Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 299 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Mouka: Ano, přesně tak - proto si myslím, že pokud se převozní trasa neschválí jako dráha, tak se po ní jet nedá. Po normální silnici může jen to, co je schváleno pro provoz na pozemní komunikaci, což trolejbus dle mého skromného názoru není. Proto může jen na onu dráhu. Nikde jsem nenašel explicitní zákaz provozu mimo dráhu, ale myslím si, že je to jištěno právě tímto generálním ustanovením.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
http://seznam-autobusu.cz/vuz/16088
Toto je hezká předělávka na Exera 12M :-)

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Pod DU to tusim spada od 600mm vys.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Mareček: Když jede trolejbus na lince mimo dráty, tak tato trasa musí být schválená jako dráha. V tom máš pravdu. Jak přesně se to řeší, když jede bez lidí, to už přesně nevím.

King: A ještě přenosné dráhy DÚ neřeší. Třeba úzkokolejka ve Zbýšově je vedena jako prostředek lidové zábavy. Předpokládám, že v Modřicích by to mohlo být obdobně.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
J*M* píše:
Nedivil bych se, kdyby nějaký úřední k.kot vymyslel, že je potřeba drážní licence i k provozování parkové dráhy v Modřicích, a od provozovatele ji požadoval
Taky bych se nedivil, ale naše dráha pod Drážní úřad nespadá, stejně jako důlní a průmyslové dráhy. Doufejme tedy... biggrin

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Tady nepůjde o licenci, ale o to, že to plave v právním vakuu. Očekávám, že trolejbus je schválen pro provoz na dráze, nikoliv však pro provoz na pozemních komunikacích. Mimo dráhu podle mého skromného názoru de iure prostě nemůže...


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Staci zajit ke zdroji........
http://www.ducr.cz/view.php?cisloclanku=2006050002


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Mouka: vydává se i obecná licence k provozování drážního vozidla, k té se potom teprve přidávají licence na linky, alespoň předpokládám, že to tak je...

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
PvvS: Licence se vydává na linku. O jakou linku se jedná v případě prázdných jízd?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nedivil bych se, kdyby nějaký úřední k.kot vymyslel, že je potřeba drážní licence i k provozování parkové dráhy v Modřicích, a od provozovatele ji požadoval


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
I na jizdy bez lidi potrebujes licenci k provozovani drazni dopravy.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Pokud jezdím bez lidí do vozovny, tak na to taky nepotřebuju licenci. A trať do vozovny nemusí mít dráty, může se jet na agregát. Tohle je podobnej případ, ale jede se na větší vzdálenost.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Sorry, blbnu. To už bych si mohl rovnou postavit na převozní značky svůj tractorus domesticus. (I když ve Švýcarsku to snad nějak jde.)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ale jak chceš dát převozní SPZ na něco, co nemá Technický průkaz a není (a ze zákona nemůže být) registrováno v registru vozidel?

To si na kolo taky mohu dát převozní SPZ...


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
A co na ten trolejbus prostě hodit převozní SPZ?


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Mceza: Drážní vozidla mají Průkaz způsobilosti.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Chce to trochu znát minulost, trolejbusy normálně byly na cestujícími silně frekventovaných tratích provozovány s autobusovými vleky (obsazenými cestujícími - např Ostrava)


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Hmm , brusel je v tomhle nevinne. To jenom nas DU stale povazuje dratoplazy za drazni vozidla. A pro jizdy mimo trolejovy vedeni je potreba povoleni. Byt to jak jinde, kde je trbus normalne na znackach a je legislativne povazovan pouze za silnicni vozidlo s jinym druhem pohonu, tak je to jedno..


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jenže jednak je otázka, zda je trolejbus způsobilý tahat přívěs - a autobusů se toto řeší v TP vozidla. Trolejbus ale klasický TP předpokládám nemá - co vůbec má a je tam napsán přívěs?

A i kdyby měl přívěs, tak je otázka, zda drážní vozidlo může tahat silniční vozidlo.

Vím, že se šťourám v blbostech, ale podle mě to legislativně prostě nepůjde. Jedinou šancí by bylo převést trolejbudy z dráhy na zvláštní silniční vozidla. Pak by měly TP, SPZ a mohly by tahat vozíky.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Ještě jsem zapomněl: přívěs byl opatřen brzdami a při jízdě byla brzda vzduchovou hadicí propojena s tahačem


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
S legislativou a s těmi k.koty, co ji tvoří, do ... (stoupy). Trolejbus byl řádně schválen, nebyla na něm provedena žádná úprava, závěs na přívěs měl ty správné parametry, cestující nepřepravoval, přívěs (agregát) byl řádně schválen, nebyla na něm provedena žádná úprava, byl otypován a dostal SPZ, souprava nepřekračovala max povolenou délku. Tak kde je problém? Problémy můžou mít tak maximálně k.koti z Bruselu, aby se nepřišlo na to, že jsou zbyteční (že to jsou zbytečně vhozený love na ně)


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
mceza: Nebude to něco podobnýho jako provoz s pomocným zabudovaným agregátem mimo dráty? Tehdy tyto možnosti nebyly, tak se použil vozík.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Minimálně z legislativního hlediska by to bylo dost složité. Trolejbus je drážní vozidlo a jako autobus nebyl schválen... A obráceně také nic moc...


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Budou jezdit bez trakce? Jako že bez pohonu? No to chci vidět :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Snímek agregátu najdete na str.79 v publikaci Historická vozidla MHD ve sbírce Technického muzea v Brně, byl to dvounápravový přívěs s nainstalovaným motorem pravděpodobně z T 111 a trolejbusovým motorem coby dynamem, takže trolejbus si to mohl mazat šedesátkou pomalu neomezeně daleko (stačilo natankovat naftu u benzinky)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 10:39
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]