Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 241 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
Jezour píše:
Klimatizace v MHD je (na rozdíl od topení) těžký luxus.
Dovolím si nesouhlasit. Klimatizace v MHD je ve všech okolních státech standard, už i na tom Slovensku. Ale pokud tu chceme dalších 10 let MHD na úrovni východní Evropy, tak prosím.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1203
12 lis 2007 00:57
Brno - Židenice
Datel: Nachlazení ale nemá skoro nič spoločného s teplotou - je to vírusové onemocnenie. Nespôsobuje ho zima, ale vírus.

Ale som tiež proti kilimatizácii, a to z ekonomických dôvodov :-)

_________________________________
:arrow: Online sledování provozu IDS JMK
:arrow: Android aplikace


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jsem také proti klimatizacím. Až budeme mít dobré tratě, až se nebude téměř každý rok zdražovat jízdné, až budou všichni řidiči milí a hodní, až nebude polovině vozového parku hrozit, že shnije do konce služby, až budou mít dílny a vozovny dostatečné kapacity na údržbu a opravy vozidel, až nebude město nebo DP brečet, že nemá na MHD dost peněz, pak ať se utrácí za věci, jako klimatizace.


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Datel píše:
Osobně nejsem zastáncem klimatizace v prostředcích MHD. Z jiných měst, kde ji ve vozidlech mají, mám zkušenosti spíše negativní. Pak člověk vyleze z vychlazeného vozidla ven a koleduje si o nachlazení.

Navíc energetická stránka celé záležitosti není jen o vlastní spotřebě klimatizace. Celou dobu vozí vozidlo dost rozměrnou a hmotnou klimatizaci s sebou (i když není využívána). A z energetického hlediska je rozjíždění hmotnosti navíc z každé zastávky za celou životnost vozidla daleko víc než vlastní spotřeba klimatizace. Nemluvě o finančně náročném servisu a údržbě, který by se musel pravidelně provádět. Stojí těch několik dní, kdy by se klimatizace hodila, opravdu za to?

Pokud je ta klima nastavená tak, že ve voze bude chladněji o pět stupňů, tak to na nachlazení podle mne není. Horší je, když člověk přijde ve vedru do nějaké budovy a má pocit, že okamžitě, že by na sebe honem rychle něco oblékl.

Pokud jde o tu hmotnost a vyšší náklady na rozjezd, tak bych si dovolil uvést zde příklad z Innsbrucku, který jsem loni s Moukou navštívil - to město je má ve srovnání s Brnem nižší průměrné roční teploty, větší množství srážek (aby ne, když je to město v horách, že) a jezdí tam Flexity s klimou. Co jsme tehdy jeli po Stubaitalbahn, tak klima byla celou dobu nastavena tak akorát, žádný extrémní chlaďák (ale je fakt, že ta trať v jednu chvíli jede v nadmořské výšce přes 1000 m).

Ale taky faktem je, že to asi bude o penězích a podpoře ze strany města, což je dobře vidět i ve Vídni.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Osobně nejsem zastáncem klimatizace v prostředcích MHD. Z jiných měst, kde ji ve vozidlech mají, mám zkušenosti spíše negativní. Pak člověk vyleze z vychlazeného vozidla ven a koleduje si o nachlazení.

Navíc energetická stránka celé záležitosti není jen o vlastní spotřebě klimatizace. Celou dobu vozí vozidlo dost rozměrnou a hmotnou klimatizaci s sebou (i když není využívána). A z energetického hlediska je rozjíždění hmotnosti navíc z každé zastávky za celou životnost vozidla daleko víc než vlastní spotřeba klimatizace. Nemluvě o finančně náročném servisu a údržbě, který by se musel pravidelně provádět. Stojí těch několik dní, kdy by se klimatizace hodila, opravdu za to?


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Eda píše:
Trochu odbočím. Tohle je docela dobrá poznámka. Vemte si, že za necelé 2 roky dostanou 120 nových trolejbusů, které za nějakých 15 let najednou budou všechny na pokraji své životnosti. Do té doby nikdo nebude cítit potřebu vozový park nějak obnovovat a pak bum a najednou bude potřeba 100 vozů. To nejsou v dlouhodobém horizontu moc dobré vyhlídky.

