Diskuzní fórum

BMHD.czFotogalerieVypravenostEvidence


Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5957 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 239  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 19 črc 2017 08:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5426
Od: 21 pro 2005 17:01
Hradec Králové zavádí v MHD elektrobus zdarma, bude jezdit po centru


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 črc 2017 08:05 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5426
Od: 21 pro 2005 17:01
VIDEO: Buď jede myčka, nebo tramvaj. Jedno umytí trvá deset minut


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 črc 2017 15:21 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5426
Od: 21 pro 2005 17:01
Tabule u městské dopravy by mohly posílat lidi i do taxíků. Dobrý nápad?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 črc 2017 17:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5426
Od: 21 pro 2005 17:01
Jela poprvé tramvají a hned prožila masakr. Dodnes se bojí jezdit MHD


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 črc 2017 04:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5426
Od: 21 pro 2005 17:01
Stop zlehčování karambolů! Dopravní podnik se ohradil proti kalendáři


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2017 09:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5426
Od: 21 pro 2005 17:01
Dopravní podnik v Plzni dá do vozů kamery, mají zvýšit bezpečnost

Kraje dostanou 394 milionů na vyšší mzdy řidičů autobusů

Velká výluka pražského metra končí. Další začnou vzápětí

Nová zastávka výměnou za starý most. Výluka Negrelliho viaduktu začala

České dráhy přišly o další pendolino, ze sedmi jezdí jen čtyři

Poničená moldavská trať se opraví, vlaky se na ni vrátí na podzim


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 črc 2017 07:41 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1549
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Sice to není o MHD, ale trochu to souvisí.
Zbrojař Strnad se zajímá o lounskou vagonku Legios.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 črc 2017 18:48 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2166
Od: 19 dub 2009 12:06
Bydliště: Tam, kde mi klíč pasuje do zámku.
Futuristický projekt revolučního autobusu skončil v troskách

_________________________________
Zastánce zákazu opisování z iRISu! Z iRISu opisuje lenoch, nikoliv šotouš!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 črc 2017 01:14 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11323
Od: 07 bře 2005 23:57
Bydliště: Brno
MartinV píše:
Krakow: Krakowiak (s reklamním polepem, jinak bývají v klasickém krakowském bílomodrém provedení). Výrobce Pesa, z pohledu cestujícího naprostá spokojenost. Především kapacitní vozejk. Na lepší kompozici už nezbýval čas.
Příloha:
Krakowiak.jpg

Mně ti Krakowiaci přijdou jako bizár, zejména z hlediska řešení interiéru (každý článek má úplně jiné uspořádání a jinou opičárnu typu držák na kola atd.). Obecně tramvajové produkty od Pesy nejsou kvalitativně na moc vysoké úrovni, byť třeba takové Swingy nebo Twisty jsou z hlediska pohodlí pro cestujícího celkem fajn. Další věcí je taky nepružnost Pesy na specifické požadavky Českých zákazníků. Oni si prostě pro všechna města jedou to samé z hlediska výbavy a funkčnosti a nejsou schopni zkonstruovat nic jiného. Proto taky ví, že by v ČR neuspěli, proto se prakticky taky nikam nehlásí.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 čer 2017 12:04 

Příspěvky: 1663
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
MartinV : jj to vím, je to tam napsané, normální věc u nových vozidel ve světě.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 čer 2017 11:08 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5847
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Masarykova čtvrť
M: mimo poměrně dobrý vzhled má vůz ve výbavě takové věcičky jako dobíjení mobilu z USB i klasických zásuvek, klimatizace, výborný informační systém (panely jsou dostatečně široké, aby se mohly zobrazovat příští zastávky, a zároveň různé informace (reklamní sdělení dopravce), a speciální místo pro větší zavazadla a kola.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2017 19:27 

Příspěvky: 1663
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Trochu více infa o Stadleru pro Ostravu: http://www.mhd-ostrava.cz/?s=tango_nf_2 většina sedadel na poměrně hodně vysokých podestách, na videu mě přijde, že na to, že je to nový vůz to je poměrně hodně rozvrzané a rozhrkané. No uvidíme co přijde do Ostravy.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2017 18:59 

Příspěvky: 1663
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Ta tramvaj má strašně zvláštní rozložení náprav, přední vůz na jednom podvozku, něco jako RT6, jen 100% nízký, druhý díl je jak NGT z Drážďan, má 2 otočný podvozky, třetí díl je zavěšený jako středek u Anitry a poslední má zas dva podvozky :-) Očividně to funguje :-) a také ten vůz dlě mě dost dobře vypadá.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2017 16:20 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3189
Od: 08 čer 2005 23:12
Zde český článek o papeži v tramvaji:
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/8 ... na-tramvaj


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2017 12:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5847
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Masarykova čtvrť
ZXS.91: jj, to jsem četl (mají o tom po městě hodně informací), ale už nenapsal; díky za připomenutí. :-)
Reklama na papeže je taky reklama, ale jasně, není to komerční záležitost. Ani nevím, jestli jsem tam zahlédl nějaký opravdu reklamní Krakowiak.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2017 11:02 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Od: 23 zář 2012 11:56
Bydliště: 20 26 51
MartinV píše:
Krakow: Krakowiak (s reklamním polepem, jinak bývají v klasickém krakowském bílomodrém provedení). Výrobce Pesa, z pohledu cestujícího naprostá spokojenost. Především kapacitní vozejk. Na lepší kompozici už nezbýval čas.
Příloha:
Krakowiak.jpg


V tomhle případě se nejedná o reklamní polep. Papež František jel Krakowiakem (v PL) ze své rezidence na setkání s věřícími.

