Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 307    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 307  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6487
21 pro 2005 17:01
Požár měnírny odklonil pět tramvajových linek v Praze na Žižkově


Offline
Uživatelský avatar

6487
21 pro 2005 17:01
Před 60 lety poprvé vyjela do pražských ulic legendární tramvaj Tatra T3


Offline
2402
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ehm, ta sedmička krom jinýho přenáší i směr Zemědělská - hlavas - Křídlovická, takže svým způsobem taky odlehčuje hlavasu, protože z ní hromada lidí nemusí vůbec ven, když chcou ze Zemědělské třeba na Běloruskou nebo Vojtovu, klasicky z práce dom třeba. Jenom příklad, logika je asi jak u nového vedení desítky, kdo na hlavasu nemusí vysedat, má výhodu. Jasně, nejde mít odevšud všude, ale některý směry se prostě vyplatí takhle nějak posílit.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6021
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Neříkám, že je to neřešitelný, jen, že by se asi muselo předělat řešení přestávek.
Naxashi píše:
Ono to celé je dělané špatně. Ta zastávka, kde je nástupiště v prostředku, mezi kolejema, to je špatně. Ta úvrať je taky špatně. Měla tam být normální zastávka a smyčka. Zastávky dlouhé 45 m. Ne, že by tam snad někdy něco 45 m mělo jezdit, ale jde prostě o přípravu na budoucnost.
Jo, a s tou 67 po 10 minutách, za tím si stojím. Proč? Protože NCKP a Kaufland. „Ale vždyť tím nikdo kvůli tomu nejezdí.“ Až na to, že u NCKP vždycky proběhne výměna cestujících a pokud ti 67 ujede, protože tě blokují pomalý lidi, tak tě to řádně vytrestá. Navíc, ono by tím jezdilo těch lidí víc, pokud by to jezdilo častěji.

Už se to tu párkrát řešilo. Prostor na smyčku v kampusu prostě není. Ano, v současné době jsou tam některé volné plochy, ale ty je v plánu zastavět. Pokud se nemýlím tak plány na atletickou halu a studentský centrum, které ty volné plochy mají zabrat, jsou určitě starší jak plány na zavedení tramvaje.

Osobně, bych si dokázal představit ještě jeden způsob jak zkapacitnit osmičku. Zavést linku Novolíšeňská - Starý Lískovec, která by přenesla ten nejvytíženější úsek a zároveň by v SL nahradila osmičku. Výhodou by byl fakt, že by šlo nasadit dlouhé vlaky pouze jednosměrné a nebylo by nutno upravovat Mifkovu. Další plus by bylo sjednocení všech linek směr Bohunice na třetí kolej u nádraží a odlehčení první a druhé koleje o sedmičku.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1280
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
A já bych klidně tu 67 do kloubů poslal (minimálně spoje od/do Avionu). A z NCKP bych ji poslal přes KPN, protože za prvé by zajistila od prosince neexistující spojení KPN s NCKP a za druhé spojila KPN s okolí Čichnovy a Jundrova, na okružky se nedá vůbec nikdy spoléhat. Navíc se teď klouby ušetří z 61. Ale tohle téma už trochu zavání přesunem do sekce Návrhy linkového vedení.

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Offline
32
14 pro 2014 11:03
Ondra K. píše:
Mezi problémový zastávky bohužel patří i obratiště nemocnice Bohunice, který je naprosto nepochopitelně dimenzovaný na 30m tramvaje. Obratové koleje mají délku cca 65 m, takže při provozu dlouhých souprav bude docházet k situaci kdy jeden vlak zabere celou kolej bez možnosti odstavení za zastávkou.


To je pravda, nicméně například v Budapešti mají linky 4 a 6 koncipovanou konečnou stejně (jen 2 koleje a mezi nimi nástupiště) a navíc mají častější intervaly, čili toto by neměl být problém vyjezdit při vhodně naplánovaných přestávkách a střídáních.


Offline
Uživatelský avatar

2377
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Co se týče 67, tak s tebou naprosto výjimečně musím zcela souhlasit. Kloub tam nemá co dělat, ale jednoznačně je zde potřeba posílit interval. Na lince obsluhující centrum města je i 10minutový interval hraniční.


