Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondra K.: jenže taky potřebuješ město uzpůsobené pro průjezd ZZS. Ať už RZP s pacientem nebo hasičů.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Ono by to fungovat mohlo. Ale ne na brněnských "bulvárech" typu Hybešova, Cejl, Křenová atd. Tam tu šalinu zdrží všechno, a čím pomaleji pojede, tím víc. A představa, jak se po Gajdošce, Zvonařce apod. vše plouží třicítkou, i když je silnice volná, mi jako krok kupředu rozhodně nepřijde.
A s tím neprodloužením cesty. Když jedu třeba po Lidické a dál na sever, a předjedu někde u Lužánek cyklistu, tak se mi ještě nestalo, aby mě u Semilassa dojel. Ono se totiž reálně těch 30 fakt nejede, je to výš. A když při 50 projede na zelenou 20 aut, tak při 30 jich při stejně dlouhé zelené bude kolik? 20 určitě ne. A když prodloužím zelenou v jednom směru, prodloužím červenou v jiném. Ne, tohle fakt nechci.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
b1 píše:
Není. Dá se to ošetřit dopravními značkami.

Teoreticky. Prakticky bych si troufl tvrdit, že něco takového by u nás nikdo nebyl ochoten povolit.


Osobně zastávám názor, nejvyšší povolená rychlost by měla být v souladu se stavebním řešením komunikace. Tzn zúžené vozovky, zvýšené křižovatky s předností zprava a pod. Výsledkem zavedení třicítky do současné uliční sítě bude akorát to, že to rychlostní omezení nebude nikdo dodržovat.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A copak ty městský části a oblasti, který kolejovou dopravu nevlastní?
Mohly by se třeba zasadit o to, aby k nim ta kolejová doprava vedla. Slyšel jsem o jedné MČ, která ji nechce. Pak je to jen její problém.

Proč není u záchytných parkovišt i volba parkovné + lístek na MHD ? Když si započítám parkovný + jízdenky, tak mě nic moc nepřesvědčuje k tomu, abych nejel přímo do centra.
Kdyby k tomu byla vůle, dávno by tak P+R parkoviště fungovala.

To už si radši většina posedí sama v tom autě, kde mají klid, klimu a pohodlí.
Tak to je právě takový krásný příklad sobeckosti vůči životnímu prostředí, což má potažmo dopad i na náš život. Když si každý jezdí sám v autě, a ještě to pořádně vohulí klimou.


Offline
124
18 srp 2019 17:01
Robert píše:
Takže MHD zrychlíme tím, že zpomalíme ostatní dopravu? Tak tenhle koncept mi tedy dobrý fakt nepřijde. Pro cestující přínos v lepším případě nulový, spíše záporný, protože tou 30 budou muset jet i autobusy a trolejbusy. A ostatní akorát nas***š.

IAD sice opticky zpomalíme, ale celkový čas se prakticky nezmění, protože v zaplněném městě by auto stejně stálo někde v průběhu. Navíc skupinu jedoucích aut semafor zohlední více, bez samostatně jedoucí auto. Když v koloně pojede bus, tak ho samozřejmě pustí co nejdřív i s vozidly jedoucí před ním.
A kolik ty autobusy jezdí teď? Nehledě na to, že i autobus musí pouštět chodce (a v Brně kvůli absenci cyklopuruhů, které navíc spíš slouží jako parkoviště i cyklisty) a pro chodce je určitě příjemnější, když se k němu přiblíží vozidlo nižší rychlostí. Navíc by mu nejspíš stačilo jen přibrzdit, než úplně zastavit, protože psychologicky si chodec víc troufne vstoupit do vozovky před pomaleji jedoucí vozidlo, než před ryhleji jedoucí vozidlo, které kvůli tomu musí úplně zastavit, aby dalo chodci najevo, že ho nehodlá přejet.
A znovu se ptám - proč by koncept dopravy, který se nachází západně od Aše nemohl fungovat výhodně od Aše?


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Takže MHD zrychlíme tím, že zpomalíme ostatní dopravu? Tak tenhle koncept mi tedy dobrý fakt nepřijde. Pro cestující přínos v lepším případě nulový, spíše záporný, protože tou 30 budou muset jet i autobusy a trolejbusy. A ostatní akorát nas***š.


