Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 323    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Taky mě to zaujalo, že ty tramvaje půjde rozpojit. A taky mě zaujalo, že Frankfurt an der Oder, Cottbus a Brandenburg ander Havel mají číselnou řadu po našich okurkách.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Obdobně je řešená i čtyřčlánková 37T. Z hlediska uspořádání pojezdu a článků jsou to dvě 39T spojené zadními čely k sobě jen místo čel je přechod jak v kloubu. Ostatně, i dopravce eviduje každou polovinu pod svým evidenčním číslem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Zdopravy: Škoda začala s výrobou nejdelší tramvaje na světě
Zajímavé je především: Tramvaj bude po kompletaci měřit 58,69 metru, jednotlivé články půjde kvůli údržbě rozpojit.
To by řešilo i v Brně problém, který se tu už několikrát zmínil, a sice, že dlouhé tramvaje nemůžeme pořídit skrz možnosti údržby.


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
xxx píše:

Tak já nevím, ale pod označením "poschoďová tramvaj" si představím něco takového. sarcastic A to by mě škodovka dost překvapila. :mrgreen:

xxx píše:
Ve Frankfurtu an der Oder jezdí asi 30 let staré 100% nízkopodlažní tramvaje a oni místo nich koupí takovouto prolézačku. ](*,)

No, ta škodovka má alespoň víc dveří než Vario LF2. Uspořádáním mi připomíná RT6. Ale tohle do 21. století prostě nepatří. Než jsem otevřel tento článek, tak jsem si naivně myslel, že vysokopodlažní tramvaje se už nevyrábí.

Není tam náhodou problém kombinace úzkého (metrového) rozchodu a plně otočných krajních podvozků? Že prostě ten úzký podvozek po natočení už nenechává prostor na nízkou podlahu? Stejným způsobem je řešená bratislavská 29T/30T. (Ta má lepší poměr nízké podlahy díky tomu, že má dva prostřední články s jedním pevným podvozkem navíc, ale jinak je koncepce stejná)

Ty GT6M, o kterých asi mluvíš, mají podvozek uprostřed pod každým článkem, z čehož mi vyplývá, že jsou otočné jen částečně, takže tam se mezi kola nízká podlaha ještě vejde. Teď je otázka, proč škodovka nabídla jiný koncept, jestli tam ten neumí anebo jestli v požadavcích třeba nebyly právě ty krajní otočné podvozky. Třeba jim ta GT6M těmi podvozky nevyhovuje. Ale to fakt netuším. Zajímalo by mě, co nabídla konkurence, pak bychom asi byli moudřejší.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Kdyby tam byl malý schůdek nebo rampa tak bych to ještě pochopil ale ten výškový rozdíl je opravdu brutální. Navíc i ty vysokopodlažní sedačky mají pod sebou nějaké bedny takže ani nepůjde kam dát nohy (na rozdíl od RT6 nebo LF2).


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
urbonaut píše:
Jenže oni ty tramvaje nekupují pro provoz na brněnské jedničce, ale pro provoz v relativně malých městech bývalého Východního Německa, tam ty tramvaje asi fakt nebudou jezdit tak plné...


No zrovna ve Frankfurtu na Odrou jezdí tramvaje v centrálním úseku docela slušně obsazené. Ale samozřejmě pokud nahradí sólo KT4D tímto, tak kapacita naroste. V Chotěbuzi budou nahrazovat KT4 s vloženým nízkopodlažním článkem a to je koncepcí v principu totéž.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Ono často by stačilo, kdyby hromada blbců nestála po celou cestu ve dveřích, i když nevystupují na další zastávce.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Proč ne. Nemusí být vše 100% NP. Naopak věřím tomu, že díky jiné konstrukci vozidla bude životnost vyšší.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
xxx píše:
A kdo si myslí, že částečně nízkopodlažní tramvaje stačí, ať se někdy projede ve špičce jedničkou. Teda vlastně v kteroukoliv denní dobu. Jednička jezdí narvaná furt. V té šalině se vůbec nedá projít, jak tam jsou ty úzké schody.

Jenže oni ty tramvaje nekupují pro provoz na brněnské jedničce, ale pro provoz v relativně malých městech bývalého Východního Německa, tam ty tramvaje asi fakt nebudou jezdit tak plné...


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Škoda obnovila výrobu poschoďových tramvají.

Ve Frankfurtu an der Oder jezdí asi 30 let staré 100% nízkopodlažní tramvaje a oni místo nich koupí takovouto prolézačku. ](*,)

A kdo si myslí, že částečně nízkopodlažní tramvaje stačí, ať se někdy projede ve špičce jedničkou. Teda vlastně v kteroukoliv denní dobu. Jednička jezdí narvaná furt. V té šalině se vůbec nedá projít, jak tam jsou ty úzké schody.

