Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 297    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 297  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6389
21 pro 2005 17:01
Na obzoru je další obří nákup tramvají. Praha řeší, jak zaplní nové tratě


Offline
73
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Taky jsem nad tim dumal, napadlo me jedine, ze mesto chtelo zajistit 'provoz nad ramec beznych autobusovych linek', aby jezdilo vylozene neco navic misto te linky 1 (ackoli ten obrat cestujicich urcite neni takovy, aby to bylo potreba, ale asi byrokracie), a taky asi proto, ze vkladat extra spoje 52 jen v sekci MN – Pisarky, ktere NAVIC obsluhuji Vystaviste G2 by bylo proste neprehledne.


Offline
Uživatelský avatar

2247
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
No já jsem třeba nepochopil, proč se během víkendové výluky jedničky v úseku MN - Pisárky zaváděla náhradní autobusová doprava. To mi teda fakt nešlo na mozek.


Offline
Uživatelský avatar

3443
08 čer 2005 23:12
To je ovšem výjimka. Většinou je ve Vídni při takových výlukách odkázáno na použití ostatních pravidelných linek.


Offline
1469
18 led 2009 10:06
Na to bych reagoval krátce z Vídně - v brěnských podmínkách by tady byla jako náhradní doprava v úseku nejezdícího U2 (Schottentor - Karlsplatz) stávající šalinové linky 1, 2, 71 a D, avšak ve vídeňských podmínkách je zavadena speciální náhradní šalinová doprava (U2Z) :-D


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
44
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
M: v brnenských podmienkach by tam dávno bola šalina. V špičke do Podunajských štandardne cestuje 1800 os/hod + regio doprava.


Offline
5920
27 úno 2010 07:40
Loučení s poslední kloubovou sedmičkou


Offline
1500
04 bře 2012 23:26
No, tohle je potřeba i u nás.
Ale upřímně, na 25 a 26 dělají největší problémy nepravidelné zpoždění. Pokud by to jezdilo podle JŘ, tak by to bylo v pohodě.


Offline
2624
01 úno 2006 10:39
Brno
Takto budou vypadat nové trolejbusy pro Blavu:
https://zdopravy.cz/solaris-ukazal-podo ... dou-96259/

My se asi podobné věci nikdy nedožijeme, ikdyž by se na 25 a 26 hodily.

Ale oko potěšil aspoň první Škodovkový Solaris 27Tr co je už v Komíně.


Offline
Uživatelský avatar

1292
17 črc 2010 21:41
Krno
Já teda na celém hlavně nechápu, že v jednadvacátém století provozujeme lanovku, kde v případě přetržení tažného lana je jediná zbývající ochrana zatažení za ruční záchrannou brzdu (ještě kdesi nahoře na stropě) průvodčím. Pokud ho prvotní zhoupnutí povalí na zem, tak než se (pokud vůbec) dokáže zase postavit na nohy, tak se vůbec nedivím, že kabinka mezitím vyletí na stožáru. Vždyť to není žádný výkřik moderní techniky, takový mechanismus, ten by tam klidně mohl být už před těmi 80 lety. Pravda, v té Itálii jim spínal i když neměl, tak ho radši vyřadili z provozu. Nad obojím zůstává rozum stát.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3130
14 čer 2004 18:56
blekfild
idnes.cz píše:
Deník MF DNES našel svědka, který tvrdí, že lana pohánějící lanovku byla zchátralá už letos v létě. Dokládá to několika fotografiemi, na nichž lze neurčité poškození spatřit. Právě destrukcí tažného lana došlo k celému incidentu, kdy se kabina rychle sesula po závěsném laně dolů a v oblasti nosníku se zřítila ze třiceti metrů na zem. Zahynul šestatřicetiletý průvodčí, který v kabině cestoval sám.
„Při bližším kouknutí to bylo roztrhané. Jako když se dlouho tře provázek. Bylo to na více místech obou lan. Kamarád, co jel se mnou, zezelenal hrůzou a barvu dostal až dole na pevné zemi,“ popsal Vladimír Žák z Liberce.

Snímky pořídil letos v červenci, poskytl je nyní i policii, která případ vyšetřuje s podezřením na obecné ohrožení z nedbalosti. „Dolů se mnou jel mladý průvodčí. Když jsem mu fotku ukázal, sklopil hlavu a potichu řekl: ‚Já vím, ale oni to přece kontrolují?‘. Řekl to tázací větou, čímž mě neuklidnil,“ dodal Žák.

Podle dopravního experta Jindřicha Berounského ze Svazu odborářů služeb a dopravy bude práce inspektorů složitá, neboť jediný svědek je zároveň zesnulý.
Redakce MF DNES ukázala fotografie expertům na konstrukci pevnostních lan, která se používají například na lanovkách. Ti nedostali informaci, odkud snímky pocházejí, aby jejich úsudek nebyl ovlivněn. Tomáš Skopal z firmy Techlan jednoznačně odhadl, že lano je závažně poškozeno.

„Lano je zvláštním způsobem roztřepené, na některých místech jakoby shrnuté a deformované. Vnější část je na maděru,“ reagoval Skopal. Poté, co mu redakce oznámila, že jde o lano z lanovky, zhrozil se.