Offline
124
18 srp 2019 17:01
Robert píše:
A semafory budou nastaveny pro šaliny, takže pomalu jedoucí auta budou stát na každém semaforu. Popř. opačně. Super.
A v místech, kde není samostatný tramvajový pás, se šaliny potáhnou za auty.

Pokud nebudou stát na semaforu, budou stát za semaforem. Pro rodiče se dělá jízdy prakticky nezmění.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
A semafory budou nastaveny pro šaliny, takže pomalu jedoucí auta budou stát na každém semaforu. Popř. opačně. Super.
A v místech, kde není samostatný tramvajový pás, se šaliny potáhnou za auty.


Offline
124
18 srp 2019 17:01
Ondra K. píše:
Jedna technická: Pokud je tramvajová trať součástí pozemní komunikace pak pro tramvaj platí stejný rychlostní omezení jako pro silniční dopravu. Představa, že auta zpomalíme na 30 km/h a tramvajím zůstane na stejným úseku 50 km/h je nesmyslná.

Když to jde jinde, proč by to nešlo v Brně?
Mě osobně by dávalo největší smysl, aby v užším centru byla pěší zóna a tramvaj 30km/h, v širším centru 30 pro auta a 50 pro tramvaje a na okrajích města 50 pro auta a tramvaj na samostatném tělese s de facto neomezenou rychlosti.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Ondra K. píše:
Jedna technická: Pokud je tramvajová trať součástí pozemní komunikace pak pro tramvaj platí stejný rychlostní omezení jako pro silniční dopravu. Představa, že auta zpomalíme na 30 km/h a tramvajím zůstane na stejným úseku 50 km/h je nesmyslná.

Není. Dá se to ošetřit dopravními značkami.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jedna technická: Pokud je tramvajová trať součástí pozemní komunikace pak pro tramvaj platí stejný rychlostní omezení jako pro silniční dopravu. Představa, že auta zpomalíme na 30 km/h a tramvajím zůstane na stejným úseku 50 km/h je nesmyslná.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
124
18 srp 2019 17:01
TMB píše:
Já si třeba vůbec nemyslím, že by preference tramvají musela brzdit ostatní trakce nebo IAD. Navíc by snad mohly být i dva režimy, jeden pro špičku, resp. pracovní dny, a druhý pro večery a víkendy. Je vážně na palicu, když o víkendu tramvaj stojí na červené a nikde nic nejede.

Naprosto souhlasím. Taky mě mrzí, že semafory jedou zbytečně do noci, takže auta i šaliny stojí kvůli nikomu. A opět je to velmi nekoncepční. Třeba křižovatka Hradecká x Královopolská je docela frekventovaná a semafory se tam na noc vypínají. A hned vedle semafor do sídliště Záhřebská a na Horskou se nevypíná, i když tam projedou v noci 3 auta za hodinu. A protože zelená vlna, tak tam vždycky zastaví autobus z Přívratu, protože trefí červenou na meziintervalu. Proč proboha??
TMB píše:
Situaci dlouhodobě sleduji na trati k Technologického parku. Kdysi byla preference znát, pak šla do kopru a nyní je opět patrné zlepšení. Typický příklad je křižovatka Kounicova - Šumavská.

Já mám zase zkušenost s linkou 6 ve večerních hodinách (okolo 21:30) z Šilingráku do Krpole. Na Šilingrák přijela se zpožděním 1 min, z České kvůli semaforům odjela 3 min později, z Pionýrské už 5min zpoždění. Proč? Kvůli úplně prázdnému Brnu. Bus 41 do Ivanovic mi ujel, protože 4 min na přestup na Semálu je málo, když šalina přijede se zpožděním 5 minut. Tak jsem čekal krásných 20 min.


Offline
124
18 srp 2019 17:01
MartinV píše:
Je pravda, že by se pro MHD mohlo udělat víc a tramvajová doprava je páteř, která by si tu preferenci zasloužila. Sice by se zpomalily ostatní druhy dopravy včetně busů a t-busů, na druhou stranu rychlá tramvajová doprava by potenciálně mohla vést ke snížení IAD.

Mě zase mrzí, že je dlouhodobě preferovaná doprava, která má největší podíl na emisích a zároveň zabírá nejvíc místa (na ulici i na parkovišti). Obzvlášť v Brně mám pocit, že cyklistům nejsou házeny pod nohy větve, ale rovnou celé stromy. Cyklopruhy nebo cyklostezky v Brně skoro nenajdeš, a když náhodou jo, tak jsou naprosto nekoncepční, nikde nezačínají ani nekončí a často jsou opravdu nebezpečné (vedou prostě po normálním chodníku). Takže si cyklista musí svůj prostor "dobýt", bohužel k nelibosti autystů.