Offline
1657
04 bře 2012 23:26
Ono to celé je dělané špatně. Ta zastávka, kde je nástupiště v prostředku, mezi kolejema, to je špatně. Ta úvrať je taky špatně. Měla tam být normální zastávka a smyčka. Zastávky dlouhé 45 m. Ne, že by tam snad někdy něco 45 m mělo jezdit, ale jde prostě o přípravu na budoucnost.
Jo, a s tou 67 po 10 minutách, za tím si stojím. Proč? Protože NCKP a Kaufland. „Ale vždyť tím nikdo kvůli tomu nejezdí.“ Až na to, že u NCKP vždycky proběhne výměna cestujících a pokud ti 67 ujede, protože tě blokují pomalý lidi, tak tě to řádně vytrestá. Navíc, ono by tím jezdilo těch lidí víc, pokud by to jezdilo častěji.


Offline
Uživatelský avatar

6665
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondra K.: což by nemusel být problém, pokud by se na vozech střídali šofci s pauzami mimo vozidlo (měl jsem za to, že to tak stejně bude).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6021
11 dub 2010 15:05
Juliánov
luda_612 píše:
Souhlasím že i 8 by delší vozy potřebovala (a tento problém se s otevřením tratě na Kampus jen zvětší) ale narážíme na dva problémy 1. 45T která je primárně určena na 8 tím samozřejmě nechci tvrdit že se toto vozidlo nehodí na výluky kdekoliv v síti. A ten 2. Zastávky kdy 4 zastávky neodpovídají délce cca 47m (jmenovitě Švermova a Běloruska do centra a oba směry Krematorium a Mifkova). Tento stav beru jako velký prohřešek opravy tratě do SL.

Mezi problémový zastávky bohužel patří i obratiště nemocnice Bohunice, který je naprosto nepochopitelně dimenzovaný na 30m tramvaje. Obratové koleje mají délku cca 65 m, takže při provozu dlouhých souprav bude docházet k situaci kdy jeden vlak zabere celou kolej bez možnosti odstavení za zastávkou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1465
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Naxashi píše:
A 67 jako trolejbusovou, po 10 minutách.

To netřeba. Současné intervaly by podle mě stačily, kdyby na nich byly klouby. Ale za prvé, klouby to na některých místech budou mít hodně na fest a za druhé, ony ty klouby ani není kde vzít. Ale kdyby se to konečně povedlo dát a-67 do kloubů, budu šťastný jako blecha.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6021
11 dub 2010 15:05
Juliánov
PvvS píše:
A pak se probudit a konečně začít pracovat na nosným systému, kterej nebude závislej na povrchové dopravě. Ideálně něco normálního jako těžký metro a ne nic jako VAL.

To rozhodně. Nicméně příprava a realizace něčeho takového je běh na tak dlouhou trať, že by se ty dlouhý tramvaje bohatě uživily i do doby spuštění provozu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
137
30 říj 2019 16:42
Souhlasím že i 8 by delší vozy potřebovala (a tento problém se s otevřením tratě na Kampus jen zvětší) ale narážíme na dva problémy 1. 45T která je primárně určena na 8 tím samozřejmě nechci tvrdit že se toto vozidlo nehodí na výluky kdekoliv v síti. A ten 2. Zastávky kdy 4 zastávky neodpovídají délce cca 47m (jmenovitě Švermova a Běloruska do centra a oba směry Krematorium a Mifkova). Tento stav beru jako velký prohřešek opravy tratě do SL.


Offline
Uživatelský avatar

9167
10 čer 2004 11:19
A pak se probudit a konečně začít pracovat na nosným systému, kterej nebude závislej na povrchové dopravě. Ideálně něco normálního jako těžký metro a ne nic jako VAL.


Offline
1657
04 bře 2012 23:26
Chci dlouhé vozy, zejména na zmíněných 1, 8 a 12, A ZÁROVEŇ intervaly z doby před 10 lety. Tzn. po 5 minutách. Nejen na těchto linkách.
A na okružkách chci dvojkloubáky. A 67 jako trolejbusovou, po 10 minutách.


