Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 305    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 305  Další
Autor Zpráva
Offline
379
24 lis 2017 11:40
traktory by neměly myslím ani na silnici 1. třídy bez zvláštního povolení; 3 pruhy se nově projektujou bez sjezdů (i na dvou-pruhovou silnici 1.třídy je projednání sjezdu nadlidský úkol), často s MÚK a dát tam značku silnice pro motorová vozdila není tak těžký (vymáhání pravda je již záležitost jiná). O konkrétním použití se přít nechci, nevím, jak jsou všechny ty jmenované silnice zatíženy. Ale obecně myslím, že jsou některé případy, kdy správně navržená 3-pruhovka může být vhodným řešením. Předjíždět pomalýho dědka musíte stejně na každý normální silnici, proto je přece všechny nepřestavíme na 4 pruh.


Offline
1637
04 bře 2012 23:26
Tin: No, to je pěkný, ale na I/6, což je zároveň E48, se tohle používat nenaučili. A že traktoristi uhnou? Lol. Ne. Traktor si potřebuje odjet 20 km, nebo kolik, a po celou tu dobu po tý silnici prostě pojede a nepustí tě, protože…mluvil bych hodně sprostě.
Nejnižší povolená rychlost by byla fajn, protože vedle traktoristů je taky nejlepší, když jedeš za nějakým dědkem, kterej to vytočí na 60, a víc ani ránu. A to už i ten blbej bus RegioJetu, nebo jak se Student Ageny jmenuje tyhle dny, jede rychleji. Ale nikdy to prostě nepředjedeš, protože protisměr je vždycky plnej.
…myslíš si, jak na … to máš, a pak jedeš skrz křížení s I/27. Kolony z obou stran té I/27, čekají, než budou moct projet I/6. Fun fact: nebudou.
Prostě tyhle situace nejsou řešitelný jinak než Dčkem, eRkem, SD4P (S21,5/100 nebo podobné) a MÚK. Nějaký 3pruh to fakt nevytrhne.
Ten obchvat se už údajně staví. Ale je to jen S 11,5/70, takže krátozraké.


Offline
2311
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tin: moc se s takovýma značkama nesetkáš, i když existujou. Minimální rychlost toho moc neřeší, to už je spíš lepší konkrétní zákazy dát na nějaký úsek.
Co se týká traktorů, tak jsem nezaznamenal, že by jezdily nějak zásadně pomalu, pokud je už člověk potká.
Jen jednou za kombajnem byla menší frontička a jízda dvacítkou, ale tak jel s lištou po křivé silnici od Bítýšky na Říčany, tak se nedal nikde moc postavit bokem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

495
31 led 2011 13:46
Existují i značky zákaz potahů, zákaz traktorů, zákaz cyklistů aj. Někde směrem na Pelhřimov či Jindřichův Hradec je umí i používat.
Nebo by to šlo řešit nejnižší povolenou rychlostí.

Dřív bývaly časy, že traktor uhnul, pustil kolonu a pak jel dál. Ale už dlouho jsem to neviděl, dělá se to ještě?

A co se obchvatu Havlíčkova Brodu po I38 a I34 týče , to aktuálně nespadá ani do kategorie "uvěřím, až se kopne do země". Tady nemáme jen NIMBY nebo Vodu, co by blokovala dopravní stavby. Tady je nová kategorie šmejdů, co cíleně škodí na čemkoliv se jim podaří.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
1637
04 bře 2012 23:26
Přesně tak, na všechny tyhle silnice se prostě může s čímkoliv. Což je pak problém.
Jasně, S21,5/110 by stačila. Hlavně ale ať to je pořádně.
Dobré vědět. Možná někam zase pojedu vlakem.
No, a samozřejmě, že KV kraj v něčem pokulhává. Měli jsme celý ty sudety nechat Německu, fakt. To celý je tak zbytečný…


