chtěli.
S preferencí s tebou souhlasím. A tím směrem by se mělo jít. Zrychlit MHD, nikoliv zpomalovat IAD (tedy alespoň ne explicitně).


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Myslíš podélné stání v jízdním pruhu v úseku Žerotínovo náměstí až někam po Smetanovu? To legální (minimálně v době 5:00 - 19:00) samozřejmě není. Viz 361/2000 Sb. §27
Citace:
(2) V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m.
Samozřejmě poměrně diskutabilní je to časové omezení, proč zrovna 5:00 - 19:00 a ne třeba 6:00 - 20:00, ale to už je jiná debata.

Máš tedy nějaký jiný příklad skutečně legálního stání, které by dle tebe legální být nemělo?


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Ale no to rozhodně můžu!
Ulice Veveří. Jak to má být? Koleje v asfaltu pouze pro MHD. Vedle toho silnice pro auta. Parkování? Sorry, není místo. Nic takovýho tam nebude. Pak tam je už chodník a budovy. A silnice je pro co? Ježdění, ano, správně. A ježdění není co? Stání. Takže se tam nebude co? Parkovat. Musí to být průjezdné.
Tohle je 1 takový příklad za všechny. Protože podobných míst je tu vcelku dost. Momentálně jsem si vzpomněl jen na tohle, protože to už snad ani nevnímám.
Vždycky, když ale jedu 12, tak mezi Českou a Konečňákem si říkám, jakto, že tohle je legální. To je na tom nejvíc…zarážející. Jo, kdyby to aspoň legální nebylo a lidi tam stáli stejně, tak…aspoň se porušují pravidla a je možné s tím něco dělat, ale ony ty pravidla jsou nastavený takhle a s tím já prostě hluboce nesouhlasím.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Naxashi píše:
„Pravidla pro parkování jsou daný dostatečně.“: Nesouhlasím. Jsou daný moc volně. Když vidím jistá místa, tak si říkám jakto že to je legální. Tam by se přece vůbec nemělo moct takhle stát.
Můžeš dát nějaký konkrétní příklad, kde by podle tebe nemělo být legální stát a nyní to legální je?


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
„Pravidla pro parkování jsou daný dostatečně.“: Nesouhlasím. Jsou daný moc volně. Když vidím jistá místa, tak si říkám jakto že to je legální. Tam by se přece vůbec nemělo moct takhle stát. Rovnou přejdu k řešení. Výstavba parkovacích (podzemních) domů. NEBO! Nebo…prostě jen zákaz parkování. To lidi donutí jet MHD, na kole, pěšky… Cokoliv jen ne auto. Není na to místo.
„Problém je v tom, že se nevymáhají a leckde se spíš cíleně tolerují.“ To je taky problém souhlasím.
„Ve výsledku není problém v autech, ale v lidech.“ Tak to je pravda vždycky. To můžeš říct o čemkoliv. Tohle je univerzální pravda. Všechno je super, jen lidi jsou na pevný odpad, co vylučuje tělo.
„To už bych radši viděl zpoplatnění vjezdu a zdražení poplatku za parkování v nějakém širším centru města.“ To taky není špatný nápad. Naopak, tohle by bylo dost fajn zavést.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
[quote="Naxashi"]Robert: Jiní tu psali, že i ve měsstech, kde tomu tak není, to nějak jde. Možná bychom se měli inspirovat od těch teda.
Ale jako mít na více místech dedikované bus pruhy, tomu bych se asi taky nebránil.
Hlavně by nemělo být legální to, co se děje teď. Je ulice, úzké chodníky, do nichž přečuhují auta, co parkují na tom, co má být silnice, ale místo toho auta jezdí na kolejích pro šaliny. Skvělý, ty vole.
A opět jde vidět problém: auta. Nic jinýho není problém. Ulice je v pořádku, koleje taky, lidi, co chodí na chodnících taky. Jen ty auta zase.[/quote]

Pravidla pro parkování jsou daný dostatečně. Problém je v tom, že se nevymáhají a leckde se spíš cíleně tolerují. Ve výsledku není problém v autech, ale v lidech.

Dle mého názoru je nějaké plošné omezování rychlosti IAD hloupost. To už bych radši viděl zpoplatnění vjezdu a zdražení poplatku za parkování v nějakém širším centru města.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Robert: No proto jsem napsal, že tu je víc kroků, které lze dělat paralelně. Měly by se dělat všechny.
Průjezd nezrychlí, to je jasný, ale pomůžou s komfortem cestování a kapacitou. Tzn. řeší jiný problém, zatímco se bude řešit ten s rychlostí.
Jinak, měl jsem na mysli Veveří.
Jasně, asi tu bude optimální pořadí, ale prostě stále se začíná nějakým omezením aut. A to se autařům nebude líbit.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Já narážím na to, že chceš začít nákupem větších vozidel. Těmi fakt průjezd nezrychlíš.
Já bych taky radši viděl Hybešku nebo Údolní bez zaparkovaných aut, ale dokud tam jsou, a dokud máme další ulice, kde auta jezdí po kolejích, tak zpomalení aut není žádným řešením.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Robert: Jiní tu psali, že i ve měsstech, kde tomu tak není, to nějak jde. Možná bychom se měli inspirovat od těch teda.
Ale jako mít na více místech dedikované bus pruhy, tomu bych se asi taky nebránil.
Hlavně by nemělo být legální to, co se děje teď. Je ulice, úzké chodníky, do nichž přečuhují auta, co parkují na tom, co má být silnice, ale místo toho auta jezdí na kolejích pro šaliny. Skvělý, ty vole.
A opět jde vidět problém: auta. Nic jinýho není problém. Ulice je v pořádku, koleje taky, lidi, co chodí na chodnících taky. Jen ty auta zase.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
A chápeš, že pokud nebudou všude buspruhy a samostatné tramvajové pásy, tak tím zpomalíš i tu MHD?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 22:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]