Na druhou stranu, tyto nové trolejbusy nahrazují v Blavě trolejbusy, které tam jezdily přes 20 let. No tak pokud mají takovou strategii, koupit ve velkém nějaké vozy, pak s nimi nějakou dobu jezdit, během té doby průběžně už nic nekupovat, tak prosím :-)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
stuřík píše:
Edit: Jezour - Ostatně ze stejného důvodu by se nemělo v zimě topit, ne?
Rozdíl je ten, že v zimě se v našich zeměpisných šířkách topí odjakživa, zatímco klimatizace je u nás novinka. Je jasné, že přítomnost klimy ve všech vozech by především v létě mohla přilákat mnoho dalších lidí do MHD, na tom se asi shodneme všichni. Bohužel MHD je už z principu věc ztrátová a zvýšení počtu cestujících při odpovídajícím navýšení kapacity jen navýší ztrátu DP. A dokud magorstrát nepochopí elementární rovnost: rozvoj a podpora MHD = řešení dopravy ve městě, dotace (třeba právě na klimu) se zvyšovat nebudou. Bohužel.

Tímto samozřejmě nechci říct, že bych klimu neuvítal. Ale nutně ji mít nemusím. Možná proto, že na ni nejsem v MHD ještě zvyklý. :mrgreen:


Offline
1109
21 zář 2009 15:23
Hledat "jak to lze" nemůžeme my, ale objednatel versus zprostředkovatel služby. Ani jedno není nikdo z nás. Klimatizace v MHD je (na rozdíl od topení) těžký luxus. Povede ke zdražení služby, která bude omezena na úkor nasmlouvaných kilometrů. Otevřená okénka udělají (na rozdíl od topení) stejnou službu zcela zdarma.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
goldfinger píše:
Ale fakt nechápu, že se tady řeší, proč to nejde, místo aby se hledalo, jak to půjde.

Myslím si, že opakovaná citace v tomto případě neuškodí...

Edit: Jezour - Ostatně ze stejného důvodu by se nemělo v zimě topit, ne?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1109
21 zář 2009 15:23
Při zapnutí klimatizace se navyšuje spotřeba paliva, a to velmi výrazně. Proto se s klimatizací v nových vozech nepočítá, ekonomické výsledky podniku by šly hodně rychle dolů a znamenalo by to na následující rok poměrně výrazné omezení výkonů či zdražení jízdného.


Offline
140
11 pro 2011 18:53
mh píše:
Bude-li mít DP nadbytek peněz, zajisté budou vozy i s klimama.

Tímto bych si nebyl tak jist :)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Citace:
Ostatně, rád bych viděl, jak to v té Bratislavě bude vypadat za pár let..

Trochu odbočím. Tohle je docela dobrá poznámka. Vemte si, že za necelé 2 roky dostanou 120 nových trolejbusů, které za nějakých 15 let najednou budou všechny na pokraji své životnosti. Do té doby nikdo nebude cítit potřebu vozový park nějak obnovovat a pak bum a najednou bude potřeba 100 vozů. To nejsou v dlouhodobém horizontu moc dobré vyhlídky.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Tramvaje z Plzně pro turecké město Konya mají ve standardu klimatizaci a wi-fi.


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
goldfinger píše:
Bude-li se pořízení klimatizace do vozidel řídit přáním DPmB, tak se dostáváme do hlubokého socialismu. Protože tohle by měli určovat zákazníci - cestující a zřizovatel. Z některých příspěffků cítím lenost tu údržbu provádět, jako by to byla bůhvíjaká zátěž navíc. Kolik procent nebo promile v rozpočtu by ty náklady dělaly? Kolik nových zaměstnanců by se tím zabývalo?
Takže jsme na tom hůř, než Bratislava, Riga nebo anonymní města v Číně?
Jestli jsou love na Kometu (které taky fandím), na ohňostroje (chodím na ně rád), na studie všeho možného a na další věci, tak nevěřím, že by se v městském rozpočtu nenašlo pár mega na pořízení a údržbu klimatizací. Zas taková věda to není, jak ji tady někteří líčí v hrůzostrašných barvách.
A to je taky důvod, proč v létě MHD téměř nepoužívám a raději sednu do vychlazeného auta.
Nezbývá, než zatlačit na ty, kdo na podzim usednou v rytířském sále do čela.


Bude-li mít DP nadbytek peněz, zajisté budou vozy i s klimama. A žádná lenost v tom není, servis by stejně dělala specializovaná firma. Nikdo netvrdí, že je to věda. Klima by určitě byla fajn, v autě ji taky mám. Bez ní bych ani auto nekoupil. Jenže na to musím mít, to je celej problém. Ostatně, rád bych viděl, jak to v té Bratislavě bude vypadat za pár let..