Offline
2311
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
S Radimem se to plete, u něj se ta zkratka má psát snad Rj a hlavně má čtyřmístná čísla s nulou, když jezdí komerci, tj. třeba 1004, 1007 a s 12xx na dotovaných rychlících.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2311
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo a zapomněl jsem ještě k těm dálnicím, doufám, že po dokončení D1 0136 kolem Přerova, poníží D46 zpátky na jedničku. A mimochodem Drysice by se měly brzo otevřít.
A k Railjetu jsem ještě zapomněl napsat, že jezdí v relaci Praha - Vídeň třeba jako RJ373, 375 atd, nebo 70-78 a okolní čísla do páru.
Na západě z Prahy do Chebu teď začal jezdi ComfortJet v kategorii Intercity s pětkovými čísly, třeba 550, 552, 554, na kterých jezdí vlastně odvozenina Railjetů jen bez řidičáku a bez bystra jen s minibarem, něco podobného mají ČD vysoutěžené i na Praha - Budapešť, ty teda budou i s řidičákem, co jezdí momentálně pod značkou EC Metropolitan, na Hungarii asi zůstanou maďarské soupravy MAV Start.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2311
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MNadenicek: třeba na I/6, I/27, I/16 nemáš kategorii SMV (autíčko), takže může jet i cyklista, traktor, potah nebo jezdci na koních. Není to zakázaný a když to provoz umožní, tak prostě jedeš.
Zatímco na stejně konstruované dvoupruhové I/35 okolo Hrádku nad Nisou až k Liberci, je značka SMV, takže máš ofišl jedničku, která se neliší od ostatních, ale asi má oplocenku a hlavně má tu značku pro auta, takže traktor, chodci a tak na ni nesmí.
Naxashi: S posledním příspěvkem plný souhlas, k Havlbrodu by se to hodilo, ale svým způsobem pomůže i dotažení SV obchvatu I/34 ve stávajícím návrhu.
Co se týká té I/38, jak už jsem říkal, klidně by stačila jednička s tou návrhovou kategorií S21,5/110, na ní pak značka SMV a vyznačit nějakou doprovodku, u I/52 totéž, dokončit SMV, netvářit se, že jde o dálnici a dotáhnout aspoň jednu ze dvou doprovodek od Brna za Modřice a Pohořelice až kam to půjde.
Co se týká Railjetů, tak je v nich jednička a Business class, jídelák je inteligentně až za nima a pak několik oddílů dvojky vč. jednoho označeného jako tichý oddíl. Místenky povoleny, nejsi uvnitř Jmk nebo Zlínského kraje, které ignorují jedničku v regionálních vlacích, seš v dálkovce, takže klima i místenky. Navíc máš apku Můj vlak, kde si můžeš zjistit řazení, zpoždění vlaku, poslední polohu, nástupiště ve stanici, kde nasedáš, koupit lístek i s místenkou, s kolem, báglama, prostě komplet všecko i Apple pay/Google pay ta apka umí, i pro nás nevidomé/slabozraké je perfektně odladěná, Poseidon by se mohl učit.
Jinak v regionálkách je takhle skvěle odladěná PID lítačka a ODISapka v MSK. Ostatní kraje jsou slabší, jak v organizaci integrace a spojů, tak někdy v zákaznickém servisu, ve kterém asi nejvíc kulhají pidikraje jako Jihlava, Liberec a KV.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1637
04 bře 2012 23:26
mnadenicek: Lol. Tak jim to jdi říct. Jdi na I/6. Tam se to dělo vcelku běžně, když jsem tam jezdil často. Jistě, sice to byla doba, kdy D6 končila u Nového Strašecí a u Lubence taky nic nebylo, ale i tak. Traktory si tam prostě jezdili, my jsme se táhli v šílené koloně za tím, předjet nešlo, protože protisměr plný. A jelo se asi tak 15 km/h, a…třeba hodinu. A něco mi říká, že to, že se s tím nesetkávám touhle dobou, bude dáno jen tím, že tam už nejezdím. A taky mi je vcelku jasný, že tohle není jediná I/_, kde se tohle děje.
Tohle neustálý hledění na cenu je tak hrozně krátkozraký…
Ad absurdum je argumentační fail. Nikdo nechce zaasfaltovat půlku země. Ne, chce to jen adekvátně rozšířit existující silnice. SD4P I/_, R nebo i D. Samozřejmě, alternativa je posílení kolejí, stavba vysokorychlostních tratí a vyhnání lidí z aut. Stejně ty plechový krabice na kolech nedělají nic jinýho, než překáží v cestě.