Offline
124
18 srp 2019 17:01
Pavel píše:
1) Semafory řízené umělou inteligencí - takto to vypadá super, na straně druhé to zákonitě likviduje zelenou vlnu, ačkoli tam v Brně stejně moc není. Ale s tímto problém nemám. Na straně druhé, pokud je to zasekané všude, tak to nepomůže. A takové semafory nemají rozhled o celé situaci, tedy mohou pustit zelenou a za křižovatkou to bude stát. Což je v Brně normální stav.

Všude to právě zasekané není. Většinou je zasekaný jeden směr, druhý bývá volný, naopak je blokován řidiči, kteří najedou do křižovatky, ale nemůžou pokračovat (Koliště, Křenová apod). To by počítač nedopustil a v momentě, kdy by se tam další auto nevešlo, tak by ho ani nepustil a dál by zelenou zase druhému směru. Klidně jen na pár vteřin pro pár aut, ale nic zbytečně nestojí. V Brně stojí všichni kvůli nikomu.

Pavel píše:
2) Absolutní priorita MHD - a zkoušeli jste někdy přemýšlet, že pokud uděláme absolutní prioritu tramvají, že o to více zasekáme ostatní dopravu, v které je ale taky MHD. Tedy pustíme tramvaj, plus nějaká auta, která tam možná ani žádná nestojí, protože tramvaj má zastávky, tedy často přijede později než auta. Takže dojde k tomu, že projedou auta. Blikne červená, přijíždí tramvaj a dá se zelená. Nyní nám jezdí tramvaje docela v pohodě a často busy končí v nekončících zácpách. Pak budou jezdit tramvaje na jedničku, ale busy budou stát o to více. Je rozdíl takto zpozdit 10 aut a 2 km kolonu.

Proč by auta nemohla počkat 10 sekund průjezdem tramvaje? Navíc pustí směr shodný s tramvají, takže furt něco pojede.
Kdyby byla max rychlost 30, tak by šalina mohla stihnout stejnou zelenou, jako auta, protože ta jede 50. V Brně kvůli zelené vlně pro auta má garanci toho, že zastaví, protože se vždycky vejde do mezery mezi vlnami. Kdyby měla přednost, tak by zelená buď ještě chvíli počkala, nebo by se zkrátila zelená druhému směru. V Holandsku se to řešilo na vteřiny, zelená klidně jen na pár vteřin pro jedno auto, hned potom zase pustit další v jiném směru. Žádné dvouminutové čekání.

Pavel píše:
A agresivita řidičů, věřte, že ta roste se zácpami. Pokud budu jezdit autem a vím, že cesta mi potrvá 5-7 minut, tak pohoda. Pokud mám však jet 5 minut a již 25 minut někde stojím a měl jsem být už někde jinde, tak ono to s lidmi dělá své.

To chápu a nepopírám. Možná by agresivitě pomohlo, kdyby se to čekání trochu rozplyzlo tou třicítkou. Celkový čas (průměrná rychlost) by se nezměnila, jen by měl člověk pocit, že trochu víc "jede", čili by byl klidnější.


Offline
Uživatelský avatar

185
19 zář 2007 19:46
Jezdím po Brně hlavně auto/el.koloběžka. Do MHD jen když musím. A důvody jsou tu dobře popsány - tepelný komfort, čistota, přeplněnost spojů a malá nabídka spojů/přímých spojení. Jak musím přestupovat, skoro vždy to znamená velké zdržení a pak je lepší auto. Klimatizovaná čistá nepřeplněná přímá tramvajová linka super. Ale to v Brně nemáme. Tramvaje ze 60.let, to je mazec no. Klidně bych za to zaplatil, jízdenka za 20 Kč v době kdy máslo stojí 60 a plzeň taky, to je pro mě nepochopitelné. Raději 60 Kč za lístek, jako všude v Evropě a MHD na Evropské úrovni...

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Igor Mauricio píše:
Až se budeš lepit k silnici, dávej pozor na řidiče kamionů

Lepidlo je pro sraby... Machři používají osvědčený hřeby...

