Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 292 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Miky: na to nepřišel on, ale politici na magistrátu/krajích/ČD/doplňte si sami ](*,)

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Zdeňku, ještě mi pověz, jak jsi přišel na "kvalita"...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ZdeněkH: pokud by se objednal větší počet kusů, nebyl by problém přikoupit i náhradní díly (více či méně běžné), aby se vyměnil na vozidle kus za kus a teprve poté se příslušný díl spravil, zatímco vůz může vesele jezdit dál.

H8: myslím, že ty škodovky mířící do Turecka stojí cca 40 mil./kus. A ty vozy jsou srovnatelné. Ale předpokládám, že to byla řečnická. 8-)


No jak bych to řekl. V téhle republice zhruba platí škoda=kvalita=drahé jak svině. Další věcí je to, že všichni se bojí dílů na zahraniční věci.


Offline
358
20 čer 2008 14:08
Francouzské Bordeaux v těchto dnech podepsalo kontrakt na dodávku 26 ks šalin Alstom Citadis za 80 mil. € (plus opce na 5 až 30 dalších kusů). Délka 43 m, 100 % nízkopodlažní, kapacita substrátu až 400 ks. Zde k vidění: http://www.youtube.com/watch?v=fqUhwLTBRWY. V přepočtu tak jeden kus vyjde na zhruba 76 mil. CZK ... Ve světle této informace mi stále hlodá myšlenka, co na škodováckých Sarančatech o délce 30 m stálo 60 mega / kus, zejména když srovnávám užitnou hodnotu obou vozů...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
:D Jéje, špatné :D

A to jsem všem dnešním vtipům úspěšně odolával :D

Každopádně to tak nereálné není. Je to jen otázka peněz (tj. zcela nereálné :D :D :D )


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
A napadlo vás, že je dneska 1. dubna? :D

Zdraví vás jeden můj kolega původem z UA :D

Dovětek: "v 2.30 řika,že pokuď někdo stoji u dveři tak se ne zavřou. To by ta šalina stala furt, proto že sestujici stoji furt u dveři když je špička. :D"

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Masivní senzor proti sevření ve dveřích je vidět v čase 2:28. Jen se mě nechce věřit že by v Moskvě vybavili všechny zastávky a semafory tím vysílačem, který je v animacích. A dokáže ta kamerka vpředu rozeznat dostatečně brzo před sebou tramvaj nebo auto ?


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Toto všechno lze řešit pomocí senzorů. Problém je spolehlivost, ale ještě větším problémem je cena. Podle mě je plat řidiče daleko menší než náklady na stavbu a provoz takového vozu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
Velmi zajímavé, ale říkám si, co by se stalo, kdyby to někoho přivřelo do dveří a táhlo ho to několik kiláků rypákem po zemi... O jakékoliv překážce na trati nemluvě. To ji smete, když ji nerozezná? A co když začne za jízdy hořet (zahoření je docela běžné), nebo dojde k odstavení na nějakou závadu? Než tam někdo dojede...

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
V Moskvě testují tramvaj bez řidiče (článek a video je ovšem v ruštině).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
3342
21 led 2011 14:19
ujetej článek... ani ne tak to téma, omyl se může stát, ale ten článek. Přijde mi normální takovýhle omyly řešit, ne o nich psát do bulváru...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
http://www.cas.sk/clanok/245543/autobusar-dostal-pokutu-za-to-ze-isiel-autobusom-v-pruhu-pre-autobusy.html


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
No, mám dojem, že nějakej dracoun se po zemi tahá. Třeba se tu ukáže Verusha a uvede nás do obrazu :)


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
V měnírně určitě jsou, ale tam si myslím, když uhodí do trolejbusu blesk, nebudou k ničemu, ten blesk nebude se ráčit obtěžovat až tam, ten si bude hledat kratší cestu. Nevím jak dnes, ale kdysi každá trolej, která nebyla vodivě spojená se zemí, bývala přes bleskojistku osazenou na sloupu po průrazu vodivě spojená se zemí. Myslím, že i toto se neuráčí blesk použít. Není na trolejbusech něco řešící tento problém? Kdysi u prvních trolejbusů pod vozem tahaly řetězy, které při průrazu trakčního napětí na kostru trolejbusu měly umožnit odvedení do země, což pochybuji že by fungovalo, určitě fungovalo jen při úderu blesku


Offline
Uživatelský avatar

3072
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
J*M* píše:
Velice pěkné školení mužstva, ještě že ne politické, ale já o voze a přednáška o koze. U tramvaje (trolejbusu, když jeden drát uzemněn), když na ni spadne vodič VN nebo uhodí blesk, tak bleskojistka umožní uzemnit ji a tím odvede nebezpečné napětí do země. Kam odvede bleskojistka nebezpečné napětí, když ani jeden pól není uzemněn?