Offline
379
24 lis 2017 11:40
Traktor na takových silnicích snad nemá co dělat, řekl bych, že ani vozidlo s kční rychlsotí pod 80 km/h, ale možná se mýlím.
Logika Mercedes je lepší než Škodovka je neprůstřelná ... jen ta cena a zábory.
Předjet se dá právě v úseku s dvěma pruhy, které jsou tu právě proto.
Ve srovnání s dálnicí je to samozřejmě "horší" a ve srovnání s klasickou silnicí "lepší", je to prostě kompromis. Přece si nechcem zaasfaltovat půl země. Tam, kde ta dálnice by byla poloprázdná, tak je to sice paráda, ale docela zbytečná. Taky si musíme uvědomit, že co si postavíme, budeme muset udržovat.


Offline
1637
04 bře 2012 23:26
Cracatit: No, upřímně… Praha – Brno za hodinu. Protože tam má existovat rychlotrať, co je co nejpřímější. Takhle by to bylo v civilizované společnosti.
Jsou v těch Railjetech jednotlivé sedačky a je možné rezervovat si místo? Protože já jezdím s RegoJetem, což vůbec není matoucí název, a tam to takové je. I když teda naposledy jsem jel busem, protože jsem neměl náladu ztrácet čas.
No, máš pěkné zážitky.
Osobně bych byl pro stavbu R38, od D1 do Rakouska. Bylo by to oficiálně jako I/38, ale technicky by to bylo Rko, protože jak jsem zjistil, ta kategorie stále existuje. A ve stejné kategorii by to mělo od D1 jet za Havlíčkův Brod a udělat obchvat města.

mnadenicek: Pokud jedeš za nějakým traktorem, jak často bývá případem, nebo prostě za čímkoliv pomalým, tak to na 3pruhu nemůžeš předjet. Protože zákon schválnosti říká, že 2pruh je v protisměru. Eliminaci tohohle hnusu, co mám schválnost dělá, docílíme pouse SD4P. Buďto jako S nebo R. To je už jedno. Na jistých místech tohle doopravdy je potřeba. Pak to taky pomáhá plynulosti, šetří to lidem čas a eliminuje nehody, protože nehody jsou často způsobeny tím, že někdo jede pomalu, zdržuje všechny, a někteří to (právem) nevydrží a chtějí předjet. Zkrátka to je daleko lepší řešení.


Offline
379
24 lis 2017 11:40
Naxashi píše:
Jako sorry, ale 3pruh mi přijde jako…no, jak jsem psal. Je to prostě laciný řešení, aby se někdo mohl poplácat po rameni, jak to vyřešl, přitom nevyřešil nic.
Směrově dělený 4pruh. To je prostě jediná možnost. Tohle má být všude. Je to drahý? Hmmm… A co není? Hlavně to je ale řešení.
Nebo! Nebo lidi vyhnat z aut do vlaků. To by bylo ještě lepší.


A třeba nějaký argument?