„Určitě kdyby tohle viděl revizor, nemůže to pustit dál. Takhle poškozené lano je průšvih. Žádné lano na lanovce nesmí mít povrchové poškození drátů. Každý, kdo tomu rozumí, musí uznat, že to není v pořádku,“ řekl MF DNES.

Přednosta ještědské lanové dráhy Vladimír Štěpán striktně odmítá, že by lana byla poškozená. „To není zničené lano, je to sajrajt z kladek, který se na lana usazuje a odírá se. Jde o směs gumy a mazání. S tou nehodou to nesouvisí,“ reagoval Štěpán.


Redakce zaslala snímek k okomentování i Drážní inspekci, která pád lanovky vyšetřuje. Její generální inspektor Jan Kučera byl v hodnocení zdrženlivější.

„Je tam vidět třepení, ale není jasné, jestli je povrchové, nebo ne. Ani není jasné, jaké lano to je. Vypadá to, že je to „pouze“ přítažné lano, což soudím dle směru focení,“ uvedl. Podle něj se kabina lanovky zřítila po destrukci tažného lana v místě hned u kabiny, nešlo by tedy o stejné místo, které lze vidět na snímku z července.

Lanovce na Ještěd selhalo tažné lano, pádu měly zabránit další mechanismy

„To kritické místo, kde se lano přerušilo, je jinde. Více říct zatím nejde. Ale i tak nám snímek pomůže, vyšetřujeme nejen příčiny nehody, ale i další souvislosti,“ dodal.

Vyšetřování incidentu může podle něj trvat půl roku. „Chceme přístup k dokumentům, jak probíhala defektoskopie lana, jak se dělaly prohlídky, chceme vyslechnout zaměstnance, musí se vyčíslit škoda,“ vyjmenoval Kučera.

Důležité pro závěry Drážní inspekce bude i zjistit, proč nefungovala či nebyla spuštěna záchranná čelisťová brzda, která má lanovku právě v případě přetržení tažného lana na místě zastavit.

Podle dopravního experta Jindřicha Berounského ze Svazu odborářů služeb a dopravy bude práce inspektorů složitá, neboť jediný svědek je zároveň zesnulý.


„Jestli průvodčí brzdu nestiskl, vysvětluju si to tím, že jak se lanovka při přetržení lana cukla a rozkývala, snad upadl a nestačil ji aktivovat,“ spekuluje Berounský. Zároveň upozornil na fakt, že průvodčí na lanovkách jsou finančně velmi podhodnoceni a musí dělat i různé podružné práce, což je vyčerpává.

„Dělají tam jen z fandovství, aby si vydělali, musejí mít hodně hodin. Musí střežit pracoviště, stanici lanovky. Tohle se do budoucna musí změnit,“ podotkl Berounský.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/jest ... omaci_albe

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

2247
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Občas se v tobě vůbec nevyznám...

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/jest ... omaci_albe

Má tu někdo premium?


Offline
Uživatelský avatar

9666
15 led 2005 23:41
Pro mne je naopak dost scifi představa, že selže lano a lanovka najednou letí vzduchem nad sloupem, otočí se kolem své osy, a padá dolů, což se mi tu snaží někdo vštípit.

Tak tady to máš zdokumentované

Je tam krásně vidět, jak kabina vlivem vysoké rychlosti na podpěře opustila nosné lano a spadla.

Tedy to, čemu pan Mauricio nechce za žádnou cenu věřit.

Trochu si protiřečíš.


Offline
Uživatelský avatar

8955
10 čer 2004 11:19
goldfinger píše:
Obsah komentáře je vpodstatě stejný, jako to, co už bylo prezentováno jinde - systém nouzové brzdy byl neaktivní a kabina byla katapultována z podpěry. Obsluha nestačila doběhnout do strojovny a zasáhnout.

Do jaké strojovny ????


Offline
Uživatelský avatar

2247
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
No hlavně na obraze není potřeba nic překládat. Je tam krásně vidět, jak kabina vlivem vysoké rychlosti na podpěře opustila nosné lano a spadla. Tedy to, čemu pan Mauricio nechce za žádnou cenu věřit.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1879
07 dub 2006 09:03
Obsah komentáře je vpodstatě stejný, jako to, co už bylo prezentováno jinde - systém nouzové brzdy byl neaktivní a kabina byla katapultována z podpěry. Obsluha nestačila doběhnout do strojovny a zasáhnout.


Offline
Uživatelský avatar

9666
15 led 2005 23:41
To je možné, ale noviny nečtu, a to ani ty internetové, a televizi doma nemám. Ale chápu, můžu si za to sám. No a protože jsem se nic nedozvěděl, tak se zeptám tedy jinak - v tom videu říkají něco jiného, než se píše v novinách, třeba nějaké odborné či technické věci?


Offline
640
25 led 2006 09:46
Tak hlavně, že toho tehdy byly plné i české noviny.


Offline
Uživatelský avatar

9666
15 led 2005 23:41
To je sice pěkné, ale italsky nerozumím ani slovo, takže absolutně netuším, o čem se tam mluví.