MartinV píše:
Je pravda, že by se pro MHD mohlo udělat víc a tramvajová doprava je páteř, která by si tu preferenci zasloužila. Sice by se zpomalily ostatní druhy dopravy včetně busů a t-busů, na druhou stranu rychlá tramvajová doprava by potenciálně mohla vést ke snížení IAD.

A copak ty městský části a oblasti, který kolejou dopravu nevlastní ?

Proč není u záchytných parkovišt i volba parkovné + lístek na MHD ? Když si započítám parkovný + jízdenky, tak mě nic moc nepřesvědčuje k tomu, abych nejel přímo do centra .

A vzhledem k obsazení většiny linek a vozidel na nich tuplem. Proč platit za to, že můžu stát na jedný noze, pařit se ve ve vozech bez klimatizace a ještě být oblažovanej vůněma spolucestujících. To už si radši většina posedí sama v tom autě, kde mají klid, klimu a pohodlí. Furt se řeší přesun lidí do MHD, ale rozhodně pro to nejsou podmínky. O moc víc spojů než je teď se nedá vypravit, nejsou na to ani vozy, ani lidi. Delší souprava to vyřeší jen částečně, páč místo 3 dvojic se vypraví 2 trojčata. A v okamžiku, kdy jezdí ve špičce pomalu na dohled, tak je něco špatně.

Pokud se nebude stavět další vrstva pro rychlou a kapacitní přepravu (ano, myslím METRO), tak se tu nic nezlepší. Vlak je pro většinu cest po Brně zcela mimo a povrchovka je vytížená. Vynechat nesmysly typu SJKD s vlakotramvajema a začít to řešit v rámci Brna. I ten SJTD by leccos vyřešil a dál řešený větvení by pomohlo víc.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo a samozřejmě by se třicítka netýkala VMO samotného, to je doufám jasné.
Hlavní tahy s padesátkou bych definoval třeba jako Drobného/Provazníkovu, tj. základ 4 pruhy s různým využitím, někde krajní pruh pro parkující, někde jako buspruh s rozšířenou funkcí i pro cyklisty, prostě silnice, kde tím jedním "zabraným" pruhem nezměním funkci dané ulice.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pavel: Promiň, že to tak řeknu, ale pasáž s P+R ve tvém dnešním příspěvku mi připomněla problém SJM v Praze, že se něco zlepší, až bude MO i PO (dálnice kolem Prahy), říkává se tomu ažbudeokruhismus. :smile: Čekání na jedno řešení, které by mělo přinést spásu, zatímco jiná řešení jde uplatnit i dřív, jenom se tak nějak všeobecně nechce. Nechci, aby to teď znělo nějak osobně, jen jsi mi to připomněl.
Umím si představit třicítku třeba od VMO na západním a severním konci po Otakara Ševčíka a Ostravskou, na Zvonařku, Uhelnou a Poříčí zpět. Mimo okruh všechno uvnitř včetně Úvozu, Údolní, Lidické, Drobného.
Jasně, nejsem extrémista, dalo by se lokálně zvýšit na hlavních tazích na 50, ale současně se zavedením ochranných opatření jako ostrůvky a snížení počtu pruhů na přechodech, cyklopruhy atd.
Prostě by byla plošná třicítka v obytných blocích a všude tam, kde by nedošlo ke zvýšení na padesátku dopravní značkou.
No a vně okruhu by se to zavádělo postupně tam, kde je větší koncentrace chodců, nebo úzké uličky jako třeba stará Líšeň na základě dohody místní části s magistrátem.
Mýto bych zatím nezaváděl. V Praze ho chtějí zavádět na nábřežích a snad i uvnitř Malé Strany, kde to dává celkem smysl.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Igor Mauricio: příkázaný směr jízdy máš třeba na Cejlu s Vranovskou kvůli šalině a kdo nechce, to stejně nedodržuje, pokuty za to nejsou nijak horentní a hlavně je nikdo nevymáhá a že by stačila fotka z kamery na světlech...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
60
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Tak ono záleží.
Povedal by som, že mnoho príspevkov tu bolo "od zdi ke zdi". Ja som toho názoru, že na očakávaný dopad každého dopr. opatrenia v kontrétnom priestore sa treba pozerať inak, a teda nemožno vytvárať paušálne úsudky.
Možno si len dovolím jednu uštipačnú: preferenciou VHD získavajú čas aj motoristi, lebo (a) vďaka spoľahlivejšej VHD je post-motoristov menej, (b) vďaka spoľahlivejšej VHD je viac post-cestujúcich, kt. sa prepravujú rýchlejšie. Samozrejme, všetko má svoje medze. Aj v Curychu električky nie sú preferované na CSS od okamihu, keď IAD dlho stojí.