Offline
2311
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Naxashi: Jo, tak Brno-Praha má být na hodinu a půl max. dvě, ne na tři až tři a půl, v tomhle souhlasím a taky mi to vadí. Proto se snažím jet, když už musím, radši Railjetem, kde si celkem pohodlně sednu, netrápí mě tolik skřípání jako jinde, protože Railjet je trochu líp odhlučněný, než klasické A/BMZ, dokud nebyla výluka Brno - Blansko, tak jsem si někdy taky docela rád sednul do Pantera, protože je nízkopodlažní a se psem v něm mám asi nejvíc místa na různých pozicích a hlavně má široký dveře, což je prostě fajn, když mi z nich teda zrovna nefičí za krk, s funkční wifinou mi ani ty tři hodiny nepřišly tak strašný.
I když někdy cesta je cíl, třeba minule v červnu, jak byl ten průser v Napajedlech a Otrokovicích na 330 jsem potřeboval ze Zlína do Brna a v Otrokovicích R802 Moravan furt nikde, tak jsem vlezl do klasického osobáku se syslem a dojel ve skoroprázdném velkoprostoru až do Břeclavi a odtamtud zase Railjetem, protože byl časově nejblíž a mnohem víc jsem si užil jízdu ve starších vagonech toho sysla se spuštěnýma oknama ve velkoprostoru s tím vším hlukem okolo. :mrgreen: Fakt výjimka, normálně to nemusím, ale tentokrát to bylo hodně fajn.
Tak se omlouvám, z předchozího příspěvku to nebylo poznat, že seš taky pro protažení I/38 od Jihlavy dál. Mohli ten čtyřpruh vybudovat jako investici spojenou s rozšiřováním JEDU, ale zase nic, jen tam narvali dementní kruhák k dálnici a vyměnili elektroniku v tunelu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1637
04 bře 2012 23:26
Nehulim nic, jen si stěžuju. Obecně na rychlost vlaků. Nejde mi jen o spojení Brno – Znojmo. O to mi vlastně nejde vůbec. Nevím, jak dlouho to trvá, ale nemělo by to trvat dýl, než půl hodiny. Ale to je jedno. Spíš mi vadí, že léta páně 2022 trvá cesta vlakem Praha – Brno 3 hodiny. Reálně. Ne to, co je v JŘ, to je to, jak dlouho v tom vlaku skutečně sedíš. A někdy to je spíš 3,5 hodiny.
„Co máš proti čtyřpruhové dělené I/38 za Jihlavu?“ Nic. Tohle je jediný úsek I/38, proti kterému nic nemám. Mám něco proti tomu, že jinde to tak není. Že ten úsek je příliš krátký.
A stejně: doufám, že se dočkáme D13, Vary – Liberec. Pro celý ten region by to byl přínos.


Offline
2311
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Naxashi: Co hulíš, že máš představy o rychlé trati na Znojmo? To není předměstí velkýho města, že by se takovou trať vůbec vyplatilo stavět. Musel bys kompletně přetrasovat od Bránic dál, klidně i s novým viaduktem. Pak by to možná nabralo trochu rychlosti. Každopádně relaci Brno - Vídeň tudy, ani přes lokálku z Hrušovan do Hevlína a přes Laa an der Thaya nikdo nepovede.
Co máš proti čtyřpruhové dělené I/38 za Jihlavu? :-k
S ostatním souhlas.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1637
04 bře 2012 23:26
Cracatit: Tak on není problém ten bus, ale to, že každej jede autem. U vlaků je obecně problém s rychlostí. Bylo by fajn stavět vysokorychlostní přímé tratě, ale to jsme u nás ještě neobjevili.
I/38 je taky dobrej vtip. 4pruh od D1, do Jihlavy, a hned to ukončit. Ne aby postavili plný obchvat Jihlavy, ani to ne.
I/52…Jo, R52 už měla být.
A I/13, koukal jsem se na to, to s tou Bílinou je zajímavý projekt. Realizace? Možná za 7 let. Tak…jako už teď je pozdě.


