Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 9 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1868
05 lis 2005 19:50
OndraS píše:
To jihlavský eMko skutečně bylo krémový, a dokonce byly dvě. Evidence o nich říká že byly určeny pro Baku, ovšem nebyly to pravověrný eMka, ale série 13/6. Otázka samosebou je, kdyby to nemělo ty čela M, čím by se to od reálně 17/6M odlišovalo

A vzpomene si někdo na naši někdejší 3216? :-D


Offline
9986
15 led 2005 23:41
bude to na úkor intervalu, který se prodlouží
To je ale taky specialita snad jen Brna. Všude jinde, co jsem viděl a mohu soudit dle zkušeností, se kapacitní vozidlo kupuje, protože interval už není kam posunout (zhustit) a klasické vozy nestačí.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
b1 píše:
Aha, a proč tito lepiči minulý týden zablokovali rakouskou dálnici A1? To spíš bude Mauriciův bod b) a c) :-k

O těch jsem vůbec nemluvil. Je jasné, že lepiči bod D moc nesplňují z našeho pohledu.

Jinak se vrátím k "megatrolejbusu", jak bývá nazýván: kdyby se do Brna tyto kousky pořídily, bude to na úkor intervalu, který se prodlouží. Takže je vlastně otázka, zda bychom si pomohli. Většina z nás by asi chtěla takové trolejbusy nasadit na 25/26 beze změny intervalu, ale taková možnost není ekonomicky reálná bez jiných zásahů.


Offline
Uživatelský avatar

176
15 zář 2017 18:12
Hustopeče
Igor Mauricio píše:
informační systém hodný dnešní doby (ne ten obrazovkovej paskvil, kde je 95% času reklama)

Plně souhlasím. Současný stav je bída. Chtělo by to jednak sjednotit ty tři různé grafiky, které máme, a jednak to celé zefektivnit. Někdo kompetentní by se mohl jet podívat do Bratislavy, kde se ukazují přestupy na následujících zastávkách v reálném čase. :pray:

_________________________________
Celovozové reklamy jsou moje vášeň :D


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Richie píše:
A jak chceš dosáhnout toho, aby MHD, která má zastávky a blokují ji auta byla rychlejší než ty auta? To jde snad jedině v případě vlakových linek někdy, ale u MHD? Možná tak někde kde jede šalina souběžně s ucpanýma silnicema (Bystrc...) MHD z principu nemůže být rychlejší, nebo ano?