Offline
Uživatelský avatar

2247
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Igor Mauricio píše:
Pro mne je naopak dost scifi představa, že selže lano a lanovka najednou letí vzduchem nad sloupem, otočí se kolem své osy, a padá dolů, což se mi tu snaží někdo vštípit.

Tak tady to máš zdokumentované: https://twitter.com/Tg3web/status/14051 ... mA1Qw&s=19

Igor Mauricio píše:
Přetržení tažného lana tvrdil mluvčí už od začátku.
Však to nikdo nevylučuje, ostatně jeho destrukce je zřejmá i z dosavadních fotografií. Ale samotné přetržení tažného lana nemůže způsobit pád lanovky.

V kombinaci s nefunkční čelisťovou brzdou ale ano.


Offline
Uživatelský avatar

9666
15 led 2005 23:41
Ještě jsem neslyšel o tom, že by vůz lanové dráhy spadl po nárazu do sloupu.
To neznamená, že se nemůže stát. Nikdy nikdo neslyšel o pádu lanovku po přetržení lan okolo letícím letadlem, a i přes to se to stalo. Shodou okolností také v Itálii. Pro mne je naopak dost scifi představa, že selže lano a lanovka najednou letí vzduchem nad sloupem, otočí se kolem své osy, a padá dolů, což se mi tu snaží někdo vštípit.

Přetržení tažného lana tvrdil mluvčí už od začátku.
Však to nikdo nevylučuje, ostatně jeho destrukce je zřejmá i z dosavadních fotografií. Ale samotné přetržení tažného lana nemůže způsobit pád lanovky.


Offline
Uživatelský avatar

490
31 led 2011 13:46
Přetržení tažného lana tvrdil mluvčí už od začátku.
Kdyby měla kabinka vykolejit na sloupu, tak by ji snad zachytil nějaký hák, co tam obvykle bývá. A rozhodně by tažné lano nezůstalo viset v kladkách, ale spadlo by spolu s kabinkou — jenomže ono viset zůstalo (https://1gr.cz/fotky/idnes/21/111/cl6h/ ... npote5.jpg).

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

2247
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Ještě jsem neslyšel o tom, že by vůz lanové dráhy spadl po nárazu do sloupu. Jsem přesvědčený, že to konstrukčně není možné. A pokud by byl takto silný vítr, tak by obsluha lanovku zastavila (případně by se lanovka zastavila automaticky, pokud je vybavená příslušným systémem).

Všimni si, že vůz dopadl v podobné vzdálenosti od podpěry jako v případě nehody lanovky na Mottarone. Což hovoří ve prospěch mé teorie.

Igor Mauricio píše:
Ale můžeme z odborné debaty klidně zpět k obvyklému šotovyšetřování, tedy vina je na ČD, protože co je ČD, to je špatně.

V tom případě se hleď přesunout do diskuze na Novinkách apod.


Naposledy upravil xxx dne 01 lis 2021 19:01, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

9666
15 led 2005 23:41
Ano, myslím, ale samozřejmě se nebavíme o nárazu nějaké velké síly, může stačit jen "brknutí" (což je oficiální výraz pro pomalý zákmit způsobený při startu raketoplánu v okamžiku startu motorů, kdy jejich tah výrazně převyšuje váhu raketoplánu, projevující se vychýlením raketoplánu až o 1 m do boku, zde se jev bude jmenovat jinak, ale vhodnější název mě teď nenapadá). Nevím kolik je v místě hraniční síla větru, podle ČHMÚ to bylo kolem 18 m/s (ale nejsou to samozřejmě oficiální data), tj. něco přes 60 km/h, a to už umí pěkně zacvičit prakticky s čímkoliv, obyčejný sedačkový lanovky se zastavují už zhruba při 15 m/s, některé už při 12 m/s. Nemluvě o tom, že náhlý poryv větru v této oblasti umí být klidně z ničeho nic až o polovinu silnější. Moje teorie mi přijde jako hodně reálná, a vzhledem k tomu, že je to moje teorie, tak je samozřejmě zcela správná a k jakékoliv diskuzi nejsem svolný. Ale můžeme z odborné debaty klidně zpět k obvyklému šotovyšetřování, tedy vina je na ČD, protože co je ČD, to je špatně.


Offline
Uživatelský avatar

2247
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Vážně myslíš, že kabinka narazila do sloupu? A že by ten náraz měl takovou sílu, aby kabinku vymrštil z nosného lana? To se mi nechce věřit. Zaprvé by obsluha při tak silném větru lanovku neměla vůbec pustit a zadruhé jsou na tom kandelábru nárazníky. Nevím, tohle mi přijde jako sci-fi. Mně to přijde jako úplně stejná situace jako v té Itálii, kde se prostě nějakou únavou materiálu přetrhlo tažné lano, následkem čehož se kabina začala neovladatelně řítit po laně nosném, při čemž nabrala obrovskou rychlost, v jejímž důsledku se na nejbližší podpěře vymrštila do luftu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7417 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 297  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 01 pro 2021 02:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]