Offline
2311
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Naxashi, zrovna u Znojma jsem zvědav, jak v relaci Brno - Znojmo vyženeš lidi do vlaku, když bus je jednoznačně rychlejší. Dálnici na Znojmo? Jistěěě, tak určitě. sarcastic Jako třípruh stačí, ale měl by být střídanej tak 1x za 3-4 km, celá I/53 až k D52.
Něco jinýho je pokračování I/38 od Jihlavy, tam by se ten čtyřpruh i v levnějším provedení 21,5/110 hodil už dávno, protože jednak je dost intenzita mezinárodní dopravy vč. kamionů a jednak jsou tam horizonty a vesnice, u kterých průsečný křižovatky a nedělení směrů má za následek pravidelný vážný nehody.
Bavili jsme se původně o I/13, kde by časem taky měl být ten čtyřpruh, tam jsem jednoznačně pro, stejně jako u pokračování Vídeňky (I/52 skrz Novomlýnský nádrže na Mikulov).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1637
04 bře 2012 23:26
Jako sorry, ale 3pruh mi přijde jako…no, jak jsem psal. Je to prostě laciný řešení, aby se někdo mohl poplácat po rameni, jak to vyřešl, přitom nevyřešil nic.
Směrově dělený 4pruh. To je prostě jediná možnost. Tohle má být všude. Je to drahý? Hmmm… A co není? Hlavně to je ale řešení.
Nebo! Nebo lidi vyhnat z aut do vlaků. To by bylo ještě lepší.


Offline
Uživatelský avatar

748
15 srp 2012 14:28
Na to jak nemá vypadat uspořádání 2+1 se budete moct přijet podívat do Znojma na I/53.

7km úsek, 2 pruhy na Znojmo, 1 pruh ze Znojma, bez střídání, do toho mírného stoupání co tam je bude 1 pruh.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
379
24 lis 2017 11:40
Tří pruh je naopak velmi chytré řešení právě pro pokrytí do té doby nepokrytého rozpětí intenzity dopravy, když je větší než přenese 2 pruhová silnice, ale o dost menší než obhájí stavbu směrově dělenýho 4 pruhu (každá kategorie má v normě nějaké rozpětí zatížení, na které je vhodná). Smysl je střídat pravidelně rozdělení 2 pruhy vs. 1, logicky při stoupání jsou 2 a při klesání 1.


Offline
1637
04 bře 2012 23:26
Cracatit: No, ono na to bacha. Protože „nad šířku 11,5 m“ je ještě 16,5 m. Směrově nedělený 3 pruh. Hrozná prasárna. To je takové to „víme, že tady by byl potřeba ten směrově dělený 4 pruh, ale nedáme to sem, tak jednomu směru dáme 2 pruhy na nějaký kousek, a protisměr nám může …“.
24,5 by bylo nejlepší, ale aspoň ten 21,5. Je to asi vcelku dobrý kompromis. Nemusí se stavět dálnice, což bude jistě mnohokrát dražsí, ale bude to fungovat jako dálnice.


Offline
2311
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Naxashi: výjimečně souhlas s tím nedostatkem staveb nad šířku 11,5 m. 24,5 se projektuje na 130 km/h jako návrhovou, 21,5 nebo 20,5 se navrhuje na 100-110 km/h jako návrhovou. Je na to nějaká ČSN o navrhování dálnic, přesný číslo si nepamatuju.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1637
04 bře 2012 23:26
Cracatit: Úsek Ostrov – Chomutov je trochu terénně náročnější, ale věřím, že to není nic, co by bylo neřešitelné. Ten provoz tam je silný. A to je ten úsek, co musí jít na S24,5/110 nebo jak to je.
I/27 má jen uboze kraťoučký úsek u Plzně, to neřeší nic. Problémem týhle silnice je ale taky to, jak to projíždí každou vesničkou.
Jo, tuhle stránku jsem viděl. Tam mě znepokojil ten nedostatek staveb ve 4 pruhové kategorii.


Offline
6371
27 úno 2010 07:40
Ondra K.: Právě. Kromě okolí Nové Ulice a Neředína není v podstatě důvod do těch šalin lézt. Zvlášť při těch intervalech.


Offline
2311
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tady ještě ke třináctce stránka na Wiki, kde je i souhrn plánovaných novostaveb:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice_I/13

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7607 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 305  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 06 říj 2022 15:03
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]