Ať mi nevkládá do úst, co jsem neřekl. Nikde jsem nepsal, že by MHD měla být rychlejší než auto (to samozřejmě ani není možné), ale mohla by mít čas srovnatelný. A to možné je.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ta rychlost se dá například nahnat i garancí přestupů. Pokud mi jede tramvaj 1x za 15 minut a požadovaný přípoj mi ujede před nosem, tak dalších 15 minut čekání je už problém. Tím neříkám, že snad by se mělo stát, aby na každém rohu každý čekal. Problém je samozřejmě i v tom, že v Brně prakticky není přestupní uzel, který by nějaký rozumný přestup a tím pádem jeho garanci umožňoval. Těžko chtít, aby řidič viděl za roh (Česká...) a nebo aby se cestující rychle zorientoval a našel, co hledá (Mendlák...).
Klimatizace by měla být dnes běžnou výbavou, ale samozřejmě je nutné ji ještě umět používat, což bohužel většina lidí (a nejen v MHD, ale i doma, v kanceláři...) neumí
Preference proti autům tak, jak si ji asi představuješ, bude znamenat jen to, že se budou tebou neoblíbené kolony aut tvořit čím dál tím více, a tím dojde i k blokování MHD. Takových případů je v Brně už dost. Jedinou rozumnou preferencí jsou intervaly světelných křižovatek, ale to už nějak tak relativně rozumně funguje. Dokázal bych si spolu s tím i představit, že by na některých místech došlo k úpravě přikázaných směrů jízdy.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Igor Mauricio: Odpovím jen na to, co má nějakou hodnotu:
Chceš rychlost ale nechceš častější intervaly. Tak já nevím už, jak vysvětlit, že pokud stojíš na zastávce půl dne, tak se to na rychlosti cestování odrazí.
Chceš rychlost ale nechceš vyhodit auta z města. Tak já nevím už, jak vysvětlit, že pokud stojíš v kolonách, tak se to na rychlosti cestování odrazí.
Ten zbytek… Jako jo, souhlasil bych. Ano, preference na křižovatkách by měla být absolutní pro MHD a PROTI autům. Jinak to stejně ani nepůjde.
Stav infrastruktury, čistota vozidel, technický stav vozidel… To asi nebudu komentovat, z téhle oblasti nemám informace. Jako cestujícímu mi to přijde…přijatelné.
Jo, klouzavé sedačky jsou sranda.
Klimatizace? No…tak to si asi počkáme ještě nějakou dobu. Tady je problém ten protiklimatizační mindset, kdy si „všichni“ myslí, že to je zbytečnost s extrémní spotřebou a že to nepotřebujeme.
„pro město velikosti Brna je současný interval směšný“ Ano, souhlasím. Má to jezdit častěji. Večer, zkrátil bych délku sedla, linky jako 67…
K tomu jízdnému: chceš kvalitní MHD, ale nechceš to zaplatit. Počkej, to nějak teda nevím, jak to jako má fungovat. Já aspoň chci kvalitní MHD a nebál bych se za roční šalinkartu dát 2× tolik a zrušit nějaké dotace. A to říkám i jako člověk, kterému půlku měsíčního příjmu sežere jen blbej nájem (ale to je zase o něčem jiném).

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
1589
18 led 2009 10:06
A jak chceš dosáhnout toho, aby MHD, která má zastávky a blokují ji auta byla rychlejší než ty auta? To jde snad jedině v případě vlakových linek někdy, ale u MHD? Možná tak někde kde jede šalina souběžně s ucpanýma silnicema (Bystrc...) MHD z principu nemůže být rychlejší, nebo ano?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Já mám jen nutkání vyvrátit mylné teorie.
A proto tady chrlí jednu mylnou teorii za druhou.

Čistě ze zvědavosti, co by tě přesvědčilo výměnit auto za MHD?
Rychlost (pokud někam potřebuju jet MHD, tak to trvá cca 3x déle než autem -a zdaleka není problém jen v intervalech, ale například v návaznosti jednotlivých spojů, preferencích na křizovatkách, stav infrastruktury), čistota vozidel, technický stav vozidel (což není nutně o stáří vozidla), kvalifikovaný personál na úrovni (do toho řadím i vystupování a chování personálu před zákazníkem), sedačky, na kterých se dá sedět (a neklouže mi pozadí), případně tyče, kterých se dá držet (a nepřilepila se mi k tomu ruka), klimatizace a informační systém hodný dnešní doby (ne ten obrazovkovej paskvil, kde je 95% času reklama), cena jízdného (jako občan města, který městu odvádí nemalé části svých příjmů, nevidím jediný důvod, proč za MHD platit)... Kapacita vozidla (fakt nevím, kdy naposled se mi stalo, že bych se do MHD nevešel) nebo intervaly (byť pro město velikosti Brna je současný interval směšný, vhodně kombinované trasy a garantované přestupy by to do značné míry zachránili) jsou asi to poslední.

Pak bych zvažoval vykonávat většinu cest po městě MHD - a ne autem.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Igor Mauricio píše:
b) nedisponuje přílišným rozhledem a lze mít pochyby o jeho vzdělání
c) závidí těm, co, narozdíl od něj, auto mají
MartinV píše:
IM: a nebo d) chce žít ve městě, kde se dá dýchat (a tedy i zdravě žít).
Aha, a proč tito lepiči minulý týden zablokovali rakouskou dálnici A1? To spíš bude Mauriciův bod b) a c) :-k

Mimochodem kdo si chce vyzkoušet město bez aut, tak v Evropě už je dost možností, stačí si tam zajet (samozřejmě veřejnou hromadnou dopravou nebo na kole).