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2017 09:10 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5426
Od: 21 pro 2005 17:01
MHD, vlaky i autobusy v jednom: V Pardubicích oficiálně otevřen nový terminál


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2017 09:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5426
Od: 21 pro 2005 17:01
Plzeň i kraj chystají novinky v dopravě. Cestování bude pohodlnější a pro někoho i levnější


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 28 čer 2017 12:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5847
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Masarykova čtvrť
Krakow: Krakowiak (s reklamním polepem, jinak bývají v klasickém krakowském bílomodrém provedení). Výrobce Pesa, z pohledu cestujícího naprostá spokojenost. Především kapacitní vozejk. Na lepší kompozici už nezbýval čas.
Příloha:
Krakowiak.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 čer 2017 11:54 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5426
Od: 21 pro 2005 17:01
Jízdenku na pražskou MHD nahrajete na bankovní kartu. Radní schválili nový systém


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 17:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1061
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
Naxashi, Fafner:
Tříčlánkový Hess řiditelnou zadní nápravu asi opravdu nemá, aspoň soudě dle např. tohoto videa.
U těch busů v Práglu je to ale jinak - tříčlánkový Van Hool má řiditelnou čtvrtou i třetí nápravu - viz toto video v čase 5:25 - a pak tam měli čtyřnápravový dvoučlánkový Mercedes s poslední řiditelnou nápravou. Předpokládám, že u obou dvou se úhel natočení řídí "hloupě" na základě úhlu natočení v kloubu.
Dost možná to záleží i na tom, která náprava je hnaná. Ten trajf má hnané dvě nápravy (hádám že třetí a čtvrtou), takže když ho to tlačí zezadu, tak by to mělo mít menší tendenci si zkracovat zatáčku než když je hnaná jen druhá náprava (případ Van Hoolu) a zbytek se veze za ní.

Naproti tomu tato obluda má prý počítačem "inteligentně" řízenou třetí, čtvrtou i pátou nápravu.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 09:03 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5426
Od: 21 pro 2005 17:01
MartinV: Je to obtížný. Prej se to snad dá domluvit, pokud prokážeš, že Tě třeba zaměstnavatel poslal na několikaměsíční pracovní cestu do zahraničí. Ale pokud se z vlastní vůle rozhodneš, že si třeba najdeš práci mimo Prahu, je to Tvůj problém a máš smůlu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 09:02 

Příspěvky: 3193
Od: 21 led 2011 14:19
Ad řízení zadních kol: Nějak mě nenapadá, proč by to mělo být potřeba při jízdě vpřed, ani v čem by se to mělo nějak výrazně lišit od kloubáku.
Ad přizpůsobení tomu co máme vs rozvoj - imho to podáváš dost špatně, jako by tohle byla jediná možnost rozvoje. Úplně ignoruješ to, že rozvoj na směr ke kampusu je řešen spíše na páteřní úrovni - tedy plány na stavbu TT.

Píšeš že získáš dost jen tím, že "přesuneš vozy" - jak se to podle tebe zaplatí? Mám na mysli vyšší cenu za vozokm při nasazení kloubu, vyšší pořizovací náklady na vozy...

Tohle není Bahn, to je realita, s reálnou ekonomikou.

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 08:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5847
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Masarykova čtvrť
Nevíte, jak to chodí v Praze ohledně potenciálního vracení šalinkarty? V Brně to možné je, zkrátka když člověk neví, jestli bude v Cajzlgradu 3 měsíce nebo i rok.
Tzn. by si člověk koupil roční lupeň, ale kdyby zjistil, že po 3 měsících už v Praze nebude; je možný ho vrátit s nějakým poměrným vyplacením?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 čer 2017 08:41 

Příspěvky: 1118
Od: 04 bře 2012 23:26
OK, tohle chápu.
Jestli to projede, toho bych se nějak moc nebál. Nemá to ono náhodou nějak inteligentně řídit zadní kola tak, že to má vlastnosti jako klasický kloubák? Nemohu si pomoct, ale něco takového jsem četl.
Pokud se budeme přizpůsobovat tomu, co už máme, nikam se nehneme. Tohle mi nepřijde jako zdravý přístup. Spíš by to chtělo zeptat se, co všechno se bude muset předělat a jaké jsou na to náklady. Pak jít o krok dál: jaké výhody přinese tohle předělání. A pokud už by se teda něco takového dělalo, jak použitelné to je do budoucna? A IMHO věci jako prodloužení zastávek, modernější vozovny apod., jsou investicí, co by přišla tak jako tak.
Opět, je to všechno se vším. Dlouhodobá vize.
Protože řekněme, že takovéhle trojebusy a busy nasadíme na linkách 25, 26 a 44, 84. Pak ale s daleko menšími náklady můžeme pokračovat dál. A ostatní linky z toho budou benefitovat. Například linky 31 a 33 by využily „vyřazené“ klouby z 25 a 26. Takže tam získám poměrně dost jen tím, že přesunu vozy.
Byla by to gigantická změna? Rozhodně. A drahá. Výhody ale převyšují náklady, mi přijde.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5957 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 239  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 črc 2017 06:48
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]