No, ta škodovka má alespoň víc dveří než Vario LF2. Uspořádáním mi připomíná RT6. Ale tohle do 21. století prostě nepatří. Než jsem otevřel tento článek, tak jsem si naivně myslel, že vysokopodlažní tramvaje se už nevyrábí.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Další rozvoj tramvají v Praze (zdroj iDnes).


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
To s ním nemělo nic společného. Krom šílených nápadů.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Věřím tomu, ale tak mohli to přejmenovat na Boblickbus. :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Věř tomu, že mohli. Svého času existoval "dopravce" jménem Interbobikbus. sarcastic


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nene, Litoměřice by byly odnož Busline, čili ten mafián Vařil. No, ale taky mohl zvítězit Zemek s nějakou odnoží, třeba ČSAD Vsetín (vím, že fúzoval do Z-group bus... debilnější název nemohli vybrat.)

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Tady něco nehraje, Psota je z moc malý dálky. Měl to vyhrát nekdo z Prachatic nebo třeba z Litoměřic. biggrin


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Vítězem VŘ na dopravce MHD Uherské Hradiště je ZDS Psota: https://www.mesto-uh.cz/mesto-rozhodlo- ... ce-pro-mhd


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
https://zdopravy.cz/do-plzne-dorazily-n ... geNPvclkLQ

To nevím, jestli čekali, že SOR bude schopen dodat předsuvné druhé dveře...


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Což ještě okatěji dělají především 31Tr.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Kolo blíž ke středu článku rovná se také větší vzdalenost té přednější nápravy od středu kloubu, tzn v případě jednokloubu vzor dvadvacítka. Výhoda je jasná, tedy další článek kopíruje lépe ten přední. Nevyhodou 22Tr naopak bylo, že například při vyjíždění ze zálivu nejprve vůz "vtáhne" točnu ještě více dovnitř zálivu a zadní článek má pak tendenci zadním převisem švihnout obrubník.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
xxx píše:
No a k čemu je to teda dobré? Však poslední náprava je natáčecí, tak proč ještě ten převis před druhým kloubem? Aby to vybočovalo ještě víc?

Nevím, na co se přesně ptáš, ale v každém případě je potřeba si uvědomit, že ten švýcarský Hess je skoro o metr delší než ten linecký Van Hool (24,7 vs 23,8 m) a má o jedny dveře navíc. Takže už jen to vygeneruje rozdíly.
Za druhé si myslím, že kolo blíž ke středu článku bude líp kopírovat předchozí článek i bez aktivního zatáčení. Zrovna včera jsem na YouTube náhodou natrefil na video, které to od času 0:19 dobře demonstruje: https://youtu.be/RsuD6iC-Foc?t=19 sarcastic

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
M píše:
xxx: není to nesmysl, viděl jsi vůbec takový vozidlo v akci na vlastní oči, řídil jsi to že tady říkáš takový nesmysly? Žádný větší nadjíždění před zatáčkou neni třeba.

A kde tvrdím, že je, prosím pěkně?

urbonaut píše:
Jedno video toho dvoukloubu z Lince, kde je vidět, že ani tam moc místa v protisměru nezbývá.

https://www.youtube.com/watch?v=Plm4ldRrF6c

No to teda. To vybočuje jako kráva. Kdyby se vedle něj někdo pokoušel projet v protisměru, tak ho ten trolejbus zadkem sešrotuje.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Jedno video toho dvoukloubu z Lince, kde je vidět, že ani tam moc místa v protisměru nezbývá.

https://www.youtube.com/watch?v=Plm4ldRrF6c


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
xxx: není to nesmysl, viděl jsi vůbec takový vozidlo v akci na vlastní oči, řídil jsi to že tady říkáš takový nesmysly? Žádný větší nadjíždění před zatáčkou neni třeba.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
M píše:
xxx: Bratislavský dopravní podnik řekl že je s dvojkloubákem uplně stejná jízda a stejný profil jako s jednokloubákem. Proto je u většiny dvojkloubáku třetí náprava natáčecí právě pro to aby kopírovala tu třetí.

To je nesmysl. Jo, projedu s ním ty stejné zatáčky jako s jednokloubem, to jo. Nepotřebuju v zatáčce širší silnici nebo větší poloměr. Ale už jaksi zapomněli na vnější vybočování před zatáčkou.

Mimochodem myslím, že ta čtvrtá náprava nekopíruje třetí, ale dokonce druhou (nebo snad i první?). To proto, aby nevybočovalo ani to, co je mezi nápravami. Ale možná je to blbost. Když tak mě opravte, jestli to někdo víte líp. Ideálně jestli někdo máte nákres vlečných křivek.

Fantomas píše:
Ten Linec bude spíš nějaká výjimka. Schválně jsem hledal v tom Švýcarsku a všechny dvoukloubáky tam ten přední i zadní převis s dveřma mají stejně jako ten Solaris, příklady:
Bern
Ženeva
Lucern
Lausanne

No a k čemu je to teda dobré? Však poslední náprava je natáčecí, tak proč ještě ten převis před druhým kloubem? Aby to vybočovalo ještě víc?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 23:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]