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Jednou napíšeš, jak jsou spoje přeplněné, podruhé, že s nimi nikdo nejezdí. Tak si vyber.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nová Zbrojovka žádný "město bez aut" rozhodně nebude. Jedinou změnou bude tak maximálně o něco menší počet parkovacích míst na povrchu a oddělený cyklostezky na tom "průtahu" zbrojovkou. Modrozelená infrastruktura řeší hospodaření s dešťovou vodou a zeleň. S dopravou nic moc společného nemá.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, Mauricio provokatér, prý: lepí se k silnici. To jsou extrémisti a ne někdo z místních diskutérů. Jsem zvědav, jaké extrémy se tu objeví, až vznikne podle "modrozelených" zásad Nová Šámalova ve Zbrojovce, co pak budete říkat na to město bez aut, kde má jezdit člověk hlavně na pumpičce.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Robert: Ach jo, tak snad každý chápe, že přeplněnými vozy jezdí ti, co nemají na výběr. Ti, co váhají, už dávno jedou autem.
Igor Mauricio: Hele, mně je asi jedno, co si myslíš. Já vím, co dělám a co ne… A to je důležité. Náhodný týpek na netu a jeho názor na mě mi je asi tak nějak volný. Já mám jen nutkání vyvrátit mylné teorie. Jinými slovy, nabídnu ti pravdu, jestli jí přijmeš, to je asi jen o tobě. Ale hej… Tady jsme na netu. Lidi si myslí, že znají jiný lidi, co v životě neviděli, líp, než oni sami sebe…
Čistě ze zvědavosti, co by tě přesvědčilo výměnit auto za MHD? Protože intervaly a rozbité přestupy je asi nejčastější argumet proti MHD. Pak teda i ten mix divnolidí, magorů a všelijakých pochybných existencí, na které tam člověk občas narazí. Tady asi taky chápu ty argumenty. Přece jen, nikdo nechce sedět vedle bezďáka.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Pokud mne měl ten příspěvek přesvědčit, že dotyčnej není z těch, co se lepí k silnici, tak se tak teda nestalo, spíše naopak
Moc si to idealizuješ, sundej si růžový brejle a podívej se kolem sebe

P.S.: Pokud by mne něco mělo přesvědčit vyměnit auto za MHD, tak to určitě nebude interval ani kapacita vozidla.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Hm, nikdo nejezdí přeplněnými vozy. Tak jo.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Chci trochu zodpovědnější přístup k přepravě. Ta individuální není udržitelná. Člověk sotva vyjde z baráku a už ho někdo málem přejede. Aut všude biliony, nezastaví ti ani na přechodu, protože to by museli zpomalit, furt budou odbočovat před šalinou, protože oni jsou přece důležitější, že jo.
Co mi vadí, je ta auto-kultura a posedlost. Všichni jak nemocný s těma autama.
Chci město, co není jen velký dálniční uzel a parkoviště. Chci město pro lidi, ne auta.
…jenže pak se člověk podívá na zoufalý stav naší MHD, a prostě si musí přiznat, že to vede k tomu, že víc lidí se rozhodne raději vzít auto. Proto říkám: dlouhé vozy, častý interval. A říkám to stále. A dokud se bude dít to, že se prodlouží vozy, ale pak se skrouhnou intervaly, tak to nepomůže. A nějaká statistika jako „místo-km“, to je jen prostě to, že se vybere to, co se „zlepšilo“. Jo, možná tam jede víc míst víc km, ale k čemu mi to je, když stojím na zastávce a čekám na tu ********* 67, co jede po 15 minutách, protože to je jediná linka, co mě dostane tam, kam potřebuju…
V tomhle bodě jsem akorát rád, že ještě občas jezdí během dne ty šaliny po 5 minutách…
Několikrát týdně jsem v situacích, kdy si říkám „DPMB se strašně diví, proč mají odliv cestující, „proč s tím nikdo nejezdí?“, TOHLE, tohle je důvod proč. Když tam dojdu rychleji, než mi to vůbec přijede, tak proč bych na to čekal?“
Nevím, jestli každý vůz sčítá, kolik je v něm lidí, něco mi říká, že nejspíš ne, ale prostě…přijde mi, že v těch vozech by bylo víc lidí, jezdit to častěji.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Nikdo nikomu nebrani odstehovat se do jineho statu, kde je “vice cisto”


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
IM: a nebo d) chce žít ve městě, kde se dá dýchat (a tedy i zdravě žít).


