Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 227 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Co bychom za to v Brně dali :)


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Není to nic extra dlouhýho, má to cca 0,5 km, ale tak každej metr se počítá.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Já bych to nazval prodloužení stávající tratě o jednu zastávku na pseudo konečnou Mliekárenská.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Nová trolejbusová trať v Bratislavě.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
MKzB: 10000 za Euro 0, 5000 za Euro 1, 3000 za Euro 2, novější bez poplatku. Tohle ale platí pro osobáky (kategorie M1), u nákladních aut a autobusů je to jinak.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Podotknul bych, že výše ekopoplatku je různá a to podle toho, jakou normu EURO vozidlo splňuje. Ségra si na jaře koupila starou Feldu, která má už EURO1 a ekopoplatek byl cca 3000,- Kč.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
b1 píše:
Toto bylo před pár lety zrušeno. Teď se platí při každém převodu vozidla.


Tak to ovšem rozhodně ne. Ekologický poplatek se platí pouze při první registraci od té doby, co zákon vstoupil v platnost (tuším, že 2009)

(Nebudu tu vypisovat různé výjimky a opatření pro dědictví, veteránskou testavi, ZTP apod., ale pro běžného smrtelníka, který koupí auto od běžného smrtelníka platí povinnost zaplatit tuhle vyděračskou daň jen jednou za každý vehikl)


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Nevím přesně, ale nebylo tam jen vsunuto ustanovení, které brání předprodeji přes ZTP a tím uniknutí poplatku?


Offline
Uživatelský avatar

3690
08 čer 2005 23:12
marecek.00 píše:
Ekologický poplatek se platí při prvním převodu vozidla.
Toto bylo před pár lety zrušeno. Teď se platí při každém převodu vozidla.


Offline
2810
01 úno 2006 10:39
http://www.metro.cz/vrati-se-jeste-nekd ... e-deje_row


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Však ano, ale bez paliva (bez hoření) to nevznikne. A záleží právě na konstrukci motoru a katalyzátoru, co z toho vyjde ven.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
marecek.00 - NOx vzniká při spalování ze vzduchu a ne z paliva, NOx vznikne i při spalování čistého vodíku


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
JM: OK, CO2, voda a to, co jen projde.

Martin. Ekologický poplatek se platí při prvním převodu vozidla. Pak existuje silniční daň, kterou platí podnikatelé. Tam je to částečně rozděleno podle věku.


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Marecek.00: u starých vozidel existuje něco, jako ekologická daň, jestli se nepletu.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
... v moderním autě s Euro 6, kde vyjde prakticky jen oxid uhličitý a voda. To snad ne, to by musel být používán ke spalování čistý O2.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Nejsi schopen diferencovat, zda se benzín propálí na dálnici nebo ve městě, přičemž externalita je jistě odlišná. Stejně tak nejsi na palivu schopen odlišit, jestli je páleno ve škodě 105, kde se půlka paliva změní na NOx, CO a podobné škodliviny, nebo jestli je to v moderním autě s Euro 6, kde vyjde prakticky jen oxid uhličitý a voda.


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pohonné hmoty jsou jen část externality...
Ale v ceně PHM můžeš tyto externality zohlednit.

A já se zkrátka domnívám (...), že při výrazném zlevnění MHD či dokonce provozování zdarma mohou být společnosti ušetřené náklady vyšší než náklady na provozování MHD.
To se domníváme stejně.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
No právě. Krom jízdenek (a to nejen předplatních) jen pro zóny 100+101 bys musel mít pro tyto zóny i bezplatné jízdenky (tedy za jednu korunu) a pak se přidá Břeclav a pak třeba Adamov a tarif bude složitý jak mlátička a ceník bude na minimálně čtyři A3. A nikdo včetně průvodčích a revizorů se v tom nevyzná a sklouzne to k tomu, že budou všichni a všude jezdit bez lupenů.
A když teda budu mít nárok na bezplatnou přepravu, pojedu mimo Brno, docviknu si chybějící zóny, šalinkartu nechám doma a chytne mě revizor? Platil bych pokutu 50,- za sklerózu?

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Pohonné hmoty jsou jen část externality, další je diferencována podle místa jízdy, stylu jízdy, konkrétního typu vozu apod.
Spíš upozorňuji, že je to poněkud teoretický konstrukt, není to o tom, že bych chtěl zavádět takové zdanění. Jen tvrdím, že nevyjetím auta neušetří jen sám řidič, ale i zbytek společnosti, neboť řidič nenese veškeré náklady, které společnosti působí. A já se zkrátka domnívám (byť přesná čísla nemám, je to jen má intuice), že při výrazném zlevnění MHD či dokonce provozování zdarma mohou být společnosti ušetřené náklady vyšší než náklady na provozování MHD.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
ReZ píše:
... Navíc Brno je plně začleněno do IDS a vyčleněním dvou zón jako bezplatných by se rozhodil už tak složitý tarif.

???
Co by rozhodilo IDS? Dnes taky rozhazuje systém, že se používají šalinkarty na zónu 100+101?


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
V tom článku je to jasně uvedeno, že v případě větších měst (oni porovnávali jen Prahu) je efekt MHD zdarma zcela opačný. Navíc Brno je plně začleněno do IDS a vyčleněním dvou zón jako bezplatných by se rozhodil už tak složitý tarif.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Cena PHM, pokud by měla reagovat na negativní externality, se nedá stanovit ideálně pouze v rámci jednoho státu. Protože pak by pochopitelně řidiči využívali levnějších PHM v zahraničí. EU by v tomto ohledu mohla něčeho dosáhnout, ale obávám se, že to neudělá.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Jak se to vezme. Zejména to druhé platí jen za podmínky, kdy nejsme schopni stanovit náklady na jízdu vozem tak vysoko, aby odrážely skutečné celospolečenské náklady tímto vyvolané. Nicméně dnes je to realita a proto by se dalo souhlasit i s oním výrokem.


Offline
Uživatelský avatar

6900
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Marecek.00: to jsou přesně ty dva argumenty, které by měly převážit nad ostatními. U zdražování MHD i škrtání spojů se mi docela zamlouvá pojem "spirála smrti", který jsem v dané souvislosti četl v rozhovoru s p. Drápalovou - byť s ní ve všem nesouhlasím, tady má pravdu.


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
Nehoda tohoto autobusu: http://seznam-autobusu.cz/vuz/40413

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi ... srazu.html


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 20 dub 2024 17:36
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]