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Já se s ním pár let zpátky svezl z Řečkovic do depozitáře v Líšni a dodnes si pamatuji, že to bylo skrz vedro (a obsazenost) holé peklo :-|

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
já bych se sním naopak docela rád svezl ...

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
goldfinger píše:
A proč by nemohly kvůli nefungující klimě?

Tenhle vůz byl asi projektován s klímou, místo toho na prototypu jsou pravděpodobně jen větráčky. Radši bych šel pěšky (asi i řidič), než cestovat tímto výkřikem techniky. A takhle by to asi dopadlo s vozy s klímou v našem DP


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
goldfinger píše:
Ale fakt nechápu, že se tady řeší, proč to nejde, místo aby se hledalo, jak to půjde.


Přesně.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
A proč by nemohly kvůli nefungující klimě? Byl-li by vůz jinak pojízdný, nebyl by důvod ho nevypravit, když nebude po ruce jiný. Stejně se nedá předpokládat, že by klimou byly vybaveny přes noc ffšechny vozy.Ale fakt nechápu, že se tady řeší, proč to nejde, místo aby se hledalo, jak to půjde.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Řešit by se měly jiné věci ...

Přesně tak, dnes není co poslat na linku pro nedostatek ND, a ještě kdyby na linku nemohly další kvůli klimatizaci, už teď lidi chodí pěšky a jak by uvítali pojízdnou šalinu i bez klimatizace


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
k.ondra89 píše:
...tak si myslím, že absence klimatizace je naprosto banální problém. Řešit by se měly jiné věci.


Myslím, že ne, absence klimatizací v nově dodávaných vozech v roce 2014 rozhodně banální problém není, ukazuje to mimo jiné na priority magistrátu, kterými ovšem nejsou kolik...statisíce kaštanů používajících mhd v Brně měsíčně? Zbytečně to sráží úroveň cestování hromadnou po Brně. Jo, souhlasím, že jsou jiné problémy, ale ty by se rozhodně neměly řešit na úkor jiných.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Však to taky určuje zřizovatel. Magistrát to určuje tím, že dává do MHD málo peněz. Když se podívám na celkový stav MHD, tak si myslím, že absence klimatizace je naprosto banální problém. Řešit by se měly jiné věci.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Bude-li se pořízení klimatizace do vozidel řídit přáním DPmB, tak se dostáváme do hlubokého socialismu. Protože tohle by měli určovat zákazníci - cestující a zřizovatel. Z některých příspěffků cítím lenost tu údržbu provádět, jako by to byla bůhvíjaká zátěž navíc. Kolik procent nebo promile v rozpočtu by ty náklady dělaly? Kolik nových zaměstnanců by se tím zabývalo?
Takže jsme na tom hůř, než Bratislava, Riga nebo anonymní města v Číně?
Jestli jsou love na Kometu (které taky fandím), na ohňostroje (chodím na ně rád), na studie všeho možného a na další věci, tak nevěřím, že by se v městském rozpočtu nenašlo pár mega na pořízení a údržbu klimatizací. Zas taková věda to není, jak ji tady někteří líčí v hrůzostrašných barvách.
A to je taky důvod, proč v létě MHD téměř nepoužívám a raději sednu do vychlazeného auta.
Nezbývá, než zatlačit na ty, kdo na podzim usednou v rytířském sále do čela.


Offline
Uživatelský avatar

3339
13 lis 2004 11:58
agent_s_teplou_vodou píše:
Otázkou je, jestli by byl DPMB schopen (jestli by měl vůbec zájem) pak udržovat klimatizační jednotky ve 100% stavu (výměna filtrů, desinfekce,...).
Aby to nedopadlo jako u Olympia busů, kde pařáky nepařáky, klima stále vypnutá, větrá se předními dveřmi otevřenými za jízdy...


Přesně tak, nutná údržba takovýchto klimatizací je oproti malým jednotkám v kabinách úplně jinde. S tím je nutný počítat, a vzhledem k tomu, že peníze nejsou skoro na nic, tak je výsledek jasnej.


Offline
Uživatelský avatar

1337
17 črc 2010 21:41
Krno
Tak ano, ve starých vozech je to vesměs s cirkulací vzduchu lepší. Ale v těch nových... Další věc je, když je vůz nacpaný anebo stojí v koloně/čeká delší dobu na křižovatce apod., pak tam můžou být okna jak velká chcou a je tam na zdechnutí.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8068 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 06:50
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]