Ale iné som chcel, prečo tento príspevok píšem.

Nebolo by lepšie vlákno "DPMB v TV, tisku...", príp. i toto zrušiť? Ono, z podstaty vecí sa diskusia vyvinie takým smerom, kt. by som hľadal v špecializovanejších vláknach. Ďakujem.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Já si třeba vůbec nemyslím, že by preference tramvají musela brzdit ostatní trakce nebo IAD. Navíc by snad mohly být i dva režimy, jeden pro špičku, resp. pracovní dny, a druhý pro večery a víkendy. Je vážně na palicu, když o víkendu tramvaj stojí na červené a nikde nic nejede.
Situaci dlouhodobě sleduji na trati k Technologického parku. Kdysi byla preference znát, pak šla do kopru a nyní je opět patrné zlepšení. Typický příklad je křižovatka Kounicova - Šumavská. Tramvaje tam plynule projížděly, pak tam nějakou dobu byly skoro vždy nuceny zastavit (totéž na odbočení do Nerudovy), aby projely dvě , tři auta. A nyní zde zase většinou plynule projedou, aniž by to mělo vliv na ostatní IAD. Podobně se zlepšila křižovatka s Táborem. Dobrovského funguje skvěle. A "absolutní" preference na křižovatce Skácelova - Purkyňova pro MHD v obou směrech by taky ničemu nevadila. Opět tramvaj často stojí zbytečně dlouho a ze Skácelovy už mnohdy nic nejede. Pokud by se sjela vozidla MHD v obou směrech, pak musí být algoritmus, které upřednostnit. Třeba podržet směr, co má volno, nebo třeba pustit více zpožděné vozidlo (prý je to dynamická preference a měla by to umět, no, toho jsem si ještě nevšiml, na červené se stojí zpoždění, nezpoždění).
Jasně, že jsou místa, kde je třeba zohlednit i plynulost IAD - např. malý městský okruh, VMO. Ale i tam by mohl být víkendový režim vůči MHD přijatelnější.
A Ondro, chápu, že u Kamenolomu to není optimální, ale preference tramvají tam asi příčinou kolon nebude.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Honza P: ona 30km rychlost sice zmenší kolony pocitově, ale ve výsledku na trase zůstaneš stejnou dobu. Taky můžu po městě zhodnotit pohyb jako chodec, cyklista i jako řidič. A jako cyklista říkám, že budu radši, pokud mě auto rychle předjede a ujede i se svými výfukovými plyny.
A za další o víkendu je doprava menší, město relativně volné, tak proč se ploužit 30? Naopak by město mělo být dobře průjezdné.

Je pravda, že by se pro MHD mohlo udělat víc a tramvajová doprava je páteř, která by si tu preferenci zasloužila. Sice by se zpomalily ostatní druhy dopravy včetně busů a t-busů, na druhou stranu rychlá tramvajová doprava by potenciálně mohla vést ke snížení IAD.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
A já si zase myslím, že to tak jednoduché není. Představa, že preference MHD, semafory s umělou inteligencí a nízká cestovní rychlost vyřeší problémy Brna je naivní. Ano, toto může fungovat, ale pouze v případě že máme dostatečnou propustnost sítě. Jelikož se na to v Brně kašlalo, tak to vypadá jak to vypadá (neexistující obchvaty města, dálnice supluje městský okruh, nedostatečná síť silnic atd.)
1) Semafory řízené umělou inteligencí - takto to vypadá super, na straně druhé to zákonitě likviduje zelenou vlnu, ačkoli tam v Brně stejně moc není. Ale s tímto problém nemám. Na straně druhé, pokud je to zasekané všude, tak to nepomůže. A takové semafory nemají rozhled o celé situaci, tedy mohou pustit zelenou a za křižovatkou to bude stát. Což je v Brně normální stav.
2) Absolutní priorita MHD - a zkoušeli jste někdy přemýšlet, že pokud uděláme absolutní prioritu tramvají, že o to více zasekáme ostatní dopravu, v které je ale taky MHD. Tedy pustíme tramvaj, plus nějaká auta, která tam možná ani žádná nestojí, protože tramvaj má zastávky, tedy často přijede později než auta. Takže dojde k tomu, že projedou auta. Blikne červená, přijíždí tramvaj a dá se zelená. Nyní nám jezdí tramvaje docela v pohodě a často busy končí v nekončících zácpách. Pak budou jezdit tramvaje na jedničku, ale busy budou stát o to více. Je rozdíl takto zpozdit 10 aut a 2 km kolonu.
3) Nízká rychlost IAD, ona ta rychlost reálně není kdoví jaká. Ale pokud potřebuji ze Starého Lískovce do Líšně a buď mohu po zasekané a stojící dálnici nebo prakticky přes širší střed města (Zvonařka), tak je to smutné. Myslíte, že je teď doba, že dáme v centru rychlost 30 km/hod, když i lidé, kteří do města nemusí, tak tudy musí jezdit?