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Pokud někdo chce rapidně omezit auta ve městě, tak:

a) se rád lepí k silnici
b) nedisponuje přílišným rozhledem a lze mít pochyby o jeho vzdělání
c) závidí těm, co, narozdíl od něj, auto mají

Protože mi bod b) a c) na dotyčného nesedí, logicky musí být zařazen do a)


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Na přízpěvek o uživení (plácnu) 30 vozidel na 25/26 bych to asi nenapsal. Ale aplikovat toto zbožné přání v megalomanském počtu na všechny linky, který můžou být rády, že nedávno dostaly vůbec kloubáky, je trochu přehnaný - tohle opravdu zaslouží ono "vrať se na zem".
Ano, 36 jsem vybral jako nejreprezentativnější pro ukázku toho, jak moc je toto přemrštěno. Teď tam jezdí klouby, už se tam nikdo nemačká a jezdí se (alespon co já mám zkušenost) v komfortu (dokonce někdy mám pocit, že až trochu do luxusu to je na brněnský poměry, takže paráda), výměnou za kompromisní prodloužení intervalu (řekněme na hranici zkousnutelnosti - každý ji má samosebou jinde). Stručně řečeno, délka podle mě vyhovuje. Pokud by tady byly housenky, tak náš milý dopravní podnik by logicky interval prodloužil na neúnosnou mez, pokud by chtěl udržet nějaké rozumné využití...


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Ach jo. Nevím, na co to má být narážka, odmítám vynakládat úsilí nad přemýšlením nad tím, nevím, proč bych se měl lepit k silnici, nejsem proti výstavbě silnic, ale hej, mně to je asi už jedno. Jestli se mám cítit dotčně nebo tak, tak se omlouvám, ale necítím se tak.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Až se budeš lepit k silnici, dávej pozor na řidiče kamionů


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Já vyjádřím přání o kvalitnější dopravě, povzdechnu si nad tím, jak jinde se nakupují dostatečně dlouhé vozy, přeji si je tady, spolu s krátkým intervalem. Reakce? „Vrať se nohama na zem.“
Tak já nevím, no. Tohle je indikativní o naší společnosti, fakt. Tohle je důvod, proč nemůžeme mít hezké věci.
Ne přemýšlet, jak bychom to mohli udělat. To je jednodušší dát facku tomu, kdo si přeje něco lepšího.
(Znova zdůrazňuju, že jen vyjadřuju přání. Je mi jasné, že tady jsme v Brně a tady to prostě mít nebudeme a basta! Budeme jezdit v krátkých vozech, lidi narveme lidem na klín, bude to jezdit jednou za dlouho, a pak se budeme strašně divit, že město je ucpaný, že tam je nějak moc aut.)
Jinak, myslel jsem (někde jsem to kdysi četl), že tyhle vozy mají nějaké svoje zvláštní řízení, že ty zadní články jedou po trase předního vozu. Zkrátka, že to je „chytrý“ a tím pádem to projede kdekoliv, kde obyčejný kloubák nebo snad i sólo. Takže šířku komunikací bych jako problém neviděl.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, hlavně chci vidět, jak se tahle housenka kroutí z Makovského náměstí dolů na Zborovskou (Jindřichova) a hlavně na Táboře. Všude ostrý úhly a není kam si nadjet, natož v opačným směru na Táboře od Klusáčkovy na Zborovskou, kde mají problém odbočit i dvanáctimetrový sóla.
25+26+37 a okruh 33+77 a dost, ostatní trajfl linky snesou klasický kloubáky 18m dýlky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 11:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]