Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 7 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Robert: Nebuď línej a přečti si to.
Můj zákaz aut je jen rychlovýraz. Je zavádějící, uznávám, mohl jsem to napsat líp, o tom žádná. Doopravdy neadvokuji pro úplný zákaz aut.
Ne, chci omezení. Chci omezit rychlost IAD ve městech, aby bylo nevýhodné je tam používat. Chci, aby MHD mělo absolutní přednost před nima. Chci preferenci MHD na křižovatkách. Aby se nestávaly ty případy, že bus přijíždí na křižovatku a tam zrovna padá červená. Pokaždé. Jaká to „náhoda“. Chci, aby se tvrdě trestalo to, když IAD nedá přednost MHD.
Tohle pokaždé vypisovat, to můj příspěvek bude román. Tak prostě píšu zákaz aut. I když tím nemyslím zákaz aut, ale to, že ten výraz může být zavádějící, jsem už uznal.
A doufám, že teď nemusím znovu opakovat o tom, že by se měla MHD zkvalitnit, protože o tom byl můj předchozí příspěvek.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Online
7090
27 úno 2010 07:40
Ano, zákaz aut. To je lék na všechno. Dál to nemá cenu číst. A to to píšu z pozice člověka, co po Brně jezdí z 95 % MHD.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Neprosazuju kratší intervaly, protože tohle je efektivně 5-minutová linka. Tzn. dle mých měřítek se nemusíme zabývat, kdy to jede, stačí prostě přijít na zastávku. Přinejhorším počkám 4,5 minuty, což je už v pohodě. Alespoň takhle by to teda mělo fungovat.
Problém těchdle linek je v tom, jaké mají zpoždění. Nepreference, stání v kolonách, opět auta jsou problém. Eliminujme auta a 25/26 budou ideální linky.
Teď řekněme, že to bude jezdit častěji. Výsledek je, že mi stejně nic nepojede 20 minut, a pak místo 4 vozů jich přijede 6. Možná, on se najde nějaký způsob, kdy nějaké vozy efektivně zmizí, nebo tak něco. A ty úvodní vozy budou stejně narvané. Takže zkrátili jsme intervaly, ale nepomohli jsme si vůbec.
Ne, co trolejbusovému provozu obecně pomůže, je opět a stále dokola to samé, co tady taky říkám. Absolutní přednost před vším, zákaz aut a takovéhle věci. V současnosti vidím obsazenost těchdle linek jako…prostě nedůstojnou. Proto se jim vyhýbám (tohle, a pak teda taky to, že v době, kdy se rozhoduju, kudy a jak pojedu, nevím ještě, jaké zpoždění tam bude. Takže si mohu naplánovat cestu těmahle, a pak dojít na zastávku a zjistit, že nějakých 5 zastávek ode mně sstojí 2 vozy těchdle linek a nehýbou se… A pak co mám dělat? Stát tam jak *****, bůh ví jak dlouho? Jet jinudy? Tak či onak, budu ztrácet šílený množstváí času, který fakt nemám. Takže se teda raději rovnou rozhodnu, že tyhle linky nevyužiju). Protože (ne vždycky, ale v drtivé většině) když tím jedu, tak člověk stojí nalepenej na 3 dalších lidech, aby se přes něj pak dral někdo, co prostě MUSÍ projkít celým přecpaným vozem ke dveřím, co mu jsou nejvzdálenější, protože ho asi vzrušuje mluvit na cizí lidi, obtěžovat, strkat, tlačit se apod. Jak nemocný ty lidi, někdy, fakt.
Delší trolejbusy by tohle částečně vyřešily. Současné kloubáky pak poslat na 31 a 33, co by mimochodem měly být nahrazeny šalinou, ale to je o něčem jiném. Tohle jsou 2 linky, kde bych rád viděl kratší nterval v kloubech.
Pokud sledujete to, co dělám, tak si asi všímáte výsledku. Drastické zýšení přepravní kapacity a preference tohohle typu dopravy. A jestli tohle nepřitáhne lidi z aut do MHD, aspoň nějakou část, tak už fakt nevím co, a smažu zdejší účet, protože asi fakt nevím, o čem mluvím. Ale jsem si vcelku jistý, že vím. Protože pokud pojedu vozem, kde se nebudu tlačit s cizíma lidma, kde bude snad i ta klimatizace, kdy to bude jezdit přijatelně často, kdy to nebude stát na DOSLOVA KAŽDÝM semaforu, tzn. kdy jízdní doba bude alespoň srovnatelná s autem, ale kdy nebudu muset řešit parkování, tak to je snad dostatečné lákadlo.
…a tohle začíná tím, že nakoupíme dostatečně kapacitní vozy. Je to 1 z mnoha kroků, kde se všechny mohou dít paralelně.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Ale mohou. V době, kdy tam jezdila sóla, tam byl ve špičce interval 3-3-4. Nicméně myslím si, že 5 minut stačí. A nevybavuji si, kdy jsem naposledy jel narvanou 25 nebo 26. Většinou je ten kloub poloprázdnej. Mimochodem zrovna u tebe mě překvapuje, že neprosazuješ kratší intervaly.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
TMB: Větší blbost jsem dlouho neslyšel.
Mohli bychom to nakoupit. 25 a 26 jezdit častěji nemůžou, tohle by mohlo pomoct.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
790
25 led 2006 09:46
Do kterých? Opravdu si myslíte, že jsou někde jinde potřeba? Ani v Brně by neměly využití.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Po Blavě už i Praha. Když už dva výrobci nabízí 3článkové trbusy, mohlo by se jejich využití rozšířit i do dalších měst.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Tramvaj přivřela seniorce nohu a rozjela se, žena po pádu pod ni zemřela