A agresivita řidičů, věřte, že ta roste se zácpami. Pokud budu jezdit autem a vím, že cesta mi potrvá 5-7 minut, tak pohoda. Pokud mám však jet 5 minut a již 25 minut někde stojím a měl jsem být už někde jinde, tak ono to s lidmi dělá své.

Den Haag neznám, ale ono se stačí podívat na mapu a pak na mapu Brna. Až Brno bude mít obchvaty, VMO, funkční záchytná parkoviště, tak tyto věci začnou fungovat. Do té doby pochybuji, že by to v Brně něco změnilo.


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Ten bod, kdy šalina ma absolutní preferenci a chová se jako pán tvorstva, tu známe z Kamenolomu.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
124
18 srp 2019 17:01
Současná brněnská MHD (a obecně doprava) hrozně trpí nízkou plynulostí. Mohl jsem se o tom přesvědčit návštěvou holandského Den Haagu. Tam k plynulosti přispívají tři základní prvky:
1. Semafory řízené umělou inteligencí
2. Absolutní priorita MHD
3. Nízká cestovní rychlost IAD a ohleduplnost řidičů
Ad1 - funguje to vlastně velmi prostě. Na všech semaforech svítí permanentně stůj a počítač pustí jen ty vozy (auta, kola, tramvaje), které to potřebují nejvíc. Takže se nikdo nestojí na červenou kvůli tomu, aby na zelenou nic neprojelo. To se v Brně stále děje velmi často (kolikrát šalina se 70 cestujícími stojí půl druhé minuty jen kvůli tomu, aby z vedlejší projelo jedno auto s jedním člověkem, jsem tomu denně svědkem třeba na Klusáčkově), a to je ve 3. desetiletí 21. století prostě špatně.
Tím se dostáváme k bodu 2 - v Holandsku je na vrcholu potravního řetězce tramvaj, poté cyklisté, poté chodci a až někde dole jsou auta. Neexistuje (a mohu to z vlastní zkušenosti doložit), aby tramvaj stála na červené. Když jede tramvaj, všechno stojí, tramvaj v klidu projede a všechno se zase rozjede. Zároveň semafor nepustí auta doleva přes koleje, takže se nemůže stát, že někdo tramvaj zablokuje.
A tím se dostáváme k bodu 3:
Nikdo se nikam nežene, protože holandští řidiči buď umí používat mozky nebo mají větší pinďoury a nemusí si nic dokazovat. V Česku se každý někam cpe, nas*re se do malinký mezírky a potom všechno všude stojí. V Haagu je v širším centru max rychlost 30km/h a je to i reálná rychlost, jakou se tam ve skutečnosti jede. V Holandsku v klidu pustí cyklistu nebo chodce a díky 30km/h rychlosti se tam cítí člověk bezpečně. Tím že je rychlost auta a cyklisty srovnatelná, vyplatí se jet na kole, takže aut je míň a tím jsou ulice prázdnější a tedy i plynulejší pro cyklisty i MHD a příjemnější pro lidi. Taky míň aut neprodukuje tolik emisí a nepřekáží při parkování.
Jak z toho ven? Řešení je banálně jednoduché, ale současná radnice složená z koalice autystů a Brno autem toho si tolik neudělá.
Btw. Vyzkoušel jsem si všechny tři role - řidiče auta, cyklisty a cestujícího MHD a po všech stránkách jsem se nejlépe cítil na kole. Po Brně jezdím každý den do práce na kole, ale bezpečné se rozhodne necítím a výfukových plynů nadýchám až až. A kolik času prostojím na červené...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 10:38
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]