Offline
Uživatelský avatar

1465
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Asi tak. Jestli si někdo myslí, že kapacita na d-8 stačí, tak ať se v ranní špičce zkusí na Novolíšeňské nacpat do tramvaje do města, jedoucí z Mifkovy. Možná se mu to povede, ale bude nejspíš stát ve dveřích.
A co se týká d-12, tak tam se už teď bojím, co nastane, až z ní po skončení výluky do Bystrce zmizí Varia a trojčata. Bez výrazného posílení intervalu to bude solidní průšvih.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6021
11 dub 2010 15:05
Juliánov
MartinV píše:
Naxashi: opravdu chceš takto kapacitnější spoje? Protože s nimi by ruku v ruce přišlo prodloužení intervalů (protože navýšení kapacity nějak dramatické není potřeba; tím ale netvrdím, že nějaké posílení by se nehodilo, ale MHD nikdy nebude taxi, kde budou mít všichni garantováno místo k sezení). A pak si dokážu představit nářky, že MHD v druhém největším městě ČR nejezdí po 5 minutách, kde že to jsme..

40m vozy by se tu v omezeném množství uživily, ale delší vozy už moc ne.

40 až 45m vozy by byly potřeba na kompletní pokrytí 1, 8 a 12, to je v podstatě třetina PD provozu. To bych omezeným množstvím rozhodně nenazýval.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
137
30 říj 2019 16:42
Myslím že by se s přehledem uživila 1/6 vozů ve 40m. 1 (pokud bude až na Kamechy) a 12 (s dalším prodloužení v TP) těchto 50 vozů s přehledem uživí.
Pokud bych se začalo nějak vážněji uvažovat o prodloužení někam k Majdalenkam a do Vinohrad tak bych se nebál ještě vyššího počtu vozů.


Offline
Uživatelský avatar

6665
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi: opravdu chceš takto kapacitnější spoje? Protože s nimi by ruku v ruce přišlo prodloužení intervalů (protože navýšení kapacity nějak dramatické není potřeba; tím ale netvrdím, že nějaké posílení by se nehodilo, ale MHD nikdy nebude taxi, kde budou mít všichni garantováno místo k sezení). A pak si dokážu představit nářky, že MHD v druhém největším městě ČR nejezdí po 5 minutách, kde že to jsme..

40m vozy by se tu v omezeném množství uživily, ale delší vozy už moc ne.


Offline
1657
04 bře 2012 23:26
Fantomas: A co mám být? Spokojený se vším? Pokud budou lidi spokojení se současným stavem, nehneme se kupředu. A protože MHD používám, záleží mi na tom, tak tu bude i názor na to.


Offline
Uživatelský avatar

1304
17 črc 2010 21:41
Krno
Naxashi píše:
Jak „měl Naxashi konečně radost“? Snad celý Brno, ne? Nebo si ostatní užívají jízdu v natřískaných spojích?

Myšelno tak, že radost by z toho měli všichni, ale konečně by to byla jedna věc, ze které by měl radost i jinak se vším věčně nespokojený Naxashi. :D

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6021
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ta snadná rozpojitelnost celistvé tramvaje není až tak nic nového. Třeba Avenio s dynamicky otočnými podvozky je taky snadno dělitelné na jednotlivé moduly o délce dvou článků se kterými pak jde snadno manipulovat.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1657
04 bře 2012 23:26
Jak „měl Naxashi konečně radost“? Snad celý Brno, ne? Nebo si ostatní užívají jízdu v natřískaných spojích?


Offline
Uživatelský avatar

1304
17 črc 2010 21:41
Krno
Citace:
Tramvaj je tak dlouhá, že ji nedokáže obsloužit depo běžných rozměrů, ale i s tím si plzeňští poradili. Vozy je možné rozpojit a pro pojíždění v nízkých rychlostech poslouží minimalistický ovládací panel ukrytý ve spojích.


No a pak že to nejde. Nešlo by to i v Brně, aby měl Naxashi konečně radost? sarcastic Stačily by pro začátek třeba ty 40metrové.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2734
01 úno 2006 10:39
Brno
Nejdelší Škodovka:

https://vtm.zive.cz/clanky/plzenska-sko ... fault.aspx


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7653 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 307  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 lis 2022 18:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]