Tramvaják teď bude chudák pendlovat mezi okresním, krajským a Nejvyšším soudem.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Spíš Urbino 18 IV?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Proč pořádné? Uspořádáním interiéru to vypadá jako Urban....

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
V Praze zítra po mnoha letech vyjíždějí pořádné kloubové autobusy. (A teď do mě!)


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Když se tu řešily ty vozy 14TrM v červeno-krémovém nátěru, náhodou jsem narazil na tuhle fotku z Jihlavy: http://jimhd.wz.cz/fotky/ks/album/slides/P1040497.JPG


Offline
428
24 lis 2017 11:40
pro srovnání doporučuju zkouknout:
https://en.wikipedia.org/wiki/Modal_sha ... nhabitants

PS: všude cpát tramvaj skrz preferenci je pěkná blbost. Např. ty Kohoutovice - stačí se trochu zamyslet nad potřebnou délkou vozidel a vychází trolejbus, i ten jde preferovat. A co se týče cestovních rychlostí v Brně, tak mnohdy vychází líp než šalina - jednu sem dělal takovou zajímavou tabulku..


Offline
124
18 srp 2019 17:01
Naxashi píše:
Honza P: JÁ se na to už nemůžu dívat. Je to NIZOZEMÍ! Holland je jen provincie. To je jako nazývat Česko Moravou (nebo Čechama).

Rozdíl mezi Nizozemskem a Holandskem chápu, stejně jako chápu rozdíl mezi Českem a Moravou.
Zrovna město Den Haag se nachází v provincii Jižní Holandsko, proto jsem se neostýchal použít tento termín. Dovolenou jsem trávil převážně v této provincii, proto jsem použil termín Holandsko a ne Nizozemsko (i když jsem byl třeba v Amsterdamu, Naardenu není Apeldoornu, protože sice v Nizozemsku leží, ale neleží v Holandsku).
Ale jsem rád, že to tu zaznělo, třeba jsme někoho tomto termínem obohatili není ujasnili.


Offline
31
01 bře 2006 20:49
Naxashi píše:
Honza P: JÁ se na to už nemůžu dívat. Je to NIZOZEMÍ! Holland je jen provincie. To je jako nazývat Česko Moravou (nebo Čechama).


No, ne, není. Nizozemí je historické označení zhruba pro to, čemu se dnes říká Benelux. Správný název státu je Nizozemsko...


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
b1: Jsem přesně čekal tenhle „argument“. Tak, že nejsem debil a poznám příležitostnou výmluvu.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
MartinV píše:
Slatina by šla vyřešit, už to tu někdo navrhoval - z líšeňské trati, od Krásného, vést trať dále podél Ostravské se stočením doprava do Slatiny. Kohoutovice mají nevýhodu, že jsou v kopci. Žluťák má v docházkové vzdálenosti linku 4, takže táhnout jiné glajze na Žluťák by asi bylo zbytečný. Tuřany/Ivanovice by si zasloužily vlakovou zastávku.


Pokud beru docházkovou vzdálenost, tak na žluťáku to pokrývá stěží oblast mezi Wolkerovou a Gogolovou. To není moc dobrý pokrytí. A když se dívám, že v Praze se teď staví trať do Slivence a při délce 500m a smyčce 600m, takže +- kilometr to stojí 250 milionů A to to šlo dost mimo zástavbu. Tady to po Hviezdoslavově vychází na nějaký 2,5km a to nemá pro obsluhu žádnej význam. A vnitřkem to neprojde.