Z mého elektrikářského pohledu bych soudil, že bleskojistky budou v měnírnách na kazdém pólu vůdči zemi, když je v jednotlivých trolejích +/-350V k zemi, jestli jsem správně pochopil.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Nová vozovna DPMO - zatím z říše snů, ale projekce pěkná. biggrin
http://www.mhd-olomouc.cz/articles/a-jeste-jedna-studie

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
16
02 lis 2012 16:36
Dopravný podnik mesta Košice kúpi nové električky a autobusy. Čo bude s trolejbusmi...nik nevie.
http://imhd.zoznam.sk/ke/doc/sk/11939/D ... ricky.html
http://imhd.zoznam.sk/ke/doc/sk/11829/O ... busov.html

Mesto Košice pripravuje aj modernizáciu električkových tratí.
http://imhd.zoznam.sk/ke/doc/sk/11917/M ... trati.html


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Velice pěkné školení mužstva, ještě že ne politické, ale já o voze a přednáška o koze. U tramvaje (trolejbusu, když jeden drát uzemněn), když na ni spadne vodič VN nebo uhodí blesk, tak bleskojistka umožní uzemnit ji a tím odvede nebezpečné napětí do země. Kam odvede bleskojistka nebezpečné napětí, když ani jeden pól není uzemněn?


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
J*M* píše:
Bleskojistka - ochrana před přepětím - jak fungovala taková bleskojistka na voze v Opavě, když ani jedna trolej kdysi nebyla vodivě spojena se zemí (v jedné + 300 V, v druhé - 300 V proti zemi)?


Funguje to docela pekne, protoze trolejbus ma jedine spojeni s okolnim svetem pomoci tech dvou sberacu... oproti zemi je (narozdil od salin) izolovany, takze je vcelku jedno, co je v zemi... Saliny pouzivaji rozdil mezi zemi (kolejemi) a troleji (tj. zem ma rekneme 0V a trolej 600V, rozdil, tedy to, co salinu pohani, je 600V), trolejbusy ale jezdi na rozdil mezi dvema trolejemi, protoze to je to, co je vodive spojene s motorem... takze je jedno, jestli je v jedne troleji 0V a v druhe 600V, nebo je v jedne -300V a v druhe 300V, protoze pokazde je ten rozdil 600V, takze to proste bude fungovat. Napeti je proste vzdycky rozdil potencialu, a zalezi, vuci cemu se to vztahuje. Dulezite je, pokud motor pracuje na 600V, aby mezi trolejemi bylo prave tech 600V, a je v podstate (z pohledu samotneho motoru) uplne jedno, jestli oproti zemi je tam +300/-300 nebo 0 a 600, nebo 10000 a 10600...

Tech +300 a -300 oproti zemi ma vyhodu ze kdyz to nekdo zkratuje, tak to neni takova slupka a nejspis to docela v pohode prezije :)

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
http://www.budejckadrbna.cz/zpravy/krimi/autobus-mhd-narazil-do-posty-ridic-skoncil-v-nemocnici.html
Nehoda v Budějovicích


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Sněhová kalamita v Kyjevě

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Ty b to melo byt zcela jedno.Jde jen o rozdil mezi vyvodama , pak dojde u soucastky k prurazu a vyzkratovani privodu.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Bleskojistka - ochrana před přepětím - jak fungovala taková bleskojistka na voze v Opavě, když ani jedna trolej kdysi nebyla vodivě spojena se zemí (v jedné + 300 V, v druhé - 300 V proti zemi)?


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Stahovačka pro vlak samozřejmě.
Signalizaci pro trolejbus jsem myslel ve smyslu: Bacha, je to rozbitý, jsou tam 3 kV, tak tam nejezdi.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 22:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]