Ono omezovat jinou než kolejovou dopravu je nesmysl v okamžiku, kdy šaliny v Brně odvezou zhruba jen polovinu všech osobokilometrů.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Naxashi píše:
Honza P: JÁ se na to už nemůžu dívat. Je to NIZOZEMÍ! Holland je jen provincie. To je jako nazývat Česko Moravou (nebo Čechama).

Jak jsi přišel na to, že mluví o Nizozemí, a ne o Holandsku?


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Honza P: JÁ se na to už nemůžu dívat. Je to NIZOZEMÍ! Holland je jen provincie. To je jako nazývat Česko Moravou (nebo Čechama).

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
124
18 srp 2019 17:01
PvvS píše:
HonzaP: a jakápak je obsaditelnost a využití MHD na západ od Aše ?

Nemůžu posoudit dopravní špičku, protože jsem tam byl jako turista a špičkám jsem se vyhýbal. Nicméně dopoledne byla naplněnost přibližně rovná počtu sedadel, odpoledne byly linky plnější (linka na pláž byla plná hodně už po 14. Hod).
Co se týče složení vozového parku, tak metro tam měli na běžné úrovni západu (Vídeň apod), autobusy na podobné úrovni s Českem (klima byla ve většině busech, ale úplnou samozřejmostí nebyla), trolejbusy neměli ale hojně byly zastoupeny elektrobusy (pravděpodobně všechny busy staré 4 roky a novější). Tramvaje ve srovnání s Brnem docela tragédie. Všechny tramvaje (kromě asi dvou linek) vysokopodlažní a poměrně hlučné. Ale dobrým stavem tratí a předností v křižovatkách to bylo mnohem lepší svezení, než novým drakem po Brně.
Nutno podotknout, že tramvaje jsou v Holandsku tak trochu pro socky, protože běžní lidé od batolat po důchodce jezdí na kole případně příměstskými vlaky (které se spíš podobají S-bahn nebo vlakotramvajím)


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
MartinV píše:
Slyšel jsem o jedné MČ, která ji nechce. Pak je to jen její problém.



Která?


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
MartinV: Ten někdo jsem byl nejspíš já, protože já jsem byl jediný člověk, koho znám, kdo navrhoval trať jak do Slatiny, tak do Černovic, protože těmhle městským částem to tam chybí.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Slatina by šla vyřešit, už to tu někdo navrhoval - z líšeňské trati, od Krásného, vést trať dále podél Ostravské se stočením doprava do Slatiny. Kohoutovice mají nevýhodu, že jsou v kopci. Žluťák má v docházkové vzdálenosti linku 4, takže táhnout jiné glajze na Žluťák by asi bylo zbytečný. Tuřany/Ivanovice by si zasloužily vlakovou zastávku.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Problém je v tom, že pokud se budu chtít s kvalitou MHD vyrovnat západu - a tedy dostat tam lidi z aut, tak ta preference je jeden z prvních kroků. Že musím nabídnout kapacitu a kratší intervaly, je jasné. Nicméně s přeplněností vozidel MHD bych to tak dramaticky neviděl, většinou je obsazení přiměřené. A pokud ne, tak hlavně díky zpoždění - opět většinou způsobeném IAD.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
MartinV: Takže jak dostat za rozumný peníz kolejovou dopravu třebas do Kohoutovic, Slatiny, Tuřan, jak pokrýt Vychodilovu, nebo Žluťák ? On i ten kousek kolejí na Leanou bude stát ranec a to je tam stavebně relativně bezproblémový.

A jak chceš dostat lidi z aut, když jim nemáš co nabídnout ? Klimu má dneska i auto z bazaru za pár tisíc. A u MHD to má pár šalin, u autobusů se vypíná, když je v dohledu kopeček a u trolejbusů je to u kloubáků tak na půl a sóla prohrávají o hodně.
Navíc narvaný spoje a intervaly místama na houby. Takhle nikdo nepřesedne a ani to spomalení ho k tomu nedonutí. Nejspíš nepojede o moc dýl jak MHD s přestupama, ale v pohodlí.

Navíc se jenom zhorší exhalace ve městě, protože buď pojedu na dvojku a budu to vytáčet, nebo na trojku a budu pod otáčkama. A an ujetí stejné vzdálenosti tu budu delší dobu.



HonzaP: a jakápak je obsaditelnost a využití MHD na západ od Aše ?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 16:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]